۱۳ مورد از بهترین شهربازی های استانبول

پربازدیدترین ها

گردشگری 25 فروردین ، 1403 6 دقیقه

استانبول، پایتخت ترکیه و یکی از شهرهای گردشگری و تاریخی برجسته جهان است که با شهربازی‌های فراوان و متنوع خود، گردشگران را به خود جذب کرده است. شهربازی‌های استانبول ترکیبی هیجان‌انگیزی از گردش و تفریحات مدرن را ارائه می‌دهند و دارای امکانات مناسب برای سرگرمی بزرگسالان و کودکان است. استانبول با این شهربازی‌های خاص و جذاب، ترکیبی منحصر به فرد از سرگرمی و تاریخ را برای گردشگران ایجاد کرده و تجربه فراموش ناپذیری را به آنان ارائه می‌دهد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین شهربازی های استانبول بپردازیم.

۱.موی پارک Moipark | Mall of Istanbul

موی پارک استانبول یکی از برجسته‌ترین شهربازی‌های استانبول است که با طراحی منحصربه‌فرد و امکانات فراوان خود، گردشگران را به یک تجربه هیجان‌انگیز دعوت می‌کند. این پارک واقع در مرکز خرید مال در منطقه باشاک شهیر و در دو طبقه واقع شده است. این پارک شامل سرگرمی‌ها، بازی‌های و نمایش‌های هنری بسیاری است و محل مناسبی برای بزرگسالان و کودکان است. یکی از جذابیت‌های ویژه موی پارک، پرداخت ورودی با مبلغ دلخواه است که با دریافت کارت ورودی می‌توانید از وسایل بازی موجود در آن استفاده کنید.

از جمله وسایل بازی پرطرفدار که در موی پارک قرار دارند می‌توان به قالی پرنده، شاتل پرسرعت، ماشین‌های کوبنده کودک و بزرگسال، اتاق ماجرا، هتل وحشت، آسانسور جنگلی، چرخ فلک، ترن هوایی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که با پرداخت مبلغ ۴ تا ۱۰ لیر می‌توانید از هرکدام از وسایل بازی استفاده کنید.

بهترین شهربازی های استانبول

۲. کیدز موندو  | KidzMondo

شهربازی کیدز موندو در استانبول یکی از بهترین شهربازی های استانبول برای خانواده‌ها و کودکان است که با ترکیبی از سرگرمی، آموزش و تفریح، تجربه جذابی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. این شهربازی سرپوشیده با فضای بزرگ و تم خاص خود، مناسب برای همه سنین است که بازی‌های فکری و آموزشی و ترکیبی از طراحی‌های مهیج را به کودکان ارائه می‌دهند. از جمله قسمت‌های مختلف این پارک موضوعی می‌توان به آتش‌نشانی، ایستگاه پلیس، هتل، بانک، بیمارستان، سالن زیبایی، کارواش، آکادمی بازیگری و کارخانه شکلات، مرکز فضانوردی، نقاشی ساختمان، رقص و موسیقی و آتلیه خلاقیت اشاره کرد که در آن علاوه بر آشنایی کودکان با مشاغل مختلف می‌توانند حرفه‌ها و مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند.


۳. کیدزانیا | KidZania

کیدزانیا یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های استانبول است که با تمرکز خود بر تفریح و آموزش، به عنوان یک فضای آموزشی برجسته شناخته می‌شود. این شهربازی در منطقه آکاسیا واقع شده و یکی از شهربازی‌های سرپوشیده زنجیره‌ای است که در ۱۴ کشور شعبه دارد.  شهربازی  کیدزانیا تلاش کرده تا با ارائه فعالیت‌های جذاب و آموزنده، کودکان را به سمت یادگیری و کشف دنیای اطراف خود سوق دهد همچنین کیدزانیا به عنوان یک محل ترکیبی از سرگرمی و یادگیری معتبر شناخته می‌شود و با توجه به توانایی ارائه تجربه‌های جذاب و مفید، به عنوان یک مقصد پرطرفدار برای خانواده‌های دارای کودکان ۴ تا ۱۴ساله شناخته می‌شود.

بهترین شهربازی های استانبول

۴. شهربازی فشانه | Feshane Lunapark

شهربازی فشانه یکی از ویژه‌ترین و خاص‌ترین شهربازی‌های استانبول است که در ساحل گولدن هورن، منطقه ایوب و در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و با ارائه ترکیبی از سرگرمی، هیجان و تفریح تبدیل به یک مرکز پرطرفدار برای کودکان و بزرگسالان است. از جمله امکانات تفریحی این شهربازی می‌توان به ماشین‌های کوبنده، قلعه آسانسور، کشتی پرنده و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که به عنوان یک مقصد پرطرفدار در استانبول به شمار می‌آید و به گردشگران امکان می‌دهد تا از لحظات سرگرم‌کننده لذت ببرند.

۵. لونا پارک بستانجی  | Bostanci LunaPark

لونا پارک بستانجی، یکی از بهترین شهربازی‌های استانبول، با موقعیت خاص خود در منطقه کادیکوی و در نزدیکی مرکز نمایش بستانجی، به عنوان یک مقصد تفریحی محبوب بر اساس استاندارد ایتالیایی و فضایی نوستالژیک شناخته می‌شود. این پارک دارای امکانات سرگرمی، بازی‌های ترسناک و دستگاه‌های تفریحی متنوع مثل اختاپوس، تونل وحشت، ماشین‌های کوبنده، استارفایر، گاندولا، هواپیما، قطار ریلی چرخان، زنجیر و راک اند رول و بسیاری موارد دیگر است. همچنین در لونا پارک بستانجی امکانات دیگری مثل کافه‌ها و غرفه‌های کوچک برای غذا و فضایی برای بازی کودکان و استراحت بزرگسالان در نظر گرفته شده است و به همین دلیل مقصد مناسبی برای تفریح و سرگرمی بزرگسالان و کودکان به شمار می‌رود.

۶. ایسفانبول یا ویالند  | Isfanbul Tema Park

ایسفانبول یا ویالند، یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین شهربازی‌های ترکیه واقع در استانبول است. این شهربازی با مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع، یک مجموعه بزرگ از بازی‌ها و سرگرمی‌ها را در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شهربازی‌های ترکیه شناخته می‌شود. ویالند استانبول امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای بزرگسالان و کودکان فراهم کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به چرخش ۳۶۰، قایق‌سواری در رودخانه وحشی، پرندگان دیوانه، قطارهای سریع‌السیر، کاوشگران کوچک، جت اسکی، آتش‌نشان قهرمان، قلعه عدالت، اتاق جادویی، سینمای چهار بعدی عصر یخ‌بندان و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. همچنین در نزدیکی شهربازی هتل هیلتون با امکانات مناسب برای مهمانان، رستوران و کافه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار به دلیل قرارگیری ویالند در مرکز شهر استانبول قرار دارند و محل مناسبی برای گردش و تفریح است.

بهترین شهربازی های استانبول

۷. آدا پارک بایرام پاشا | Bayrampaşa Şehir Parkı – AdaPark

آدا پارک بایرام‌ پاشا، یکی از جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین شهربازی‌های استانبول، در پارک بایرام ‌پاشا واقع شده و به عنوان یک مقصد تفریحی برجسته در این شهر شناخته می‌شود. این شهربازی دارای قسمت‌های مختلف تفریحی برای بزرگسالان و کودکان مثل آمفی تئاتر چهار هزار نفری، زمین بازی کودکان، دریاچه مصنوعی، مزرعه مخصوص آموزش اسب سواری، فضای پیک‌نیک و سالن بولینگ و رستوران و کافه‌های لوکس است. همچنین، موقعیت جغرافیایی این پارک نزدیک به دیگر جاذبه‌های شهری و مراکز خرید، آن را به یک مقصد مناسب برای گردشگران و خانواده‌ها تبدیل کرده است.

۸. ویاپورت مارینا  | Viaport Marina Tema Park

ویاپورت مارینا، یکی از شگفت‌انگیزترین مراکز تفریحی و موضوعی استانبول، در مرکز خرید ویاپورت مارینا در منطقه پندیک است که به دلیل امکانات مناسب براساس استانداردهای جهانی به عنوان یکی از بهترین شهربازی های استانبول شناخته می‌شود. این شهربازی شامل ۳۵ نوع وسیله بازی، سالن بزرگ بولینگ با ۱۰ لاین بازی مناسب برای کودکان و بزرگسالان، سریع‌ترین ترن هوایی اروپا، آکواریوم شیشه‌ای طولانی با هزاران گونه از موجودات دریایی، مجموعه سینمایی با پنج سالن بزرگ و مجهز به جدیدترین سیستم‌های صوتی و تصویری است و به عنوان یک مقصد متفاوت و شگفت‌انگیز برای تفریح و استراحت است.

۹. لگو لند | Lego Land

لگو لند استانبول، یکی از پارک‌های موضوعی استانبول است که در مرکز خرید فروم در منطقه بایرام پاشا قرار دارد و به عنوان یک پارک تفریحی آموزشی برای کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود. این پارک به بازدیدکنندگان امکان داده تا از دنیایی خلاق و تخیلی لذت ببرند و با استفاده از قطعات لگو سازه‌هایی مثل خانه، کاخ و دیوار بسازند و با شرکت در کارگاه‌های مهارت آموزی و بازی‌های تعاملی، یک تجربه آموزشی و سرگرم‌کننده برای افراد فراهم کند. همچنین در لگولند می‌توانید از سینمای چهار بعدی و فروشگاه‌های مربوط به لگو بهره‌مند شوید و یک روز جذاب و سرگرم کننده را تجربه کنید.

بهترین شهربازی های استانبول

۱۰. د فلوریا لونا پارک |  De Floria Lona Park

د فلوریا لونا پارک یکی از شهربازی‌های خانوادگی و جذاب استانبول است که علاوه‌بر امکانات تفریحی و بازی برای کودکان دارای پیست دوچرخه‌سواری ساحلی، کارتینگ و انواع کافه و رستوران است. این شهربازی در منطقه باکرکوی، محله فلوریا و کنار آکواریوم استانبول واقع شده و با طراحی مدرن و امکانات متنوع به یک مقصد سرگرم‌کننده برای کودکان و خانواده‌ها تبدیل شده است.

۱۱. تم پارک فارستانبول |

تم پارک فارستانبول یک جاذبه فرهنگی و تفریحی منحصر به فرد در استانبول است که با تمرکز بر طبیعت و جلوه‌های بصری، بازدیدکنندگان را به دنیایی جادویی و پر از هیجان می‌برد. این پارک در منطقه Taşdelen، با فضاهای سبز و بازی‌های آموزشی، قرار دارد و از جمله جاذبه‌های این پارک می‌توان به طبیعت مصنوعی، ورزش‌های متنوع مثل پینت بال، تیراندازی با کمان و فضاهای تفریحی برای کودکان اشاره کرد.

۱۲. پارک ماجراهای اکس ترم | Xtrem Aventures İstanbul

پارک ماجراهای اکس ترم یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین شهربازی‌های استانبول است که با ارائه انواع فعالیت‌های ماجراجویی مثل صخره نوردی، ۴ مسیر برای بالا رفتن از ارتفاع، زیپ لاین و بسیاری موارد دیگر تلاش کرده تا بازدیدکنندگان را به دنیایی از هیجان دعوت کند. این پارک، در منطقه ساری یر استانبول واقع شده و مناسب افرادی است که به دنبال تخلیه آدرنالین هستند. تماشاگران این پارک ماجراجویی می‌توانند لحظاتی شاد و به‌یادماندنی را در قلب استانبول تجربه کنند.

۱۳. شهربازی ویاسی ‌تما پارک | ViaSea Tema Park

یکی دیگر از شهربازی‌های جذاب و پرطرفدار استانبول که در منطقه توزلا در بخش آسیایی استانبول واقع شده، شهربازی ویاسی‌ تما پارک است. این پارک موضوعی یک آکواریوم با بیش از ۱۲ هزار موجود دریایی و شامل قسمت‌های مختلف مثل سالن بازی، سالن بولینگ، سینما، طولانی‌ترین تونل زیرآب استانبول و بسیاری موارد دیگر است که در آن می‌‌توانید علاوه بر انجام تفریحات هیجان‌انگیز به ماهی‌ها و جانوران دریایی غذا دهید و آن‌ها را نوازش کنید.

حرف آخر

استانبول یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای گردشگری جهان است که علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوانی که دارد، دارای امکانات تفریحی زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به شهربازی‌های متنوع اشاره کرد. از جمله بهترین شهربازی های استانبول که در سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید می‌توان به شهربازی ویالند، کیدز موندو، موی پارک، لگولند و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که هرکدام دارای ویژگی‌ها، امکانات و موضوعات مختلفی هستند و بر اساس نوع سلیقه و علاقه می‌توانید از بودن در این شهربازی‌ها لذت ببرید.

تور های ویژه