کاخ دیدنی جهانگیر آگرا در هند

پربازدیدترین ها

گردشگری 09 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

کاخ جهانگیر بررسی اجمالی

گردشگران آگرا بخاطر تاج محل حیرت آور و قلعه عظیم آگرا از آن دیدن می کنند، علاوه بر این، یک بنای تاریخی به نام کاخ جهانگیر وجود دارد که در طول سفر به آگرا ارزش بازدید دارد. بنابراین هنگامی که در تور هند و در حال کاوش در دالان های مخفی و کاخ های قلعه آگرا هستید، فراموش نکنید که کاخ جهانگیر آگرا را بازدید کنید. 

کاخ جهانگیر آگرا

اعتقاد بر این است که این کاخ توسط امپراتور اکبر برای پسرش جهانگیر ساخته شده و بزرگترین اقامتگاه خصوصی در قلعه آگرا است. پس از مرگ اکبر، جهانگیر تاج و تخت را اشغال کرد و در نهایت کاخ، محل اقامت او شد. کاخ جهانگیر یکی از اولین سازه ها در قلعه آگرا است که از محلی کاملا نظامی به کاربرد بعدی قلعه به عنوان کاخ مجلل تغییر کرد.

به غیر از کاخ جهانگیر، در طول سفر به قلعه آگرا با بسیاری از کاخ های زیبای دیگر نیز روبرو می شوید. خاص محل شاه جهان یک قصر قابل توجه است که به عنوان یک کاخ خصوصی توسط امپراتور استفاده می شد. در مقابل خاص محل، می توانید “باغ انگور” را ببینید که یک باغ رسمی کوچک مغول است که احتمالا هرگز درخت انگوری نداشته است. یکی دیگر از کاخ های قابل توجه شیشه محل (قصر آینه) است. اعتقاد بر این است که این محل به عنوان اتاق پرو استفاده می شد و دیوارهای آن با آینه های کوچک منبت کاری شده است. درست در مقابل کاخ جهانگیر، حوض جهانگیری وجود دارد که یک وان حمام بزرگ است که در یک بلوک واحد سنگی کنده کاری شده است.

کاخ جهانگیر در آگرا

معماری کاخ جهانگیر

از دیدگاه معماری، کاخ جهانگیر ترکیبی زیبا از سبک معماری هندو و آسیای مرکزی است- تضادی به سبک معمولی مغول که در زمان شاه جهان ایجاد شده بود. کاخ جهانگیر سازه جالبی است که به طور عمده برای استقراض گسترده ای از عناصر هندو در معماری شناخته شده است. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه در این کاخ با شکوه، اثر نقاشی فضای داخلی آن است که یک قطعه نادر از مکتب نقاشی بوندلا است- که یک نوع منحصر به فرد از نقاشی زینتی در هند است.

چگونه به این محل برویم

هوایی: فرودگاه خریا در فاصله ۸ کیلومتری از شهر واقع شده است که توسط پروازهای داخلی با دهلی، بنارس، خاجوراهو و دیگر نقاط کشور متصل است. پرواز روزانه هواپیمایی اتحاد، آگرا را به بنارس، خاجوراهو و دهلی متصل می کند.

با قطار: ایستگاه راه آهن آگرا کانت، خط آهن اصلی آگرا است که توسط قطار های مختلف از نقاط مختلف هند خدمت رسانی می شود. از تاج اکسپرس دهلی، اکسپرس شات آبادی روزانه به آگرا می رود. جدای از این، چند قطار از دهلی/ دهلی نو / ایستگاه راه آهن حضرت نظام الدین به آگرا می رود.

با اتوبوس: بزرگراه ملی و کشوری، آگرا را به مکان های مهم اوتار پرادش و ایالات همسایه مانند راجستان، دهلی، مادها پرادش و غیره متصل می کند. از دهلی، اتوبوس هایی در فاصله زمانی منظم برای ایستگاه انبار آگرا در دسترس هستند. از ترمینال اتوبوس می توانید با کالسکه و یا خودرو به قلعه آگرا برسید.

تور های ویژه