راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 27 دی ، 1402 5 دقیقه
سیم کارت در ترکیه - الی گشت

 خرید سیم کارت در ترکیه برای تمامی افراد حتی گردشگران می تواند ضروری باشد. با هر هدفی به ترکیه سفر کرده باشید، باز هم به یک راه ارتباطی با سایر افراد و دسترسی به اینترنت نیاز خواهید داشت. اینترنت در رستوران ها و هتل ها به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار داده می شود، اما برای گردش در سطح یا خارج شهر، دیگر دسترسی به اینترنت رایگان نخواهید داشت. به همین دلیل باید اپراتورهای برتر ترکیه را شناخته و نحوه خرید سیم کارت را بلد باشید. در ادامه این مقاله از سفرهای پایتخت، راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه برای تمامی افراد ارائه شده است. اگر قصد خرید سیم کارت ترکیه را دارید، این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

مراکز و مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در کشور ترکیه

مراکز فروش سیم کارت در ترکیه تقریبا در تمامی نقاط شهر پیدا می شوند. کافی است تا به مرکز شهر و جاهای پر رفت آمد بروید تا با مراکز فروش سیم کارت های مختلف ترکیه مانند ترکسل، ودافون و ترک تلکام مواجه شوید. بیشتر مراکز فروش به زبان انگلیسی آشنا بوده و هنگام خرید مشکلی برای شما به وجود نمی آید. مسافران حتی می توانند پس از پیاده شدن از هواپیما، در غرفه های فروش سیم کارت در فرودگاه هم برای خرید سیم کارت اقدام کنند.

برای خرید آن به مدارک خاصی نیاز نخواهید داشت. تنها کافی است که مدارک شناسایی خود یا همان پاسپورت را به همراه داشته باشید. مرکز فروش بای به شما یک فرم میزز دهد که اطلاعات فرم باید با توجه به اطلاعات داخل پاسپورت تکمیل شود. پس از آن مرکز سیم کارت درخواستی شما را تحویل داده و آن را فعال می کند. کد فعال سازی سیم کارت را می توان از اپراتور دریافت کرد.

خرید سیم کارت در ترکیه - الی گشت

انواع سیم کارت در کشور ترکیه

سیم کارت در ترکیه هم مانند سایر کشورهای جهان انواع مختلفی دارد. لازم به ذکر است که برای مسافران و گردشگران، تهیه هر کدام از انواع سیم کارت در ترکیه شرایط خاص خود را دارد. به همین دلیل لازم است که با انواع آن آشنا شده و کاربردشان را بهتر بشناسید. در ادامه این بخش، انواع سیم کارت های ترکیه به همراه کاربرد آن ها ارائه شده اند.

سیم کارت اعتباری ترکیه

 مسافرانی که تا سقف ۱۰ روز قصد اقامت در ترکیه را داشته باشند، سیم کارت اعتباری بهترین گزینه است. برای خرید سیم کارت اعتباری می توان با به همراه داشتن پاسپورت و ۲۰۰ الی ۴۰۰ لیر پول به مراکز خرید سیم کارت مراجعه کرده و سیم کارت اعتباری خود را دریافت کنید. برای مسافرانی که به طور موقت در ترکیه اقامت دارند، تنها امکان خرید سیم کارت اعتباری وجود دارد. پس از گرفتن اقامت دائم می توان سیم کارت را به سیم کارت دائمی تبدیل کرد.

سیم کارت دائمی ترکیه

خرید سیم کارت دائمی ترکیه، همان طور که اشاره شد، تنها برای شهروندان این کشور و افرادی که کارت اقامت دائم را دارند امکان پذیر است. افراد می توانند هم از ابتدا سیم کارت دائمی تهیه کنند و هم اگر سیم کارت اعتباری دارند، آن را به سیم کارت دائمی تبدیل کنند. برای تهیه سیم کارت دائمی باید یک قرارداد حداقل یک ساله با اپراتور بسته و مالیات سیم کارت و گوشی را پرداخت کرد. هزینه اینترنت استفاده شده و تماس های برقرار شده، مانند سایر کشورها، به صورت یک قبض و ماهیانه به افراد داده می شود.

سیم کارت دائمی ترکیه - الی گشت

سیم کارت توریستی ترکیه

یکی دیگر از انواع سیم کارت در کشور ترکیه، سیم کارت توریستی ترکیه است که توریست ها می توانند هنگام ورود به این کشور آن را تهیه کنند. اعتبار این سیم کارت ها بین ۳ الی ۶ ماه بوده و قیمت آن ها هم بسته به میزان اعتبار متفاوت است. مسافران می توانند با نشان دادن کارت شناسایی و پاسپورت، این سیم کارت ها را تهیه کنند.

بهترین اپراتورهای سیم کارت درکشور ترکیه

مانند ایران و سایر کشورهای جهان، ترکیه هم چندین اپراتور ارائه دهنده خدمات سیم کارت دارد. معروف ترین اپراتورهای سیم کارت در ترکیه، سه اپراتور ترکسل، ودافون و ترک تلکام هستند. قیمت بسته ها و سیم کارت اولیه این اپراتورها با یکدیگر متفاوت است. اما همه آن ها خدمات بسیار خوبی را به مشتریان خود ارائه می دهند. در ادامه این بخش، سه مورد از بهترین اپراتورهای سیم کارت در  کشورترکیه با ذکر قیمت های حدودی آن ها بررسی شده اند.

اپراتور سیم کارت ترکسل

یکی از بهترین و اولین اپراتورهای سیم کارت در ترکیه، اپراتور سیم کارت ترکسل است. این اپراتور از سال ۱۹۹۶ کار خود را شروع کرده و به دلیل قدمت زیادی که دارد، بیشترین میزان پوشش دهی را در سراسر ترکیه دارد. برای مسافرانی که قصد دارند در ترکیه به گشت و گذار بپردازند، اپراتور ترکسل بهترین گزینه است. زیرا در سراسر ترکیه به آنتن دهی و پوشش اینترنتی عالی دسترسی خواهند داشت.

اپراتور سیم کارت ترکسل - الی گشت

قیمت های اپراتور ترکسل

خدمات رسانی اپراتور ترکسل بسیار خوب بوده و می توان از بین بسته های اینترنت و مکالمه آن، بسته های مقرون به صرفه و خوبی را انتخاب کرد. قیمت خرید سیم کارت ترکسل در ترکیه برای مسافران ۴۰۰ لیر و برای کسانی که اقامت دائم داشته باشند ۳۰۰ لیر است. یکی از بهترین بسته های پیشنهادی اپراتور ترکسل، ۲۰ گیگابایت اینترنت و ۲۵۰۰ دقیقه مکالمه در ماه است که تنها ۲۵۰ لیر قیمت دارد.

اپراتور سیم کارت ودافون

اپراتور سیم کارت ودافون دومین اپراتوری ست که در ترکیه ساخته شد. میزان پوشش دهی این اپراتور در سطح ترکیه از اپراتور ترکسل کمتر است. اما خدمات ارائه شده توسط این اپراتور هم بسیار خوب است. در گذشته این اپراتور با نام تلسیم شناخته می شد. اما از سال ۲۰۰۵ به بعد نام آن به ودافون تغییر پیدا کرد. امروزه بسیاری از گردشگرانی که قصد دارند تا تنها از شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول و آنکارا دیدن کنند، اپراتور ودافون را انتخاب می کنند.

قیمت های اپراتور ودافون

خرید سیم کارت در ترکیه از اپراتور ودافون، تا حدودی ارزان تر از اپراتور ترکسل است. قیمت اولیه این سیم کارت های اعتباری ۳۵۰ لیر برای گردشگران و ۲۵۰ لیر برای افرادی است که اقامت دائم ترکیه را داشته باشند. بسته های پیشنهادی اپراتور ودافون هم نسبت به ترکسل ارزان تر است. اما اگر قصد دارید تا از نقاط دور افتاده ترکیه دیدن کنید، پیشنهاد می کنیم تا سیم کارت خود را از ترکسل تهیه کنید.

قیمت های اپراتور ودافون - الی گشت

اپراتور سیم کارت ترک تلکام

اپراتور ترک تلکام، یکی از ارزان ترین و جدیدترین اپراتورهای سیم کارت در ترکیه است. برای گردشگرانی که تنها قصد اقامت در شهرهای بزرگ ترکیه و گشت و گذار در مراکز این شهر را دارند، اپراتور ترک تلکام بهترین گزینه است. اما اگر قصد دارید تا به نقاط دور دست ترکیه سفر داشته باشید، باید بگوییم که این سیم کارت عملا بلا استفاده خواهد بود. برای خرید سیم کارت از اپراتور ترک تلکام، می توانید به مراکز خرید سیم کارت در سطح شهر یا باجه های داخل فرودگاه مراجعه کنید.

قیمت های اپراتور ترک تلکام

خرید سیم کارت در ترکیه از اپراتور ترک تلکام نسبت به سایر اپراتورها ارزان تر است. قیمت اولیه این اپراتور ۳۰۰ لیر برای گردشگران و ۲۰۰ لیر برای افرادی است که  اقامت دائم ترکیه را داشته باشند. بسته های اینترنت و مکامله در ترک تلکام هم نسبتا ارزانتر است. اما باید در نظر داشت که در بسیاری از نقاط دور افتاده ترکیه نمی توان  خدمات  استفاده کرد. در ترکیه اگر تنها قصد استفاده از این سیم کارت ها در مراکز شهر را داشته باشید، ترک تلکام یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه است .

قیمت های اپراتور ترک تلکام - الی گشت

کلام آخر

در این مقاله روش های تهیه سیم کارت در کشور ترکیه معرفی شدند و با بهترین اپراتورها آشنا شدیم. استفاده از یک سیم کارت در ترکیه ودر هنگام اقامت، هزینه های برقراری تماس را تا حدود زیادی کاسته و به شما اجازه می دهد که همیشه به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید. خدمات تمامی اپراتورهای معرفی شده در این مقاله بسیار عالی است. اما اگر قصد دارید تا به نقاط دور افتاده ترکیه سفر کنید، بهترین اپراتور سیم کارت برای شما، اپراتور ترکسل است. اگر تجربه سفر به ترکیه و استفاده از سیم کارت دراین کشور داشته اید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم.

سوالات متداول

بهترین اپراتور سیم کارت در کشور ترکیه کدام است؟

بهترین و اولین اپراتور سیم کارت در کشورترکیه، اپراتور ترکسل است که پوشش دهی وسیع و بسیار خوبی در دارد. این اپراتور به طور کامل در این مطلب معرفی شده است.

ارزان ترین اپراتور سیم کارت در کشور ترکیه کدام است؟

اپراتور ترک تلکام ارزان ترین اپراتور سیم کارت ترکیه است. اما پوشش دهی آن تنها برای استفاده در سطح شهرهای بزرگ خوب است. اطلاعات بیشتر در این مقاله ارائه شده است.

قیمت سیم کارت در ترکیه چقدر است؟

قیمت بسته به نوع و اپراتور آن می تواند متفاوت باشد، در کل قیمت سیم کارت دراین کشور بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ لیر قابل تغییر است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه شود.

تور های ویژه