گشتی در بازارهای پرهیاهو| کدام شهر چین بهترین مکان برای خرید است؟

پربازدیدترین ها

گردشگری 03 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه


بهترین شهر چین برای خرید

آیا برای سفر به آسیای شرقی به دنبال بهترین شهر چین برای خرید هستید؟ چین یک مقصد خرید فوق‌العاده است که می‌تواند تمام خواسته‌های خریداران را برآورده کند. اکثر شهرهای بزرگ چین دارای خیابان‌های تجاری متمایز با مراکز خرید بزرگ یا غرفه‌های کنار جاده‌ای هستند که محصولات برندهای محلی یا بین‌المللی را به فروش می‌رسانند و برخی شهرها مانند شنژن به دلیل محصولات خاص برای لوازم الکترونیکی و هانگژو برای ابریشم مشهور هستند. این مقاله به شما دیدگاهی از شهرهای بزرگ چین برای خرید و آنچه می‌توانید در آنجا بخرید می‌دهد.

۸ گزینه به عنوان بهترین شهر چین برای خرید

همان‌طور که می‌دانید، چین، یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا در تجارت و تولید محصولات متنوع است. سالانه گردشگران بسیاری برای انواع سفرهای تفریحی، کاری و تجاری به‌قصد خرید، به بهترین شهر چین برای خرید سفر می‌کنند. ازآنجایی‌که شهرهای مختلف چین، هر یک مرکز خریدوفروش و بورس محصولات متنوع از قبیل لوازم الکترونیکی، پوشاک، خوراکی‌ها و عتیقه‌جات هستند، بنابراین انتخاب بهترین شهر چین برای خرید، از نظر افراد مختلف متفاوت است. در ادامه به بررسی ۸ مورد از بهترین شهرهای چین برای خرید می‌پردازیم:

۱.هنگ کنگ؛ کالاهای بدون مالیات، برندهای برتر بین المللی

هنگ کنگ که اغلب به عنوان «بهشت خرید» نامیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین و بهترین مکان‌ها برای خرید در چین است. در اینجا محصولات متنوعی از سراسر جهان، از برندهای برتر بین‌المللی تا کالاهای تخصصی محلی را خواهید یافت. اکثر کالاها در هنگ‌کنگ مشمول مالیات فروش نیستند، بنابراین، بسیاری از کالاها در اینجا ارزان‌تر هستند؛ ازاین‌رو، هنگ‌کنگ می‌تواند بهترین شهر چین برای خرید، از نظر اقتصادی باشد.  

میدان تایمز، نماد خلیج کوزوی، یکی از برترین مراکز خرید هنگ کنگ است که به دلیل حضور برندهای لوکس لباس، ساعت، کیف‌دستی، لوازم آرایشی و جواهرات معروف است. شهر بندری عظیم، Tsim Sha Tsui، بزرگ‌ترین پاساژ خرید در هنگ‌کنگ است که خدمات خرید و تفریحی را برای خریداران ارائه می‌دهد. تقریباً ۷۰۰ مغازه در انواع مختلف، ۷۰ رستوران، دو سینمای مجزا و سکوهای رصد در این مرکز تجاری وجود دارد. مقاصد بیشتر برای خرید در هنگ‌کنگ عبارت‌اند از: The Landmark، Pacific Place، Mongkok و New Town Plaza.

۲.گوانگژو؛ لوازم الکترونیکی، عمده فروشی پوشاک

لوازم الکترونیکی ارزان‌قیمت، پوشاک مختلف و هزاران محصول دیگر گوانگژو را به یکی از بهترین شهرهای خرید در چین تبدیل کرده است. در اینجا می‌توانید بسیاری از مقاصد خرید افسانه‌ای، از فروشگاه‌های لوکس گرفته تا بازارهای عمده‌فروشی شلوغ را بیابید.

خیابان عابر پیاده Shangxiajiu، به‌تنهایی می‌تواند گوانگژو را به بهترین شهر چین برای خرید تبدیل نماید. این مکان معروف، با بیش از ۳۰۰ مغازه در امتداد تنها ۱۲۰۰ متری که مد روزترین لباس‌ها و کفش‌ها را با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسانند، بهترین نقطه برای خرید است. جاده پکن پررونق‌ترین مرکز توزیع تجاری با سابقه هزاران سال است. مغازه‌های صد ساله، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی متعددی دارد که نیازهای بسیاری از خریداران مشتاق را برآورده می‌کند. انتخاب‌های بیشتر برای خریداران در شهر گوانگژو عبارتند از: بازار عمده فروشی لباس شاهه، به عنوان ارزان‌ترین بازار لباس، بازارهای الکترونیکی گوانگژو در اطراف میدان هایین و مراکز خرید سطح بالا مانند Tianhe City.بهترین شهر چین برای خرید

۳.شنژن؛ محصولات الکترونیکی، لوازم جانبی و لوازم خانگی

در شهرهای بزرگ چین برای خریداران، شنژن، بهترین شهر چین برای خرید محصولات الکترونیکی مشهور است. مرکز تجاری معروف این شهر با عنوان دره سیلیکون چین، مرکز محصولات الکترونیکی برجسته، نه‌تنها در چین بلکه حتی در کل آسیا است. بدون شک Huaqiangbei مرکز خرید شماره یک در شنژن برای وسایل الکترونیکی مختلف است.

بازار SEG ممکن است بزرگ‌ترین بازار در نوع خود در جهان باشد و اگر به دنبال لوازم الکترونیکی برای خرید در چین هستید، باید از آن بازدید کنید. صدها فروشنده کوچک در این مرکز تجاری وجود دارند که انواع لوازم الکترونیکی را با قیمت‌های پایین در اینجا ارائه می‌دهند. چیزی که در SEG باید به دنبال آن باشید، محصولات کامپیوتری از قبیل انواع لپ تاپ دست اول و دوم، مانیتور، کارت گرافیک و سایر سخت‌افزارها است.

علاوه بر این، شنژن به‌عنوان یک شهر درحال‌توسعه، بسیاری از محصولات دیگر را برای خرید ارائه می‌دهد. دانگمن بهترین منطقه برای انتخاب کالاهای روزانه، از جمله لباس‌های مد، جواهرات، صنایع دستی، اسباب‌بازی‌ها و مواردی از این قبیل است. همچنین منطقه نانشان دارای مراکز خرید بزرگ و زیبا و طیف کاملی از برندها است.

۴.سانیا؛ فروشگاه معاف از مالیات خلیج Haitang، غذاهای دریایی خشک، تزئینات صدفی

سانیا به لطف فروشگاه معاف از مالیات Haitang Bay که بزرگ‌ترین فروشگاه معاف از عوارض در جهان است و منطقه تجاری ۷۲,۰۰۰ مترمربع را پوشش می‌دهد، قطعاً یکی از بهترین اماکن خرید در چین است. در اینجا، علاقه‌مندان به گشت‌وگذار در مراکز خرید می‌توانند از خرید برندهای معروف بین‌المللی لوازم آرایشی، کیف، لباس، جواهرات، ساعت، عطر و مواردی ازاین‌دست، لذت ببرند.

علاوه بر این، سانیا به عنوان یک شهر ساحلی دارای غذاهای دریایی مختلف، میوه‌های استوایی و سوغاتی‌های صدفی است؛ بنابراین برای علاقه‌مندان به خوراکی‌های آسیایی، سانیا بهترین شهر چین برای خرید محسوب می‌شود. جاده جیفانگ یک خیابان باز است که سوغاتی‌‌های توریستی و برخی از برندهای بین‌المللی کالا را ارائه می‌دهد. همچنین خیابان هونگکی و خیابان تجاری در نزدیکی آن از دیگر مقاصد محبوب برای جستجوی پوشاک شیک و تزئینات مروارید و صدفی هستند.بهترین شهر چین برای خرید

۵.هانگژو؛ پایگاه تولید ابریشم و چای  Longjing

هانگژو به‌عنوان یکی از مناطق اصلی تأمین ابریشم و چای Longjing چین، قطعاً یکی از بهترین شهرها برای خرید در چین است. هانگژو سابقه‌ای طولانی در ساخت ابریشم به مدت ۴۷۰۰ سال دارد. ابریشم به دلیل بافت نرم، رنگ‌های زیبا و طیف گسترده‌ای از گل‌دوزی‌های روی آن، در سرتاسر جهان محبوبیت دارد. شهر ابریشم چینی هانگژو معروف‌ترین بازار ابریشم هانگژو است. انتخاب کالاهای ابریشمی عالی مانند لباس، روسری، چتر و نقاشی‌های منظره با وجود تنوع بالا در بازارهای این شهر، بسیار دشوار است.

چای وست لیک لونجینگ یکی از ۱۰ چای برتر چینی بوده و دارای رنگ سبز روشن، رایحه تازه و طعم ملایمی است. مزرعه چای Meijiawu مکانی ایده‌آل برای نوشیدن یک فنجان چای و انتخاب چای با راهنمایی حرفه‌ای است. بازار پوشاک Sijiqing یکی از بهترین بازارهای عمده‌فروشی پوشاک در چین است که لباس‌های متمایز به سبک Hangzhou را به نمایش می‌گذارد. خیابان Qinghefang، Wulin Road و Yan’an سه مکان خرید محبوب در شهر هانگژو در میان بازدیدکنندگان هستند.

۶.شانگهای؛ برندهای بین‌المللی، فروشگاه های معاف از گمرک در جاده نانجینگ و جاده هوآی‌های

شانگهای به‌عنوان یک کلان‌شهر بین‌المللی و یک شهر بزرگ در چین، قرن‌ها به‌عنوان «بهشت خرید» و «پاریس شرق» شناخته می‌شود و می‌تواند بهترین شهر چین برای خرید عنوان شود. شانگهای دارای انبوهی از مراکز خرید لوکس، فروشگاه‌های خرده‌فروشی درجه یک، فروشگاه‌های مد با فروش سریع و بازارهای ارزان‌قیمت الکترونیکی است که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاقه‌مندان به خرید را مشغول کنند.

در مراکز تجاری این شهر، امکان خرید بدون مالیات وجود دارد و بسیاری از فروشگاه‌های معاف از مالیات در نواحی اصلی خرید از جمله جاده نانجینگ، جاده هوآی‌های و بازار یووان متمرکز شده‌اند. در میان آن‌ها، خیابان نانجینگ، خیابان تجاری شماره یک شانگهای است؛ از جمله جاده نانجینگ شرقی که دارای مغازه‌های کوچک و فروشگاه‌های تخصصی فروش لباس، لوازم الکترونیکی، جواهرات و مواردی ازاین‌قبیل است. همچنین جاده نانجینگ غربی که مراکز خرید متعددی مانند Westgate Mall، میدان CITIC و Plaza 66 را در خود جای‌داده است.

از دیدنی‌ترین مناطق شانگهای نیز می‌توان به محل سکونت مهاجران فرانسوی اشاره نمود. این خیابان‌های وسیع، مستعمرات قدیمی و قلعه‌هایی که این مکان را پر کرده‌اند، به شدت ارزش دیدن دارند. این منطقه مجلل که امروزه به‌عنوان مناطق لووان و هوهوی در کلان‌شهر شانگهای شناخته می‌شود، مملو از بوتیک‌هایی است که می‌توانید هر چیزی از ابریشم گران‌بهای چینی گرفته تا کیف دستی یا جواهرات را در آن‌ها پیدا کنید.

علاوه بر این، بهترین مکان‌ها برای خرید لوازم الکترونیکی در شانگهای Pacific Digital Plaza، Bai Nao Hui Computer Store و Shine Sun Digital Plaza هستند. شکی نیست که شانگهای یکی از بهترین شهرهای چین برای خرید است.

۷.پکن؛ یک مقصد برای خریدهای همه جانبه

پکن بیش از یک شهر توریستی محبوب و یک شهر بزرگ چین و همچنین یکی از بهترین مقاصد خرید چین است. با تعداد نسبتاً زیادی مغازه‌های قدیمی، مراکز تجاری تازه‌تأسیس، بازارهای شلوغ عتیقه‌جات، فروشگاه‌های مد روز و بازارهای عمده‌فروشی، خرید در پکن به یک امر ضروری تبدیل شده است.

خیابان خرید Wangfujing با بیش از ۷۰۰ سال سابقه، شناخته‌شده‌ترین و پررونق‌ترین خیابان خرید با برندهای قدیمی و مدرن است. خیابان تجاری Xidan از شهرت برابر با Wangfujing برخوردار است، که عمدتاً بر سلیقه جوانان و تازه‌های مد و فشن تمرکز دارد و جوانان زیادی را برای خرید و اوقات فراغت جذب می‌کند.

وقتی می‌گوییم پکن، بهترین شهر چین برای خرید است، یعنی خریداران می‌توانند برای خرید برخی از عتیقه‌جات مانند کنده‌کاری‌های یشم و عاج، اجناس لاکی، خوشنویسی چینی و نقاشی‌های سنتی، ظروف چینی و سفال، سکه و مبلمان، به بازار دستفروشی Panjiayuan بروند. همچنین توصیه می‌شود، به بازار مروارید Hongqiao برای محصولات مروارید، بازار Zhongguancun برای محصولات الکترونیکی و به خیابان Qianmen یا به بازار ابریشم پکن برای زیورآلات و لباس‌های ابریشمی، سر بزنید.بهترین شهر چین برای خرید

۸.ماکائو؛ طلا، وسایل برقی، عتیقه چینی

ماکائو به دلیل موقعیت بندر آزاد خود به سرزمین مقدسی برای خرید تبدیل شده است و همه چیز را برای افراد معتاد به خرید با بودجه‌های متفاوت فراهم کرده است. از مراکز خرید بزرگ گرفته تا بوتیک‌های خیابانی ارزان، علاقه‌مندان به خرید می‌توانند بدون ضرری در جیب خود، خرید خوبی داشته باشند. محبوب‌ترین خریدها در ماکائو شامل طلا، لباس‌های طراحان مطرح کشور، لوازم آرایشی، عتیقه‌جات چینی،  ساعت، دوربین و لوازم الکترونیکی است که بسیاری از آن‌ها با قیمت‌های بدون احتساب مالیات در دسترس هستند.

میدان سنادو قلب شهر و یکی از شلوغ‌ترین مناطق آن است که به دلیل لباس‌های مد روز موردتوجه قرار گرفته است. خیابان Rua de S. Paulo مکانی محبوب است که مسافران می‌توانند عتیقه‌جات ظریف، سوغاتی‌های خاص و کارت‌پستال‌ها را در آن بیابند. جدای از آن، مرکز تجاری نیو یائوهان ۹ طبقه، مقصد خوبی برای وسایل برقی، لوازم جانبی مناسب و لباس‌های مجلل است. انواع متنوع شراب در تمام سوپرمارکت‌ها، اسکله‌ها، فرودگاه‌ها و مغازه‌های معاف از مالیات در مرز موجود است.

نکاتی برای خرید در چین

همان‌طور که گفته شد، چین، یکی از بهترین مقاصد برای علاقه‌مندان به خرید و تاجران سراسر دنیاست. شهرهای مختلف چین، با ارائه انواع محصولات مختلف و با قیمت‌های مناسب خود، تجربه‌ای به‌یادماندنی از خرید در این کشور را برای گردشگران رقم می‌زنند. در اینجا چند نکته سریع برای لذت‌بردن و آسان‌کردن تجربه خرید در چین آورده شده است:

  • چند اصطلاح چینی را یاد بگیرید تا خرید خود را آسان‌تر کنید.
  • محصولات چینی فانتزی و جذاب به نظر می‌رسند، اما قبل از خرید به کیفیت و کاربردی‌بودن آن توجه کنید.
  • چانه بزنید و از قیمت بسیار پایین‌تری شروع کنید.
  • در بازارهای شلوغ مراقب وسایل خود باشید.

سؤالات متداول

۱) بهترین شهر چین برای خرید کدام است؟

پکن، شانگهای، هنگ‌کنگ، شنژن، ماکائو و سانیا از بهترین شهرهای چین برای خرید انواع محصولات هستند.

۲) چه چیزی برای خرید در چین بهتر است؟

چین، بهترین تنوع و کیفیت را در ارائه انواع جواهرات، کالاهای چرمی، عتیقه‌جات، یشم و سوغاتی‌هایی ازاین‌قبیل دارد.

۳) آیا لباس در چین ارزان تر است؟

بسیاری از کالاها مانند لباس، به دلیل کیفیت پایین‌تر، در چین ارزان‌تر هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید کالایی را خریداری کنید که قابل‌اعتماد باشد، مطمئن شوید که محصول را به طور کامل از نظر اصالت بررسی کرده‌اید.

۴) چه چیزی در شانگهای برای خرید معروف است؟

شانگهای اساساً یک بازار عتیقه و پارچه است که می‌توانید ساعت‌ها در آن وقت بگذرانید. علاوه بر این، تعدادی کتاب‌فروشی و فروشگاه‌های لوازم‌خانگی نیز پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

گشت‌وگذار در بهترین شهر چین برای خرید، مطمئناً یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که در طول سفر خود به این کشور انجام خواهید داد. به دلیل تنوع و تعدد محصولات و برندهای چینی در تعداد بی‌شمار مراکز تجاری این کشور، لیست محصولاتی که باید از چین خریداری کنید بی‌پایان است و این سفر را چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز می‌کند. چین یکی از بهترین مقاصد برای خرید انواع لوازم الکترونیکی، لباس، کیف و کفش، لوازم دکوراتیو و عتیقه‌جات است؛ بنابراین اگر از علاقه‌مندان به خرید و سپری‌کردن زمان خود در مراکز تجاری هستید، سفر به شهرهای مختلف چین، بهترین گزینه برای شما به‌منظور گذراندن تعطیلات است.

تور های ویژه