زبان تایلندی در سفر

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 15 فروردین ، 1403 7 دقیقه

در سفر به تایلند، انگلیسی صحبت کنید اما از دانستن زبان تایلندی عقب نمانید! فرقی هم نمی کند که سفر شما تفریحی باشد و یا به قصد دیگری به تایلند سفر کرده باشید به هر حال اگر نظر ما را بخواهید، اگر می خواهید برای اولین و یا چندمین بار به این کشور دیدنی سفر کنید و چیزی از زبان آن ها نمی دانید، باید بگوییم که تاحدودی دانستن زبان تایلندی در سفر برای شما ضروری و واجب است.

ما امروز می خواهیم تا درباره ی ریشه ی زبان تایلندی، کلمات و جملات کاربردی در سفر به تایلند، معنای آن ها، تلفظ فارسیشان و موقعیت های مختلف استفاده از آن را برای شما بیاوریم تا شما در سفر به این کشور، میانبری در برقراری ارتباط با مردم محلی تایلند داشته باشید.

با این که شما می توانید از طریق زبان انگلیسی هم کارهایتان را انجام دهید اما با این حال، این که بتوانید حداقل متوجه شوید که در برخورد با مردم آن ها چه می گویند و به چه زبانی در اصل با شما تعامل برقرار می کنند، یکی از اصول مهمی است که در سفر باید آن را حتما رعایت کنید. از این رو ما امروز در سفرهای پایتخت می خواهیم تا با آموزش و درج زبان تایلندی در سفر شما را در این امر همراهی کنیم پس با ما تا به انتها همراه باشید.


زبان تایلندی چیست؟

قبل از این که به سراغ یادگیری زبان تایلندی در سفر برویم، بیایید اصلا بررسی کنیم و ببینیم که زبان تایلندی چیست و ریشه ی این زبان از کجا می آید؟ زبان رسمی مردم تایلند، زبان تای (Thai) است که امروزه آن را به عنوان زبان رسمی مردم این کشور و گروه نژادی موسوم به تایلندی می شناسند. الفبای زبان تایلندی از الفبایی به نام خمری نشات گرفته و نیم نگاهی هم به زبان برهمایی داشته است.

البته زبان تایلندی خود در نهایت به ریشه ی زبان های تای کدا در قسمت چین جنوبی می رسد و از آن جا هم به چندین ریشه ی زبانی دیگر برخورد می کند. به هر حال زبان تایلندی هر چه که هست در حال حاضر نزدیک به ۶۵ میلیون نفر در سراسر جهان کاربر دارد که باعث شده است که این گویش بین زبان های زنده ی دنیا جای داشته باشد. یکی از ویژگی های جالبی که این زبان دارد این است که هیچ کدام از اجزای یک جمله ی آن را نمی توان جدا کرد و در این صورت، عبارت نوشته شده هم هیچ معنایی ندارد!

از دیگر ویژگی هایی که این زبان دارد آن است که تایلندی یک زبان کاملا آوایی است و می توان با یک ترکیب از لغات و تنها با استفاده از تغییر آوا، کلا یک عبارت دیگر را بیان کرد. همچنین در این زبان و حتی در لغاتش هم می توان به توجه و تمایز بین افعال بزرگ تر و کوچک تر هم پی برد.

آیا یادگیری زبان تایلندی سخت است؟

در حالت کلی، بله یادیگری این زبان چه از لحاظ گفتار و چه از لحاظ نوشتار مخصوصا برای کسانی که با زبان هایی شبیه به این مخصوصا ماندارین صحبت نمی کنند، سخت است. اما برای یادگیری زبان تایلندی در سفر برای کسانی که می خواهند به شهرهای مختلف این کشور سفر کنند می توان راه حلی را به عنوان میانبر در نظر گرفت تا میافران بتوانند به راحتی با بومیان این کشور ارتباط مستقیم برقرار نمایید.

چرا به شما یادگیری زبان تایلندی در سفر را پیشنهاد می کنیم؟

مهم ترین دستاورد شما با یادگیری این زبان این است که می توانید به راحتی و بهتر از دیگر همراهان خود در سفر به تایلند با مردم و فروشنده ها ارتباط برقرار کنید. مخصوصا اگر بخواهید بیشتر در این کشور بمانید و مقصدتان هم به سمت جزیره های بکر و دورتر آن باشد، یادگیری زبان تایلندی در سفر برای شما تبدیل به یک الزام می شود!

از دیگر دلایلی که باید در سفر به تایلند این زیان را یاد یگیرید این است که احتمال این که سر شما کلاه برود خیلی کمتر می شود! به هر حال در همه جای دنیا هستند افرادی که بخواهند از توریست ها و کسانی که زبان محلی را نمی دانند، سو استفاده کنند و از این رو پیشنهاد می کنیم که زبان تایلندی را قبل از سفرتان تا حدودی یاد بگیرید تا مشکلاتی از این قبیل برایتان پیش نیاید.

و در آخر، شما با دانستن زبان تایلندی می توانید تا جایی که می توانید چانه بزنید و از فروشندگان محلی چه در وقت خریدن غذا و چه در زمان خرید سوغاتی و یا حتی پرداخت کرایه ی تاکسی، تخفیف درست و حسابی بگیرید.


آموزش زبان تایلندی در سفر و در موقعیت های مختلف

با این که گفتیم این زبان سخت است اما با توضیح نام آواها و همچنین ذکر تلفظ فارسی لغات و جملات تایلندی حداقل در سفر به این کشور کمک شما خواهد بود. اگر باز هم برایتان یادگیری این زبان سخت است به این فکر کنید که در هنگام خرید کردن با دانستن تنها تعداد محدودی از جملات و کلمات تایلندی می توانید به راحتی چقدر تخفیف بگیرید!

آموزش زبان تایلندی در سفر در هنگام احوال پرسی

  • زبان تایلندی در زبان تایلندی، سلام را به عنوان سا وات دی هم به کار می برند. لفظ سؤادی کاپ در واقع اصطلاح رسمی سلام کردن در این زبان است و شما می توانید از هر دوی این واژه ها به منظور سلام کردن استفاده کنید.
  • خداحافظ هم به صورت Lah Gorn لاه گورن نیز می تواند ادا شود.
  • واژه ی مرسی و متشکرم نیز به صورت محاوره در این زبان به صورت کُپ کُون نیز ادا می شود.


آموزش زبان تایلندی در سفر و در معابر عمومی

زبان تایلندی

  • برای واژه ی ایست یا به عبارتی دیگر، توقف کن می توانید از یوت هم استفاده کنید.

آموزش زبان تایلندی در سفر و در مراکز خرید

سفر

  • واژه ی توغ در زبان تایلندی به معنای ارزان است، می باشد.
  • اگر گفتن جمله ی تخفیف بدهید به صورتی که در جدول برایتان آوردیم سخت است به جای آن می توانید بگویید که؛ پُم کا سُوان لود!
  • برای پرسیدن قیمت یک کالا هم می توانید به جای عبارت آمده در جدول از اَنی تَو رَی؟ استفاده کنید.
  • از دیگر عباراتی که ممکن است در فروشگاه ها و مراکز خرید تایلندی به دردتان بخورد این کلمات هستند:

زیبا است (اشاره به خانم ها): سُوای

خیلی خوش پوش است (اشاره به آقایان): مَک لاآ

  • حالا که دیگر می دانید از چه واژه هایی در مراکز خرید مختلف و یا بازارهای تایلند استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که برای این که از تایلند برای دوستان و نزدیکان خود سوغاتی بیاورید، مطلب معرفی ۱۴ مورد از سوغاتی های محبوب تایلند را مطالعه بفرمایید.


آموزش زبان تایلندی در سفر و در رستوران و هتل

زبان تایلندی در سفر

نکاتی درباره ی یادگیری زبان تایلندی در سفر

  • مردم تایلند در هنگام صحبت از ۵ لحن مختلف استفاده می کنند که اتفاقا بر روی معنای جملات تاثیرگذار هستند.
  • جنسیت واژه ی من در زبان تایلندی متفاوت است. آقایان pom و خانم ها chan هستند.
  • برای یادگیری زبان تایلندی به صورت اصولی تر می توانید از شبکه های اجتماعی مختلف مثل کانال های مختلف در یوتیوب و یا پادکست های آموزشی استفاده کنید.
  • اگر در یک تلاش ناموفق دیگر دستانتان را به علامت تسلیم نسبت به زبان تایلندی بالا بردید به افراد بومی که در مقابل شما هستند به زبان تایلند بگویید که: می پوت سا تای! این جمله به این معناست که شما می گویید که تایلندی بلد نیستید.
  • اگر هم که بخواهید می توانید برنامه های مترجم آنلاین و یا حتی آفلاین را بر روی گوشی های خود دانلود کرده و به وسیله ی آن ها با محلی ها ارتباط برقرار کنید. فقط کافی است تا مثلا مترجم زبان تایلندی را یا در گوگل پلی برای گوشی های اندروید و یا سیبچه برای گوشی های آیفون جستجو کنید و برنامه های زیادی را در این زمینه ببینید.


سخن آخر!

در این مطلب برای شما درباره ی این که چرا باید زبان تایلندی را فرا قبل از شروع سفرتان فرا بگیرید، کامل صحبت کردیم. این که این زبان از کجا آمده و این که در شرایط مشابه می توان چه عبارات دیگری را به کار برد نیز برایتان با جزئیات کامل توضیح دادیم. شرایط مختلف را برایتان شبیه سازی کردیم و لغات مترادف را هم برایتان بیان نمودیم. اگر تجربه ی سفر به تایلند و یا حتی آموزش زبان تایلندی را دارید، نظرات خود را برای ما کامنت نمایید. به نظر می رسد که دیگر وقت آن رسیده است که شما به صفحه ی خرید تور تایلند مراجعه کنید و به این کشور زیبا و شهرهایش سفر کنید.

تور های ویژه