۹ حقیقت جالب درباره سنگاپور که حتما باید بدانید!

پربازدیدترین ها

گردشگری 25 فروردین ، 1403 5 دقیقه


حقایقی جالب درباره سنگاپور - الی گشت

در این مقاله قصد داریم ۹ حقیقت جالب درباره سنگاپور یکی از کوچکترین کشورهای جهان که در شرق قاره آسیا در همسایگی کشورهایی همچون مالزی و ویتنام قرار گرفته است را باهم بررسی کنیم. در این کشور مردم با ادیان و زبان‌های مختلف در صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند و شما در زمان سفر به این کشور زیبا و سرسبز با حقایقی جالب درباره سنگاپور آشنا می‌شوید که برخی از آنها در نوع خود بی‌نظیر و شگفت انگیز می‌باشد. برج‌های مدرن و مراکز خرید لوکس کشور سنگاپور شهرت جهانی دارند و بسیاری از گردشگران با هدف خرید و حضور در فستیوال‌ های فرهنگی و ورزشی به این کشور سفر می‌کنند. طبیعت بکر و معابد تاریخی هم بخش دیگری از جاذبه های گردشگری سنگاپور محسوب می‌شود که علاقه مندان خاص خودش را دارد.

آب و هوای سنگاپور به دلیل نزدیکی به خط استوا همیشه گرم و معتدل است و میزان رطوبت هوا در اغلب فصل‌ های سال در این کشور بالا می‌باشد، همین موضوع باعث شده اغلب گردشگران فصل بهار را برای سفر به این کشور انتخاب کنند. اگر شما هم برای کشف جاذبه‌های گردشگری و شگفتی‌های سنگاپور قصد عزیمت به این کشور را دارید، این مقاله از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را تا انتها دنبال کنید.

حقایقی جالب درباره سنگاپور که نمی دانید!

سنگاپور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می‌باشد که مرکز تجارت جهانی در این کشور کوچک اما پر رمز و راز واقع شده است. جاذبه های گردشگری سنگاپور بی‌شمار می‌باشد و همین موضوع باعث شده، سالانه میلیون‌ها گردشگر از کشورهای مختلف جهان صرفا برای گردش و تفریح به این کشور سفر کنند. دریافت ویزای سنگاپور کار دشواری نیست و شما در مدت زمانی بین ۱ الی ۳ روز با هزینه‌ای منطقی می‌توانید ویزای این کشور آسیایی را دریافت کرده و برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی سنگاپور و خرید از مراکز تجاری مدرن عازم این کشور شوید. کشور سنگاپور در واقع یک شهر است و جز سه کشور کوچک جهان محسوب می‌شود.

بلندترین چرخ و فلک جهان در کشور سنگاپور قرار دارد و این چرخ و فلک خود به تنهایی یکی از دلایل سفر بسیاری از گردشگران به کشور سنگاپور محسوب می‌شود. در سنگاپور جاذبه‌های طبیعی و مراکز خرید شگفت انگیز بسیار زیادی وجود دارد و همین موضوع باعث شده، بسیاری از گردشگران صرفا جهت بازدید از این جاذبه‌ها کشور سنگاپور را برای سفر در تعطیلات انتخاب کنند. حقایقی جالب درباره سنگاپور که نمی دانید! بسیار زیاد است ولی ما قصد داریم فقط ۹ مورد از این حقایق جالب و عجیب را با شما در میان بگذاریم.

حقایقی جالب درباره سنگاپور که نمی دانید! - الی گشت

۱. سنگاپور کشور جزیره ها

سنگاپور کوچکترین کشور جهان می‌باشد، این کشور از ۶۴ جزیره شکل گرفته است که این موضوع حقایقی جالب درباره سنگاپور را برای همه روشن می‌کند. در واقع پایتخت این کشور در یک جزیره قرار دارد و سایر جزیره‌ های این شهر را احاطه کرده‌اند، بسیاری از جزایر سنگاپور به دلایل نظامی و یا صنعتی غیر قابل سکونت می‌باشد.  بسیاری از افراد به سنگاپور کشور جزیره‌ ها می‌گویند، برخی از جزیره‌های سنگاپور همچون جزیره سنتوزا و جزیره سنت جان به دلیل طبیعت بکری که دارند، شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. اگر به ورزشی‌های آبی و تفریح‌های ساحلی همچون موج سواری علاقه دارید، حتما یک روز از برنامه سفر خود را به گردش در جزیره‌های سنگاپور اختصاص دهید.

۲. سافاری شبانه

سنگاپور به دلیل آب و هوای معتدل و موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، زیستگاه بسیاری از جانوران و حیوانات در جهان می‌باشد. همین موضوع باعث شده، گردشگران در زمان سفر به این جزیره بتوانند از بزرگترین باغ وحش جهان در این کشور در قالب سافاری شبانه دیدن کنند. باغ وحش سنگاپور یکی از جاذبه های گردشگری این کشور برای توریست‌های خارجی محسوب می‌شود، این باغ وحش یک تفاوت اصلی با سایر باغ وحش‌ها در جهان دارد و آن هم این است که در این مجموعه حیوانات در قفس‌ نگهداری نمی‌شوند!

سافاری شبانه در باغ وحش سنگاپور برای همه کسانی که به مستندهای حیات وحش و راز بقا علاقه دارند، بسیار جذاب و مهیج می‌باشد. شما با رفتن به این باغ وحش و خرید بلیط سافاری شبانه می‌توانید از نزدیک غذا خوردن و حرکات ریز و درشت حیوانات این باغ وحش را در کنار همسفران خود تماشا کنید، مسیر سافاری شبانه حدود ۴۰ دقیقه است و شما تمام این مسیر را با یک قطار طی می‌کنید. توجه داشته باشید که به دلیل آزاد بودن حیوانات در این باغ وحش، قطار با فاصله از حیوانات حرکت می‌کند.

سافاری شبانه - الی گشت

۳.  آبشارهای سرپوشیده

آبشارهای سرپوشیده یکی از جاذبه‌ های گردشگری سنگاپور است که در باغ‌ های کنار خلیج این کشور قرار دارد، این آبشارها جز حقایقی جالب درباره سنگاپور است که اغلب گردشگران در زمان سفر به این کشور از آن مطلع می‌شوند. بسیاری از گردشگران خارجی صرفا برای دیدن این آبشارهای سرپوشیده و زیبا از نزدیک به باغ‌های کنار خلیج در کشور سنگاپور می‌روند. بزرگترین آبشار سرپوشیده جهان در سال ۱۹۷۱ در باغ‌های کنار خلیج سنگاپور با ارتفاع ۳۵ متر ساخته شده است و جز شگفت انگیزترین جاذبه‌های دیدنی این کشور محسوب می‌شود. جنگل ابری یکی دیگر از بخش‌های جذاب باغ‌های کنار خلیج سنگاپور می‌باشد که در نوع خود کم نظیر است.

۴. زبان سینگلیش – Singlish

همان طور که در ابتدا این مقاله هم اشاره کردیم، افراد با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلفی در کشور سنگاپور در کنار هم زندگی می‌کنند. در این کشور مردم به چهار زبان مختلف با هم حرف می‌زنند ولی زبان عامیانه مردم در این کشور ترکیبی جذاب از زبان‌های انگلیسی و سنگاپوری می‌باشد. در مکالمه روزمره اغلب مردم این کشور به زبان سینگلیش (Singlish) با هم صحبت می‌کنند و لهجه مردم محلی معمولا جز نکاتی است که نظر گردشگران خارجی را هم به خود جلب کرده است.

زبان سینگلیش جز حقایق جالب درباره سنگاپور محسوب می‌شود، این زبان مجموعه‌ای از عبارت‌های محاوره‌ای می‌باشد که متاثر از فرهنگ‌های مختلف در سنگاپور شکل گرفته و متداول شده است. در کشور سنگاپور همچون بسیاری از شهرهای ایران، مردم محلی به راننده‌های تاکسی و یا فروشنده‌های دستفروش “خاله” و “عمو” می‌گویند، در واقع این نوع صحبت کردن در کشور سنگاپور نشانه صمیمیت مردم با هم است.

زبان سینگلیش - الی گشت

۵. مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک شبانه

اگر لقب کشور فستیوال های شاد و متنوع را به سنگاپور بدهیم، خیلی هم بیراه نگفته‌ایم. سالانه فستیوال‌های موسیقی، ورزشی، هنری و مسابقه‌های بسیار زیادی در کشور سنگاپور برگزار می‌شود، فستیوال گرند پری یکی از مشهورترین فستیوال‌های کشور سنگاپور است که از سال ۲۰۰۸ در این کشور برپا می‌گردد. کنسرت‌ها، مسابقه‌ها و فعالیت‌های سرگرم کننده و شاد جز بخش‌های اصلی این فستیوال معروف می‌باشد که در حاشیه مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک شبانه در سنگاپور برای بازدیدکنندگان این رویداد ورزشی مهیج اجرا می‌شود.

مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک سنگاپور در واقع اولین مسابقه شبانه فرمول یک در جهان است که شب‌ها برگزار می‌شود و مسیر پر پیچ و خمی دارد. تماشای لحظات هیجان انگیز این فستیوال زیر نورهای قوی نورافکن‌های پیست مسابقات بسیار جذاب و مهیج است. مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک در مسیر خیابان مارینا در کنار ساحل خلیج سنگاپور برگزار می‌شود که مسیر این مسابقه در کل ۲۳ پیج دارد.

۶. طبیعت بکر و بی نظیر سنگاپور

آسمان خراش‌های مدرن و بلند مرتبه این کشور در میان طبیعت بکر و بی‌ نظیر سنگاپور جا خوش کرده است، نیمی از مساحت این کشور را گونه‌های گیاهی کمیاب پوشانده‌اند و همین موضوع باعث شده که سنگاپور به عنوان یکی از سرسبزترین کشورها در جهان شناخته شود. فراتر از پارک‌ها و باغ‌های متعدد، زیستگاه‌های طبیعی بسیار زیادی هم در جزیره سنگاپور وجود دارد.

تعداد پارک‌ها و باغ‌ها در کشور سنگاپور بسیار زیاد می‌باشد، طبیعت بکر این کشور و باغ‌های متنوعی که در گوشه و کنار سنگاپور جا خوش کرده است یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار سنگاپور در بین مردم جهان می‌باشد. در سنگاپور بیش از ۲۱۰۰ گونه گیاهی بومی مختلف وجود دارد. تنوع گیاهان موجود در باغ‌های سنگاپور بسیار زیاد است و اغلب این گیاهان بومی این منطقه گرمسیری هستند.

طبیعت بکر و بی نظیر سنگاپور - الی گشت

۷. باغ گیاه شناسی بوتانیک

باغ گیاه شناسی بوتانیک که در سال ۲۰۱۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا و با سابقه در کشور سنگاپور می‌باشد. این باغ گیاه شناسی در سال ۱۸۵۹ تاسیس شده و سابقه فعالیت آن به بیش از ۱۵۰ سال پیش بر می‌گردد. در این باغ سرسبز و وسیع تنوع گونه‌های گیاهی بسیار زیاد است و یک مسیر پیاده روی هم در این باغ طراحی شده که شما در زمان قدم زدن در باغ می‌توانید از میان درختان کهنسال و بومی این منطقه عبور کنید و گونه‌های قدیمی و کمیاب را از نزدیک ببینید.

باغ ملی ارکیده هم یکی دیگر از بخش‌های زیبا و جذاب باغ گیاه شناسی بوتانیک در کشور سنگاپور است که هزاران گونه مختلف ارکیده در این باغ نگهداری می‌شود. افراد مشهور بسیاری همچون نلسون ماندلا، دوک و دوشس کمبریج، جکی چان، ژو ژون و بائه یونگ جون از این باغ زیبا دیدن کرده‌اند و به نام این افراد هم در باغ ملی ارکیده، گیاهانی به ثبت رسیده است. این باغ در زمان تاسیس حدود ۱۹ هکتار مساحت داشته ولی به دلیل هزینه‌های بالای نگه داری بخشی از زمین‌های باغ به کلیسا و مدارس این منطقه اختصاص یافته است که جز حقایقی جالب درباره سنگاپور می‌باشد.

۸. گشت و گذار در محله های قدیمی

اگر اهل گردش در محله‌های قدیمی هستید و یا در زمان سفر دوست دارید از بازارهای محلی هم خرید کنید، گشت و گذار در محله‌های قدیمی سنگاپور را هم در برنامه سفر خود قرار دهید. محله چینی‌ها و محله هند کوچک جز زیباترین محله‌های قدیمی کشور سنگاپور می‌باشد که شما در زمان سفر به این کشور می‌توانید از این محله‌ها دیدن کنید و با فرهنگ ملل مختلف از نزدیک آشنا شوید.

بازارهای محلی سنگاپور هم اغلب در این محله‌ها قرار دارند. لذت چشیدن طعم غذاهای سنتی سنگاپور در این مناطق قدیمی و رنگارنگ جز جذابیت‌های گشت و گذار در این محله‌ها محسوب می‌شود. بازار محله چینی‌ها و هندی‌ها بهترین مکان برای خرید لباس‌های محلی این کشورها و صنایع دستی می‌باشد، در این بازارها اقلام مختلفی همچون مواد غذایی، صنایع دستی، لوازم تزئینی دست ساز، پارچه و پوشاک به فروش می‌رسد و بسیاری از گردشگران خارجی سنگاپور برای خرید سوغاتی به این بازارهای محلی می‌روند و همزمان از جاذبه‌های تاریخی سنگاپور هم در این محله‌ها بازدید می‌کنند.

گشت و گذار در محله های قدیمی - الی گشت

۹. سنگاپور کشور فستیوال ها و جشن ها

شاید برایتان جالب باشد اگر به شما بگوییم که در سنگاپور مراسم‌های مذهبی و غیر مذهبی بسیاری از مردم جهان جشن گرفته می‌شود. مردم سنگاپور در بسیاری از روزهای سال می‌توانند برای تفریح و سرگرمی در فستیوال‌هایی که در این کشور برگزار می‌گردد، با خانواده و دوستان شرکت کنند و لحظات شادی را در کنار هم داشه باشند. فصل بهار بهترین زمان سفر به سنگاپور است.

اگر شما در این فصل به سنگاپور بروید، علاوه بر بازدید از جاذبه‌‌های گردشگری این کشور می‌توانید در جشنوارههای فرهنگی و هنری، رویدادهای مهم ورزشی، کنسرت‌های شبانه و سایر جشن‌هایی که در این کشور برگزار می‌شود هم شرکت کنید و با فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید. جشنواره غذای سنگاپور یکی از معروف ترین فستیوال‌هایی است که در این کشور آسیایی برگزار می‌شود، این جشنواره هر سال به مدت یک ماه در فصل تابستان برپا می‌گردد و شما در زمان حضور در این رویداد خوشمزه می‌توانید طعم انواع غذاهای سنتی این کشور را بچشید. سنگاپور کشور فستیوال ها و جشن ها است و علاوه بر عیدهای مذهبی همچون عید فطر و عید قربان، جشن سال نو میلادی و جشن سال نو چینی و ژاپنی هم در این کشور کوچک آسیایی هر سال با زرق و برق بسیاری برگزار می‌شود.

سنگاپور کشور فستیوال ها و جشن ها - الی گشت

جمع بندی ۹ حقیقت جالب درباره سنگاپور که حتما باید بدانید!

سنگاپور کشوری کوچک اما با جاذبه‌های گردشگری فراوان است، این کشور آسیایی یکی از بکرترین مناطق طبیعی جهان هم محسوب می‌شود که تنوع پوشش گیاهی بسیار زیادی دارد. بسیاری از مردم جهان تصور می‌کنند که سنگاپور همچون کوالالامپور یکی از شهرهای مالزی می‌باشد، در صورتی که این طور نیست. در واقع سنگاپور یک شهر در منطقه جنوب شرقی آسیا است که به عنوان یک کشور شناخته می‌شود. در کل جهان علاوه بر سنگاپور دو شهر موناکو و واتیکان هم این ویژگی را دارند، البته با این تفاوت که هیچ کدام از این شهرها پایتخت ندارند و جزیره هم نیستند.

سنگاپور در زبان مالایی به معنی شهر شیرها می‌باشد ولی جالب است بدانید که هیچ شیری در این کشور زندگی نمی‌کند. مردم این کشور با فرهنگ‌ها، ادیان و زبان‌های مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند و همین موضوع باعث شده در پرچم سنگاپور هم از رنگ قرمز به عنوان نماد برابری انسان‌ها و برادری جهان استفاده شود. چاپ سرود ملی سنگاپور روی اسکناس ۱۰۰۰ دلاری این کشور هم جز حقایقی جالب درباره سنگاپور است. اگر شما هم تمایل دارید در ماه‌های مختلف سال به سنگاپور سفر کنید و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این کشور دیدن نمایید.

۱. ۶ حقیقت جالب درباره سنگاپور چیست؟

  • پایتخت این کشور در واقع روی یک جزیره بنا شده است و سنگاپور مجموعه‌ای از ۶۴ جزیره می‌باشد.
  • اولین باغ وحش شبانه دنیا یا همان سافاری شبانه را می‌توانید در سنگاپور از نزدیک ببینید.
  • بلندترین آبشار سرپوشیده جهان که دست ساز است در سنگاپور قرار دارد.
  • مردم محلی به زبان سینگیلیش با هم صحبت می‌کنند، این زبان محاوره‌ای در واقع ترکیبی از انگلیسی و سنگاپوری می‌باشد.
  • اولین مسابقات فرمول یک شبانه در سنگاپور برگزار می‎شود.
  • سنگاپور یکی از سرسبزترین کشورهای جهان است و نیمی از مساحت این کشور را گونه‌های گیاهی کمیاب پوشانده‌اند.

۲. سنگاپور به چه دلیل معروف است؟

سنگاپور به دلیل داشتن یک مرکز مالی جهانی، یکی از پرجمعیت‌ترین و پرترددترین شهرهای جهان است که یک فرودگاه بین المللی بزرگ دارد، یکی از آبشارهای معروف این کشور و باغ گیاهشناسی سنگاپور هم در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

۳. در زمان سفر به سنگاپور از چه مکان‌هایی باید دیدن کنیم؟

باغ های کنار خلیج، باغ گیاه شناسی سنگاپور، باغ ملی ارکیده، باغ وحش سنگاپور، جنگل ابر و خلیج مارینا از جمله معروف ترین جاذبه های کشور سنگاپور است.

۴. نکات جالب درباره سنگاپور چیست؟

سنگاپور مساحتی در حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع دارد و در میان ۲۰ کشور کوچک جهان قرار گرفته است، ایالات متحده آمریکا حدود ۱۵۰۰۰ برابر بزرگتر از سنگاپور می‌باشد. رنگ قرمز پرچم سنگاپور نشان دهنده برادری جهانی و برابری انسان است در حالی که رنگ سفید نماد خلوص و فضیلت می‌باشد.

۵. سه واقعیت جالب در مورد سنگاپور چیست؟

  • زبان ملی مردم سنگاپور زبان مالایی می‌باشد.
  • پرچم سنگاپور قرمز و سفید با یک هلال ماه و پنج ستاره است.
  • سرود ملی سنگاپور روی اسکناس ۱۰۰۰ دلاری این کشور هم چاپ شده است.

۶. چرا به این کشور نام سنگاپور را داده اند؟

سنگاپور در زبان مالایی به معنی شهر شیرها می‌باشد ولی جالب است به شما بگوییم که هیچ شیری در این کشور وجود ندارد. در واقع دلیل این نامگذاری مربوط به یک داستان مشهور مربوط به قرن ۱۳ میلادی درباره سانگ نیلا اوتا بنیانگذار سنگاپور است، وی در زمان شکار در این منطقه با یک شیر مواجه شد و این اتفاق را خوش شانسی به حساب ­آورد.


تور های ویژه