معرفی پارک آبی یاس ابوظبی در همسایگی ایران

پربازدیدترین ها

گردشگری 29 فروردین ، 1403 5 دقیقه


پارک آبی یاس ابوظبی - الی گشت

پارک آبی یاس ابوظبی (Yas Waterworld Abu Dhabi) با جاذبه‌های متعدد خود یکی از محبوب‌ترین پارک‌های آبی کشور امارات محسوب می‌شود. این پارک در جزیره تفریحی یاس قرار دارد و بیش از ۴۰ سرسره آبی و وسایل تفریحی هیجان‌انگیز را در خود جای داده است. همچنین در یکی از بخش‌های این پارک، طولانی‌ترین ترن معلق خاورمیانه قرار دارد. در ادامه با این پارک آبی جذاب بیشتر آشنا می‌شویم.

پارک آبی یاس ابوظبی، از محبوب‌ترین پارک‌های آبی دنیا

پارک آبی یاس ابوظبی، از محبوب‌ترین پارک‌های آبی دنیاست که در سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. این پارک با مساحتی بیش از ۱۵ هکتار یک محل ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت است. در پارک آبی یاس تفریحاتی مانند انواع سرسره‌های آبی(بیشتر از ۴۰ سرسره)، زمین‌های بازی، استخرهای شنا و موج‌سواری و حتی طولانی‌ترین ترن معلق خاورمیانه(با طول بیش از ۵۵۰ متر) تمام انتظارات شما از یک روز هیجان‌انگیز را برآورده می‌کنند.  

سواری‌های این پارک در ۸ منطقه‌ی مختلف پخش شده‌اند و بزرگسالان و کودکان در کنار یکدیگر می‌توانند یک روز فراموش‌نشدنی را در پارک آبی یاس ابوظبی تجربه کنند. همچنین این پارک دارای امکانات دیگری مانند یک سینمای پنج بعدی، چندین کافه‌، تعدادی رستوران و فروشگاه‌های مخصوص است.

بخش‌های مختلف پارک آبی یاس ابوظبی

از بخش‌های مختلف پارک آبی یاس ابوظبی می‌توان به بخش‌های شاهین، جبل، دلفین، بندیت، مرح، هملولز، ابوظبی، واحه و بخش شهر جوانان اشاره کرد. هر یک از این بخش‌ها دارای تم، نام، موقعیت، سرگرمی‌ها و امکانات رفاهی خاصی هستند.

  • بخش شاهین

در بخش شاهین پارک آبی یاس ابوظبی می‌توانید سوار سرسره‌های فوق‌العاده جذاب شوید و اوج هیجان را تجربه کنید. سرسره گربادی شکل داواما، سرسره آبی رعشه با پیچ و قوس‌های فراوان و حلقه لیوا در این بخش قرار دارند.

  • بخش جبل

بخش جبل پارک آبی یاس ابوظبی شامل ۱۳ منطقه تفریحی و سرسره‌های مختلف از جمله سرسره‌های ماری، سرسره کوهان‌دار حمول با ارتفاع زیاد، سرسره سقوط با شیب تند و سرسره ۶ لاینه سباگ است.

  • بخش دلفین

بخش دلفین سومین بخش پارک آبی یاس ابوظبی است که سه بازی جالب و یک رستوران و کافه دارد. در قسمت اول این مجموعه می‌توانید بادی بوردینک را امتحان کنید. در قسمت دوم  که بشکه حباب نام دارد حرفه‌ای‌ها می‌توانند در ارتفاع ۳ متری موج‌سواری کنند. همچنین پس از بازی و تفریح می‌توانید سری به رستوران و کافی‌شاپ این بخش بزنید.

  • بخش بندیت

در بخش بندیک پارک آبی یاس ابوظبی، ۴ بازی بسیار جذاب، دو فروشگاه و یک رستوران وجود دارد. در یکی از بازی‌های این بخش (ترکیبی از ترن آبی و هوایی) در حالت معلق به اوج سرعت می‌رسید. این ترن هوایی طولانی‌ترین ترن هوایی معلق خاورمیانه محسوب می‌شود. بازی بعدی بخش بندیت توپ گردان نام دارد و در این قسمت می‌توانید به درون یک توپ شفاف و بزرگ بروید. یکی دیگر از بازی‌های این بخش، مخزن مروارید است. در این بازی باید به مدت یک ساعت تحت نظر مربیان، غواصی کرده و به دنبال صدف بگردید. پس از پیدا کردن مروارید می‌توانید آن را از صدف خارج کرده و برای خود نگه دارید.

  • بخش مرح

بخش مرح دارای دو قسمت به نام‌های زمین بازی توت و قلعه مرح است که برای کودکان طراحی شده‌اند. در این بخش کودکان می‌توانند همراه با والدین خود به تفریح و بازی بپردازند.

  • بخش ابوظبی

بخش ابوظبی پارک آبی یاس دارای یک رودخانه خروشان بسیار هیجان‌انگیز است. در این بخش می‌توانید تمام مسیر رودخانه را تیوب سواری کنید.

  • بخش واحه

بخش واحه پارک آبی یاس ابوظبی به استخر موج مشهور است. در این قسمت می‌توانید روی امواج آرام استخر شنا کنید. همچنین بعد از شنا می‌توانید بر روی تخت‌هایی که در کنار این استخر تعبیه شده‌اند، نشسته و یا دراز بکشید و از خوردن میوه‌های تازه و انواع نوشیدنی لذت ببرید.

پارک آبی یاس ابوظبی

سرسره‌ها و سواری‌های پارک آبی یاس ابوظبی

سرسره‌ها و سواری‌های پارک آبی یاس ابوظبی از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک تفریحی هستند که علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کنند. در این قسمت به معرفی این سرسره‌ها، ترن‌ها و دیگر سواری‌های هیجان‌انگیز پارک آبی یاس می‌پردازیم.

  • سرسره JEBEL DROP، شیب‌دارترین سرسره آبی

سرسره JEBEL DROP، شیب‌دارترین سرسره آبی مجموعه پارک آبی یاس ابوظبی است که سواری هیجان‌انگیزی را به شما هدیه می‌کند. از بالای این سرسره‌ی جذاب می‌توانید منظره دیدنی کل پارک را تماشا کنید.

  • ترن هوایی روی آب FALCONS FALAJ، با وسعت بیش از ۳۰۰ متر

ترن هوایی روی آب FALCONS FALAJ، با وسعت بیش از ۳۰۰ متر، طولانی‌ترین سفر با ترن هوایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بدون شک پیچ و تاب‌ها، چرخش‌ها و سقوط‌های این ترن هوایی باعث می‌شوند از هیجان فریاد بکشید. یکی از شرایط استفاده از این ترن، داشتن حداقل قد ۱۱۰ سانتی‌متر است.

  • سرسره آبی BANDIT BOMBER، یک تجربه بی‌نظیر از لحظات هیجان‌انگیز

سرسره آبی  BANDIT BOMBER، یک تجربه بی‌نظیر از لحظات هیجان‌انگیز است. با استفاده از این ترن هوایی می‌توانید وارونه بمانید و یا جت‌های آبی را به سمت اهداف شلیک کرده و شاهد انفجار بمب‌های آبی (با استفاده از جلوه‌های ویژه) باشید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از غرفه عکس باندیت بمب‌افکن بخواهید تجربه شما را از سواری با این سرسره به صورت عکس ثبت کند. البته این کار نیازمند پرداخت هزینه اضافی است. شرط استفاده از این سرسره‌ی آبی داشتن حداقل قد ۱۰۰ سانتی متر است.

  • جاذبه LIWA LOOP یا سقوط شدید

جاذبه LIWA LOOP یا سقوط شدید یکی دیگر از سواری‌های هیجان‌انگیز پارک آبی یاس ابوظبی است که می‌توانید در آن، لحظات شاد  و لذت‌بخشی را سپری کنید. در این بازی، زمین زیر پای شما باز شده و مستقیماً در یک سرسره‌ی آبی پرتاب می‌شوید. حداقل قد برای استفاده از این سواری ۱۲۰ سانتی‌متر است.

  • سرگرمی هیجان‌انگیز The Slither’s Slides

سرگرمی هیجان‌انگیز The Slither’s Slides دارای چندین بخش و سرسره است. هر یک از این سرسره‌ها مضامین متفاوت و یک مار بزرگ دارند که شما را به داخل استخر شلیک می‌کنند. اگر قصد دارید از این سرگرمی استفاده کنید قد شما حداقل باید ۱۱۰ سانتی‌متر باشد. 

  • سرسره گردابی Dawwama 

  • سرسره گردابی Dawwama بزرگ‌ترین سرسره شش نفره جهان محسوب می‌شود. این سرسره هیجان‌انگیز شما را به درون یک گرداب می‌کشاند و شما باید همراه با ۶ نفر دیگر سوار بر تیوب از دل گرداب و یک قیف بزرگ به ارتفاع ۲۰ متر عبور کنید. این سرسره در بخش شاهین قرار دارد و برای استفاده از آن باید حداقل قد ۱۴۰ سانتی‌متر به بالا داشته باشید.

  • رودخانه رها یا Al Raha River

رودخانه رها یا Al Raha River یکی دیگر از جذاب‌ترین بخش‌های پارک آبی یاس ابوظبی است. در این رودخانه می‌توانید سوار بر تیوبی شده و از جریان‌های تند آب و غارهای مصنوعی عبور کنید.  این رودخانه در بخش هملولز قرار دارد و هیچ محدودیت قدی برای آن در نظر گرفته نشده است.

  • استخراج امواج پارک آبی یاس ابوظبی

استخر امواج پارک آبی یاس ابوظبی با حرکت دادن موج‌های مصنوعی، فضایی مشابه ساحل را تداعی می‌کند. این استخر محدودیت قدی ندارد.

  • بشکه حباب Bubbles’ Barrel

بشکه حباب  Bubbles’ Barrelجایی است که در آن به راحتی می‌توانید از اسکی روی آب لذت ببرید. این بشکه در بخش شاهین قرار دارد و محدودیت قدی آن ۱۱۰ سانتی‌متر به بالا اعلام شده است.

  • سرسره کوهان حملول یا Hamlool’s Humps

سرسره کوهان حملول یا Hamlool’s Humps یکی دیگر از سرسره‌های جذاب پارک آبی یاس ابوظبی است که سه برآمدگی مانند کوهان شتر دارد. این کوهان‌ها شما را به سمت بالا پرتاب می‌کنند و لحظات هیجان‌انگیزی را برایتان به ارمغان می‌آورند. سرسره کوهان حملول در بخش شاهین قرار دارد و برای استفاده از آن باید قد شما حداقل ۱۲۰ سانتی‌متر باشد.

همچنین در صورتی که بخواهید تفریحات دیگری را تجربه کنید می‌توانید به بخش‌های جذابی مانند Sky DIVR(پرواز از بلندی یک آبشار)، Space DIVR(کاوش کیهان و ایستگاه فضایی) و Ocean DIVR(تماشای کشتی‌ها و زیردریایی‌های غرق شده) سر بزنید.

پارک آبی یاس ابوظبی

تفریحات مخصوص کودکان در پارک آبی یاس ابوظبی

ازآنجاکه برخی از سرسره‌ها و سرگرمی‌های پارک آبی یاس ابوظبی محدودیت قدی دارند شاید کودکان نتوانند از آن‌ها استفاده کنند. به همین علت در این مجموعه‌ی جذاب، بخش‌های جداگانه‌ای مخصوص کودکان در نظر گرفته شده است. در ادامه با تفریحات مخصوص کودکان در پارک آبی یاس ابوظبی آشنا می‌شویم.

  • منطقه بازی Cannon Point

منطقه بازی Cannon Point در پایین سرسره Bandit Bomber قرار دارد. در این منطقه کودکان به همراه بزرگسالان می‌توانند با استفاده از آب‌پاش به سواران Bandit Bomber آب بپاشند.

  • زمین بازی TOT

زمین بازی TOT بخش جذابی است که کودکان در آن امکان استفاده از سرسره و استخر نوزادان را دارند. سطح آب در این بخش کم است و تمامی سرسره‌ها، تاب‌ها و جت‌های آن همگی مخصوص کودکان طراحی شده‌اند.

  • منطقه بازی YAHEL

منطقه بازی YAHEL دارای سه سرسره، یک سطل تخلیه و بخش‌های دیگر است و شما می‌توانید در این منطقه، کودکان را برای سواری‌های بزرگ‌تر آماده کنید.

  • رود الرها

رود الرها در واقع یک لوله بزرگ است که کودکان را در یک آبراه تنبل شناور می‌کند و از میان غارها عبور می‌دهد.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک آبی یاس ابوظبی

از امکانات تفریحی و رفاهی پارک آبی یاس ابوظبی می‌توان به یک سینمای ۵ بعدی سینپلش، کاباناهای ال‌وها، چندین رستوران و فروشگاه‌های مختلف اشاره کرد. سینمای ۵ بعدی سینپلش یک فضای مهیج، متفاوت و پراز آب است که جلوه‌های ویژه‌ی آن باعث می‌شود احساس کنید اتفاقات کاملا واقعی هستند.

کاباناهای ال‌وها مکان‌های ۴ یا ۶ نفره هستند که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و از ریلکس کردن لذت ببرید. این بخش دارای سرویس vip(بطری آب، میوه‌های تازه، کمد برای اشیای گرانبها، حوله‌های رایگان و منوی ویژه) است. در صورت تمایل می‌توانید روی تخت‌های چوبی که توسط سایه‌بان‌هایی شبیه به چادر محافظت می‌شوند دراز بکشید و از سرویس vip استفاده کنید.

رستوران‌های پارک آبی یاس ابوظبی از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه تفریحی هستند که خوش‌طعم‌ترین غذاهای فست‌فودی، سنتی عربی، بین‌المللی، انواع دسر و نوشیدنی‌های گرم و سرد را برای شما سرو می‌کنند. این رستوران‌ها عبارتند از:

  • Salma’s Snack Shop
  • Dana’s Diner
  • Chubby’s Kitchen
  • Skinny’s Frozen Treats
  • Gahwat Nasser

همچنین در صورتی که علاقه‌مند به خرید باشید می‌توانید سری به فروشگاه‌های پارک آبی یاس ابوظبی بزنید. تعدادی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های این مجموعه شامل سلطان و پسرها، قریت الجوانا و جوانا فوتو هستند.

  • فروشگاه سلطان و پسرها (Sultan & Sons): در این فروشگاه امکان تهیه سوغاتی‌های جذاب را خواهید داشت.
  • بازار قریت الجوانا (QARYAT AL JEWANA): این بازار بزرگ تمامی ملزومات پارک آبی از جمله اتاق‌های تعویض لباس، کمدهای نگهداری وسایل، شیرینی فروشی، نمازخانه، سوغات، رستوران و کافه را در خود جای داده است.
  • فروشگاه جوانا فوتو(Jewana Photo): در این فروشگاه می‌توانید عکس‌های خودتان از تفریح و گشت و گذار در پارک آبی را خریداری کنید.

قوانین پارک آبی یاس ابوظبی

قوانین پارک آبی یاس ابوظبی شامل موارد زیر هستند:

  1. آوردن هرگونه خوراکی و نوشیدنی به داخل پارک ممنوع است.
  2. بازدیدکنندگان فقط در اتاق‌های سیگار می‌توانند سیگار بکشند.
  3. ورود اشیای شیشه‌ای و حیوانات خانگی به این پارک ممنوع است.
  4. تمامی بازدیدکنندگان باید لباس شنای مناسب یا لباس‌های دوتیکه بپوشند. در صورتی که لباس مناسبی نداشته باشید می‌توانید از داخل مجموعه لباس شنا تهیه کنید. همچنین استفاده از کاپشن، پیراهن، لباس‌های جین و یا پوشاکی که دارای سکگ، دکمه‌های فلزی و کمربندی فلزی هستند در پارک آبی یاس ممنوع است.
  5. در این پارک به جای پوشک‌های معمولی باید از پوشک‌های ضدآب استفاده کرد.

دسترسی به پارک آبی یاس ابوظبی

دسترسی به پارک آبی یاس ابوظبی با ماشین بسیار راحت است. این پارک در جزیره یاس قرار دارد و در صورت انتخاب یکی از پکیج‌های هتل Yas Waterworld، به خدمات شاتل این مجموعه هم دسترسی خواهید داشت. پارک آبی یاس ابوظبی با ماشین فقط یک ساعت و ۱۵ دقیقه تا شهر دبی فاصله دارد.

در صورتی که بخواهید از جزیره سعدیات به این پارک بروید باید مسیر ۲۰ دقیقه‌ای بزرگراه E12 شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان را طی کنید. بعد از خروجی به طرف خیابان الاطهری رفته و وارد خیابان یاس دکتر شوید، در نهایت با عبور از برادران وارنر ورلد به پارک آبی یاس می‌رسید.

اگر مبدأ شما کورنیش باشد باید به طرف جاده الفلاح حرکت کرده و از بزرگراه شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان عبور کنید و از جزیره سعدیان به جزیره یاس بروید. این مسیر تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. همچنین فاصله فرودگاه بین‌المللی ابوظبی تا مجموعه پارک آبی یاس ۱۵ دقیقه است.

ساعات کاری پارک آبی یاس ابوظبی: روزهای شنبه، یکشنبه، پنج شنبه، چهارشنبه: از ۱۰:۰۰ صبح تا ۲۰:۰۰ شب، جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب، دوشنبه و سه‌شنبه تا آخر آگوست (ویژه بانوان): از ساعت ۱۴ ظهر تا ۲۳ شب

شماره تماس پارک آبی یاس ابوظبی: +۹۷۱۲۴۱۴۲۰۰۰

آدرس: امارات، ابوظبی، غرب جزیره یاس

Addresse: Yas IslandYas West, Abu Dhabi, United Arab Emirates

جمع‌بندی 

در این مقاله مجموعه مهیج و جذاب پارک آبی یاس ابوظبی را معرفی کردیم. این مجموعه با سرسره‌ها و تفریحات فوق‌العاده هیجان‌انگیز و امکانات رفاهی عالی خود، لحظات لذت‌بخشی را به گردشگران هدیه می‌کند؛ بنابراین تفاوتی نمی‌کند که چند ساله باشید، این پارک آبی گزینه‌های تفریحی متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با خاطراتی خوش به محل اقامت خود بازگردید.   

تور های ویژه