یانجین، باریک ترین شهر چین

پربازدیدترین ها

گردشگری 29 فروردین ، 1403 5 دقیقه

یانجین

کشور چین جز کشور های عجیب دنیا به شمار می رود. شما می توانید در جای این کشور جاذبه های توریستی و گردشگری مختلفی را مشاهده کنید. در حقیقت وجود بخش های جذاب و خاص در سراسر این کشور، باعث شده تا کشور چین محبوبیت بسیار زیادی در بین توریست ها و گردشگران پیدا کند.

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به شهر یانجین چین انداخته و در رابطه با این منطقه که از آن به عنوان باریک ترین شهر چین یاد می شود، توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این منطقه جذاب و خاص بیاندازیم.

معرفی شهر یانجین چین

اگر بخواهیم شهرستان یانجین را به شما معرفی کنیم، باید گفت که این شهرستان در منطقه ژاوتونگ واقع شده است.

از نظر مساحت این شهرستان ۱۴۱۶ متر مربع بوده و جمعیت آن نیز ۴۵۳ هزار و ۹۹۶ نفر است. نکته جالبی که در رابطه با یانجین باید بدانید این است که به این منطقه لقب باریک ترین شهر چین داده شده است، چرا که از نظر موقعیت مکانی این شهر در وسط کوه های شیبدار قرار گرفته شده است و همچنین از میان آن یک رودخانه می گذرد.

در حقیقت کل این شهر در بین کوه های بلند محصور شده است و در آن می توانید جاذبه های گردشگری و توریستی مختلفی را مشاهده کنید. بی شک یانجین در بین شهرهای کشور چین جایگاه ویژه و منحصر به فردی دارد و می توان از آن به عنوان یکی از شهرهای خاص در دنیا نیز یاد کرد.

به منظور بررسی یانجین باید گفت که این شهر در راستای رودخانه گوانهه به وجود آمده و دو طرف آن نیز کوهستان است.

نکته جالبی که در رابطه با این شهر باید بدانید این است که باریک ترین نقطه این منطقه عرض ۳۰ متری داشته و وسیع ترین نقطه آن تنها ۳۰۰ متر است. این شهر از نظر شمال به جنوب ۶۲.۵ کیلومتر بوده و از شرق به غرب نیز ۴۶ کیلومتر است.

شهر یانجین چینویژگی های مهم شهر یانجین

مهم ترین ویژگی های شهر یانجین این است که این شهر به عنوان مرکز اصلی تولید نمک در دوران چین باستان به حساب می آمده و در حقیقت ریشه نام این شهر نیز برگرفته از همین تجارت است. یان در زبان چینی به معنای نمک بوده و به همین دلیل این نام بر روی این شهر قرار گرفته است.

اولین موسسان یانجین این شهر را در حاشیه رودخانه ساختند و حتی در برخی از مناطق برای یکسان کردن این شهر، پایه های بلندی برای احداث ساختمان ها در نظر گرفتند. در شهر یانجین فقط یک خیابان وجود دارد و همچنین ایستگاه قطار و شیوه ریل کشیدن در این شهر نیز بسیار خاص و منحصر به فرد است. همین موارد باعث محبوبیت یانجین شده است.

تاریخچه شهر یانجین

به منظور بررسی تاریخچه این شهر باید گفت که در دوران باستان ساکنین اولیه شهر یانجین در علوم و فنون بسیار زیادی مهارت داشتند و در این شهر نیز کتیبه های سنگی بسیار زیادی از آن دوران پیدا شده است که نشان می دهد قدمت سکونت انسان در این منطقه به گذشته های دور باز می گردد.

همان طور که اشاره کردیم، در گذشته یانجین ترین مرکز تولید نمک در امپراطوری چین به حساب می آید و همچنین به عنوان پل ارتباطی بین منطقه یونان به شهرهای مرکزی چین شناخته می شد، به همین دلیل این منطقه اهمیت بسیار زیادی داشت.

جاذبه های چینبهترین زمان سفر به یانجین

اگر علاقه مند هستید تا به شهر زیبایی یانجین سفر کرده و از آن دیدن کنید، پیشنهاد ما این است که فصل بهار، تابستان و یا پاییز را برای این کار انتخاب کنید. نکته مهمی این است که در این فصول دمای شهر یانجین در وضعیت فوق العاده قرار دارد و شما می توانید بازدید عالی از این منطقه داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در فصل زمستان به علت تغییرات دما و آب و هوا در منطقه، ممکن است نتوانید به خوبی از این شهر دیدن کنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که فصول گفته شده را برای بازدید از این منطقه انتخاب کنید.

دیدنی های شهر یانجین چینچرا باید به یانجین سفر کنیم؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می شود این است که چرا باید به شهر یانجین سفر کرده و از آن بازدید کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که چند ویژگی بسیار مهم است که باعث شده تا یانجین به عنوان یکی از جذاب ترین و خاص ترین شهرهای چین شناخته شود.

در وهله اول همان طور که اشاره کردیم، باریک بودن بیش از اندازه این شهر باعث خاص بودن آن شده است. شاید نتوانیم یانجین را به عنوان باریک ترین شهر دنیا در نظر بگیریم اما بی شک این شهر با باریک ترین منطقه در کشور چین است.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که این شهر به شکل مدرن و امروزی خود تنها ۷۰ سال قدمت دارد اما در طی این ۷۰ سال این شهر به خودکفایی و رفاه بسیار فوق العاده ای رسیده است.

علت آن این است که این منطقه در فصل زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی با چالش های مختلفی مواجه می شود و در طی این سال ها در زمستان های سنگین کشور چین حتی ارتباط مردم این منطقه با سایر نقاط کشور چین قطع می شد.

همین موضوع باعث شده تا در طی ۷۰ سال شهر یانجین از نظر خودکفایی و رفاه به درجه قابل قبولی دست پیدا کند.

نکته دیگری که باید بدانید این است که شهر یانجین از نظر معماری نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و ساختمان های مجاور رودخانه این شهر به نحوی ساخته شده اند که به بهترین شکل ممکن در برابر فشار آب مقاوم باشند و همچنین در صورت بروز مشکل، آب به هیچ عنوان به داخل این ساختمان ها نفوذ نکند. همین دلایل است که باعث شده تا این شهر جذابیت و محبوبیت فوق العاده ای در بین گردشگران پیدا کند. پیشنهاد ما این است که اگر به کشور چین سفر کردید، حتماً از این منطقه بازدید کرده و شهر زیبایی یانجین را مشاهده کنید.

تور های ویژه