جاهای دیدنی آنتالیا 1402

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 29 آبان ، 1402 10 دقیقه

اگر تور آنتالیا را خریده‌اید اما نمی‌دانید چه جاذبه‌هایی دارد، در این مقاله جاهای دیدنی آنتالیا را برای شما بررسی کرده‌ایم.

دیدن بهشتی مثل ترکیه، تابستان و زمستان نمی‌شناسد؛ اما وقتی فصل گرما باشد، آنتالیا مقصد بی‌رقیبی برای توریست‌هاست. پس اگر عازم ترکیه هستید، آنتالیا با آن سواحل زیبا، طبیعت بی‌نظیر و بافت شهری غنی و دیدنی، بدون شک باید در لیستتان باشد. این مطلب راهنمای شما برای سفر به این شهر مسحورکننده است تا بدانید جاهای دیدنی آنتالیا کجاست و با یک برنامه‌ریزی کامل و دقیق آنتالیاگردی کنید، از قیمت‌ها مطلع شوید و در نهایت تجربه‌ای شگفت‌انگیز از سفر به مروارید مدیترانه را داشته باشید.

آجربه‌آجر این شهر پر است از دیدنی‌هایی که نمی‌توان چشم از آن‌ها برداشت. بااین‌حال از بین تمام نقاط دیدنی، برج ساعت آنتالیا مثل نمادی باشکوه و استوار از تاریخ باستانی این شهر ایستاده است. برج ساعت در ورودی منطقه باستانی کالیچی (Kaleiçi) قرار دارد؛ جایی که دعوتمان می‌کند تا کمی از هیاهوی زمان جا بیفتیم، در تاریخ به عقب برگردیم و غنای فرهنگی و تمدن ترکیه را با چشم جان ببینیم.

برج ساعت در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد. این سازه قرار بود به‌عنوان دروازه شهر عمل کند و به مسافرانی که از راه زمینی یا دریایی به شهر می‌رسیدند خوش‌آمد بگوید. بیایید کمی به برج نزدیک شویم. حالا می‌توانید ساختار ظریف مناره‌مانند آن را ببینید که نقوش پیچیده و کنده‌کاری‌های شگفت‌انگیزش مهارت هنرمندان عثمانی را به رخ می‌کشد. اگر به بالای برج بروید، از ارتفاع 14 متری می‌توانید منظره چشم‌نواز دریای مدیترانه را ببینید و هوای مرطوب را استشمام کنید.

نکته جالب دیگری که درباره این ساعت قدیمی وجود دارد، تضاد جالب بافت قدیمی آن با فضای مدرنی است که پیرامونش وجود دارد. با خرید تور آنتالیا همین که به برج ساعت می‌رسید، در محیطی پویا و میان انبوهی از رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌های شیک قرار می‌گیرید که به شما اجازه می‌دهند تا خستگی یک گردش تمام عیار را از تن بیرون کنید. حالا که وسوسه شدید از این سازه باستانی دیدن کنید، از ما بشنوید و منظره‌ی این فانوس دریایی باشکوه را در شب از دست ندهید. یک دوربین خوب و یک همسفر هم‎پا، این مکان را به بهترین لوکیشن عکاسی تبدیل می‌کند.

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیا

بیایید از دیوارهای کایچی عبور کنیم، شهر تاریخی را پشت‌سر بگذاریم و دل به طبیعت شگفت‌انگیز آنتالیا بزنیم. برای رسیدن به آبشار دودن، چیزی حدود 20 دقیقه راه داریم. این جاذبه طبیعی به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا با قیمت بسیار مناسب، به شما اجازه می‌دهد که هم خوش بگذرانید و هم هزینه‌های سفر را برای گشت‌وگذارهای بیشتر مدیریت کنید. آبشارهای دودن یکی از جاهای دیدنی آنتالیا در تابستان و بهار هستند. این آبشارها از دوبخش بالایی و پایینی تشکیل شده‌اند.

آبشار بالایی نسبتاً در دسترس‌تر است و بیشتر گردشگران برای بازدید به دیدن آن اکتفا می‌کنند. ارتفاع آبشار بالایی چیزی حدود 15 متر است و استراحت‌گاه‌ها و رستوران‌های زیبایی هم در اطراف آن وجود دارد تا بتوانید اوقات خوشی را در دل طبیعت سپری کنید. آبشار پایینی اما نسبتاً دورتر است. برای رسیدن به این آبشار باید با طبیعت‌گردی و پیمایش میانه خوبی داشته باشید. بااین‌حال، به شما اطمینان می‌دهیم که اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از یک سفر خارجی داشته باشید، فاصله گرفتن از هتل‌های لوکس همیشگی و زدن به دل طبیعت برای دیدن جنگل‌ها و صخره‌های منتهی به آبشار پایینی دودن، ارزشش را دارد. آبشار پایینی 40 متر ارتفاع دارد و بدون شک میخکوبتان می‌کند. چشم‌هایتان را ببندید، غرش باشکوه طبیعت را بشنوید و دربرابر این همه زیبایی، متواضعانه لبخند بزنید.

شاید آکواریوم‌های فراوانی را دیده باشید و فکر کنید که همه آکواریوم‌ها شبیه هم هستند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم آکواریوم آنتالیا را در لیستتان بگذارید. در نزدیکی ساحل کنیالتی، سازه آکواریومی آنتالیا وجود دارد که شما را به سفری رؤیایی در دنیای زیر آب دعوت می‌کند. این بازدید، احتمالاً یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های سفرتان برای کودکان و نوجوانان است. این مجموعه عظیم با ۱۲۰۰۰ متر مربع زیربنا، تنوع شگفت‌انگیزی حیات زیر دریا را به شما نشان می‌دهد.

یادتان هست که گفتیم حتی اگر فکر می‌کنید همه آکواریوم‌ها مثل هم هستند، این یکی را از دست ندهید؟ بله؛ با ورود به این مجموعه متوجه می‌شوید که هیچ چیزش شبیه آنچه تا‌به‌حال دیده‌اید نیست. از باغ وحش بزرگ و استانداردش گرفته تا شهربازی بی‌نظیری که در هر زمانی از سال امکان برف‌بازی را برای‌تان فراهم می‌کند و رستوران‌های شیک و باکیفیتی که در مجموعه قرار دارند و می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را در آن‌ها امتحان کنید، همه و همه دلایلی برای این است که خودتان را به یک تجربه جادویی از تفریح دعوت کنید.

آکواریوم آنتالیا

تصویری از آکواریوم آنتالیا

هرچه از زیبایی‌های منطقه کالیچی بگوییم کم است. همین که در خیابان‌های کالیچی پرسه می‌زنید، طاق‌نمایی باشکوه می‌بینید که شما را به دوران امپراتوران و تمدن‌های باستانی می‌برد. این بنای باشکوه که به عنوان دروازه هادریان شناخته می‌شود، گواهی از تاریخ غنی شهر و دروازه‌ای به عظمت دوران باستان است. این بنا هم مثل باقی آثار باستانی آنتالیا، ظریف‌کاری‌های بی‌نظیری دارد. کنده‌کاری‌های ظریف و نقش‌برجسته‌های استادانه بر روی دیوارهای آن، چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌کند. با عبور از آستانه دروازه هادریان، خیابان‌های اطراف، شما را به زمانی دیگر می‌برند. کوچه‌های باریک آن مملوء از خانه‌های سنتی عثمانی است که هرکدام جذابیت و شخصیت منحصربه‌فرد خود را دارند. این ترکیب جذاب از ویرانه‌های باستانی و معماری عثمانی را از دست ندهید.

اسم عجیبی است؛ اما نترسید. این‌جا جزیره‌ای نیست که برای قدم زدن در آن نیاز به عبور از میان خیل عظیم موش‌ها باشد. احتمالاً دلیل نام‌گذاری آن، کوچک بودن شکل ظاهری‌اش است. اول از همه این را بگوییم که برای رسیدن به جزیره موش، که در زبان محلی به آن سیچان آداسی می‌گویند، باید مسافت را با کشتی یا قایق طی کنید. اگر قصد بازدید از جزیره موش را دارید، باید بگوییم که این بخش از سفر شما هم پرهزینه است و هم کمی پرزحمت. پس توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن کودکان را همراه خود نبرید. رسیدن به این جزیره همان‌طور که گفتیم با کشتی و قایق میسر است.

حدوداً ۴۰ الی ۵۰ دقیقه در راه هستید و کشتی‌ران‌ها و قایق‌ران‌ها باید بسیار ماهر باشند. چرا؟ این جزیره در منطقه‌ی صخره‌ای دری ااست و درصورتی که راهبر شما کاربلد نباشد، ممکن است خطراتی تهدیدتان کند. همین باعث می‌شد که هزینه رفت‌وآمد زیاد شود. درمیانه راه، مسافران از کشتی پیاده می‌شوند و باقی مسیر را با قایق می‌روند. اگر تصمیم گرفتید خودتان را به این چالش مهیج دعوت کنید، حتماً وسایل شنا و صخره‌نوردی با خود داشته باشید؛ چراکه بالا رفتن از سنگ‌های عظیم و شیرجه زدن در دریای نیلگون آن، تجربه‌ای است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

اگر دقت کرده باشید، بیشتر جاذبه‌های شهری که در این مقاله از آن‌ها نام بردیم در منطقه کالیچی آنتالیا قرار داشتند. شهر قدیمی کالیچی یکی از مناطق تاریخی آنتالیا است که بیش از هرچیز به معماری بی‌نظیرش شناخته می‌شود. اگر در کوچه‌پس‌کوچه‌های کالیچی قدم بزنید، دیوارهای صخره‌ای بلندی را در دو سمت‌تان می‌بینید.

این شهر سنگی با تاریخ شگفت‌انگیزش منطقه‌ای بی‌نظیر برای گردش محسوب می‌شود. منطقه کالیچی یکی از جاهای دیدنی آنتالیا در بهار است و هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا خواهد بود. بازدید از کالیچی رایگان است و تنها هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنید، برای خوردوخوراک و در صورت تمایل، اقامت است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم یک روز کامل را به این شهر تاریخی اختصاص دهید تا بتوانید همه‌جای آن را با دل سیر ببینید.

منطقه کالیچی آنتالیا

منطقه کالیچی آنتالیا

اگر گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های آنتالیا و دیدن زیبایی‌های شهری‌اش برای‌تان کافی نیست و اگر شیفته تاریخ هستید و می‌خواهید در زمان سفر کنید، حتماً سری به موزه باستان شناسی آنتالیا بزنید. این موزه گنجینه‌ای از آثار باستانی دوران مختلف این منطقه را در خود دارد. یکی از جذاب‌ترین نمایشگاه‌های این موزه، تالار خدایان است؛ جایی که مجموعه‌ای بی‌نظیر از خدایان باستانی، الهه‌ها و شخصیت‌های اساطیری ایستاده‌اند تا ریشه‌های مذهبی و تمدن‌های گذشته را به ما یادآوری کنند. این موزه در محله کنیالتی، خیابان مورات پاشا واقع شده و هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۹ میزبان گردشگران مختلف است. به دلیل اینکه موزه باستان شناسی آنتالیا در منطقه سربسته‌ای قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان محسوب می‌شود.

حالا که خوب در دل شهر و طبیعت زیبای آنتالیا گشتیم، بد نیست کمی هم به تفریحات مدرن و هتل‌ها و ساحل‌های لوکس آنتالیا بپردازیم. اگر می‌خواهید سفری آرام و بی‌دردسر را تجربه کنید، راحت باشید، به همه امکانات دسترسی داشته باشید و خستگی درکنید، یک راست به منطقه لارا بروید. در این منطقه مجموعه‌ای از لوکس‌ترین هتل‌ها و ساحل‌های زیبا گردهم آمده‌اند تا گردشگران بسیاری را شیفته خود کنند. منطقه لارا جایی است که می‌توانید یک تفریح تابستانی درجه‌یک داشته باشید و با فراغ‌بال خوش بگذرانید.

قبل از خواندن این مقاله احتمالاً برای شما این سؤال پیش آمده بود که «در آنتالیا کجا بریم». حال با خواندن این مقاله از مجله گردشگری سفرهای پایتخت، به پاسخ سؤال خود رسیده‌اید. در این مطلب جاهای دیدنی آنتالیا را برای شما برشمردیم؛ البته زیبایی‌های آنتالیا تمامی ندارد و هرچه در آن بگردید، باز هم جاهایی برای کشف پیدا می‌کنید تا از آن‌ها لذت ببرید. از این‌جا به بعدش بستگی به بودجه، زمان سفر و سلیقه خودتان دارد. لیستی از اولویت‌ها‌ی خود را تهیه کنید و دل به دریا بزنید؛ سفر به سلامت.

سؤالات متداول:

1. بهترین جاهای دیدنی شهر آنتالیا کجاست؟

آنتالیا جاهای دیدنی بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به منطقه لارا، موزه باستان شناسی، آکواریوم آنتالیا، برج ساعت، منطقه کالیچی، جزیره موش، دروازه هادریان و آبشار دودن اشاره کرد.

2. ساعت کاری موزه باستان شناسی آنتالیا به چه صورت است؟

این موزه در محله کنیالتی، خیابان مورات پاشا واقع شده و هرروز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۹ دایر است. با‌این‌حال، بهتر است همیشه پیش از مراجعه، ساعت کاری را از طریق سایت موزه بررسی کنید.

3. چگونه به دروازه هادریان برویم؟

دسترسی به دروازه هادریان از طریق اتوبوس، تاکسی و مترو امکان‌پذیر است. برای استفاده از مترو در ایستگاه فیتینگلی پیاده شوید تا با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه به مقصد برسید.

تور های ویژه