اولودنیز | بهشت آبی فیروزه ای ترکیه

پربازدیدترین ها

گردشگری 23 تیر ، 1403 7 دقیقه
ساحل اولودنیز ترکیه

ساحل اولودنیز ترکیه بهترین مکان برای افرادی است که عاشق قدم‌زدن در کنار ساحل، تماشای مناظر طبیعی زیبا، باقی‌مانده‌های شهرهای باستانی، بازدید از پروانه‌های زیبا و رنگارنگ و تفریحات شبانه هستند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و می‌خواهید چنین حال و هوایی را در سفر به ترکیه تجربه کنید، ساحل اولودنیز، بهشت آبی فیروزه‌ای ترکیه میزبان شما خواهد بود. کافی است تا در ادامه این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت همراه ما باشید تا بیشتر با این بهشت آبی زیبا در ترکیه آشنا شوید.

ساحل اولودنیز ترکیه

ساحل اولودنیز ترکیه یکی از زیباترین سواحل مدیترانه‌ای این کشور است که در نقطه اتصال دریای اژه و مدیترانه قرار گرفته است. این ساحل در ۱۴ کیلومتری فتحیه در نزدیکی کوه باباغ بوده و یکی از مهم‌ترین مکان های گردشگری کل ترکیه محسوب می‌شود. این ساحل زیبا بیشتر به دلیل داشتن آب‌های فیروزه‌ای تمیز، آرام و زیبای خود شناخته می‌شود. تالاب ساحل اولودنیز ترکیه یکی از سرمایه‌های ملی ترکیه محسوب شده و به همین دلیل هم ساخت‌وساز در اطراف آن به‌طورکلی ممنوع است. از این تالاب توسط دولت ترکیه حفاظت شده و تنها توریست‌ها می‌توانند برای گردشگری و لذت‌بردن از طبیعت زیبای آن به این مکان سفر کنند.

بخش‌های مختلف اولودنیز

در ساحل اولودنیز ترکیه بخش‌های مختلفی وجود داشته که مسافران می‌توانند از آن‌ها بازدید کرده و سفر هیجان‌انگیزی داشته باشند. تنها کافی است که با این بخش‌ها آشنا باشید و برای بازدید از آن‌ها بروید. در ادامه این بخش، بخش‌های مهم و توریستی ساحل اولودنیز معرفی شده اند.

تالاب اولودنیز

تالاب آبی اولودنیز، توسط یک شبه‌جزیره باریک از آب‌های مدیترانه‌ای جدا شده و یکی از آبی‌ترین و فیروزه‌ای‌ترین تالاب‌های دنیاست. زمانی که به این تالاب آبی یا ماوی لاگون در اولودنیز بروید، می‌توانید از قایق‌های پدالی، غواصی، شنا، حمام آفتاب یا دیگر تفریحات این‌چنینی لذت ببرید. همچنین می‌توانید به رستوران های اطراف تالاب رفته و یک غذای دریایی خوشمزه و درجه یک نوش جان کنید. حمام آفتاب‌گرفتن در ساحل این تالاب در بین توریست‌ها و مردم محلی طرف‌داران بسیاری دارد. بد نیست بدانید که این تالاب یک منطقه شنای مخصوص کودکان هم داشته و محیطی امن برای شنای کودکان محسوب می‌شود.

کوه باباداغ

کوه باباداغ کوه زیبایی است که در دو مایلی شرق ساحل اولودنیز ترکیه قرار گرفته و اولین منظره‌ای است که هنگام بازدید از این ساحل به چشم شما خواهد خورد. این کوه در یونان و روم باستان با نام کوه کارگوس شناخته می‌شد و یکی از زیباترین کوه‌های ترکیه است. اگر به کوه‌نوردی و ماجراجویی در ارتفاعات ترکیه علاقه داشته باشید، می‌توانید تجهیزات کافی را همراه خود داشته باشید و به بالای این کوه بروید تا از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. اما اگر کمی آدرنالین می‌خواهید و می‌خواهید تا تجربه پاراگلایدینگ در ساحل اولودنیز ترکیه را داشته باشید هم کوه باباداغ می‌تواند این تجربه را به شما هدیه بدهد.ساحل اولودنیز ترکیه

پارک طبیعت اولودنیز

پارک طبیعت ساحل اولودنیز از کرانه‌های غربی ساحل شروع شده و تا ساحل تالاب آبی ادامه دارد. برای ورود به این پارک زیبا باید هزینه ورودی پرداخت کنید. اما همه مسافران می‌گویند که هزینه ورودی آن ارزش بازدید از این منطقه گردشگری زیبا را دارد. در این پارک می‌توانید در محیطی کاملاً امن و آرام از طبیعت زیبای این ساحل دیدن کنید.

دره پروانه‌های اولودنیز

در چندمایلی جنوب ساحل اولودنیز ترکیه، یک جاذبه گردشگری زیبا و شگفت‌انگیز به نام دره پروانه‌ها یا کلبک وادیسی قرار دارد. همان‌طور که از نام این مکان پیداست، در این منطقه بیش از ۸۰ گونه پروانه زندگی کرده و زیبایی باورنکردنی و خیره‌کننده‌ای به آن داده‌اند. علاوه بر تماشای پروانه‌های کوچک و زیبا، می‌توانید از سایر دیدنی‌های طبیعی این منطقه مانند آبشارها، ساحل، درختان و بسیاری دیدنی‌های دیگر هم بازدید کنید. اگر دوست دارید تا برای مدتی از هرج‌ومرج مدرنیته و شلوغی شهر فاصله گرفته و به دامان طبیعت بروید، دره پروانه‌ها بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پلاژ اولودنیز

پلاژ اولودنیز یکی از بهترین منطقه‌های این ساحل برای افرادی است که می‌خواهند در یک محیط امن و تمیز شنا کنند. آب این منطقه حتی در هوای طوفانی هم آرام بوده و به همین دلیل خطری افراد را در اطراف این پلاژ تهدید نمی‌کند. این ساحل، ساحل اصلی اولودنیز بوده و علاوه بر آب‌های آرام و تمیز فیروزه‌ای، مناظر طبیعی زیبایی هم به مسافران هدیه می‌دهد. ساحل پلاژ اولودنیز یک ساحل شنی نیست و نمی‌توانید در شن‌های داغ استراحت کنید. اما می‌توانید در آب‌های آرام آن شیرجه زده و از تفریحات تابستانه در ترکیه لذت ببرید.

تفریحات اولودنیز

شاید فکر کنید که بازدید از طبیعت زیبا و آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ ترکیه تنها کارهایی است که می‌توانید در ساحل اولودنیز ترکیه انجام بدهید. اما علاوه بر این تفریحات، می‌توانید از فعالیت‌های توریستی دیگری هم لذت ببرید. می‌توانید به نمایشگاه نقاشی‌های رنگ‌روغن این ساحل رفته و از نقاشی‌های زیبای این منطقه تهیه کنید. یکی دیگر از پر طرف‌دارترین فعالیت‌های گردشگری در ساحل اولودنیز ترکیه، حمام ترکیه و ماساژ است.ساحل اولودنیز ترکیه

می‌توانید ساعاتی را در سالن‌های اسپای این ساحل ریلکس کرده و تجربه حمام ترکی داشته باشید. همچنین همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، امکان پاراگلایدینگ در کوه باباداغ هم وجود دارد. پس از آن که از تمامی این تفریحات ساحل اولودنیز لذت بردید هم می‌توانید به کافه‌ها و رستوران های اطراف رفته و یک وعده‌غذای خوش‌مزه نوش جان کنید. در ضمن فراموش نشود که ساحل اولودنیز ترکیه پس از غروب آفتاب هم زنده بوده و مسافران می‌توانند از تفریحات شبانه این ساحل هم لذت ببرند.

غذاهای اولودنیز

همان‌طور که اشاره کردیم، پس از تفریح در ساحل اولودنیز ترکیه می‌توانید به رستوران های ساحلی اطراف آن رفته و یک وعده‌غذای خوش‌مزه نوش جان کنید. در رستوران های اطراف ساحل اولودنیز می‌توانید منوی غذای گسترده‌ای را مشاهده کنید. اما بیشتر غذاهایی که در این کافه و رستوران‌ها سرو می‌شوند غذاهای دریایی هستند. ماهی‌های تازه‌ای که از ساحل گرفته شده را در این رستوران‌ها سرو می‌کنند و شما هم می‌توانید از طعم شگفت‌انگیز آن‌ها لذت ببرید. در کافه‌های اطراف آن هم می‌توانید یک نوشیدنی خنک مخصوص ساحل اولودنیز را نوش جان کنید. به دلیل شلوغی رستوران‌ها و زیاد بودن مشتری، کیفیت غذای اکثر کافه‌ها خوب بوده و غذاهای تازه‌ای سرو می‌شود. قیمت رستوران‌ها هم چندان بالا نبوده و نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهند منطقی است.

بهترین زمان سفر به ساحل اولودنیز ترکیه

مانند بسیاری از مناطق ساحلی دیگر، ساحل اولودنیز ترکیه هم در فصل تابستان توریست‌ها و مسافران بیشتری داشته و شلوغ‌تر است. در ماه‌های می تا ژوئن و اکتبر تا نوامبر در ساحل اولودنیز ترکیه مسافران کمتری وجود داشته و دمای هوا هم متعادل است. در این ماه‌ها قیمت اقامتگاه‌های اطراف، غذاها و همچنین هزینه تهیه بلیت برای تفریحات و مکان های گردشگری ساحل اولودنیز هم کمتر است. جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های ساحل اولودنیز ترکیه هستند و اگر تحمل گرما را ندارید، سفر در این ماه‌ها به شما پیشنهاد نمی‌شود. اگر در زمستان به ساحل اولودنیز ترکیه سفر کنید، می‌توانید از زیبایی طبیعت اطراف، به‌ویژه کوه باباداغ لذت ببرید. اما باید بدانید که در این فصل امکان شناکردن و لذت‌بردن از آب‌های فیروزه‌ای این ساحل وجود ندارد.

نحوه سفر به ساحل اولودنیز ترکیه

مناسب‌ترین فرودگاه برای رسیدن به ساحل اولودنیز ترکیه فرودگاه بین‌المللی دالامان یا DLM است. این فرودگاه در شمال ساحل اولودنیز قرار داشته و حدود ۱.۵ ساعت از این ساحل فاصله داشته و بسیاری از ایرلاین‌ها با آن قرارداد دارند. پس از پیاده‌شدن از هواپیما امکان گرفتن تاکسی یا اجاره خودروهای شخصی هم وجود دارد. امکان سفر به ساحل اولودنیز از طریق مسیر زمینی و با اتوبوس هم وجود دارد. کافی است تا به ترمینال‌های شهرهای بزرگ ترکیه مانند ازمیر، آنتالیا یا استانبول رفته و سوار اتوبوس‌های ساحل اولودنیز یا فتحیه شوید. به دلیل توریستی بودن این منطقه، بسیاری از ایرلاین‌ها و شرکت‌های اتوبوس‌رانی به سمت فتحیه یا اولودنیز خدمات‌رسانی دارند.

اقامتگاه‌های ساحل اولودنیز ترکیه

به دلیل استقبال بالای مسافران و توریست‌های داخلی و خارجی از ساحل اولودنیز ترکیه، در نزدیکی این مکان هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری وجود دارد. تقریباً تمامی این هتل‌ها مترجمان انگلیسی و گاهی فارسی داشته و از نظر زبان با مشکلی مواجه نخواهید شد. برخی از مهم‌ترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های اولودنیز ترکیه شامل موارد زیر می‌شوند.

  • هتل ۵ ستاره گارسیا ریزورت
  • بوتیک هتل کاساندرا
  • هتل دیلوکس ماناسپارک
  • هتل لاکچری بلو اولودنیز
  • هتل ۴ ستاره اولودنیز فیروزه ای
  • هتل فلامینگو
  • هتل اویستر رزیدنس

بسیاری از این هتل‌ها، هتل‌های لوکسی هستند که برای رزرو اتاق در آن‌ها باید از چند هفته قبل اقدام کرده باشید. همچنین برای رزرو نهایی این هتل‌ها، باید حتماً تمام یا بخشی از هزینه را پرداخت کنید. برای این که بتوانید هتل موردنظر خود را برای تاریخ مشخصی رزرو کرده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید، می‌توانید با آژانس‌های مسافرتی معتبر مانند سفرهای پایتخت در تماس باشید.ساحل اولودنیز ترکیه

تور ترکیه با سفرهای پایتخت

در این مطلب با یکی از بهترین و زیباترین مناطق گردشگری ترکیه، ساحل اولودنیز آشنا شدیم. ساحل اولودنیز ترکیه بهشتی آبی‌رنگ با آب‌های آرام فیروزه ای است که پرچم آبی جهانی دریافت کرده است. داشتن پرچم آبی به این معنی است که شنا در این منطقه کاملاً امن بوده و آب‌های آن هم تمیز و زلال است. این منطقه علاوه بر آب‌های فیروزه ای زیبا، تفریحاتی مانند پاراگلایدینگ، کوه‌نوردی، قایق‌سواری، حمام آفتاب، بازدید از پروانه‌ها و بسیاری تفریحات دیگر هم دارد. اگر به همراه کودکان خود به این منطقه سفر می‌کنید هم می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را به منطقه مخصوص شنای کودکان برده تا آن‌ها هم از سفر خود لذت ببرند. برای آشنایی با سایر جاذبه های گردشگری ترکیه و رزرو تورهای ترکیه، از دیگر مطالب مجله گردشگری سفرهای پایتخت هم دیدن کنید.

سؤالات متداول

۱- بهترین زمان سفر به اولودنیز کی است؟

بهترین زمان سفر به اولودنیز فصل بهار و تابستان و زمانی است که آب‌وهوای این منطقه در متعادل‌ترین حالت خود قرار دارد.

۲- در ساحل اولودنیز ترکیه چه تفریحاتی وجود دارد؟

در ساحل اولودنیز می‌توانید از تفریحاتی مانند پاراگلایدینگ، کوه‌نوردی، قایق‌سواری، حمام آفتاب، بازدید از پروانه‌ها و منطقه شنای مخصوص کودکان استفاده کنید.

۳- بهترین روش سفر به ساحل اولودنیز ترکیه چیست؟

با استفاده از تاکسی، خودروی شخصی، هواپیما و اتوبوس می‌توان به فتحیه و اولودنیز سفر کرد. تورهای گردشگری فتحیه هم یکی از روش‌های امن سفر به این منطقه هستند.

تور های ویژه