ترسناک ترین ترن هوایی های ابوظبی و دبی

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 15 فروردین ، 1403 7 دقیقه
ترن هوایی های دبی

ترن هوایی یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در سراسر جهان است. علاقه‌ی برخی‌ها به این تفریح باعث شده، روز ۱۶ آگوست(۲۵ مرداد) در بخش‌های زیادی از جهان به نام «روز جهانی ترن هوایی یا رولر کوستر» نامگذاری شود. بدون شک یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه‌ی سواری با ترن هوایی، کشور امارات و شهرهای دبی و ابوظبی هستند. ترن هوایی هایی این شهرها فوق‌العاده مدرن و مجهز هستند و به گردشگران فرصت می‌دهند تا لحظه‌های متفاوتی از هیجان، ترس و شادی را تجربه کنند. در این مقاله به معرفی ترن هوایی های دبی و ابوظبی می‌پردازیم. با سفرهای پایتخت همراه باشید.

۱- ترن هوایی Velociraptor، از سریع‌ترین ترن هوایی های دبی

ترن هوایی Velociraptor از سریع‌ترین ترن هوایی‌های دبی است که در پارک  IMG Worlds of Adventure قرار دارد. سرعت این ترن هوایی تنها در ظرف ۲.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در این ترن هوایی می‌توانید غوطه‌ور شدن، چرخش سریع و سقوط‌های دلهوره‌آور را تجربه کنید. مسیر ترن هوایی Velociraptor دبی از یک منطقه سرپوشیده مشابه جنگل شروع شده(در حالی که دایناسورهای غول‌پیکر روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شوند) و پس از چرخش‌های متعدد به فضای بیرون پرتاب می‌شود. این ترن هوایی با ۱۰۵ فوت ارتفاع و ۳.۴۶۵ فوت طول، ظاهری شبیه به یک نعل اسب تاب‌دار دارد. همچنین برای سوار شدن بر این ترن باید حداقل ۱۳۰ سانتی‌متر قد داشته باشید.

مکان: دبی – خیابان شیخ محمد بن زاید، IMG Worlds of Adventure

۲- Revenge انتخابی ایده‌آل برای طرف‌داران مرد عنکبوتی

ترن هوایی Spider-Man Doc Ock’s Revenge انتخابی ایده‌آل برای طرف‌داران مرد عنکبوتی است. این ترن در مجموعه IMG Worlds of Adventure قرار دارد و یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز از سفر به شهر نیویورک را در اختیار شما می‌گذارد. با سوارشدن بر این ترن هوایی می‌توانید با دکتر اختاپوس مبارزه کرده و از دزدیدن منبع انرژی شهر توسط او جلوگیری کنید. ترن هوایی Spider-Man Doc Ock’s Revenge دارای ۴۰۰ متر طول است. شرط سوارشدن بر این ترن، داشتن حداقل قد ۱۲۰ سانتی‌متر است. همچنین کودکانی که دارای قد ۱۰۵ سانتی‌متر هستند فقط در صورت همراهی با یک بزرگسال می‌توانند از این ترن استفاده کنند.

مکان: منطقه مارول، مجموعه تفریحی IMG Worlds of Adventure

۳- ترن هوایی Now You See Me دبی

ترن هوایی Now You See Me دبی یکی دیگر از بلندترین و جذاب‌ترین ترن هوایی‌هایی دبی است که ۱۰ طبقه دارد. این ترن هوایی از روی مجموعه فیلم‌های پرفروش Now You See Me در مجموعه پارک موشن گیت دبی ساخته شده است. در این ترن هوایی می‌توانید از بین دو گزینه‌ی کمک به جان ویک و یا شکار او، گزینه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس براساس مسیر انتخابی، تجربیات متفاوتی به شما ارائه خواهد شد. ترن هوایی Now You See Me یک مسیر ۵۰۰ متری پر از پیچ‌های ترسناک، نیم حلقه و حلقه‌های غیروارونه را با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. برای استفاده از این ترن باید قد شما حداقل ۱۲۰ سانتی‌متر باشد.

مکان: دبی – جاده شیخ زاید – روبروی پالم جبل علی – پارک و استراحتگاه دبی – Motiongate Dubaiترن هوایی های دبی

۴- ترن هوایی Capitol Bullet Train، یکی از هیجان‌انگیزترین ترن هوایی‌های دبی

ترن هوایی Capitol Bullet Train یکی از هیجان‌انگیزترین ترن هوایی‌های دبی است که با الهام از دنیای پانم فیلم پرفروش The Hunger Games ساخته شده است. این ترن هوایی نیمه شاتل دارای ۵ اتومبیل با سرعت ۵۰ مایل در ساعت است.  Capitol Bullet Train در سال ۲۰۱۷ عملیاتی شده و با سوار شدن بر آن می‌توانید هیجان فوق‌العاده‌ای را در پیچ و خم‌های شگفت‌انگیز تجربه کنید. افرادی که قصد دارند سوار این ترن شوند باید حداقل ۱۳۰ سانتی‌متر قد داشته باشند.

مکان: Lionsgate، Motiongate Dubai

۵- ترن هوایی Smurf Village Expres دبی

ترین هوایی Smurf Village Expres دبی فرصت ویژه‌ای را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد تا همراه با کودکان خود، بدون ترس سوار بر ترن هوایی شوند. این ترن هوایی تفریحی برخلاف دیگر ترن هوایی‌های دبی، دارای مسیری آرام و مرتفع است. همچنین فضای این ترن از منظره‌ی مزرعه‌ها، جنگل‌ها و میدان شهر اسمورف تشکیل شده است.

مکان: Motiongate Dubaiترن هوایی های دبی

۶- ترن هوایی Avengers Flight of the Quinjets، از جذاب‌ترین ترن هوایی‌های دبی

ترن هوایی Avengers Flight of the Quinjets یکی دیگر از جذاب‌ترین ترن هوایی‌های دبی است که در شهربازی IMG قرار دارد. این ترن هیجان‌انگیز پر از شخصیت‌های محبوب دنیای مارول یعنی هالک، انتقام‌جویان، مرد عنکبوتی و ثور است و شما با نشستن در پرواز دو نفره‌ی   Quintjet می‌توانید وانمود کنید یکی از قهرمانان دنیای مارول هستید. یکی از شرایط سوارشدن بر این ترن، داشتن قد ۱۳۰ سانتی‌متر یا بلندتر است.

مکان: IMG Worlds of Adventure

۷- ترن هوایی Thor Thunder Spin دبی یا ترن خدای رعد ثور

ترن هوایی Thor Thunder Spin دبی یا ترن خدای رعد ثور از بهترین و جذاب‌ترین ترن هوایی‌های دبی است. در این ترن هوایی شما اسیر لوکی هستید و ثور و خدای شیطان برای نجات شما تلاش می‌کند. جلوه‌های ویژه‌ی این ترن آن‌قدر باکیفیت و جذاب هستند که در تمام طول مسیر احساس خواهید کرد اتفاقات اطرافتان واقعی هستند.

مکان: IMG Worlds of Adventure

۸- ترن هوایی Swamp Celebration دبی فرصت ملاقات با شرک

ترن هوایی Swamp Celebration دبی فرصت ملاقات با شرک، هیولای سبز را در جشن مرداب به شما می‌دهد. با سوارشدن بر این ترن هوایی می‌توانید در اطراف باتلاق چرخیده و همراه با فیونا و شرک در جشن تولد سه‌قلوهای آن‌ها شرکت کنید. بدون شک تجربه سواری  در باتلاق گازدار شرک که دارای حباب‌های شعله‌ور است برایتان بسیار جذاب خواهد بود. یکی از شرایط استفاده از این ترن هوایی، داشتن حداقل قد ۱۰۵ سانتی‌متر است.

مکان: DreamWorks، Motiongate

۹- Madagascar Mad Pursuit ساخته شده بر اساس سری ماداگاسکار

ترن هوایی Madagascar Mad Pursuit ساخته شده بر اساس سری ماداگاسکار، یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین ترن هوایی‌های دبی است. این ترن هوایی سریع یک سواری پرجنب‌وجوش و فوق‌العاده را برایتان به ارمغان می‌آورد. با استفاده از این ترن می‌توانید با شخصیت‌های موردعلاقه‌ی خود مانند مارتی، زرافه، ملمن، الکس شیر و گورخر از دست حیوانات شکارچی بی‌رحم فرار کنید. شرایط استفاده از این ترن، داشتن حداقل قد ۱۲۵ سانتی‌متر است.

مکان: DreamWorks، Motiongateترن هوایی های دبی

۱۰- ترن هوایی The Green Hornet دبی، تجربه یک ابرقهرمان مبارز بودن

با ترن هوایی The Green Hornet دبی، تجربه یک ابرقهرمان مبارز بودن را به دست خواهید آورد. در این ترن هوایی باید با سرعت بالای ۳۱ مایل در ساعت از ارتفاع ۵۳ فوتی از زمین، وارد انبار زباله شوید و گرین هورنت و کاتو را نجات دهید. برای استفاده از این ترن قد شما حداقل باید ۱۰۵ سانتی‌متر باشد. کودکان هم باید همراه با یک بزرگسال سوار ترن شوند. همچنین امکان استفاده از ترن هوایی The Green Hornet برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند فراهم است.

مکان: کلمبیا پیکچرز، موشن گیت

۱۱- ترن هوایی John Wick: Open Contract، الهام گرفته از فرنچایز جان ویک

ترن هوایی John Wick: Open Contract، الهام گرفته از فرنچایز جان ویک یکی دیگر از جذاب‌ترین و سریع‌ترین ترن هوایی‌های دبی و جهان است که در سال ۲۰۲۲ افتتاح شده است. ترن هوایی جان ویک از میان یک نسخه‌ی ساختگی از هتل کانتیننتال حرکت کرده و یک دید اجمالی از این فیلم را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. این ترن هوایی چهاربعدی یک سواری ۱۰ طبقه با سرعتی باورنکردنی است که در اطراف یک مسیر ۳۱۰ متری می‌چرخد. شرایط قدی استفاده از این ترن داشتن حداقل قد ۱۲۵ سانتی‌متر است.

مکان: Lionsgate، Motiongate

۱۲- ترن Dragon’s Apprentice از ترن هوایی‌های دبی با تم اژدها

ترن Dragon’s Apprentice از ترن هوایی‌های دبی با تم اژدها است که در لگولند (مجاورت پالم جمیرا) قرار دارد. این ترن شما را با سرعتی عجیب به بالای قلعه برده و سپس با حرکتی آهسته به‌طرف زمین هدایت می‌کند. این ترن هوایی برای افرادی که علاقه‌مند هستند مانند اژدها بر فراز زمین پرواز کنند یک تجربه‌ی فوق‌العاده جذاب خواهد بود. برای استفاده از این ترن باید قد شما حداقل ۱۰۵ سانتی‌متر باشد.

مکان: Kingdoms، Legoland

۱۳- ترن هوایی The Dragon، تجربه سواری مانند یک اژدها

ترن هوایی The Dragon، تجربه سواری مانند یک اژدهای آتشین را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ترن هوایی یکی دیگر از ترن هوایی‌های دبی با تم اژدها است که در آن شما باید از قلعه پادشاه لگو در لگولند دبی دفاع کنید. در این ترن با پیچ و تابی باورنکردنی و سرعتی غیرقابل‌تصور به اعماق قلعه سفر می‌کنید و تمام وجودتان پر از هیجان و شادی می‌شود. درصورتی‌که حداقل قد ۱۲۰ سانتی‌متر داشته باشید می‌توانید از ترن هوایی The Dragon استفاده کنید.

مکان: Kingdoms، Legolandترن هوایی های دبی

۱۴- ترن THE STORM COASTER، سریع‌ترین ترن هوایی پرتاب عمودی جهان

ترن THE STORM COASTER، سریع‌ترین ترن هوایی پرتاب عمودی جهان است. این ترن یکی از جدیدترین ترن هوایی‌های دبی است که با جلوه‌های ویژه‌ی فوق‌العاده واقعی، چرخش‌ها، پیچ‌ها و شیرجه‌های عمودی، لحظات هیجان‌انگیزی را به شما هدیه می‌کند. این ترن هوایی در دبی هلیز مال قرار دارد و برای سوارشدن بر آن، باید حداقل ۱۳۰ سانتی‌متر قد داشته باشید.

مکان: Dubai Hills Mall

۱۵- ترن هوایی Lego Technic Coaster  دبی بهترین انتخاب برای کودکان

ترن هوایی Lego Technic Coaster   دبی بهترین انتخاب برای کودکان است. کودکان ۴ و بالای ۴ سال همراه با یک شخص بزرگسال می‌توانند سوار بر این ترن هیجان‌انگیز شوند. همچنین کودکانی که قصد تکسواری دارند باید حداقل ۶ سال سن داشته باشند. این ترن هوایی بازدیدکنندگان را از پیچ و خم‌های دیوانه‌کننده بالا می‌برد و از ارتفاعات بلند به پایین رها می‌کند.

مکان: Legoland

۱۶- ترن هوایی Formula Rossa ابوظبی، سریع‌ترین ترن هوایی جهان

ترن هوایی Formula Rossa ابوظبی، سریع‌ترین ترن هوایی جهان است که لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این ترن هوایی می‌توانید با سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت تنها در ظرف ۴.۹ ثانیه از ارتفاع ۵۲ متری بالا رفته و مانند یک راننده فراری از خط پایان عبور کنید. این ترن براساس مسیر واقعی Formula Rossa ساخته شده است. در صورت تمایل می‌توانید همراه با فرزندتان سری به این مکان فوق‌العاده جذاب بزنید.

مکان: ابوظبی، Ferrari World

۱۷- ترن هوایی Hollywood Studio ابوظبی

 ترن هوایی Hollywood Studio ابوظبی یکی از جذاب‌ترین ترن هوایی‌های کشور امارات است. زمانی که سوار این ترن می‌شوید در ابتدا با عبور از بالای خانه‌ی تام و جری احساس می‌کنید سواری عادی و آرامی خواهید داشت. اما سرعت شما لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود و بعد از واردشدن به یک منطقه با نور UV، هم‌زمان با افزایش سرعت ترن، چرخش‌های نامنظمی را تجربه خواهید کرد.

مکان: ابوظبی Warner Bros. Abu Dhabi World

۱۸- ترن هوایی Flying Aces ابوظبی، مرتفع‌ترین ترن هوایی جهان

ترن هوایی Flying Aces ابوظبی، مرتفع‌ترین ترن هوایی جهان است که با الهام از پروازهای رکوردشکنانه‌ی هوانورد و قهرمان جنگ جهانی اول، فرانچسکو باراکا (Francesco Baracca) ساخته شده است. در این ترن هوایی می‌توانید سوار دو هواپیمای نظامی شوید و شیب ۵۱ تا ۶۳ درجه را با حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت طی کنید. این ترن هوایی طوری طراحی شده که هنگام عبور از مارپیچ‌ها، ریزش‌های تند و چرخش‌های سریع بتوانید اوج هیجان را تجربه کنید.

مکان: ابوظبی، Ferrari World

۱۹- ترن هوایی Mission Ferrari ابوظبی، یک ترن هوایی ۵ بعدی

 ترن هوایی Mission Ferrari ابوظبی، یک ترن هوایی ۵ بعدی است که در آن شما ماموریت دارید ماشین جاسوسی فوق سری فراری را به کارخانه فراری در عمق مارانلو، ایتالیا تحویل دهید. این ترن هوایی جذاب، تجربه فوق‌العاده‌ای از حلقه‌های معکوس و پرتاب‌های پرسرعت است. یکی از شرایط استفاده از این ترن داشتن حداقل قد ۱۳۰ سانتی‌متر است.

مکان: ابوظبی، Italian Zoneترن هوایی های دبی

۲۰- دیگر ترن هوایی‌های ابوظبی

از دیگر ترن هوایی‌های ابوظبی می‌توان به Turbo Track، Fiorano GT ChallengeT، Turbo Tower، Flying WingsSpeedway Race، Turbo Track، Fiorano GT ChallengeT، Turbo Tower، Flying WingsSpeedway Race، Bell’ Italia، Karting Academy و Benno’s Great Race اشاره کرد.

جمع‌بندی درباره ترسناک‌ترین ترن هوایی‌های دبی و ابوظبی

در این مقاله هیجان‌انگیزترین و ترسناک‌ترین ترن هوایی‌های دبی و ابوظبی را معرفی کردیم. اگر عاشق سرعت، ارتفاع و هیجان هستید پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به دبی و ابوظبی حتماً سری به ترن هوایی‌هایی معرفی شده بزنید.

تور های ویژه