معرفی کامل بازارهای مشهد از مراکز خرید تا بازارهای سنتی

پربازدیدترین ها

گردشگری 28 فروردین ، 1403 10 دقیقه
بازار مشهد - الی گشت

بازار مشهد یکی از بزرگ ترین بازارهای ایران است که انواع مختلفی از بازارهای لوکس، مجتمع های تجاری مدرن و بازارهای سنتی را در خود جای داده است. در سفر به این شهر علاوه بر زیارت حرم مطهر امام رضا علیه سلام نیاز است تا به بازار مشهد بروید و چند قلم وسیله را به عنوان سوغات یا یادگاری تهیه کنید. ما در این مقاله از سفرهای پایتخت قصد معرفی بازارهای مشهد از مراکز خرید تا بازارهای سنتی را داریم. در صورتی که قصد مسافرت به مشهد را دارید پیشنهاد می دهیم با مطالعه این مقاله تا انتها با ما همراه باشید.


مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مجتمع تجاری الماس شرق یکی از لوکس ترین مراکز خرید مشهد است که با یک معماری مدرن و اسلامی در ۶ طبقه ساخته شده است و علاوه بر ۱۵۰۰ واحد تجاری، دارای رستوران، فست فود، کافی شاپ، پارکینگ طبقاتی، سالن نمازخانه، سالن اجتماعات، آب ‌نمای جامپینگ و آژانس ‌های هواپیمایی است.

انواع لوازم‌ خانگی، پوشاک برند، کیف و کفش، کامپیوتر و تلفن همراه، صنایع دستی و غیره در این مجتمع فروخته می شود. «شهربازی سرزمین عجایب» نیز در این مکان واقع شده و بازی‌ هایی نظیر دستگاه ‌های شبیه ‌ساز، کنسول ‌های بازی رایانه ‌ای، بولینگ، بیلیارد و دارت را ارائه می کند. همچنین دارای سینما ۶ بعدی، اتاق عکاسی، اتاق گریم، کارگاه خلاقیت کودکان و بوفه است. مجتمع تجاری الماس شرق مشهد تا حرم تقریبا ۲۰ دقیقه با خودرو فاصله دارد.

آدرس مجتمع تجاری الماس شرق: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

آدرس: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، خروجی حرم مطهر به سمت خیابان نواب صفوی

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد - الی گشت

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ گلشن مشهد یکی دیگر از مراکز تجاری لوکس این شهر است که دارای سه ورودی از خیابان ‌های گلشن و حاشیه هفت‌ تیر می باشد. اگر به‌ دنبال خرید از هایپرمارکت، لوازم الکترونیک، وسایل آشپزخانه، کافی‌شاپ و کالای خواب هستید، به طبقه منفی یک بروید؛ در آنجا یک شعبه بانک ملت نیز فعال است.

 برای خرید پوشاک، عطر، ساعت، عینک و جواهرات از مرکز خرید آرمیتاژ راهی طبقه همکف شوید. طبقه اول نیز محل عرضه و فروش لوازم آرایشی بهداشتی، طلا و جواهرات، پوشاک و محصولات چرمی است و طبقه دوم به فروش مبلمان، دکوراسیون داخلی و تزیینات منزل اختصاص دارد.

طبقه سوم نیز بخش کودک و نوجوان است که دارای شهر مشاغل کارالند، پوشاک، اسباب ‌بازی، کالای خواب و کافه کودک می باشد.در کنار خرید می‌توانید از امکانات دیگر مرکز خرید آرمیتاژ مشهد بهره ببرید از جمله فودکورت، کافی‌ شاپ و رستوران ‌های برج یا رستوران بین‌المللی آرمیتاژ!

آدرس مرکز خرید آرمیتاژ مشهد: مشهد، نبش هفت تیر هشت، خیابان گلشن، مرکز خرید آرمیتاژ

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد - الی گشت

مجتمع تجاری وصال مشهد

مجتمع تجاری گردشگری وصال در ۶ طبقه و ۴۰۰ واحد تجاری تاسیس شده است و بخش زیادی از واحدهای آن به صورت تخصصی به فروش مبلمان و ملزومات چوبی اختصاص یافته ‌اند. طبقه‌ اول تا چهارم این مرکز خرید محل عرضه انواع مبلمان کلاسیک و مدرن تا میزهای ناهارخوری و سایر ملزومات چوبی است. در سایر طبقات نیز انواع لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار، سوغاتی، عطر و… به فروش می ‌رسد. هایپر مارکت، آب ‌نمای موزیکال، مجموعه علمی و تفریحی پرفسور بازیما، پارکینگ طبقاتی، پارکینگ برای اتومبیل ‌های سنگین، رستوران، نمازخانه و آسانسور پانوراما از دیگر امکانات این مرکز خرید است که سهم قابل توجهی در بازار مشهد دارد.

آدرس مجتمع تجاری وصال مشهد: مشهد، بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، بهارستان ۶، مرکز خرید وصال

مرکز خرید پروما مشهد

این مجتمع چهار طبقه دارد و اولین مرکز خرید بلوار فردوسی است که ۲۵۰ واحد تجاری دارد. در مرکز خرید پروما مشهد، مجموعه‌ کاملی از انواع کالاها در هر طبقه قرار دارد تا مسافران و مهمانان بتوانند در مدت ‌زمان کوتاهی وسایل موردنیاز خود را یافته و خریداری کنند.

مرکز خرید پروما محل عرضه انواع وسایل بخصوص پوشاک از جمله کیف و کفش، پوشاک آقایان، خانم ‌ها و کودکان، لباس‌ های شب و انواع لباس مجلسی، لباس‌ های راحتی، انواع عطر و ادکلن، انواع ساعت، بدلیجات، کادویی‌ و… است.

در سوپر مارکت بزرگ مرکز خرید پروما نیز می توانید انواع خوراکی ‌ها اعم از نان، شیرینی، خشکبار، مواد پروتئینی، لبنی، میوه و… را تهیه کنید. طبقه سوم نیز یک شهربازی سرپوشیده ویژه کودکان و نوجوانان دارد بهمراه سالن بولینگ و بیلیارد دارد. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به کافی ‌شاپ و فست ‌فود، پارکینگ، فروشگاه کتاب، نمازخانه، وضوخانه‌ و… اشاره کرد.

آدرس مرکز خرید پروما مشهد: مشهد، بلوار فردوسی، میدان جانباز، مرکز خرید پروما

مرکز خرید پروما مشهد - الی گشت

بازار جنت مشهد

پوشاک از مهمترین اجناسی است که در مشهد و سایر شهرها عرضه می شود و همیشه بازار داغ و هیجان انگیزی هم دارد. در بازار جنت مشهد به عنوان یکی از ارکان اصلی بازار مشهد در زمینه عرضه و فروش پوشاک اجناس مرغوب و کالاهای معتبر از جمله پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه، بورس کیف و کفش و … به چشم می خورد.

آدرس بازار جنت مشهد: مشهد، خیابان چمران، نرسیده به میدان سعدی، خیابان جنت، بازار جنت

برج تجاری آلتون مشهد

برج آلتون یکی از برج های تازه تاسیس مشهد است که ۲۵ طبقه دارد، اما فقط سه طبقه آن مخصوص واحدهای تجاری است و محل عرضه انواع کیف و کفش، به‌ ویژه کیف و کفش چرم از برندهای معتبر است. لوازم ‌خانگی، وسایل صوتی و تصویری و پوشاک نیز از دیگر کالاهایی هستند که در برج آلتون عرضه می شوند.

این برج به عرضه لوازم لوکس با قیمت مناسب شهرت دارد. در طبقه چهارم برج آلتون، رستوران معروف پسران کریم قرار دارد که یک رستوران سنتی است و شهرت زیادی در میان مردم مشهد دارد. فروشگاه زنجیره‌ای هایپر فامیلی نیز در طبقه منفی یک قرار دارد و فضای بازی کودکان تا غرفه انواع خوراکی و سوغاتی از جمله شیرینی، لبنیات، خشکبار و گوشت را در خود جای داده است. کافی‌شاپ آلتون نیز در همین طبقه است. پارکینگ‌ طبقاتی، سرویس‌ بهداشتی، پله ‌برقی و چهار دستگاه آسانسور شیشه ‌ای از دیگر امکانات برج آلتون هستند.

آدرس برج تجاری آلتون مشهد: مشهد، بلوار دانشگاه، بین دانشگاه ۲۲ و ۲۳، برج تجاری آلتون

برج تجاری آلتون مشهد - الی گشت

مجتمع کیان سنتر مشهد

این مجتمع مشتمل بر دو مجتمع خرید به نام‌ های کیان سنتر یک و کیان سنتر دو است. این مجتمع دارای یک شهربازی سرپوشیده بزرگ، فودکورت و هایپرمارکت است. از کالاهایی که در مجتمع کیان سنتر یک و دو به فروش می ‌رسند می ‌توان به انواع پوشاک فصل، لباس کودک، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه، بدلیجات و غیره اشاره کرد.

شهربازی شهر آجری (لگوسیتی) دارای ۸۰ بازی جذاب است که از جمله آن ها می توان به بولینگ، بیلیارد، سینما هفت بعدی، سورتمه، شکلات چرخشی، بازیهای ویدئویی و… اشاره کرد. هایپرمارکت کیان سنتر نیز دارای غرفه های پروتئین، میوه، نانوایی فانتزی، پوشاک و لوازم‌ خانگی است و یکی از مهمترین ارکان بازار مشهد را تشکیل می دهد.

آدرس مجتمع تجاری کیان سنتر مشهد: مشهد، بلوار جانباز، تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی، مجتمع تجاری کیان سنتر دو

مجتمع کیان سنتر مشهد - الی گشت

بازار مولوی مشهد

این بازار مراکز سنتی و مدرنی را در خود جای داده است و هر کدام از آن ها دارای یک ویژگی خاص و منحصربفرد هستند. بازار مولوی نیز محل مناسبی برای خرید لوازم کار و لوازم خرازی است. ابزار و وسایل خیاطی، لوازم التحریر، اسباب ‌بازی، لباس زیر و جوراب با قیمت مناسبی در این مکان عرضه می شوند. غرفه های لوازم آرایش آن هم به قیمت پایین شهرت دارند و مناسب کسانی است که می خواهند چند قلم وسیله آرایشی ارزان تهیه کنند یا به صورت عمده خریداری کرده و در سایر شهرها به فروش برسانند.

آدرس بازار مولوی مشهد: مشهد، بلوار مصلی، بازار مولوی

بازار رضای مشهد

بازار رضا مشهد یکی از بازارهای سنتی این شهر است که البته به عنوان یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین بخش های بازار مشهد نیز شناخته می شود. در طبقه اول بازار رضا می‌توانید هر نوع سوغاتی را که می خواهید تهیه کنید از جمله انگشترهای عقیق و فیروزه و نقره تا مهر و سجاده و تسبیح، عطر، زعفران، نبات، انواع ادویه و… که با کیفیت بالایی هم عرضه می شوند. در طبقه دوم نیز می توانید کارگاه‌های کوچک انگشترسازی، فیروزه‌ تراشی، صنایع دستی، طلاکاری و گلدوزی را مشاهده کنید.

آدرس بازار رضای مشهد:‌ ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب)، بازار رضا

بازار رضای مشهد - الی گشت

بازار امین مشهد

اگر به دنبال یک بازار ارزان و مناسب در مشهد هستید می توانید به بازار امین بروید. بازار مشهد به قدری گسترده است که می تواند نیاز مسافران را برای خرید از هر نوع کالایی با قیمت و کیفیت های متفاوت برآورده کند. این بازار همچنین یکی از بازارهای نزدیک امام رضا است و کالاهایی از جمله اسباب ‌بازی، پتو، ظروف چینی، انواع پوشاک و خوراکی را با قیمت پایین و مقرون بصرفه عرضه می کند.

آدرس بازار امین مشهد: مشهد، خروجی حرم به ‌سمت خیابان نواب صفوی، بازار امین

مرکز خرید آرمان مشهد

مرکز خرید آرمان یکی از مدرن ‌ترین مجتمع‌های تجاری در مشهد مقدس می باشد که در ۱۳ طبقه ساخته شده است. این مجتمع تجاری دارای آبشار و صخره ‌های بزرگ، مجسمه ‌های سنگی و درختان نخل بلند، غار سنگی، محل بازی کودکان و بزرگسالان، پارکینگ و فود‌کورت است که باعث شده اند تا این مجتمع به یک محل تفریحی و گردشگری نیز تبدیل شوید. مرکز خرید آرمان یکی از بخش های متفاوت بازار مشهد است. آبشارهای مصنوعی و صخره‌ های طراحی شده در این مرکز خرید به همراه فضای سبز، المان ‌ها و نورپردازی های حرفه ای باعث شده اند تا جلوه ‌های بصری بسیار زیبایی خلق شود. رستوران این مجموعه نیز در کنار همین جاذبه های مصنوعی قرار گرفته است.

آدرس مرکز خرید آرمان مشهد: مشهد، خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش

مرکز خرید آرمان مشهد - الی گشت

بازار غدیر مشهد

بازار غدیر یکی نزدیک ترین بازارها به حرم مطهر است که از تنوع بالایی از حیث محصولات و اجناس، قیمت و کیفیت برخوردار است. در این جا می توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، سنگ‌ های زینتی، بدلیجات، خشکبار، زعفران خوب و سوغات مشهد را تهیه کنید.

آدرس بازار غدیر مشهد: مشهد، ابتدای خیابان شیرازی (حرم مطهر، ورودی صحن غدیر)، بازار غدیر

بازار بزرگ مرکزی مشهد

یکی دیگر از بازارهای سنتی مشهد همین بازار بزرگ مرکزی است که در چهار طبقه ساخته شده است و محل مناسبی برای تهیه سوغاتی به حساب می آید. فروشگاه‌ های بسیار زیادی در در طبقات منفی یک و همکف فعالیت می کنند اما کسانی که قصد خرید عمده را دارند باید به طبقه آخر بروند. از جمله اجناسی که در بازار بزرگ مرکزی مشهد فروخته می‌ شود می توان به زرشک، زعفران، مهر و جانماز و سجاده، انگشترهای فیروزه و عقیق، لوازم بهداشتی و آرایشی، انواع پوشاک، بدلیجات و فرش اشاره کرد. فراموش نکنید که بازار بزرگ مرکزی مشهد دارای دو فاز یک و دو است.

آدرس بازار بزرگ مرکزی مشهد: مشهد، خیابان آیت‌الله بهجت، چهار شهدا، بازار بزرگ مرکزی مشهد

بازار بزرگ مرکزی مشهد - الی گشت

مرکز خرید شرق زیست

یکی دیگر از مراکز خرید موجود در بازار مشهد که مکان مناسبی برای تهیه سوغاتی است مرکز خرید شرق زیست نام دارد. در این جا می توانید بهترین نوع زعفران، زرشک، خشکبار و آجیل، نبات، ساعت، بدلیجات، انگشتر عقیق، عطر و ادکلن، پوشاک، کیف و کفش، اسباب‌ بازی، لباس بچه و بزرگسال، مانتو و روسری، انواع پارچه و کت و شلوار را تهیه کنید. همچنین در طبقه منفی دو دارای یک رستوران سنتی است که انواع غذاهای ایرانی و ترکی را سرو می کند.

آدرس مرکز خرید شرق زیست مشهد: مشهد، حاشیه میدان طبرسی (ضلع شمالی حرم مطهر)، مجتمع بزرگ هتل آپارتمان و مرکز خرید شرق زیست

مرکز خرید آسمان

در آخرین بخش از معرفی مهمترین مراکز فعال در بازار مشهد به معرفی مرکز خرید آسمان می پردازیم که یکی از جدیدترین و لوکس‌ ترین مراکز خرید مشهد به حساب می آید. بخش قابل توجهی از واحدهای تجاری این مرکز خرید به فروش انواع پوشاک اختصاص یافته است؛ مرکز خرید آسمان نیز همانند سایر مراکز خرید لوکس مشهد دارای شهربازی سرپوشیده، رستوران و فست فود است. اگر قصد خرید در یکی از لوکس ترین مراکز تجاری موجود در بازار مشهد را دارید می توانید به این مجتمع هم سر بزنید.

آدرس مرکز خرید آسمان مشهد: مشهد، میدان ۱۷ شهریور، مرکز خرید آسمان

مرکز خرید آسمان - الی گشت

مرکز خرید خورشید مشهد

این مرکز خرید اغلب در زمینه پوشاک و زیورآلات فعالیت دارد با این حال اجناس دیگری همچون لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، انواع سوغاتی (زعفران، زرشک، نبات)، کیف و کفش چرم و امثال آن ها نیز در این بازار به فروش می‌ رسد. مرکز خرید خورشید در یکی از شلوغ ترین بخش های بازار مشهد قرار دارد و شامل امکاناتی از جمله شهربازی کودکان و کافی شاپ است.

آدرس مرکز خرید خورشید مشهد: مشهد، خیابان احمدآباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا، رو به‌ روی سه راه راهنمایی، مرکز خرید خورشید

تور های ویژه