بهترین زمان سفر به کیش، رازهایی که باید بدانید!

پربازدیدترین ها

گردشگری 01 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه


بهترین زمان سفر به کیش! - الی گشت

 به‌ راستی بهترین زمان سفر به کیش چه موقعی است؟ آیا باید بهار را برای سفر به این جزیره دل‌انگیز انتخاب کرد یا پاییز و زمستان گزینه‌های بهتری هستند؟

بدون تردید سفر با خود تجربه‌های زیادی را به‌همراه می‌آورد و انتخاب زمان مناسب برای سفر، هتل مناسب برای اقامت و بسیاری از موارد دیگر، همگی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا یک خاطره دلنشین را برای گردشگر رقم بزنند.

یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران، جزیره کیش است و کمتر کسی پیدا می‌شود که سفر به این جزیره زیبا را دوست نداشته باشد. این جزیره خوش‌رنگ، در قلب آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار گرفته است و به نگین خلیج مشهور است.

برای رهایی از مشغله‌های زندگی در شهرهای پر از آلودگی و گردوغبار، سفر به کیش می‌تواند پیشنهاد وسوسه‌انگیزی باشد؛ چراکه هوای فوق‌العاده تمیز کیش را در کمتر جایی در ایران شاهد خواهید بود. 


بهترین زمان سفر به کیش؛ انتخاب فصل مناسب برای سفر

حتما می‌دانید که جزیره کیش یک جزیره چهار فصل است، بنابراین هر فصلی را که برای سفر انتخاب کنید جذابیت‌های خاص خود را دارد. اما بسیاری از افراد با این تصور همراه هستند که جزیره کیش جزو بهترین مقاصد برای سفرهای زمستانی است، در حالی که این مورد را مدنظر قرار نمی‌دهند که گاهی دمای هوا در جزیره کیش در فصل زمستان به منفی ۹ درجه هم می‌رسد.

در نتیجه بهترین زمان سفر به کیش تنها فصل زمستان نیست، بلکه باید مطابق با اولویت‌ها، علایق و حتی تفریحات موردعلاقه‌تان زمان مناسب را برای سفر به کیش درنظر بگیرید. در ادامه این مطلب قصد داریم به مزیت‌ها و معایب سفر به جزیره کیش در هر یک از فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان بپردازیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

بهترین زمان سفر به کیش؛ انتخاب فصل مناسب برای سفر - الی گشت

انتخاب فصل بهار برای سفر به جزیره زیبای کیش

تعطیلات عید نوروز بهترین زمان برای افرادی است که به‌دلیل کار و مشغله زیاد، فرصت کافی برای سفر ندارند. جزیره کیش در فصل بهار آب‌وهوای بسیار مطبوع و خنکی دارد، از طرفی رطوبت هوا نیز به‌حدی نیست که کلافه‌کننده باشد.

با انتخاب این فصل می‌توانید تفریحات آبی مختلفی را نیز تجربه‌گر باشید. در حالت کلی بهترین زمان سفر به کیش در فصل بهار، ماه اردیبهشت است که با وجود آب‌وهوای فوق‌العاده می‌توانید از اقامت خود در این جزیره نهایت لذت را ببرید.

انتخاب فصل تابستان با وجود گرمای طاقت‌ فرسا

شاید پذیرفتن این مساله برای خیلی از افراد دشوار باشد، اما افراد زیادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند در فصل تابستان به جزیره کیش سفر کنند. در فصل تابستان در جزیزه کیش به‌خصوص ماه مرداد، دمای هوای گاهی به ۵۰ درجه هم می‌رسد، در نتیجه افراد زیادی که عاشق تفریحات آّبی هستند، این فصل را بهترین زمان برای شنا و غواصی در آب‌وهوای گرم جزیره و دریای صاف آن به‌حساب می‌آورند.

از طرفی یکی از مزیت‌های سفر به کیش در فصل تابستان، برگزاری انواع جشنواره‌ها و قرعه‌کشی‌های مهیج ساحلی است که این موجب شده است افرادی که به‌دنبال تجربه گزینه‌های جدید هستند، تابستان را بهترین زمان سفر به کیش بدانند.

انتخاب فصل تابستان با وجود گرمای طاقت‌ فرسا - الی گشت

انتخاب فصل پاییز برای سفر به کیش با وجود آب و هوای غیر قابل پیش بینی

فصل پاییز در جزیره کیش از آن دسته فصل‌هایی است که خیلی نمی‌توان آب‌وهوای آن را پیش‌بینی کرد، برای مثال گاهی رطوبت هوا از ۶۰ درجه سانتی‌گراد هم بالاتر می‌رود، در نتیجه اگر خیلی از باران‌های ناگهانی دل‌خوشی ندارید، پس شاید بهتر باشد که زمان دیگری را برای سفر به این جزیره زیبا مدنظر قرار دهید.

از طرفی خیلی از افراد فصل پاییز را بهترین زمان سفر به کیش می‌دانند؛ چراکه وزش نسیم خنک در حالی که در سواحل خلیج‌فارس قدم می‌زنند، برایشان بسیار دلچسب و خوشایند است. اما تمام دلایلی که این افراد را مجاب می‌کند که در این فصل به کیش سفر کنند، به این‌جا خلاصه نمی‌شود. برگزاری جشنواره‌های تخفیفی پاییز، تخفیف ۵۰ درصدی به مناسب ۲۰ آبان (روز کیش) و کاهش قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما از دیگر دلایل این افراد برای سفر به کیش در فصل پاییز به‌شمار می‌رود.

مهر ماه در جزیره کیش، تقریبا حال‌وهوای تابستان را دارد و میزان بارندگی نیز از دیگر ماه‌های این فصل کمتر است. در آبان ماه، تقریبا کمی از رطوبت و شرجی بودن تابستان و باران‌های تند زمستان را شاهد هستیم. اما ماه آذر، یکی از پرباران‌ترین ماه‌های سال در جزیره کیش است. هر کدام از این ماه‌ها، طرفداران خاص خود را دارد و هر کسی طبق سلیقه و اولویت‌های خود، ماه مناسبی از این فصل را برای سفر به جزیره کیش انتخاب می‌کند.

انتخاب فصل پاییز برای سفر به کیش با وجود آب و هوای غیر قابل پیش بینی - الی گشت

انتخاب فصل زمستان برای سفر به کیش برای تجربه آب و هوای معتدل

اگر در فصل زمستان به جزیره کیش سفر کنید، تقریبا هر روز هوای بارانی را شاهد خواهید بود. زمستان‌ کیش به باران‌های تند موسمی معروف است، بارش‌هایی است که در یک چشم به‌هم زدن اتفاق می‌افتند و قابلیت این را دارند که تا مغز انسان نفوذ کنند.

بنابراین در صورتی که فصل زمستان را برای سفر به جزیره کیش انتخاب کردید، حتما با خودتان چتر ببرید. افرادی که در زمستان به جزیره کیش سفر می‌کنند، دیگر نباید انتظار آفتاب گرفتن یا انجام تفریحات آبی داشته باشند.

اما هوای فوق‌العاده معتدل بین ۹ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد را بدون تردید تجربه‌گر خواهید بود که این دلیل کمی برای انتخاب فصل زمستان برای سفر به جزیره کیش نیست، به‌خصوص اگر از جمله افرادی باشید که از گرمای هوا رنج می‌برید. ماه اسفند را می‌توان بهترین زمان سفر به کیش دانست؛ چراکه به فصل بهار نزدیک‌تر است، ازاین‌رو هوای به‌شدت دلچسبی دارد.

بهترین فصل برای خرید در جزیره زیبای کیش

اگر قصد دارید برای خرید به جزیره زیبای کیش سفر کنید و خرید و پاساژگردی برایتان در اولویت است، باید فصل ارزانی را برای سفر به کیش انتخاب کنید تا قدرت خرید خوبی داشته باشید.

در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که در فصل پاییز جشنواره‌های تخفیفی زیادی برگزار می‌شود و از قیمت بلیط هواپیما گرفته تا رزرو هتل همه چیز در این بازه زمانی ارزان‌تر خواهد بود. همچنین در ماه‌های دی و بهمن نیز قیمت نسبت به دیگر ماه‌ها کمتر است، اما دیگر خبری از حراجی‌های بزرگ نخواهد بود. از طرفی با سفر به جزیره کیش در این ماه‌ها، می‌توانید در جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف جزیره شرکت کنید و هیجان را به سفر رویایی خود تزریق کنید.

بهترین فصل برای خرید در جزیره زیبای کیش - الی گشت

 

بهترین زمان سفر به جزیره کیش برای تجربه سفری کم هزینه

حتما می‌دانید که برای تجربه سفری کم هزینه، باید تقاضا کم باشد، چون وقتی تقاضا کم باشد، شرکت‌ها و حتی پاساژها برای دریافت سود قیمت‌ها را کاهش می‌دهند. در فصل پاییز جشنواره‌ها و حراجی‌های بزرگی در کیش برگزار می‌شود، در نتیجه هزینه‌های سفر به مراتب کاهش پیدا می‌کند.

از طرفی گرما و رطوبت بالای هوا در فصل تابستان موجب شده است که افراد زیادی در این فصل به جزیره کیش سفر نکنند، در نتیجه در کنار ارزان بودن قیمت‌ها، دیگر از همهمه نیز خبری نخواهد بود. علاوه‌براین، در فصل تابستان رویدادهای زیادی برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

در حالت کلی اگر به‌ دنبال بهترین زمان سفر به کیش برای تجربه سفری ارزان قیمت هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مرداد، اواخر فرودین یا اوایل پاییز به این جزیره زیبا سفر کنید. در مرداد ماه چون گرمای هوا به اوج خود می‌رسد، تعداد مسافران کمتر است، در اواخر فرودین دیگر تعطیلات نوروزی تمام شده است و همه به شهر خود برمی‌گردند، در نتیجه جزیره خلوت است و می‌توانید از طبیعت بکر و خلوت آن لذت ببرید. همچنین در اوایل پاییز هم که به‌دلیل بازگشایی مدارس و تعداد مسافر کم، می‌توانید سفر ارزانی را به کیش تجربه‌ گر باشید.

انتخاب بهترین زمان سفر به جزیره کیش برای شرکت در فستیوال‌ ها

فستیوال های جزیره با این هدف برگزار می‌شود که سالانه جمعیت زیادی جذب کیش شود تا از این طریق چرخ اقتصادی آن به‌حرکت درآید. مهم‌ترین فستیوال‌های جزیره کیش در فصل تابستان برگزار می‌شود تا گردشگر بیشتری جذب جزیره شود.

ازاین‌رو، اگر به شرکت در فستیوال‌ها و آشنایی با مراسم و آیین جزیره علاقه‌مند هستید، می‌توانید در بازه زمانی اوایل تیر تا اواخر شهریور به این جزیره سفر کنید؛ چراکه در این بازه زمانی رویدادهای زیادی برگزار می‌شود.

شما می‌توانید در کنار تجربه فعالیت‌های مهیج آبی و ساحلی در فصل تابستان، شرکت در جشنواره‌های مختلف در جزیره را نیز تجربه‌گر باشید. فستیوال‌های زیادی از جمله مسابقات رالی تور خانوادگی، فستیوال آبنبات چوبی، فستیوال خرید، فستیوال سلامت، شرکت در کنسرت‌های مختلف و غیره تنها گوشه‌ای از برنامه‌هایی است که در طول فصل تابستان در این جزیره زیبا برگزار می‌شوند.

انتخاب بهترین زمان سفر به جزیره کیش - الی گشت

انتخاب زمان مناسب برای سفر به کیش برای تجربه مهیج ترین تفریحات آبی

اگر به تجربه تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، خبر خوش این‌که می‌‌توانید در هر چهار فصل تفریحات مهیج آبی مختلف در جزیره را تجربه کنید. این جزیره به‌این دلیل یک میزبان چهار فصل برای تفریحات آبی به‎شمار می‌رود که آب‌وهوای جزیره در تمام فصول مطبوع و دلپذیر است.

در حالت کلی سعی کنید زمانی را برای امتحان تفریحات آبی در جزیره در نظر بگیرید که آب‌وهوا آفتابی باشد و احتمال بارش نیز وجود نداشته باشد تا بتوانید نهایت لذت را در سفر به این جزیره ببرید.

نکاتی که باید در سفر به کیش مدنظر قرار دهید

تا به این بخش از مطلب سعی کردیم در خصوص انتخاب بهترین زمان سفر به کیش اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم و از جنبه‌های مختلف به بررسی این موضوع بپردازیم. در این بخش از مطلب لازم دانستیم که نکاتی را در خصوص سفر به کیش در اختیارتان قرار دهیم.

برای انتخاب لباس مناسب در سفر به جزیره کیش، بهتر است به این مورد دقت داشته باشید که هوا در این جزیره هیج وقت آنقدرها سرد نیست که لازم باشد لباس خیلی گرم یا کلاه و شال گردن بپوشید، اما در فصل زمستان، اوایل بهار و اواخر پاییز، امکان بارندگی و طوفان وجود دارد، در نتیجه هوا کمی سرد خواهد شد و شاید لازم باشد که برای شب‌های جزیره سوئیشرت یا کاپشن نازک همراه خود داشته باشید. اما در دیگر فصل‌های جزیره به‌خصوص تابستان که هوا در گرم‌ترین حالت خود قرار دارد، توصیه می‌کنیم لباس‌های نازک‌تر نخی با رنگ روشن بپوشید.

از طرفی از کلاه آفتابی، کرم ضد آفتاب و مایو غافل نشوید که در گرمای کیش در کنار تجربه تفریحات آبی بسیار لازم است. در خصوص انتخاب کفش مناسب نیز این مورد را مدنظر قرار دهید که بهتر است کفش راحتی بپوشید؛ چراکه قرار است زیاد راه بروید. بهترین گزینه در این شرایط  برای خانم‌ها و آقایان، استفاده از کفش کتونی راحت است. در فصل‌های بسیار گرم نیز استفاده از صندل‌های تابستانی یک گزینه عالی به‌شمار می‌رود.

نکاتی که باید در سفر به کیش مدنظر قرار دهید - الی گشت


در این مطلب سعی کردیم اطلاعات جامعی در خصوص انتخاب بهترین زمان سفر به کیش در اختیارتان قرار دهیم، حال این شما هستید که می‌توانید طبق اولویت‌بندی و علایق خود بهترین فصل و حتی ماه را برای سفر به این جزیره زیبا انتخاب کنید.

در حالت کلی آب‌وهوای جزیره در تمام روزهای سال بسیار معتدل است، طبق گزارش‌ها سالانه بارش باران کمتر از ۳ درصد است، صفر درصد احتمال ریزش برف وجود دارد و تقریبا بالای ۶۰ درصد هوا آفتابی است.

همان‌طور که در طول این مطلب چندین بار به این مورد اشاره کردیم، شما می‌توانید در تمام ماه‌های سال به این جزیره سفر کنید و با تجربه تفریحات و سرگرمی‌های مختلف، لحظات زیبا و خاطره‌انگیزی را در جزیره فوق‌العاده زیبای کیش تجربه‌گر باشید. تنها نکته‌ای که باید در این مورد مدنظر قرار دهید، برنامه‌ریزی دقیق برای انجام تفریحات مختلف در این جزیره است تا بتوانید تفریحات مختلف را تجربه کنید و نهایت لذت را ببرید.

اگر برای سفر به جزیره کیش به برنامه‌ریزی دقیقی احتیاج دارید، می‌توانید در تورهای مسافرتی شرکت کنید و همه چیز را به آژانس برگزارکننده تور بسپارید.

تور های ویژه