راهنمای سفر به تایلند و دانستنی‌های سرزمین لبخندها

پربازدیدترین ها

گردشگری 25 فروردین ، 1403 6 دقیقه

تایلند یکی از زیباترین کشورهای جهان است که طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی متعددی دارد، خونگرمی و مهمان نوازی مردم این کشور هم باعث شده بسیاری از گردشگران شهرهای مختلف این کشور از جمله پوکت را برای سفر انتخاب کنند. تنوع سواحل تایلند زیاد است و بسیاری از گردشگران برای تجربه ورزش‌های آبی مختلف همچون موج سواری، کایاک و غواصی به کشور تایلند سفر می‌کنند.

برخی از شهرهای تایلند همچون بانکوک پایتخت این کشور و جزیره پوکت به دلیل تنوع جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهرت بیشتری در مقایسه با سایر شهرها دارند و از همین رو تقاضا برای تور تایلند به مقصد این شهرها بیشتر است. برای اینکه در زمان سفر به تایلند بتوانید از امکانات و جاذبه‌های بیش‌تری دیدن کنید باید یک برنامه جامع برای سفر خود داشته باشید، این برنامه را می‌توانید برای راهنمای سفر به تایلند و با شناخت جاذبه‌ها و نکات سفر به این کشور آسیایی تدوین کنید و سپس عازم سرزمین لبخندها شوید. اگر شما هم دوست دارید به سواحل شنی پوکت سفر کنید و یا در خیابان‌های بانکوک همراه با همسفران خود قدم بزنید.

راهنمای سفر به تایلند

تایلند جز کشورهای منطقه شرق آسیا است که به دلیل تنوع پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی به یک مقصد جذاب برای تفریح و گردشگر تبدیل شده و سالانه میلیون‌ها نفر از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران عازم سرزمین لبخند یعنی تایلند می‌شوند. مردم گشاده رو و مهمان نواز این کشور اغلب به زبان انگلیسی تسلط داشته و برقراری ارتباط با آن‌ها کار دشواری محسوب نمی‌شود.

بانکوک پایتخت تایلند است و یکی از شهرهای پرجنب و جوش جهان محسوب می‌شود که می‎توان در کوچه و خیابان‌های آن گردشگران بسیاری از فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف مشاهده کرد. معابد بزرگ و باستانی تایلند هم شهرت زیادی دارند و آثار شگفت‌انگیزی از هنر و معماری باستانی در منطقه شرق آسیا محسوب می‌شوند. مردم تایلند عمیقاً به آداب و رسوم محلی باور دارند و رعایت ارزش‌های مردم در زمان سفر به این کشور بسیار مهم است. در این کشور شما می‌توانید از تفریحات متنوعی از جمله تماشای نمایش‌های هنری، تفریح در سواحل، سفرهای ماجراجویانه به طبیعت بکر و یا لذت بردن از غذاهای محلی و خوشمزه بهره‌مند شوید. در ادامه راهنمای سفر به تایلند به شما خواهیم گفت که در این کشور چه امکاناتی برای تفریح، سرگرمی و اقامت وجود دارد.

معرفی کشور تایلند

تایلند یک کشور آسیایی در شرق قاره کهن است و با کشورهای لائوس، میانمار، کامبوج و مالزی مرز مشترک دارد، مساحت تایلند حدود ۵۱۳۱۱۵ کیلومتر مربع است و یک کشور بزرگ در قاره آسیا محسوب می‌شود. پایتخت این کشور شهر بانکوک است و طبق آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۲۰۲۳ تایلند ۷۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. اما نکات مهمی که باید در معرفی و راهنمای سفر به تایلند بدانید عبارتند از:

  • زبان رسمی مردم تایلندی، “تایلندی” یا “تای” است، اما به دلیل حضور زیاد گردشگران به‌خصوص در شهرهای توریستی اغلب مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند.
  • زبان انگلیسی در مدارس و بسیاری از مکان‌های گردشگری تایلند آموزش داده و استفاده می‌شود.
  • تایلند از سال ۱۹۳۲ میلادی یک کشور مشروطه سلطنتی است و اداره آن توسط نخست ‌وزیر و پارلمان انجام می‌شود.
  • مقام پادشاه در تایلند مورد احترام و ارزشمندی قرار دارد و تصویر پادشاه بر روی اسکناس‌های کشور قرار دارد.
  • مردم تایلند با لبخند زیاد و صبوری شناخته می‌شوند و به همین دلیل این کشور به “سرزمین لبخندها” معروف است.
  • برای بازدید از مکان‌های مذهبی یا تاریخی همچون کاخ سلطنتی و معابد همه مردم حتی گردشگران باید لباس مناسب بپوشند و رفتار غیرمتعارفی نداشته باشند.

اطلاعات مورد نیاز و شماره تلفن های ضروری کشور تایلند

آگاهی از برخی اطلاعات همچون شماره‌های ضروری و اطلاعاتی در مورد زبان، واحد پول کشور تایلند برای کسانی که قصد سفر به سرزمین لبخند را دارند، امری ضروری محسوب می‌شود. در جدول زیر تمامی اطلاعات مورد نیاز که باید در راهنمای سفر به تایلند بدانید، به صورت کامل و دقیق ذکر شده است.

اطلاعات مورد نیاز

زبان رسمی

تایلندی یا تای

پایتخت

بانکوک

مشهورترین فرودگاه بین المللی

فرودگاه بین المللی بانکوک

واحد پول

بات یا بت (Baht)

پیش شماره تلفن

۰۰۶۶

شماره پلیس توریست

۱۱۵۵

شماره اورژانس

۱۵۵۴

شماره پلیس

۱۱۹۵

شماره آتش نشانی

۱۹۹

جهت رانندگی

راست

اختلاف زمانی با ایران

اختلاف زمانی با ایران تقریبا ۳.۵ جلوتر است.

ویزا

برای ورود اتباع ایرانی داشتن ویزا الزامی است

نوع برق شهری

برق شهری در تایلند ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

 

دین مردم تایلند

دین اصلی مردم تایلند بودایی است، بوداییت یکی از اصلی‌ترین ادیان جهانی محسوب می‌شود که بر اساس آموزه‌های بودا یعنی سیدارتا یا گاتاما بودای بنیان‌ گذاری شده است. بوداییت در تایلند به عنوان یک بخش اساسی از فرهنگ و زندگی روزمره افراد محسوب می‌شود، مردم تایلند برای عبادت به صورت روزانه یا هفتگی به معابد بودایی می‌روند و  در روزهای مختلف و جشنواره‌های مذهبی شرکت می‌کنند و آموزه‌های بودایی را در زندگی خود به کار می‌برند. البته در کشور تایلند اقلیت‌هایی همچون مسلمانان، مسیحیان، هندوها و افرادی با باورهای دینی مختلف هم زندگی می‌کنند.

در زمان سفر به تایلند می‌توانید به وضوح فرهنگ‌ها و باورهای مختلف را مشاهده کنید و زندگی مسالمت آمیز مردم در این کشور را از نزدیک ببینید. یکی از نکاتی که در راهنمای سفر به تایلند باید به آن اشاره کنیم این است که توهین به مقدسات مردم در تایلند مجازات دارد و اگر مرتکب این عمل شوید، شما را به زندان می‌برند.

شرایط آب و هوایی تایلند

تایلند کشوری است که در جنوب شرق آسیا واقع شده و این کشور از شرق و شمال شرق با لائوس، از غرب و شمال غرب با میانمار یا برمه، از جنوب شرق با کامبوج و از جنوب با مالزی همسایه است. تایلند دارای سواحلی به خلیج تایلند در سمت شرق و دریای آندامان در سمت غرب است و به همین دلیل شرایط آب و هوایی این کشور در اغلب روزهای سال معتدل و مرطوب می‌باشد. شمال این کشور در اغلب روزهای سال هوای معتدلی دارد و فقط در فصل زمستان هوا سرد و خشک می‌شود و در تابستان هوا در این مناطق گرم و بارانی است. در مناطق جنوبی آب و هوای استوایی و مرطوب حکم‌فرما است که بارش بیشتری در طول سال داشته و بارندگی در بعضی مناطق به ویژه بین ماه‌های مه و نوامبر اغلب شدید است.

راهنمای سفر به تایلند

واحد پول تایلند

واحد پول ملی تایلند بات (Baht) نام دارد و روی تمامی اسکناس‌های این کشور عکس پادشاه تایلند چاپ شده است. این واحد پول با علامت اختصاری (TBH) در صرافی‌ها معامله می‌شود. بات تایلند به صورت سکه‌های ۱، ۲، ۵ و ۱۰ باتی و همچنین اسکانس‌های چاپی ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ باتی در چرخه پولی این کشور موجود است و در این کشور برای معاملات روزمره از این سکه‌ها و اسکناس‌ها استفاده می‌شود. تبدیل پول در تایلند کارمزد بالایی دارد و گردشگران باید در زمان چنج کردن پول خود به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند. ارزش پول این کشور در مقایسه با دلار بسیار پایین بوده و به همین دلیل در راهنمای سفر به تایلند باید به این نکته اشاره کنیم که گردشگران با آسودگی خاطر می‌توانند در این کشور خرید کنند.

بهترین زمان سفر به تایلند

ماه‌های نوامبر تا فوریه معمولاً از نظر شرایط آب و هوایی به عنوان بهترین زمان در راهنمای سفر به تایلند شناخته می‌شود. در این ماه‌ها شرایط آب و هوایی به طور کلی بسیار مطلوب و معتدل است. دمای هوای معمولاً از ۲۵ درجه سانتی‌گراد در این ماه‌ها بیش‌تر نمی‌شود و نسیم خنکی هم در شهر می‌وزد که باعث کاهش رطوبت هوا می‌شود. این زمان به‌ویژه برای بازدید از جنوب تایلند و سواحل آندامان و خلیج تایلند بسیار مناسب است، زیرا بارش‌ها کاهش یافته و آب و هوای مطلوب‌تری در این مناطق وجود دارد. البته هزینه سفر در این فصل هم به دلیل افزایش تقاضای سفر بسیار زیاد است و گردشگران باید ماه‌های دیگر سال را برای سفر ارزان انتخاب کنند.

سیم کارت تایلند

در حال حاضر شما به عنوان توریست در کشور تایلند می‌توانید با ارائه گذرنامه از مراکز معتبر سیم کارت تهیه کنید. این کشور ۴ اپراتور دارد که قیمت سیم کارت و خدماتی همچون اینترنت در هر یک از آن‌ها متفاوت است. انتخاب بهترین سیم‌کارت بستگی به نیازها و اولویت‌های شما دارد، اما به صورت کلی قیمت سیم‌ کارت‌ها در تایلند خیلی گران نیست. اگر به اینترنت پرسرعت نیاز دارید، سیم‌کارت TOT گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود، اما اگر برای شما قیمت و ارزش اقتصادی مهم‌تر است، به عنوان راهنمای سفر به تایلند باید به شما پیشنهاد خرید سیم‌کارت‌های “Move True” یا Dtac را بدهیم.

نوع سیم‌کارت

ویژگی‌ها

سیم‌کارت TOT

ارائه اینترنت پرسرعت

سیم‌کارت Move True

ارزان‌ترین گزینه

آنتن‌دهی ضعیف

سیم‌کارت Dtac

آنتن‌دهی خوب

سیم‌کارت AIS

آنتن‌دهی بسیار قوی

نیاز به شارژ منظم قبل از ساعت ۱۲ شب به وقت تایلند

شرایط دریافت ویزا کشور تایلند

برای دریافت ویزای کشور تایلند با هدف سفر توریستی به این کشور گردشگران باید مدارک خود را آماده کرده و از طریق سفارت این کشور برای دریافت ویزا اقدام کنند. شرایط دریافت ویزا گروهی برای سفر به تایلند آسان است و نیازی به مراجعه حضوری فرد متقاضی ویزا نیست. برای درخواست ویزای توریستی تایلند حتماً باید به یک کارگزار و یا آژانس مسافرتی معتبر درخواست ویزای خود را ارائه نمایید. ویزای این کشور برای توریست‌ها ۵۸ روز اعتبار دارد و مراحل صدور ویزا در صورت تکمیل بودن مدارک حدود ۲۰ روز طول می‌کشد. به صورت کلی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی که در راهنمای سفر به تایلند باید به آن‌ها اشاره کنیم، عبارت‌اند از:

  • ارائه مدارک مربوط به گردش حساب یک ماه اخیر فرد متقاضی ویزا با حداقل مانده ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر به زبان لاتین با مهر و امضای بانک؛
  • ارائه اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار؛
  • ۲ قطعه عکس ۶×۴ رنگی با پس زمینه سفید متفاوت از عکس پاسپورت؛
  • کپی تمام صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی بدون نیاز به ترجمه؛
  • واچر هتل یا اجاره نامه محل اقامت؛
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما؛
  • فرم درخواست پر و امضا شده ویزای تایلند؛
  • بیمه نامه مسافرتی دو ماهه مورد تایید کشور تایلند به ارزش ۱۰۰ هزار یورو.

عبارات ضروری در سفر به تایلند

در راهنمای سفر به تایلند باید به این نکته اشاره کنیم که در کشور تایلند اغلب مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند، اما دانستن برخی اصطلاحات برای مراودات روزمره با مردم محلی در این کشور خالی از لطف نیست. در جدول زیر برخی از عبارات ضروری که در سفر به تایلند برای شما کاربرد دارد را ذکر کرده‌ایم.

عبارت تایلندی

ترجمه فارسی

Sawasdee / waddee

سلام

La kon

خداحافظ

Chai

بله

Mai

نه

Por-dae

صبر کنید / یک لحظه

Khob khun

متشکرم

Khob khun maak

بسیار ممنون

Khob khun khrap

متشکرم (برای مردان)

Khob khun kha

متشکرم (برای زنان)

Khor tort pai tee tam-ngarn dai mai?

می‌شود به من کمک کنید؟

Thee nai…?

کجا؟

Nee mee raa ka tao rai?

قیمت آن چقدر است؟

Chan tong gaan khwaam chua leu

من یک کمک نیاز دارم

Khun chuay chan dai mai, khob khun

می‌توانید به من کمک کنید؟ ممنون

Chan mai khao jai

من نمی‌فهمم

Chan long tang

من تنها هستم

Hor nam yu tee nai?

آب دارید کجا؟

Chan tong gaan mor

من گم شده‌ام

Chuai leu!

کمک کنید!

Yut!

درست!

Thor pai tee tamruat

کجا می‌توانم تاکسی پیدا کنم؟

 

حمل و نقل عمومی در تایلند

کشور توریستی تایلند امکانات متنوعی برای حمل و نقل گردشگران و مردم محلی دارد تا افراد با هر بودجه‌ای بتوانند به راحتی در شهرهای این کشور گردش کنند. توریست‌های می‌توانند از مترو، اتوبوس، تاکسی، کشتی و قطار بین شهری برای تردد استفاده کنند. هزینه وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند بر اساس مسافت و نوع وسیله نقلیه متغیر بوده و کسانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه‌های سفر خود هستند باید از اتوبوس یا توک توک استفاده کنند. هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی در استرالیا یعنی اتوبوس‌ها و توک توک حدود ۳۰ تا ۵۰ متغیر است. همچنین مسافران اجازه دارند با داشتن گواهینامه بین‌المللی در این کشور خودرو اجاره کرده به صورت ساعتی و یا روزانه با پرداخت هزینه خودرو در شهر رانندگی کنند.

شهرهای مهم و گردشگری تایلند

تایلند کشور وسیع با شهرهای کوچک و بزرگ بسیاری است که در منطقه شرق آسیا واقع شده است. بانکوک مشهورترین شهر و پایتخت کشور تایلند است، این شهر پر جمعیت به دلیل امکانات پیشرفته و طراحی مدرن یک از جذاب‌ترین شهرهای جهان برای گردش و تفریح محسوب می‌شود و سالانه از توریست‌های بسیاری میزبانی می‌کند. پایتخت پرجنب و جوش تایلند با بازارهای شلوغ و پر رونق، معابد باستانی (مانند معبد وات آرون و معبد وات پو) و برج‌های مدرن خود شهرت زیادی دارد. خیابان‌های شلوغ، غذاهای محلی لذیذ و فعالیت‌های شبانه جذاب در این شهر باعث شده گردشگران با خاطره‌ای خوش از بانکوک عازم خانه شوند. از دیگر شهرهای توریستی و معروف این کشور آسیایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاتایا:

شهری ساحلی در سواحل خلیج تایلند که به دلیل شهربازی‌ها و مراکز تفریحی شبانه خود شهرت زیادی دارد. ساحل‌های زیبا، فعالیت‌های آبی، مراکز خرید بزرگ و تفریحات شبانه جذابیت‌های اصلی این شهر خوش آب و هوا هستند.

راهنمای سفر به تایلند

پوکت:

یکی از جزایر زیبای جنوب تایلند که با ساحل‌های زیبا، معابد باستانی، فعالیت‌های آبی و رستوران‌های لوکس جذابیت زیادی دارد. جزیره پوکت همچنین با مراکز خرید متنوع و فعالیت‌های شبانه معروف است. در این شهر سواحل برای تفریح در اغلب روزهای سال امکانات متنوعی دارند که باعث جذب گردشگران علاقه‌مند به تفریحات و شنا شده است.

آیوتایا:

یک شهر تاریخی با معماری باستانی، معابد زیبا و صدها سال تاریخچه که آثار باستانی و فرهنگی بسیاری را در خود جای داده و یکی از قطب‌های گردشگری در تایلند محسوب می‌شود.

هواهین:

یکی دیگر از جزایر جذاب تایلند که مشهور به ساحل‌های زیبا و فعالیت‌های آبی است. با آب و هوای معتدل و مناظر طبیعی زیبا، هواهین یک مقصد استراحتی محبوب برای گردشگران محسوب می‌شود.

سوراتانی:

این شهر معروف به معبد وات پرا تات یا “معبد پرا تات” است که یکی از معابد بزرگ و زیبای تایلند است. همچنین بازارهای محلی و فرهنگ محلی جذابیت‌های دیگری از این شهر می‌باشند.

کانچانابوری:

این شهر به دلیل معبد «وت ماهاتات» و جاذبه‌های طبیعی خود همچون «آبشار ارهواوادی» و «سد راچابوری» معروف است. طبیعت زیبا و جاذبه‌های تاریخی شهر کانچانابوری به یک از مراکز توریستی تایلند تبدیل کرده است.

ناکون راتچاسیما:

واقع در جنوب شرق تایلند این شهر با سواحل زیبا، محیط آرام و فعالیت‌های آبی جذابیت شهرت و محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد و یک مقصد عالی برای فرار از شلوغی زندگی شهری محسوب می‌شود.

راهنمای سفر به تایلند

معروف‌ترین جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هرکدام ارزشمند و زیبای خاص خود را دارند. این کشور به دلیل پیشینه تاریخی طولانی که دارد از دوره‌های تاریخی مختلفی آثار بسیاری را در خود جای داده که بسیاری از آن‌ها شهرت جهانی دارند. این کشور همچنین مناظر طبیعی بکر زیادی هم برای گردش دارد که توریست‌ها در هنگام سفر می‌توانند از این مناظر طبیعی، رودخانه‌ها و سواحل کشور تایلند بازدید کنند. حضور راهنمای سفر در تایلند که به منطقه تسلط دارد، یکی از مزیت‌های سفر با تورهای گردشگری به تایلند محسوب می‌شود و گردشگران فرصت کافی برای بازدید از جاذبه‌های این کشور آسیایی را به همراه تور لیدر خود به دست می‌آورند. اما به‌صورت کلی برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند عبارت‌اند از:

رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya River):

این رودخانه مهم و زیبا از جمله جاذبه‌های اصلی است که در راهنمای سفر به تایلند هم به آن اشاره شده است. گردشگران می‌توانند با کشتی روی آب حرکت کرده و قسمت‌های مختلف شهر را از روی رودخانه تماشا کنند.

عمارت ویمانمک (Vimanmek Mansion):

این عمارت بزرگ که اکنون به عنوان موزه فعالیت دارد جزء اصلی‌ترین جاذبه‌های تاریخی بانکوک است و معماری زیبا و تاریخی آن زبانزد خاص و عام می‌باشد.

موزه ملی بانکوک (National Museum Bangkok):

این موزه گنجینه‌ای از هنر و تاریخ تایلند است که با نمایشگاه‌های متنوعی از جمله آثار هنری، سنگ نگاره‌ها و غیره نظر گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و هنر را به خود جذب می‌کند.

راهنمای سفر به تایلند

برج ساتورن (Sathorn Unique Tower):

این برج یک ساختمان فرسوده و قدیمی است که در گذشته برای دیدن چشم‌انداز شهر بانکوک از آن استفاده می‌کردند. بسیاری از گردشگران برای گرفتن عکس یادگاری در کنار این برج به بانکوک سفر می‌کنند.

پارک لومپینی (Lumphini Park):

این پارک بزرگ و زیبا در مرکز شهر بانکوک پایتخت تایلند واقع شده است، این پارک به دلیل امکانات و فضاهای سبز بسیاری که دارد برای گردش، تفریح و پیاده روی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

راهنمای سفر به تایلند

شهربازی دریم ورلد (Dream World):

این پارک تفریحی و سرگرمی واقع در نزدیکی بانکوک، گزینه‌ای خوب برای سفر با خانواده و دیدن وسایل سرگرمی و جذابیت‌های مختلف است.

شهر تاریخی آیوتایا (Ayutthaya Historical City):

این شهر با بازمانده‌های تاریخی و باستانی خود از دوران زمین‌شناسی گذشته، جزء جاذبه‌های گردشگری تاریخی و با ارزش تایلند محسوب می‌شود.

غذاهای معروف تایلند

تنوع فرهنگی در کشور تایلند باعث شده در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های این کشور ساحلی غذاهای مختلفی برای خوردن تهیه شود. مردم این کشور به غذاهای دریایی علاقه زیادی دارند و در تهیه بسیاری از غذاهای معروف این کشور که در راهنمای سفر به تایلند آن‌ها را معرفی می‌کنیم از ماهی، سبزیجات تازه و برنج استفاده می‌شود. چشیدن طعم دلچسب غذاهای تایلندی بدون شک یکی از بخش‌های جذاب سفر به این کشور برای گردشگران است، توریست‌ها بر اساس ذائقه خود می‌توانند در این کشور غذایی لذیذ و دلچسب برای خوردن پیدا کنند. قیمت غذاها در تایلند تنوع زیادی دارد ولی کسانی که قصد چشیدن طعم‌های اصیل را دارند، باید به اغذیه فروشی‌های قدیمی و غذاهای خیابانی به عنوان یک گزینه جذاب توجه داشته باشند. به صورت کلی اما مشهورترین غذاهای تایلندی که در زمان سفر به این کشور باید حتماً طعم آن‌ها را بچشید عبارت‌اند از:

پد تای (Pad Thai):

یکی از مشهورترین غذاهای تایلندی است که از نودل، مرغ یا میگو، تخم‌مرغ، سویا، نمک، ادویه‌جات و نارگیل تهیه می‌شود. این غذا با مواد افزودنی متنوعی همچون بادام و فلفل تازه برای مشتریان در رستوران‌ها سرو می‌گردد.

توم یام (Tom Yum):

یکی دیگر از غذاهای محبوب تایلندی است که یک نوع سوپ ترش و تند بوده که برای تهیه آن از سبزیجات، میگو یا مرغ استفاده می‌شود، این غذا را اغلب با نعناع تازه سرو می‌کنند.

سوم تام (Som Tum):

یک سالاد سنتی تایلندی است که از هویج، خیار، نخود فرنگی، نارگیل تازه، تره فرنگی، ماهیچه خوراکی یا میگو و سس فراوان در تهیه آن استفاده می‌شود.

راهنمای سفر به تایلند

کای ماناو (Kai Manao):

یک غذای سریع و سبک با مرغ سوخاری است که در تهیه سس آن از انبه و فلفل استفاده می‌شود.

پد کی مائو (Pad Kee Mao):

نودل‌های سرخ‌شده با گوشت یا میگو، سس سویا، سبزیجات، فلفل تازه و ادویه‌های تند تهیه می‌شود.

خاو یای (Khao Niew Mamuang):

یکی از پرطرف‌دارترین دسرهای تایلندی است که از برنج پخته شده، موزه و شیر نارگیل تهیه می‌شود.

سوپ نودل (Noodle Soup):

یک غذای معروف در تایلند که با مرغ، سبزیجات یا غذاهای دریایی و گاهاً با قارچ تهیه می‌شود.

راهنمای سفر به تایلند

گای مد مامونگ (Gai Med Ma Moung):

یک غذای خوشمزه با مرغ سرخ‌شده و بادام هندی که معمولاً طعم تندی دارد.

کاری ماتسامان (Massaman Curry):

یک خوراک مخصوص تایلند که معمولاً با گوشت و موادی چون فلفل‌سیاه، زردچوبه و پیاز تهیه می‌شود.

مناسبت ها و جشن های تایلند

جشن و شادی یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر فرهنگ سنتی مردم تایلند است، شاید به همین دلیل است که اغلب مردم این کشور همواره خنده بر لب دارند و با روی گشاده و صبوری از گردشگران استقبال می‌کنند. در این کشور آسیایی سالانه جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود که شهرت برخی از این مراسم‌ها در جهان پیچیده و گردشگران برنامه سفر خود را هم‌زمان با تاریخ برگزاری این مراسم‌ها تنظیم می‌کنند تا از نزدیک شاهد این جشن‌ها باشند. مناسبت‌ها و جشن‌های تایلند یک طیف گسترده از فرهنگ، مذهب و رویدادهای مختلف را شامل می‌شود. برخی از معروف‌ترین مناسبت‌ها و جشن‌ها که در راهنمای سفر به تایلند معرفی می‌کنیم، عبارت‌اند از:

روز ملی موی تای (National Muay Thai Day): جشنی به گرامیداشت یکی از قهرمانان بوکس تایلندی به نام “موی تای” که در روز هفدهم مارس هر سال برگزار می‌شود. این روز در کشور تایلند تعطیل رسمی نیست، اما در ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های بوکس با شور و هیجان زیادی جشن گرفته می‌شود.

روز ملی ماخا بوچا (Makha Bucha Day): مناسبت مذهبی مهمی در باورهای بوداییان تایلند است که در ماه‌های فوریه یا مارس برگزار می‌شود.

جشن سال نو: در تایلند سال نو میلادی، سال نوی چینی و سونکران (سال نوی تایلندی) جشن‌های مهمی هستند که با مراسم مذهبی، رویدادهای هنری و آتش بازی جشن گرفته می‌شوند. این جشن‌ها اغلب با پوشیدن لباس‌های رنگارنگ و فعالیت‌های متنوع شادی همراه است.

جشنواره گل چیانگ مای (Chiang Mai Flower Festival):

یکی از جشن‌های زیبا و جذاب در تایلند که به نمایشگاه‌ها و رویدادهای گل معروف است و معمولاً در ماه فوریه برگزار می‌شود.

راهنمای سفر به تایلند

تایلند فستیوال وات آروان (Wat Arun Festival):

جشنی به منظور گرامیداشت وات آروان، یکی از زیباترین معابد تایلند که هر سال در نیمه دوم آوریل برگزار می‌شود.

جشن یوهان (Yi Peng Lantern Festival):

یکی از جشن‌های سنتی تایلند که با پرتاب چراغ‌های فانوس به آسمان همراه است و معمولاً همزمان با جشنواره گل چیانگ مای برگزار می‌شود.

فستیوال گردهمایی فیل‌ها:

یک فستیوال سنتی است که هر سال در منطقه “سورین” تایلند برگزار می‌شود. مهارت تربیت فیل‌ها در این منطقه وجود دارد. در این فستیوال فیل‌های عظیم‌الجثه از خیابان اصلی شهر سورین عبور کرده و موسیقی همراه باشد، این فستیوال با پذیرایی از فیل‌ها با میوه‌های خوشمزه به پایان می‌رسد و گردشگران برای عکس گرفتن با فیل‌ها حضور پرشوری در این فستیوال دارند.

راهنمای سفر به تایلند

مسابقه بوفالوها:

یک فستیوال قدیمی در شهر “چونبوری” تایلند که در آن مسابقه بوفالوها برگزار می‌شود. در گذشته برای رفع خستگی کشاورزان از بوفالوها استفاده کرده و مسابقات برگزار می‌کردند.

بزرگداشت پادشاه چولا لانگ کورن:

یک مناسبت جذاب در تقویم تایلند برای گرامیداشت پادشاه چولا لانگ کورن که یکی از پادشاهان محبوب تایلند بود. او در دوران حکومت خود اقداماتی انجام داد که محبوبیتش در میان مردم افزایش یافت.

سوغاتی های کشور تایلند

تایلند به عنوان یکی از مقاصد خرید معروف در جهان، دارای سوغاتی‌های بسیاری است، تماشای این سوغاتی و محصولات از پشت ویترین مغازه‌ها و خرید آن‌ها برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. مجسمه‌های بودا، نقاشی‌های روی پارچه و چینی‌های سنتی از محصولات هنری تایلندی هستند که در بازارهای محلی و مراکز خرید مدرن این کشور فروخته می‌شوند. اما برخی از محصولات و سوغاتی‌های تایلند شهرت بیش‌تری دارند و در راهنمای سفر به تایلند هم به آن‌ها اشاره شده است:

راهنمای سفر به تایلند

محصولات نساجی و پارچه‌های سنتی:

پارچه‌های نساجی زیبا با طرح‌های رنگارنگ، لباس‌های سنتی محلی همچون”ساری” و “پاتونا” و محصولات دست بافت از جمله محصولاتی است که در بسیاری از بازارهای محلی و مغازه‌های تایلند به‌عنوان سوغاتی فروخته می‌شود.

جواهرات و گردنبندهای سنتی:

طلا و جواهرات باستانی تایلندی با طراحی خاص از جمله گردنبندها، گوشواره‌ها و حلقه‌ها با طرح‌های خاص محلی که در بازارها و فروشگاه‌های طلا و جواهرات فروخته می‌شود یک سوغاتی اصیل و به یادمانی است که توریست‌ها با پرداخت مبالغ زیاد از این کشور به یادگار می‌برند.

محصولات چرمی:

کیف و کفش‌های چرمی سنتی تایلند که در بازارها و مغازه‌های چرم فروشی در سراسر این کشور فروخته می‌شود جز سوغاتی‌های گران‌قیمت و محبوب در بین گردشگران است.

محصولات چوبی و صنایع دستی: مجسمه‌های چوبی، صنایع دستی و آثار هنری ساخته شده همچون مجسمه‌های فیل، بودا و لوازم چوبی خانگی همچون تابلوها، سینی و قندان جز سوغاتی‌های مشهور این کشور هستند.

محصولات پوستی و مراقبت از پوست:

صابون‌های طبیعی، کرم‌های مرطوب کننده و روغن‌های طبیعی محصولاتی هستند که در تایلند به دلیل استفاده از مواد معطر محلی و گیاهان دارویی محبوبیت زیادی دارند.

چای و ادویه:

چای‌های سنتی و ادویه‌هایی همچون زنجبیل، دارچین، چای پانگونگ و چای تایلندی به عنوان سوغاتی‌های معروف این کشور شناخته می‌شوند. تنوع سس‌های لذیذ و خاص تایلندی هم باعث شده بسیاری از توریست به عنوان سوغاتی سس‌های مختلف را تهیه کرده و به کشور خود ببرند.

تفریحات موجود در تایلند

تایلند با فعالیت‌های تفریحی مختلفی همچون پاراگلایدینگ، تورهای ماجراجویانه در جنگل‌ها، غذاهای محلی لذیذ و باستانی و فعالیت‌های شبانه پر جنب و جوش در جهان شهرت یافته و یک مقصد عالی برای گذراندن تعطیلات مهیج و جذاب است. مناظر طبیعی زیبا، فرهنگ متنوع و فعالیت‌های تفریحی در این کشور باعث شده راهنمای سفر به تایلند گردشگران را به استفاده از امکانات تفریحی در این کشور تشویق کنند. برخی از تفریحات محبوب در تایلند عبارت‌اند از:

ساحل‌ها و جزایر:

تایلند دارای سواحل زیبایی در خلیج تایلند و دریای آندامان است که امکانات ورزش‌های آبی، غذاهای دریایی خوشمزه و فعالیت‌های تفریحی چون شنا، غواصی و سفرهای قایقی را ارائه می‌دهد. جزایری همچون پوکت، کوه ساموی، کوه پانگانگ و کوه تائو مقصدهای محبوب برای آرامش و تفریح در ساحل هستند. تایلند امکانات فراوانی برای تفریحات خاص و طبیعت‌گردی فراهم کرده است که شامل غواصی، قایق‌سواری در رودخانه‌ها، جنگل‌نوردی و آبشار نوردی می‌شود.

راهنمای سفر به تایلند

معابد و مکان‌های تاریخی:

تایلند دارای معابد باستانی زیبا و مکان‌های تاریخی همچون معبد وات آرون، معبد وات پو، معبد وات پرا تات و شهرهای تاریخی همچون آیوتایا است که به دیدنی‌های گردشگری اصلی تبدیل شده‌اند.

مراکز خرید و بازارها:

بازارهای شلوغ و پر رونق تایلند امکان خرید انواع محصولات محلی، سوغاتی‌ها، لباس‌های سنتی، غذاهای محلی و صنایع دستی را فراهم می‌کنند. مراکز خریدی همچون بازار چاتوچاک و مرکز خرید سیام پاراگون مقاصد خرید محبوبی در بین گردشگران کشور تایلند هستند.

مراکز تفریحی و پارک‌ها: پارک‌های آبی همچون Splash Jungle Water Park و Cartoon Network Amazone Waterpark، پارک ملی خواوی یای و پارک ملی کائیا و جز مراکز تفریحی محبوب در تایلند هستند که گردشگران معمولاً در برنامه سفر خود بازدید از این جاذبه‌ها را هم دارند.

سؤالات متداول

۱. بهترین مراکز خرید و بازارهای تایلند کدامند؟

بازارهای آخر هفته پوکت، چیلوا، پاتونگ، شهر قدیم پوکت از بهترین بازارهای پوکت و مراکز خرید سنترال فستیوال و جانگ سیلون از بهترین مراکز خرید پوکت هستند.

۲. ایرانی‌های چطور می‌توانند برای دریافت ویزای تایلند اقدام کنند؟

دریافت ویزای تایلند به صورت انفرادی برای اتباع ایرانی امکان پذیر نیست و شما باید حتماً از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر همچون آژانس سفر به کام برای دریافت ویزا اقدام کنید.

۳. آیا برای دریافت ویزای تایلند باید بیمه مسافرتی داشته باشیم؟

بله، برای دریافت انواع ویزای کشور تایلند باید حتماً مدارک مربوط به بیمه مسافرتی را در پرونده درخواست ویزای خود داشته باشید. در این صورت بیمه می‌تواند هزینه‌های مربوط به دوره درمان و هزینه‌های بیمارستانی شما را تحت پوشش قرار دهد. این بیمه‌نامه باید حداقل به ارزش ۱۰۰ هزار یورو باشد.

۴.  معروفترین جاذبه‌های گردشگری تایلند کدام است؟

رودخانه چائو فرایا، عمارت ویمانمک، موزه ملی بانکوک، برج ساتورن، پارک لومپینی، شهربازی دریم ورلد و شهر تاریخی آیوتایا مشهورترین جاذبه های گردشگری تایلند هستند.

۵. بهترین مقاصد تور تایلند کدامند؟

شهرهای توریستی تایلند بسیار زیادند ولی در میان آن‌ها برخی بیشتر مورد توجه ایرانیان هستند، بانکوک، پاتایا، پوکت، ساموئی، کرابی و چیانگ مای از جمله معروفترین و بهترین مقاصد تور تایلند از ایران است.

۶.بهترین زمان برای سفر به کشور تایلند کی است؟

فوریه و مارس (بهمن تا فروردین) بهترین وقت سفر به تایلند برای بازدید از این مناطق است، زیرا هوا در آفتابی‌ترین و خشک‌ترین شرایط قرار دارد. آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) گرم‌ترین ماه سال است.

۷.آیا خرید تور مسافرتی به مقصد تایلند از سایت الی گشت امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد کشورهای مختلف جهان از جمله تایلند را به صورت ۲۴ ساعته و کاملاً آنلاین از سایت الی گشت خریداری کنید.

جمع بندی

سفر به سرزمین لبخندها تایلند در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده است و بسیاری از مردم برای تفریح و گذراندن تعطیلات با خانواده به این کشور آسیایی سفر می‌کنند. برای سفر به تایلند داشتن ویزا و توجه به نکاتی که در راهنمای سفر به تایلند به آن‌ها اشاره کردیم باعث می‌شود تا با خاطره‌ای خوش راهی این کشور شوید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

تور های ویژه