معرفی ۶ آتشفشان فعال در طبیعت زیبا و چشم نواز ژاپن

پربازدیدترین ها

گردشگری 19 اسفند ، 1402 5 دقیقه
آتش فشان های فعال ژاپن

این آتشفشان های فعال ژاپن بسیار زیبا و دیدنی هستند. آتشفشان در کنار خرابی‌های زیاد آثار مثبتی نیز برای کره زمین دارد. از مهم‌ترین آثار فوران آتشفشان‌ها می‌توان به تشکیل چشمه‌های آبگرم اشاره کرد. آب‌های سطحی و زیرزمینی پس از برخورد با سنگ‌های داغ، گرم شده و وارد چرخه آب می‌شوند. این روند در اطراف کوه‌های آتشفشانی چشمه‌های آبگرم را ایجاد می‌کند. از دیگر آثار فوران آتشفشان‌ها می‌توان به تغییر کوتاه مدت آب و هوایی در جهان اشاره کرد. پس از هر بار آتشفشان، کره زمین کاهش دمای ملموسی را تجربه می‌کند، اما مرگ و میر انسان‌ها و جانوران و تخریب ساختمان‌ها و سازه‌ها از آثار مخرب فوران آتشفشان‌ها هستند.

آتشفشان های فعال در ژاپن

ژاپن زیستگاه بیش از ۱۰۰ آتشفشان فعال است که تعدادی از آنها به محبوب ترین مقاصد گردشگری این کشور تبدیل شده اند. از آتشفشان فوجی باشکوه گرفته تا آتشفشان زیرآبی که سال گذشته جزیره جدیدی را تشکیل داد ، ۱۰۹ آتشفشان فعال ژاپن حدود ۱۰ درصد از کل آتشفشان های فعال در جهان را تشکیل می دهند. دلیل اینکه این تعداد قله آتشفشانی در ژاپن زیاد است این است که حدود ۶۸۰۰ جزیره آن در امتداد حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارند ( منطقه ای که روی کمربند زلزله است و فعالیت لرزه ای قابل توجه ای دارد) در نتیجه ، ژاپن بسیار مستعد زلزله و فوران آتشفشان است.

همه اینها تأثیر عمیقی بر فرهنگ ژاپن و همچنین توسعه شهرهای ساحلی پرجمعیت آن داشته است. در ژاپن  آتشفشان های دودزا اغلب توسط مردم محلی مورد احترام و پرستش قرار گرفته اند و در کارهای هنری و هایکو بی شماری از آنها الهام می گیرند. کوهپیمایی و کوهنوردی افسانه ای در دامنه ی کوه های آتشفشانی یکی از تفریحات مهیج را برای مردم محلی و توریستان ایجاد کرده اند. از بین کوهها و آتشفشان های بسیار ژاپن ، آتشفشان کوه فوجی بسیار باشکوه است که مهمترین  نماد این کشور است. در این مقاله از مجله گردشگری سفرهای پایتخت قصد معرفی ۶ آتشفشان معروف ژاپن را داریم، در ادامه با ما همراه باشید.

آتشفشان های فعال ژاپن |آتشفشان فوجی Mount Fuji

کوه فوجی در جزیره هونشو واقع شده است که بلندترین کوه ژاپن با ارتفاع ۳۸۰۰ متر است. آخرین بار در سال ۱۷۰۸ فوران کرد و مردم محلی اکنون قرن هاست که آن را مقدس می دانند. کوه فوجی کمتر از دو ساعت از توکیو فاصله دارد و یکی از نقاط عطف تاریخی و شناخته شده در ژاپن است.

آتشفشان فوجی به خاطر شکل مخروطی متقارن فریبنده اش که در بیشتر سال پوشیده از برف است ، مشهور بوده و همین امر آن را به سوژه ای محبوب برای عکاسی، نقاشی و سایر آثار هنری تبدیل کرده است. این مکان با مناظر طبیعی سرسبز و پر رونق احاطه شده است که از دریاچه های فوجی ، استراحتگاه هایی با چشمه های آب گرم ، غارها و جنگل ها تشکیل شده است. در بالای این کوه دفتر پست نیز قرار دارد که گردشگران می‌توانند کارت پستال‌های خود را  از ارتفاع ۳۸۰۰ متری برای کسانی که دوستشان دارند ارسال کنند.

آتشفشان-فوجیآتشفشان های فعال ژاپن |آتشفشان آسو Mount Aso

آتشفشان کوه آسو در شهر کوماموتو که بزرگترین آتشفشان فعال ژاپن است و بیشتر بخاطر کالدرا باستانی بزرگ شناخته شده است. این آتشفشان آسو ناحیه بسیار گسترده‌ ای را پوشش می‌دهد، حدود ۱۰۰ کیلومتر و شعاع ۲۵ کیلومتر را شامل می شود. آتشفشان آسو با ۱۵۹۲ متر ارتفاع ، بر فراز جزیره کیوشو قرار می گیرد. این منطقه چندین فعالیت تفریحی مانند پیاده روی در حوالی آتشفشان ، اسب سواری و تور موزه را ارائه می دهد.

آتشفشان آساما Mount Asama

کوه آساما که فعال ترین آتشفشان جزیره هونشو ژاپن محسوب می شود ، ۲۵۶۸ متر ارتفاع دارد و در مرز استان ناگانو و استان گونما قرار دارد. فوران اخیر آن در ژوئن سال ۲۰۱۵ بود. پیاده روی در اطراف این آتشفشان، بالا رفتن از کوه آن یک فعالیت توریستی محبوب است و انجام یک سفر رفت و برگشت به این منطقه حدوداً هفت ساعت طول می کشد. علی رغم پتانسیلی که کوه آساما برای فوران مواد مذاب و گداخته دارد، باز هم محبوب ترین مقصد برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. بازدید کنندگان برای اسکی کردن در دره‌های مجاور و استفاده از چشمه‌های آب گرم طبیعی به این کوه سفر می‌کنند

آتشفشان-آساما - آتش فشان های فعال ژاپنآتشفشان های فعال ژاپن |آتشفشان ساکوراجیما Mount Sakurajima

کوه ساکوراجیما که یک مکان مهم در منطقه کاگوشیما است ، یکی از فعال ترین آتشفشان های ژاپن است که سه آتشفشان را تشکیل می دهد. اغلب چندین بار در روز فوران های کوچک و جزئی ایجاد می کند و تمام مدت دود و مواد مذاب آتشفشانی از خود ساطع می کند. کسانی که مایل به بازدید هستند می توانند به تعدادی از جاذبه های موجود در مجاورت آن ، از جمله مسیرهای پیاده روی ، حمام آب داغ ، عرشه های تماشایی و یک چشمه آب گرم مراجعه کنند. مسافران ماجراجویی هم که می‌خواهند تجربه نزدیکی از یک آتشفشان زنده و فعال داشته باشند می توانند منطقه نزدیکتری بازدید کنند. با این حال بازدید کنندگان اجازه ندارند از لبه‌های خطرناک کوه بالا بروند.

آتشفشان کوساتسو Mount Kusatsu

آتشفشان کوه کوساتسو که در ارتفاع ۲۱۶۰ متری ایستاده است ، یک آتشفشان فعال است که در استان گونما یافت می شود. این شهر به دلیل فعالیت های تفریحی در فضای باز که در تمام طول سال ارائه می شود ، محبوب است. در زمستان ، به یک شهر اسکی تبدیل می شود و در بقیه سال ، یک مکان کوهپیمایی عالی با شکوفه های گیلاس و در فصل پاییز منظره ای   تماشایی از شاخ و برگ های رنگارنگ است. کوهدکوساتسو مناظر خارق العاده ای از دهانه ها و قله های کوه ، آبشار و دریاچه ها و مناظر دیگر را به شما ارائه می دهد.

آتش فشان های فعال ژاپنآتشفشان های فعال ژاپن | آتشفشان شین موئه داکه  Shinmoe-dake

یکی دیگر از مشهورترین آتشفشان های ژاپن به نام شین موئه داکه شناخته می شود و در کیوشو قرار گرفته است. زمین شناسان معتقدند که این کوه آتشفشانی بین ۲۵۰۰۰ تا ۷۳۰۰ سال پیش تشکیل شده است و امروزه یکی از آتشفشان های فعال ژاپن محسوب می شود. در سال های گذشته این آتشفشان بارها فوران و فعالیت های شدیدی داشته است که یکی از جدیدترین آن ها در ۶ مارچ ۲۰۱۸ رخ داد: در طول این فوران قطعات سنگ و خاکستر تا ارتفاع ۴۵۰۰ متری به بیرون پرتاب شد. در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ هم این کوه بار دیگر فوران کرد و فعالیت های شدیدی را تجربه کرد. جالب است بدانید که کوه آتشفشانی شین موئه داکه در سال ۱۹۶۷ به عنوان لوکیشن یکی از مجموعه فیلم های جیمز باند به نام تنها دوبار زندگی می کنی استفاده شد و از آن موقع بر شهرتش اضافه هم شد.

تور های ویژه