رستوران گردی در شیراز، معرفی بهترین رستوران های شیراز

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 25 بهمن ، 1402 7 دقیقه
رستوران های ایرانی

رستوران های شیراز طیف وسیعی دارند و شما می توانید انواع رستوران  از جمله سنتی، مدرن و رستوران باغ را برای شکم گردی در شهر شیراز انتخاب کنید. در شهر شیراز کافه رستوران های با کیفیتی در این یک دهه اخیر تاسیس شده است که بسیاری از مسافرها و ساکنان شهر شیراز را به خود جذب کرده است. غذاهای شیرازی تنوع بالایی دارند و انتخاب یک رستوران خوب در این شهر بسیار اهمیت دارد تا شما بتوانید غذاهای خوشمزه شیرازی را از منوی آن انتخاب کنید و یک طعم خوشمزه را تجربه کنید. در این مقاله الی گشت به معرفی رستوران های معروف شیراز می پردازد که زبانزد گردگشگرها هستند.

رستوران هفت خوان

احتمالا نام رستوران هفت خوان شیراز را شنیده اید. این رستوران در چند طبقه است و در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد. شما می توانید کامل ترین منو رستوران های شیراز را در این مجموعه ببینید. در این رستوران هم می توانید انواع غذاهای محلی شیرازی، انواع غذاهای ایرانی از جمله کباب های خوشمزه ایرانی و خورش های اعلا و غذاهای متنوع فرنگی را سفارش دهید. این رستوران یکی از بهترین گزینه ها برای شکم گردی در شیراز به حساب می آید.

رستوران هفت خوان

فضای طراحی این رستوران لوکس و مدرن است و بسیار بزرگ است. برای تعطیلات و ایام شلوغ سال به سرعت رزرو می شود. یک مورد را که باید در مورد رستوران هفت خوان بدانید این است که هر طبقه رستوران دارای یک منو است و بر اساس منو غذایی، هر طبقه طراحی و دکوراسیون مخصوص خود را دارد. به طور مثال برای غذاهای سنتی شیرازی، بانوان نان های با کیفیتی را در تنور می پزند که بوی عطر نان دل از هر مهمانی را می رباید.

آدرس: ایران، استان فارس، شیراز، بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

رستوران سنتی سلطنت بانو

اگر به بازدید مسجد نصیرالملک و یا خانه زینت الملوک رفتید و در این حوالی هم به دنبال یک رستوران سنتی هستید می توانید کافه رستوران سلطنت بانو را در کوچه مسجد نصیرالملک انتخاب کنید. این کافه رستوران یک خانه قدیمی است که دارای یک حیاط با حوض فیروزه ای رنگ است و چند درخت نارنج هم در حیاط آن وجود دارد. دارای دوسالن است که بسیار با سلیقه طراحی شده است و از رنگ آبی کم رنگ استفاده کرده اند و روی دیوار با کاشی ها و ظروف سفالی ایرانی تزیین شده است. معمولا یک موسیقی سنتی ایرانی هم برای مهمان ها پخش می کنند.

رستوران سنتی سلطنت بانو - الی گشت شما می توانید انواع غذاهای محلی شیرازی را در این رستوران سفارش دهید. کلم پلو های این رستوران هم حرف ندارد. جدا از آن اگر دوست دارید حلوای رنگینک شیرازی را تجربه کنید این رستوران بهترین گزینه است. معمولا شیرازی ها این شیرینی را  با چای نوش جان می کنند. انواع نوشیدنی های سرد از گیاهان مختلف چون نسترن، بیدمشک و بهار نارنج  را دارد. رستوران سنتی سلطنت بانو به خاطر منو کامل نوشیدنی و غذا یکی از بهترین رستوران های شیراز به شمار می رود که مسافرها می توانند با انتخاب این رستوران شکم گردی در شیراز داشته باشند. دسترسی آسان به اماکن بازدیدی چون مسجد نصیرالملک، باغ موزه نارنجستان قوام و مدرسه خان باعث شده است که گردشگرهای بی شماری این رستوران را انتخاب کنند.

آدرس: شیراز،خیابان لطفعلی خان زند، محله گودعربان کوچه، نصیرالملک(کوچه۳۷)

رستوران خانه سنتی پرهامی

یکی دیگر از رستوران های شیراز که در بین گردشگرها معروف شده است، رستوران پرهامی است. رستوران پرهامی آنقدر بزرگ نیست پس  اگر این رستوران که در بافت تاریخی شیراز قرار دارد را می خواهید انتخاب کنید باید از قبل  آن را رزرو کنید. این رستوران یک خانه قدمی شیرازی است که در حیاط و اتاق های طبقه اول میز و صندلی چوبی چیده شده است.

رستوران خانه سنتی پرهامی - الی گشت

در این رستوران می توانید انواع غذاهای محلی شیرازی را انتخاب کنید و فقط برای نهار سرویس دهی دارد. معمولا در فصل های شلوغ گردشگری به سرعت رزرو میشود و معمولا مسافرها این مکان را برای شکم گردی در شیراز انتخاب میکنند. غذاها در ظروف مسی با بهترین دیزاین آورده می شوند و دسر، ماست محلی و سالاد شیرازی این رستوران هم حرف ندارد. بعد از غذا هم می توانید در بافت تاریخی رستوران به گشت و گذار بپردازید و از آن لذت ببرید.

آدرس: استان فارس، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک

مجموعه رستوران های باغ راز

اگر فضای باغ رستوران را دوست دارید و انتخاب شما هم رستوران های لوکس است می توانید مجموعه رستوران های باغ راز شیراز را انتخاب کنید. ورودی این رستوران با یک فضای باغ سرسبز و خرم است که چندین مجموعه رستوران در آن وجود دارد و شما می توانید بنا به سلیقه خود هر یک را انتخاب کنید.

مجموعه رستوران های باغ راز

در مجموعه باغ راز تمامی رستوران ها به سبک مدرن طراحی شده اند و فضای لوکسی هم دارند. تنوع نوشیدنی و غذاهای این مجموعه بسیار بالا است و می توانید در این مجموعه از غذاهای مختلف شیرازی، ایرانی و فرنگی  را انتخاب کنید و شکم گردی در شیراز داشته باشید. مجموعه رستوران های باغ راز یکی از گران ترین رستوران های شیراز  محسوب می شود.

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار شاهد، حدفاصل قصردشت و بلوار چمران

رستوران خوشا شیراز

یکی دیگر از رستوران های معروف شیراز، باغ رستوران خوشا شیراز است. این رستوران از بنای عمارت کلاه فرنگی است. به خاطر اینکه جای پارک دارد بسیاری از مسافرها آن را انتخاب می کنند.  از رستوران های سنتی شیراز به شمار می رود و شما می توانید هم فضای حیاط و هم فضای اتاق های این عمارت را انتخاب کنید. رستوران خوشا شیراز در داخل از طراحی مدرن بهره برده است و سبک مدرن و قدیمی را می توانید در آن با هم ببینید.

رستوران های شیراز

برای شکم گردی هم می توانید انواع پلوهای شیرازی، کباب ها انواع غذاهای ایرانی را انتخاب کنید. این رستوران دارای نوشیدنی های سنتی از جمله عرق بیدمشک، شربت نسترن و بهار نارنج، و شربت کاسنی هم است که می توانید هر یک را انتخاب کنید. اگر دوست دارید شکم گردی در شیراز داشته باشید این رستوارن گزینه ی مناسبی است. باغ رستوران خوشا شیراز یکی از بهترین رستوران های شیراز به حساب می آید.

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار صنایع، روبروی ورودی گلدشت حافظ

فست فود مدرن و سرسبز گابریک

اکثر افرادی که به شهر شیراز سفر می کنند، به منظور میل کردن غذا ترجیح می دهند تا به سراغ رستوران های ایرانی و سنتی این شهر رفته و از آن ها بازدید کنند. در این بین اما گاهی بهتر است تا به سراغ رستوران های فرنگی رفته و یا غذاهای فست فود را نیز امتحان کنید.

در همین راستا پیشنهاد ما این است که اگر در شهر شیراز به دنبال یک فست فود درجه یک و حرفه ای هستیم به سراغ فست فود گابریک بروید. دکوراسیون متفاوت و خلاقانه این مجموعه باعث شده تا بسیاری از افراد جذب این فست فود شوند.

این مجموعه دارای فضای باز بوده و هم قسمت فضای بسته دارد و شما می توانید متناسب با علایق خود به سراغ هر یک از این قسمت ها بروید. بخش فضای باز این فست فود با گل و گیاه آراسته شده و همین موضوع باعث افزایش زیبایی این فست فود شده است. به منظور بازدید از فست فود گابریک و میل کردن غذا در این مجموعه لازم است تا به بلوار دکتر حسابی رفته و روبروی پمپ بنزین دیرین، نبش کوچه سی و چهارم به سراغ این فست فود بروید و به آن دسترسی پیدا کنید.

رستوران عمارت فیل

رستوران عمارت فیل در  نزدیکی بازار وکیل شیراز یکی از بهترین رستوران های شیراز به شمار می رود. این رستوران هم فضای کاملا سنتی دارد. عمارت فیل یکی از بناهای قدیمی شیراز است. شما با انتخاب این رستوران وارد یکی از خانه های قدیمی شیراز برای زمان زندیه می شوید. دارای یک حیاط زیبا و‌ حوض مستطیل شکل فیروزه است و یک باغچه خرم و سبز با درخت های نارنج  را دارد. این خانه دارای دو طبقه و یک سرداب است. می توانید از اتاق های این خانه برای سرو غذا استفاده می کنید. درهای ارسی و پنجره های رنگی آن هم فضای داخل را بسیار زیبا کرده است.

رستوران عمارت فیل

یکی از غذاهای معروف این رستوران یخنی نخود یا همان آبگوشت شیرازی است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای محلی شیراز و ایرانی را انتخاب کنید و شکم گردی در شیراز داشته باشید. اگر به گشت و گذار در بازار می روید  و به دنبال یک رستوران با کیفیت در نزدیکی بازار وکیل هستید رستوران عمارت فیل یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود.

آدرس: شهر شیراز، خیابان زند، کوچه ١١، دروازه سعدى

رستوران سنتی کته ماس

یکی دیگر از رستوران های سنتی شیراز که فضای دنجی دارد رستوران سنتی کته ماس است  که در خیابان پیروزی واقع شده است و دسترسی خوبی به اماکن گردشگری اطراف هم دارد. بنای رستوران کته ماس یکی اثر تاریخی است و شما وارد بخشی از یک حمام قدیمی می شوید. این رستوران تا خیابان پله می خورد بعد از پایین رفتن پله ها از یک راهروی دالان مانند گذر می کنید و وارد سالن با کیفیت رستوران می شوید. تمام پرسنل لباس های سنتی قاجاری را پوشیده اند. فضای معماری ایرانی این رستوران برای گردشگرهای خارجی و ایرانی بسیار جذاب است .

رستوران سنتی کته ماس - الی گشت

در این رستوران هم می توانید روی تخت بنشیند و هم میز و صندلی چوبی را برای نشستن انتخاب کنید. از بهترین غذاهای این رستوران می توان کلم پلو، قنبر پلو، پلو شیرازی را نام برد. البته این رستوران دیگر غذاهای ایرانی از انواع خورش ها و انواع کباب ها هم دارد که می توانید در منو مشاهده کنید. این رستوران برای  شکم گردی در شیراز بسیار مناسب است. رستوران کته ماس یکی از بهترین رستوران های شیراز است که اگر به معماری ایرانی علاقه دارید و دوست دارید در یک محیط دنج غذای محلی شیرازی را نوش جان کنید می توانید آن را انتخاب کنید.

آدرس: استان فارس، شیراز، سه‌راه نمازی، طبقه زیرین هتل سعید

باربیکیو دیاکو

اگر به دنبال یک کبابی فوق العاده خاص و با کیفیت در شهر شیراز هستید، پیشنهاد ما این است که از بین رستوران های شیراز به سراغ باربیکیو دیاکو بروید. شما می توانید در این مجموعه انواع کباب های خوشمزه و با کیفیت را امتحان کنید. در واقع افرادی که در شهر شیراز به دنبال کبابی هستند، عموما باربیکیو دیاکو را انتخاب کرده و به سراغ این مجموعه می روند.

کبابی جیگر طلا شیراز

یکی از کبابی های خاص شیراز، کبابی جیگر طلا است که دارای دو شعبه در شهر شیراز است. شعبه اول این کبابی در نیایش، کوچه سوم، خیابان هنگام، جنب نان فانتزی نامی است و همچنین شعبه دوم کبابی جیگر طلا در ستارخان، ابتدای ۱۲ متری نمازی، جنب آتلیه جردن است. پیشنهاد ما این است که در هنگام سفر به شیراز اگر قصد دارید تا کباب های خوشمزه و خاص را امتحان کنید، به سراغ کبابی جیگر طلا شیراز بروید.

جمع بندی درباره رستوران های شیراز

در این مقاله بهترین رستوران های شیراز از نگاه مسافرها معرفی شد. در شهر شیراز شما با طیف وسیعی از رستوران ها روبرو هستید. هم چنین در این شهر فست فودی های بسیار با کیفیتی وجود دارد که شما می توانید آن را انتخاب کنید. انواع کافه رستوران های سنتی در شهر شیراز رو به افزایش است که گاهی انتخاب را برای مسافرها سخت می کند. در این شهر به خاطر بسپارید که حتما در وعده های غذایی خود ، غذاهای محلی شیراز را تجربه کنید.

تور های ویژه