راهنمای سفر به دبی؛ نگین خوش آب و رنگ خاورمیانه

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 04 آذر ، 1402 15 دقیقه
راهنمای سفر به دبی - الی گشت

راهنمای سفر به دبی | Travel Guide To Dubai

در راهنمای سفر به دبی تمامی اطلاعات لازم برای داشتن سفری لوکس و هیجان انگیز را برای شما دوست‌داران سفر جمع‌آوری کرده ایم البته کمتر کسی است که اسم شهر دبی را بشنود و این شهر لوکس و دیدنی را نشناسد. دبی به عنوان یکی از برترین شهرهای توریستی سراسر دنیا شناخته می‌شود که سالیانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از دیدنی‌های منحصربه‌فرد و تفریحات هیجان‌انگیز در دبی به این شهر درخشان سفر می‌کنند. اینجا شهری است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم مکانی جذاب را به وجود آورده است؛ می توانید در هتل های لوکس و گران اقامت کنید و به مراکز خریدی بروید که از لوکس ترین مراکز دنیا به شمار می روند در عین حال در قسمت های تاریخی شهر خانه های قدیمی و موزه های سنتی ببینید.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های سفر از ایران به دبی، نزدیکی و پروازهای کوتاه مدت است. به همین دلیل مدتی است که دبی به یکی از پرطرفدارترین مقاصد ایرانیان تبدیل شده است. در این مقاله سفرهای پایتخت قصد داریم راهنمای سفر به دبی را جمع‌آوری کنیم تا شما عزیزان با داشتن اطلاعات کامل به این شهر استثنایی سفر کنید.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی - الی گشت

موقعیت جغرافیایی دبی

در بخش ابتدایی راهنمای سفر به دبی، موقعیت جغرافیای دبی را بررسی می‌کنیم. شهر دبی بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی و یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان است. این شهر پر هیاهو در جنوب ایران قرار دارد. دبی که در حاشیه خلیج فارس واقع شده، با شهر ابوظبی از قسمت جنوبی با عمان از قسمت جنوب شرقی و با شارجه در قسمت شمالی مرزهای مشترک دارد. دبی وسیع‌ترین و پهناورترین شهر امارات متحده عربی است. با وجود منابع نفتی زیادی که در اطراف دبی استخراج می‌شود، تنها ۶ درصد از درآمد این شهر از صادرات نفت خام به دست می‌آید، بنابراین اقتصاد دبی به منابع نفتی متکی نیست و گردشگری سهم بزرگی از درآمدزایی این شهر را بر عهده دارد. جالب است بدانید از دیگر منابع درآمدزایی می‌توان به ساخت و ساز ساختمان‌های تجاری اشاره کرد.

این شهر خارق العاده حدود ۴۱۱۰ کیلومتر مربع از مساحت کره زمین را به خود اختصاص داده است. گفتنی است این شهر درست در صحرا شنی عربی بنا شده است و هیچ رودخانه‌ طبیعی ندارد اما یک رودخانه طبیعی به نام خور از میان این شهر عبور می‌کند . ای رودخانه آن قدر عمیق است که کشتی‌ها می‌توانند به راحتی در آن حرکت کنند. همان‌طور که گفته شده رودخانه حور دبی را به دو بخش تقسیم کرده، که این بخش به نام‌های دیرا و دیره شناخته می‌شوند. البته مردم این دو بخش از طریق سه پل که از بالای رودخانه عبور می‌کند و یک تونل زیر آبی به نام ت ونل نفق الشندقه با یکدیگر ارتباط دارند.

راهنمای سفر به دبی | آب و هوا در دبی

دبی آب و هوای گرمسیری بیابانی دارد. تابستان ها به شدت گرم و مرطوب و متوسط دمای روز حدود ۴۱  و  در شب حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است.  زمستان ها گرم و کوتاه و متوسط دمای روز حدود ۲۳ و در شب ۱۴ درجه سانتی گراد است. بیشتر روزهای سال آفتابی است و مقدار بارش باران در دهه های اخیر افزایش پیدا کرده و سالانه حدود ۱۵۰ میلی متر است که بیشتر در ماه های آذر تا اسفند اتفاق می افتد.

بهترین فصل دبی چه زمانی است؟

پس از بررسی کامل محله‌های دبی، به سراغ شرایط آب و هوایی این شهر آفتابی می‌رویم و به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم که بهترین فصل دبی چه زمانی است؟ طبق راهنمای سفر به دبی، این شهر مدرن به سرزمینی دو فصلی مشهور است. که یک فصلش گرم و فصل دیگرش گرم‌تر است، یعنی نیمه اول سال مانند دیگر کشورهای نیم کره شمالی هوایش گرم‌تر و در نیمه دوم سال آب و هوای آن کمی معتدل‌تر می‌شود. پس در دبی بی‌هیچ‌وجه انتظار دیدن برف یا شکوفه‌های بهاری نداشته باشید. در فصل زمستان آب و هوای شهر دبی معتدل و مناسب‌تر از فصل‌های دیگر است. در این فصل میزان تقاضا گردشگران برای ورود به دبی به بیشترین حد خود می‌رسد. اگر در این فصل سری به مکان‌های محبوب گردشگران مثل ساحل جمیرا بزنید، جمیعتی زیادی را خواهید دید که در کنار هم مشغول تفریحات ساحلی هستند.

در ماه‌های ژانویه (دی ماه) و فوریه (بهمن ماه) تعداد زیادی از گردشگران به دلیل شرکت در فستیوال‌ پاساژهای دبی به این شهر سفر می‌کنند، اما اگر می‌خواهد زمانی به دبی سفر کنید که تعداد گردشگران در این شهر کم باشد و به راحتی بتوانید از مکان‌های گردشگری و مراکز خرید دبی دیدن کنید، هتل خود را در فصل تابستان رزرو کنید. البته اگر تصمیم گرفتید در تابستان به دبی سفر کنید، خود را از قبل برای هوایی بسیار گرم و شرجی آماده کنید، هرچند به لطف تکنولوژی پیشرفته ساختمان‌های دبی، تمامی پاساژها و مکان‌های سرپوشیده دمای معتدل و مناسبی دارند.

بهترین فصل دبی - الی گشت

سفر به دبی در بهار

در این قسمت از راهنمای سفر به دبی قصد داریم شرایط آب و هوایی دبی در هر فصل را به صورت جداگانه زیر ذره بین قرار دهیم. با فصل بهار شروع می‌کنیم. بین ماه‌های اسفند تا اواخر اردیبهشت آب و هوای دبی معتدل است و می‌توان این زمان را در لیست یکی از بهترین دوران‌های سفر به دبی از نظر آب و هوا قرار داد. گشت و گذار در مراکز خرید، ماشین سواری با اتومبیل‌های لوکس در اتوبان‌های دبی، قدم زدن در کنار سواحل با آفتابی ملایم، انواع تفریحات آبی مهیج، تجربه اسپا در محیطی لوکس و گشت با کشتی‌های کروز از تفریحاتی هستند که پیشنهاد می‌کنیم در بهار آن‌ها را تجربه کنید.

فصل خلوت و کم مسافر در دبی یا به اصطلاح “لو سیزن” از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد آغاز می‌شود و تا اواسط مرداد و شهریور ادامه پیدا می‌کند. این فصل بهترین زمان سفر به دبی برای توریست‎هایی است که با بودجه کم قصد دارند از شهر دبی بازدید کنند. با شروع ماه خرداد، شهر دبی وارد فصل گرم‌تری می‌شود و بدین ترتیب تعداد گردشگران کاهش پیدا می‌کند. با این حال همچنان استفاده از تفریحات ساحلی و شهری امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید لذت شنا در دریا دبی را تجربه کنید و از تفریحات ساحلی نهایت استفاده را ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ماه فروردین و اردیبهشت را برای گشت و گذار در دبی انتخاب کنید. در این ماه‌ها دمای هوا بسیار مطلوب و در حدود ۲۵ تا ۲۸ درجه است.

سفر به دبی در تابستان

طبق اطلاعات راهنمای سفر به دبی اگر شما هم از جمله افرادی هستید که طاقت گرمای زیاد را ندارند، بهتر است به سفر به دبی در تابستان فکر هم نکنید و تابستان دبی را به اهالی شهر واگذار کنید و زمان دیگری مانند زمستان را برای رفتن به دبی انتخاب کنید. فصل تابستان برای افرادی که گرمایی نیستند یا دوست دارند در آب آشنا کنند و تفریحات ساحلی را تجربه کنند، بهترین زمان سفر به دبی به حساب می‌آید. البته استفاده از کرم ضد آفتاب را در تابستان دبی از یاد نبرید. تابستان‌های دبی گرم‌تر از چیزی است که حتی حدس می‌زنید.‌ پس بهتر است بعد شنا در آب‌های آرام دبی، به پاساژها و مراکز تفریحی سرپوشیده هم سر بزنید. چرا که در تابستان به شکل قابل توجهی قیمت همه چیز در دبی کاهش پیدا می‌کند. بهترین زمان برای سفر به دبی برای کاهش هزینه‌های سفر، تابستان است.

در فصل تابستان می‌توانید بلیت هواپیما دبی را با قیمت‌هایی باورنکردنی تهیه کنید، همینطور هتل‌ها هم تخقیفات بسیاری را برای اتاق‌هایشان لحاظ می‌کنند. همچنین بعضی از هتل‌ها وعده‌های غذایی خود را رایگان برای مهمانان در تابستان سرو می‌کنند. اگر قصد شما از سفر به دبی خرید کردن است باید بدانید که دبی یک جشنواره‌ تابستانی دارد که از لحاظ تخفیفات بسیار منحصربه‌فرد است. اسم این جشنواره سورپرایز تابستانه‌ دبی (دی اس اس) است. این جشنواره از اواسط ماه جولای شروع می‌شود و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد. برای گذراندن ماه عسل هم فصل تابستان بسیار مناسب است.

سفر به دبی در تابستان - الی گشت

سفر به دبی در پاییز

با شروع فصل زیبای پاییز از گرمای هوا کاسته می‌شود اما در دبی انتظار برگ‌های رنگارنگ، باران و سرما در فصل پاییز نداشته باشید. در این فصل تنها کمی از گرما هوا کاهش پیدا می‌کند. اواخر پاییز را بدون هیچ تردیدی می‌توان در لیست بهترین زمان سفر به دبی قرار داد. سفر به دبی در پاییز از طرف بسیاری از گردشگران حرفه‌ای توصیه شده است. در ماه شهریور از تابستان فاصله می‌گیریم و به زمستان نزدیک می‌شویم. دمای هوا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر (حدود شهریورماه و مهرماه) بین ۲۶ تا ۳۸ درجه است. با وجود اینکه در این ماه هنوز میانگین دمای هوا در طول روز بالا است اما عصرها هوا ملایم‌تر می‌شود. همچنین بسیاری از جشنواره‌ها و فستیوال‌های خرید دبی در پاییز برپا می‌شوند. در مهر و آبان ماه دمای هوای دبی ۵ درجه کاهش پیدا می‌کند.

به همین دلیل توریست‌ها می‌توانند در مراکز خرید به گشت و گذار بپردازند و از بهترین و معروف‌ترین برندهای دنیا کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند. به جز خرید، انواع تفریحات ساحلی مانند فلای برد، جت اسکی، پاراگلایدر و دوچرخه سواری از جمله تفریحات تور دبی در فصل پاییز است. اما به این نکته حتما توجه داشته باشید که با اتمام فصل گرما، رفته رفته تعداد گردشگران تور دبی افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما و هتل هم نسبت به فصل تابستان بالاتر می‌رود. احتمال بارش‌های کم و پراکنده در نیمه دوم آبان وجود دارد و دمای هوای دبی به ۳۱ درجه می‌رسد.

سفر به دبی در زمستان

براساس راهنمای سفر به دبی بهترین زمان سفر به این شهر زیبا فصل زمستان است. دمای هوای دبی در زمستان بین ۹ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد است. به همین دلیل سفر به دبی در زمستان بسیار پرطرفدار است. در این فصل برعکس بیشتر نقاط دنیا نه تنها از بارش برف و باران خبری نیست، بلکه آب و هوا بسیار لطیف، ملایم و بهاری است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم گردشگرانی که از برف و سرما فراری هستند در فصل زمستان به این شهر سفر کنند. با سفر به دبی در زمستان از گرما و آفتاب سوزان در امان خواهید بود و می‌توانید  بدون نگرانی از گرمازدگی در پارک‌های ساحلی دبی تفریحاتی مانند قایق‌سواری، شاتل، بنانا، غواصی، پاراسیلینگ و ده‌ها تفریح مهیج آبی دیگر را تجربه کنید. در دی ماه دمای هوا به ۱۵ درجه می‌رسد و رطوبت هوا در کم‌ترین میزان ممکن قرار می‌گیرد.

بارش باران در فصل زمستان تنها حدود ۳ تا ۴ روز ماندگار است. علاوه بر آب و هوای مطلوب در زمستان، در این فصل هم حراجی‌های مختلفی برگزار می‌شوند. برای مثال جمعه سیاه یکی از فستیوال‌های معروف زمستانی است که در آن میزان تخفیف‌هایی که ارائه می‌شود به حداکثر خود می‌رسند. این نکات مثبت همراه خود سیل عظیمی از مسافران و توریست‌ها را به سمت دبی می‌کشاند، به همین دلیل قیمت بلیت هواپیما و هتل‌ها بسیار افزایش پیدا می‌کند. برای استفاده از امکانات دبی در فصل زمستان سری به تورهای سفرهای پایتخت بزنید تا با کمترین هزینه سفری رویایی به دبی داشته باشید.

سفر به دبی در زمستان - الی گشت

مختصری از تاریخ دبی

بر اساس راهنمای سفر به دبی و دیگر شهرها، بهتر است قبل از سفر به هر شهر و کشوری در مورد تاریخ آن محل اطلاعاتی داشته باشید، پس در این قسمت مختصری از تاریخ دبی را روایت می‌کنیم. بیش از دو قرن پیش، دبی تنها یک روستا کوچک و به دور از فرهنگ شهرنشینی بود، یعنی تا اوایل قرن ۱۸ هیچ اثری از شهر دبی دیده نمی‌شد و این روستا بسیار کوچک توانسته بود تنها عده‌ای ماهیگیر را در خود اسکان دهد. در سال ۱۸۲۲ حاکمان ابوظبی بر این روستا مسلط شدند و آن را به یک شهرستان کوچک تبدیل کردند و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در این روستا ساکن شدند.

در مدت کوتاهی مردم دبی خود را از زیر سلطه حاکمان ابوظبی بیرون کشیدند و در جنگ قبیله‌ای پیروز شدند. بعد از این جنگ افرادی با نام‌های عبید ابن سعید و مکتوم بن بطی رهبری مردم شهر دبی را به دست گرفتند.. چند سال بعد عبید ابن سعید درگذشت و رهبری شهر دبی به مکتوم بن بطی سپرده شد اما باز هم تغییر و تحول بسیاری اتفاق افتاد تا دبی به عنوان شهری از امارات متحده عربی به این جا رسید.

اگر سری به تاریخ معاصر این کشور بزنیم، می‌بینیم امارات متحد عربی به ریاست جمهوری مرحوم شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا شد اما در سال‌های پایانی دهه ۲۰۰۰ میلادی به خاطر بحران‌های مالی گسترده در جهان، این کشور به مدت سه سال با رکود مواجه شد ولی با برنامه‌ای سازماندهی شده وضعیت خود را بهبود بخشد.

اطلاعات ضروری شهر دبی

خارج شدن از نقطه امن خانه و شهر محل سکونت، همیشه سختی‌هایی به بار می‌آورد که غیرقابل پیش بینی هستند. آمادگی برای مواجه و حل آن‌ها، باعث می‌شود تا با خیالی راحت‌تر از سفر خود لذت ببرید و اگر حادثه‌ای ناخوشایند اتفاق افتاد، اطلاعات کافی برای حل مشکل را داشته باشید، از همین رو اطلاعات ضروری شهر دبی را در این بخش از راهنمای سفر به دبی جمع‌آوری کرده‌ایم.

زبان رسمی

عربی

واحد پول

درهم

برق

۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز

کد کشور

+۹۷۱

پلیس (موارد اضطراری)

۹۹۹

پلیس (موارد غیر اضطراری)

۹۰۱

آمبولانس

۹۹۸

آتش‌نشانی

۹۹۷

گارد ساحلی

۹۹۶

اطلاعات مخابرات

۱۸۱

کنسولگری ایران

۰۴۳۴۴۴۷۱۷

بیمارستان ایرانی

۰۴۳۴۴۰۲۵۰

اطلاعات پرواز

۰۴۲۱۶۶۶۶۶

ترمینال شماره ۱

۰۴۲۲۴۵۵۵۵

ترمینال شماره ۲

۰۴۲۹۹۵۹۹۹

دفتر هواپیمایی هما

۰۴۲۲۴۰۲۰۰

دفتر هواپیمایی آر

یا

۰۴۲۲۱۸۰۰۸

دفتر هواپیمایی آسمان

۰۴۲۳۵۱۴۰۰

دفتر هواپیمایی کیش ایر

۰۴۲۷۲۰۰۰۶

دفتر هواپیمایی کاسپین

۰۴۲۶۶۵۵۰۶

اختلاف ساعت با تهران

دبی نیم ساعت از تهران عقب تر است

 

اطلاعات مراکز درمانی در دبی

بیمارستان لطیفه

۰۴۳۰۰۰۲۱۹

بیمارستان دبی

۰۴۵۰۰۰۲۱۹

بیمارستان رشید

۰۴۱۰۰۰۲۱۹

داروخانه مرکزی ابن سینا

۶۹۰۹ ۳۵۵ ۰۴

 داروخانه سندوس

۰۶۶۰ ۳۴۶ ۰۴

داروخانه یارا

۵۵۰۳ ۲۲۲ ۰۴

داروخانه لایف

۱۱۲۲ ۳۴۴ ۰۴

ممکن شماره تماس موردنظر شما در لیست بالا نباشید، در این صورت می‌توانید با شماره ۹۹۹ تماس بگیرید. اپراتورهای این مرکز به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و می‌تواند شما را برای تماس با مقصد مورد نظرتان راهنمایی کنند.

سفر به دبی - الی گشت

 راه های سفر به دبی چگونه است؟

برای رسیدن به هر مقصدی راه‌های متفاوتی را می‌توان انتخاب کرد. برای رسیدن از شهرهای ایران تا شهر دبی هم راه‌های متفاوتی وجود دارد. در این بخش از راهنمای سفر به دبی می‌خواهیم ببینیم راه های سفر به دبی چگونه است.

برای سفر از ایران به دبی دو راه وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند:

  • سفر با هواپیما
  • سفر با کشتی

سفر با کشتی به دبی تجربه و خاطرات بیشتری را در ذهن گردشگران به جا می‌گذارد. هر چند این سفر بیشتر از هواپیما طول می‌کشد ولی مزایایی هم دارد. مدت زمان سفر از بندرعباس به دبی با کشتی تندرو حدودا ۷ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. در حالی که مدت زمان پرواز تهران به امارات دبی در شرایط مساعد ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه گزارش شده است. البته مدت زمان سفر دریایی به شرایط دریا از نظر وزش باد و مواج بودن دریا هم بستگی دارد.

سفر با کشتی‌های کند رو مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. در مجموع سفر به دبی با هواپیما گران‌تر ولی راحت‌تر است و سریع‌تر به مقصد می‌رسد. هرچند هزینه بلیت هواپیما بسته به شرایط متغییر است. یکی از معیارهای مهم در خرید آنلاین بلیط هواپیما دبی، شرکتهای هواپیمایی ارائه دهنده بلیط هواپیما هستند که در ارائه برخی خدمات از هم متفاوتند. اما هر گردشگری با توجه به شرایط زمانی و وقت آزاد خود و همینطور وضعیت مالی‌اش باید تصمیم بگیرد که سفر به دبی با کشتی برایش مناسب‌تر است یا راه دوم که از طریق خرید بلیط هواپیما دبی صورت می‌گیرد.

 سفر هوایی به دبی

سفر هوایی به دبی پرطرفدارترین راه سفر از ایران به شهر دبی است. بر اساس راهنمای سفر به دبی، از شهرهای بزرگ ایران یعنی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، بندرعباس، اهواز و شهر لار در فارس می‌توان بلیط هواپیما به مقصد دبی را خریداری کرد. یکی از راه‌های کاهش هزینه بلیط، خرید همزمان بلیط رفت و برگشت است. این شیوه برای تسهیل فرایند دریافت ویزا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل معمولا افراد پرواز تهران به دبی و برعکس را همزمان و پیش از اقدام به دریافت ویزا خریداری می‌کنند. با توجه به نزدیکی دبی به شهرهای ایران عده زیادی خواهان خرید بلیط هواپیما دبی هستند. اما با این وجود بعضی از مواقع سال به دلیل سفر کمتر به دبی، شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم. همچنین یکی از روش‌های خرید ارزان بلیط دبی، شرکت در تور است.

 سفر هوایی به دبی - الی گشت

افرادی که تور دبی را خریداری می‌کنند قیمت کمتری بابت بلیط هواپیما دبی پرداخت می‌کنند، زیرا بسیاری از شرکت‌های برگزارکننده تور دبی به سراغ پروازهای چارتری می‌روند و از این جهت قیمت مناسب‌تری به مسافران ارائه می‌دهند. و در آخر اگر قصد سفر به دبی را در روزهای پر رفت و آمد دارید، زودتر از زمان سفر و حداقل از ۳ تا ۵ ماه قبل، بلیط هواپیما خود را تهیه کنید. با رزرو تورهای دبی از سایت سفرهای پایتخت با قیمتی باورنکردنی و بسیار اقتصادی به دبی سفر کنید و با گذراندن تعطیلات نوروزی یا دیگر مناسبت‌های سال در این شهر مدرن و لاکچری، خاطره‌ای از بهترین سفر خود بسازید.

معرفی فرودگاه دبی و راه های دسترسی آن

شاید شما همه از دسته گردشگرانی هستید که قصد دارید از راه هوایی به دبی سفر کنید، پس در این بخش از راهنمای سفر به دبی به معرفی فرودگاه دبی و راه های دسترسی آن می‌پردازیم. در شهر دبی می‌توانید به دو فرودگاه دسترسی داشته باشید، علاوه بر این دو فرودگاه یک فرودگاه دیگر در شهر شارجه ساخته شده است که تا شهر دبی نیم ساعت فاصله دارد. مهم‌ترین فرودگاه امارات، فرودگاه بین المللی دبی نام دارد.

این فرودگاه به عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان از نظر جابه‌جایی مسافران بین المللی شناخته می‌شود. جالب است بدانید این فرودگاه به عنوان سومین فرودگاه پررفت‌وآمد جهان از نظر تعداد مسافر و ششمین فرودگاه پررفت‌وآمد از نظر باری محسوب می‌شود. اغلب پروازهای دبی از تهران به این فرودگاه صورت می‌گیرد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ ترمینال دارد که هر کدام از چند طبقه تشکیل شده است.

هنگام ورود به یکی از این سه پایانه متوجه بزرگی سازه این فرودگاه خواهید شد. این فرودگاه در ۵ کیلومتری شرق دبی در شهرک القرهود قرار دارد. فرودگاه دوم شهر دبی، فرودگاه بین المللی آل مکتوم نام دارد. این فرودگاه در جنوب غربی و خارج از شهر ساخته شده و ده‌ها برابر بزرگ‌تر از فرودگاه دبی است. پروازهای این فرودگاه به شکلی برنامه‌ریزی شده که فرودگاه باید سالانه ۱۲ میلیون تن بار و ۱۶۰ الی ۲۵۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کند. بیشتر پروازهای دبی از تهران به مقصد فرودگاه بین المللی دبی انجام می‌شود، هرچند می توانید برای فرودگاه آل مکتوم هم بلیط تهیه کنید.

راهنمای سفر به دبی - الی گشت

ایرلاین های پروازی ایران به دبی

اطلاعاتی دیگری که در راهنمای سفر به دبی در ارتباط با پرواز هوایی مورد توجه قرار می‌گیرد، ایرلاین های پروازی ایران به دبی است. وقتی وارد صفحه خرید بلیط هواپیما تهران به دبی در سایت سفرهای پایتخت می‌شوید، می‌بینید انواع مختلف ایرلاین‌ها با خدمات و قیمت‌های متفاوت در مقابلتان قرار می‌گیرد. بلیط پرواز تهران به دبی را می‌توانید از چندین ایرلاین داخلی و خارجی خریداری کنید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ماهان ایر، ایرفلوت، هواپیمایی امارات، هواپیمایی فلای دبی، هواپیمایی قطر ایرویز و هواپیمایی عمان ایر اشاره کنید. فلای دبی از جمله شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت امارتی که پروازهای متعددی از تهران به دبی انجام می‌دهد. دفتر اصلی این ایرلاین در فرودگاه بین‌المللی دبی قرار دارد. فلای دبی ۵۶ هواپیما در ناوگان هوایی خود دارد و ۹۴ کشور مختلف را پوشش می‌دهد.

این شرکت هواپیمایی به عنوان ارزان‌ترین ایرلاین خارجی در بین ایرلاین‌های خارجی شناخته می‌شود که پرواز تهران به دبی را انجام می‌دهند. معمولاً پرواز تهران به دبی حدود ۲ ساعت طول می‌کشد و به ‌صورت مستقیم انجام می‌شود. در تمامی پروازهای اکونومی کلاس فلای دبی مسافران اجازه دارند ۲۰ کیلوگرم بار رایگان همراه داشته باشند. در صورتی که بار همراه بیشتر از ۲۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، می‌توانند با هماهنگی قبلی تا سقف ۳۰ و ۴۰ کیلوگرم بار خریداری کنند، همچنین مسافران کلاس اکونومی مجاز هستند یک بار دستی با حداکثر وزن هفت کیلو و ابعادی معادل ۲۵*۴۵*۵۶ سانتی‌متر و همچنین یک بار دستی شخصی با ابعادی حداکثر ۲۰*۳۳*۲۵ سانتی‌متر همراه داشته باشند.

سفر دریایی به دبی

سفر دریایی به دبی هم یکی از راه‌های دسترسی از ایران به این شهر لوکس است. طبق راهنمای سفر به دبی برای مسافرت به دبی با کشتی، ابتدا باید ویزای دبی را اخذ کنید چون در زمان حرکت کشتی شما نمی‌توانید ویزا تهیه کنید. پس از اخذ ویزا و در روز حرکت باید از شهر محل زندگی خود به بندر لنگه بروید و در آن جا بلیط کشتی تهیه کنید و از راه دریایی، به شهر توریستی دبی برسید.

سفر دریایی به دبی - الی گشت

زمان برگشت هم دوباره با کشتی از دبی به بندرلنگه بروید و ازآن جا به شهر خود برگردید. سفر با کشتی مزیت‌های زیادی دارد برای مثال مسافران می‌توانند بارهای زیاد و سنگین همراه خود داشته باشند، یعنی این امکان برای مسافران وجود دارد که نفری ۵۰ کیلوگرم بار وارد کشتی کنند. علاوه بر این، اگر ‌بارهای شما بیشتر از ۵۰ کیلو باشد، کافی است مبلغ بسیار ناچیزی به ازای هر کیلوگرم بار اضافه بپردازید.

برای تخمین زمان سفر خود در ابتدا  باید حساب کنید که از شهرتان تا بندر لنگه چقدر فاصله دارید. پس از آن، هنگامی که به بندرلنگه رسیدید، باید تقریبا ۷ تا ۸ ساعت را هم داخل کشتی و روی آب بمانید. برای سفر دریایی با کشتی به شهر دبی باید ساعت ۱۰ صبح در بندر لنگه حضور داشته باشید و وقتی هم بخواهید از شهر دبی به ایران برگردید، باید ساعت ۴ در بندر شهر دبی حضور داشته باشید. علاوه بر موارد گفته شده، هزینه خرید بلیت کشتی از بندر لنگه تا دبی نصف بلیت هواپیماست.

دبی در کدام هتل ها اقامت کنیم؟

دبی شهر آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده با مراکز خرید لوکس است. همچنین این شهر استثنایی بسیار به کشور ما نزدیک است و سالانه گردشگران زیادی در بهترین هتل های دبی رزرو می‌کنند. پس ضروری است در راهنمای سفر به دبی بررسی کنیم که قبل از سفر به دبی در کدام هتل ها اقامت کنیم. هزینه اقامت در سفر بزرگ‌ترین سهم در هزینه‌های سفر را بازی می‌کند، پس بسیار مهم است که با اطلاعات کافی برای رزرو هتل اقدام کنیم. هتل‌های متنوع دبی سلیقه تمام توریست‌ها را پوشش می‌دهند. شما چه به قصد خرید از دبی مال، سیتی سنتر دیره، مال امارات و اوت لت مال به دبی سفر کنید، چه به دنبال بازدید از جاذبه‌های دبی همچون برج خلیفه، پارک آبی آتلانتیس و آکواریوم دبی باشید، هتل مناسب شما در شهر دبی انتظار شما را می‌کشد.

هتل‌های دبی اغلب قیمت بالایی دارند اما استفاده از خدمات بی‌نظیر این هتل‌ها ارزش هزینه کردن دارند. بعضی از هتل‌ها مانند هتل جی آ پالم تری کورت برای خانوده‌ها بسیار مناسب است. برخی دیگر مثل هتل پالم آتلانتیس دبی برای گذراندن تعطیلاتی لاکچری توصیه می‌شود. برخی دیگر از هتل‌ها مانند برج‌العرب هتل‌های بسیار گران قیمتی هستند که هرکسی توان رزرو آن را ندارد. در مجموع قیمت هتل در دبی به عوامل بسیار زیادی مثل درجه و تعداد ستاره‌های هتل، منطقه‌ای که هتل در دبی واقع شده است، دسترسی هتل به سیستم‌های حمل و نقل عمومی، نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری، فاصله هتل دبی تا مراکز خرید و عوامل دیگری متکی است.

راهنمای سفر به دبی - الی گشت

لیست بهترین هتل های ۵ و ۴ ستاره

در این قسمت از راهنمای سفر به دبی، لیست بهترین هتل های ۵ و ۴ ستاره این شهر بی‌همتا را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم. این هتل‌ها از بهترین و همچنین گران‌ترین هتل‌های دبی هستند که هر ساله مسافران بسیاری فقط برای اقامت در این هتل‌ها و استفاده از خدمات گسترده آن‌ها به دبی سفر می‌کنند.

 لیست بهترین هتل‌های ۵ ستاره:

نام انگلیسی

نام فارسی

Grand Cosmopolitan

هتل گرند کازموپولیتن

Address Dubai Marina

هتل ادرس دبی مارینا

Grand Plaza Mövenpick

هتل گرند پلازا موونپیک

Address Boulevard

هتل ادرس بولوارد

Taj Dubai

هتل تاج

The Oberoi Dubai

هتل اوبروی دبی

Crowne Plaza Dubai Marina

هتل کرون پلازا دبی مارینا

Jumeirah Emirates Towers Hotel

هتل جمیرا امارات تاورز دبی

Mina Al Salam

هتل مینا السلام دبی

Sofitel Dubai Downtown

هتل سوفیتل دبی

Asiana Hotel

هتل آسیانا

Dubai Atlantis Palm Hotel

هتل آتلانتیس پالم دبی

FIVE Palm Jumeirah Hotel

هتل فایو جمیرا ویلیج

هتل فایو جمیرا ویلیج - الی گشت

لیست بهترین هتل های ۴ ستاره

نام انگلیسی

نام فارسی

Vida Downtown

هتل ویدا

Radisson Blu

هتل رادیسون بلو

Sheraton Jumeirah beach

هتل شرایتون جمیرا بیچ دبی

Manzil Dubai

هتل منزل

Media One Hotel

مدیا وان

JA Ocean Hotel

هتل جی ای اوشن

Hawthorn

هتل هوتورن

Atana Hotel

هتل آتانا

Wyndham

هتل ویندام

Aloft Palm jumeirah

هتل آلوفت پالم جمیرا

City Centre Deira Dubai Aloft

هتل آلوفت سیتی سنتر دبی

Gevore Hotel

هتل جوورا

Hyatt Place Dubai Baniyas Square

هتل حیات پلیس دبی بنی یاس اسکوئر

Moscow Hotel

هتل مسکو دبی

Coral Dubai Deira Hotel

هتل کورال دبی دیره

هتل های ارزان دبی

همان‌طور که گفتیم تنوع هتل در شهر دبی بسیار بالاست. هتل‌های ۳ ستاره و اقتصادی زیادی در سراسر دبی افتتاح شده‌اند. اگر شما هم از دسته گردشگرانی هستید که به دنبال هتل های ارزان دبی می‌گردید در ادامه این مطلب از راهنمای سفر به دبی با ما همراه باشید، زیرا به معرفی دو مورد از این هتل‌ها پرداخته‌ایم.

هتل های ارزان دبی - الی گشت

  • هتل دریم پالاس دبی – Dream Palace Hotel

هتل ۳ ستاره دریم پالاس دبی ۱۵۴ اتاق دارد که به مهمانان هر اتاق امکاناتی نظیر وای فای رایگان، سالن اجتماعات، آرایشگاه، استخر روباز و صرافی ارائه می‌دهد. این هتل در دیره قرار دارد و تا فرودگاه بین‌ المللی دبی تنها ۱۵ دقیقه فاصله دارد. اگر در این هتل اقامت کنید، دسترسی خوبی به ایستگاه مترو الرقه و ایستگاه مترو صالح‌ الدین خواهید داشت و تا مرکز خرید رییف و الغریر هم ۵ دقیقه پیاده فاصله دارید. از دیگر امکانات هتل دریم پالاس دبی می‌توان به سونا، بوفه، امکانات ویژه معلولان، باشگاه، خشکشویی، وای ‌فای رایگان و رستوران اشاره کرد.

  • هتل دلمون پالاس دبی – Delmon Palace Hotel 

هتل دلمون پالاس دبی یکی از ارزان‌ترین هتل‌های دبی است که دارای ۱۳۲ اتاق است که همگی به حمام، تهویه مطبوع، مبلمان، تلویزیون، آرایشگاه، فروشگاه، اسپا و وای ‌فای رایگان مجهز هستند. این هتل با مرکز شهر دیره ۵ دقیقه فاصله دارد و تا فرودگاه بین‌المللی دبی هم حدود یک ربع رانندگی دارد. گفتنی است رستوران این هتل صبحانه را با منوی باز سرو می‌کند و حمام‌های تمام اتاق‌های این هتل وان دارند.

هتل های ساحلی دبی

هتل های ساحلی دبی هتل‌هایی هستند که در ساحل زیبا و دیدنی دبی ساخته شده‌اند. هتل‌های ساحلی دبی علاوه بر چشم اندازی که به دریا دارند، امکانات رفاهی ویژه‌، پلاژهای لوکس ساحلی و انواع استخر با ورزش‌های آبی متعددی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند. در این قسمت به معرفی دو مورد از این هتل‌های پرطرفدار می‌پردازیم.

هتل های ساحلی دبی - الی گشت

  • هتل فور سیزن – Four Season

هتل فور سیزن در ساحل منطقه جمیرا بنا شده است و بعضی از اتاق‌ها آن رو به دریا هستند. بالکن‌ همه اتاق‌های این هتل مبله هستند و حمام‌های مرمری زیبای دارند. این هتل جایی دنج در شهر ساحلی دبی است که طیف وسیعی از درمان‌های زیبایی، پوستی و ماساژ را در برای راحتی مهمانان خود مهیا کرده است. امکاناتی مانند استخرهای روباز و سرپوشیده، حمام‌های اختصاصی مجهز، باشگاه‌های بدن‌سازی و ورزشی، سالن اسپا و ماساژ تخصصی از جمله امکانات ویژه این هتل هستند.

  • برج العرب جمیرا

برج‌العرب جمیرا از بهترین هتل‌های جهان و تنها هتل هفت ستاره دبی است. عکس‌های این هتل زیبا را که مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید طراحی و ظاهر این هتل شبیه به بادبان قایق است. این هتل ۲۰۱ سوئیت آپارتمان دوبلکس را در خود جای داده است. از امکانات این هتل ساحلی دبی لوکس می‌توان به زمین گلف، رانندگی با ماشین‌های لوکس، رستوران‌های متنوع و استخر بزرگ و ایمن اشاره کرد. این هتل دارای باشگاه اسپا و سلامتی Assawan، استخر بی‌نهایت و جایگاه فرود هلیکوپتر است. این هتل به خاطر داشتن منوی استثنایی رستوران‌ها و سرآشپزهای حرفه‌ایش بسیار معروف است.

هتل های با پارک آبی در دبی

رفتن به پارک آبی و تجربه تفریحات دریایی در دبی یکی از دلایلی است که بسیار از گردشگران به این شهر مدرن سفر می‌کنند. حالا تصور کنید که پارک آبی مجهزی در هتل شما قرار داشته باشد و بتوانید هر زمان که بخواهید سوار سرسره‌های آبی شوید، حتی تصور این تصویر هم لذت‌بخش است. امروزه هتل های با پارک آبی در دبی خواهان بسیاری دارند. از این رو، چندین هتل در دبی با چنین امکاناتی ساخته شده‌اند و در محوطه خود پارک‌های آبی مجهزی بنا کرده‌اند. یکی از این هتل‌ها، هتل و پارک آبی آتلانتیس است. پارک آبی آتلانتیس در قسمت خارجی هتل آتلانتیس دبی به بهره‌برداری رسیده است. این هتل در جزیره نخل در جمیرا ساخته شده و از بهترین هتل‌های دبی محسوب می‌شوند.

هتل های با پارک آبی در دبی - الی گشت

پارک آبی آتلانتیس بسیار مدرن و تمیز است، به طوری که بسیاری از مسافران فقط به دلیل استفاده از این پارک اتاق‌های این هتل را رزرو می‌کنند. جالب است بدانید پارک آبی آتلانتیس دارای آکواریومی بسیار دیدنی و زیباست که با ۶۵ هزار آبزی از کوسه تا مارماهی و اسب دریایی تماشاگر بسیاری را مجذوب خود می‌کند. علاوه بر آکواریوم، انواع سرسره‌های وحشت آور و هیجان انگیز در آتلانتیس نصب شده است. جالب است بدانید برای بازی و تفریح کودکان جایگاه ویژه‌ای در این پارک آبی در نظر گرفته شده، بخش کودکان با بیش از پانزده سرسره هیجان انگیز و دو برج ماجراجویی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای خردسالان رقم می‌زند. سرزمین دلفین‌ها هم در این پارک قرار دارد و در آن بازدیدکنندگان می‌توانند دلفین‌ها را از از فاصله‌ای بسیار نزدیک تماشا کنند.

بهترین مناطق دبی برای رزرو هتل کجاست؟

علاوه بر امکانات هتل، مواردی دیگری هم در انتخاب بهترین هتل تاثیرگذار است. یکی از این موارد محل قرار گرفتن هتل در هر ناحیه شهر است. در شهر توریستی دبی هم شرایط به همین شکل است. پس در این بخش از راهنمای سفر به دبی می‌خواهیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که بهترین مناطق دبی برای رزرو هتل کجاست؟ به طور کلی بهترین مناطق دبی برای رزرو و اقامت هتل در نزدیکی مراکز خرید و جاذبه‌های دیدنی این شهر قرار دارند. اگرچه دبی شهر بزرگی نیست، اما مناطق متنوعی دارد و اقامت در هر منطقه هم مزیت‌های خاص خود را دارد.

برای مثال اگر مرکز شهر را برای اقامت انتخاب کنید، می‌توانید به مکان‌های دیدنی شهر از جمله برج خلیفه به راحتی دسترسی داشته باشید. همچنین ساحل جمیرا و دبی مارینا هم که در نزدیکی ساحل قرار دارند، به مرکز شهر نزدیک هستند. یکی از جالب‌ترین مسائلی که در مورد سفر و اقامت در دبی وجود دارد این نکته است که در هر منطقه این شهر که اقامت کنید، قرار نیست بابت دزدیده شدن کیف پول خود یا امنیت فرزند خود در شب احساس نگرانی کنید، زیرا این شهر به عنوان یکی از امن‌ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته می‌شود. ۶ محله‌ای که در پایین ذکر کرده‌ایم، بهترین مناطق دبی برای اقامت گردشگران هستند.

  • منطقه مارینا و سواحل جمیرا دبی
  • منطقه البرشا دبی
  • منطقه داون تاون دبی
  • منطقه بر دبی
  • منطقه دیره دبی
  •  منطقه پالم دبی

در ادامه به معرفی چند محله مهم در دبی می‌پردازیم.

راهنمای سفر به دبی - الی گشت

۱. منطقه جمیرا در دبی

بر اساس راهنمای سفر به دبی منطقه جمیرا و مارینا دبی از لوکس‌‌ترین مناطق دبی به حساب می‌آیند. تمامی تفرجگاه‌ها و ساختمان‌های درجه یک دبی را می‌توانید در منطقه جمیرا پیدا کنید. با توجه به زیبایی‌ها و امکانات سواحل جمیرا، سبک زندگی مردمان این منطقه شباهت بسیاری با سبک زندگی مردم اروپایی دارد، از این رو بسیاری از گردشگران اروپایی این منطقه را برای گذراندن تعطیلات در دبی انتخاب می‌کنند.

اما این منطقه هم مانند تمامی مناطق دیگر مزایا و معایبی دارد که بهتر است قبل از رزرو هتل از آن‌ها آگاه شوید. اگر به قصد خرید به دبی سفر می‌کنید این منطقه برای اقامت شما مناسب نیست، زیرا نزدیک‌ترین مرکز خرید به این منطقه که مرکز خرید امارات نام دارد، در هفت کیلومتری این منطقه قرار گرفته است. همچنین مناطق مارینا و جمیرا از گران‌ترین و لوکس‌ترین منطقه دبی هستند، پس اگر قصد دارید با هزینه اقتصادی به دبی سفر ‌کنید، هتل‌های منطقه جمیرا در دبی را در لیست هتل‌های موردنظرتان قرار ندهید.

در مجموع این منطقه برای افرادی که قصد استراحت دارند و دوست دارند چند روزی را در آرامش و در کنار ساحل سپری کنند، پیشنهاد می‌شود. از بهترین هتل‌های جمیرا می‌توان به هتل لو رویال مریدین بیچ ریزورت، هتل های دلتا و هتل پارک رجیس بوتیک جمیرا اشاره کرد. برج العرب یکی از نمادین‌ترین هتل‌های دبی در ساحل جمیرا است. جالب است بدانید این هتل در ارتفاع تقریباً ۷۰۰ فوتی از سطح زمین بنا شده است. اگر به ورزش‌های آبی هم علاقه دارید، ساحل جمیرا مکان مناسبی برای اقامت شماست.

۲. منطقه داون تاون دبی

منطقه داون تاون دبی دقیقا همان تصویری از شهر دبی است که در رسانه‌ها می‌بینید. این منطقه برای بسیاری از گردشگران بهترین منطقه برای اقامت در دبی محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب از راهنمای سفر به دبی با ما باشید تا از مزیت‌های اقامت در این منطقه آگاه شوید.

منطقه داون تاون دبی - الی گشت

 منطقه داون تاون با بلندترین آسمان‌خراش‌ها مانند برج خلیفه، لاکچری‌ترین مراکز خرید و رستوران‌های درجه یک، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مناطق دبی است. در تمام طول سال آب و هوایی این منطقه گرم و آفتابی است. گفتنی است که یکی از لوکس‌ترین هتل‌های خانوادگی دبی، هتل برج خلیفه، در منطقه داون تاون قرار دارد. این برج با ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ فوت، بلندترین هتل در کل جهان است. همچنین در مقابل هتل برج خلیفه، فواره دبی ساخته شده است که به عنوان مکانی دیدنی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می‌شود. بلوار شیخ محمد بن راشد که از شلوغ‌ترین مکان دبی محسوب می‌شود هم در این منطقه است.

چه بخواهید به بالای برج خلیفه دبی برسید، چه بخواهید به تماشای فواره‌های موزیکال این شهر بنشینید، باید از هر نقطه‌ای خود را به محله داون تاون برسانید. علاوه بر موارد بالا، بهتر است بدانید منطقه داون تاون دبی یکی از گران‌ترین مناطق شهر دبی است اما وجود هتل‌های اقتصادی باعث شده تا هر گردشگری بتواند در این منطقه اقامتگاه مناسبی رزرو کند. هتل‌های بسیاری در این منطقه وجود دارد از جمله هتل تمایز مزون DAMAC، هتل منزیل مرکز شهر و هتل روو داون تاون.

۳. منطقه بِر دبی

منطقه بعدی که در راهنمای سفر به دبی قصد بررسی آن را داریم، منطقه بر دبی نام دارد. بر دبی درست در غرب رودخانه دبی قرار دارد و اغلب به عنوان شهری قدیمی و منطقه‌ای تاریخی در دبی شناخته می‌شود. این منطقه علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع، مکانی نسبتا ارزان برای اقامت در دبی است. اگر به بازدید از جاهای تاریخی در دبی علاقه‌مند هستید، در این منطقه هتل خود را رزرو کنید. این منطقه زمانی محله بازرگانان بوده و اکنون به مرکز میراث تاریخی دبی تبدیل شده است. در این منطقه می‎توانید مغازه‌‌های صنایع ‌دستی، بازارها و کافه‌‌های محلی و قدیمی را از نزدیک لمس کنید. یکی از جاذبه‌های جذاب در منطقه بر، موزه دبی است. در این موزه چگونگی تبدیل دبی از یک منطقه شنی به یک کلان شهر مدرن را به طور کامل می‌توانید مشاهده کنید.

اگر به غذاهای هندی علاقه دارید، اصیل‌‌ترین رستوران‌های هندی در دبی را می‌توانید در منطقه بر پیدا کنید. گفتنی است اگر قصد مهاجرت به این شهر را دارید و در نقطه شروع هستید، منطقه بر با توجه به قیمت‌های اقتصادی، جایی مناسب برای اقامت شماست اما اگر قصد دارید هنگام سفر به دبی در رستوران‌های لوکس غذا بخورید، این منطقه برای شما مناسب نیست زیرا رستوران‌های این منطقه حال‌وهوای محلی دارند. از جمله جاذبه‌های این منطقه می‌توان به موزه دبی، بستکیه، برج خلیفه و مراکز خرید برجمان و وافی اشاره کرد. هتل رافلز، هتل پانوراما و رز ریحان روتانا از جمله هتل‌های خوش‌نام این منطقه هستند.

منطقه بِر دبی - الی گشت

۴. محله الصفوح دبی

نام محله بعدی در راهنمای سفر به دبی محله الصفوح دبی است که آن هم مانند منطقه بر در غرب این شهر واقع شده است. این منطقه شامل بسیاری از املاک جدید و در حال ساخت است. همچنین این منطقه به عنوان میزبان چندین بخش اقتصادی مثل دهکده Knowledge و دبی اینترنت سیتی هم شناخته می‌شود. الصفوح در امتداد ساحل خلیج فارس قرار گرفته و از دو بخش تشکیل شده است. الصفوح ۱ در تقاطع D63(خیابان ام سقیم) و D94(خیابان الصفوح) نزدیک مدینه جمیرا آغاز می‌شود. آکادمی پلیس دبی، مدرسه ولینگتون و مینا السلام در الصفوح ۱ فعالیت دارند. الصفوح ۲ در جنوب جزایر نخلی جمیرا قرار دارد. چندین منطقه آزاد اقتصادی مثل دبی اینترنت سیتی، دهکده Knowledge و دبی مدیا سیتی در الصفوح ۲ قرار دارند.

همچنین در الصفوح ۲ کالج دبی، دانشگاه بین المللی الشویفات، دانشگاه آمریکایی دبی و کافه هارد راک واقع شده‌اند. جالب است بدانید جزیره لوگو، طرحی که به عملیات ساخت آن شروع شده است هم در الصفوح ۲ ساخته می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم در محله الصفوح دبی خانه یا زمین خریداری کنید. اقتصاد زنده این منطقه و شیوه متنوع زندگی مردمان آن از جمله دلیل اصلی اقامت و مهاجرت ایرانیان به این منطقه از دبی است. همچنین ساحل الصفوح از خلوت‌ترین مکان‌های دیدنی دبی است. این ساحل در میان آسمان خراش‌های دبی از دید توریست‌ها دور مانده و کمتر توریستی نام آن را می‌داند. ورود و استراحت در این ساحل بکر و زیبا رایگان است اما باید بدانید هیچ امکانات خاص یا رستورانی در این ساحل وجود ندارد.

۵. محله دیره دبی یکی از قدیمی ترین مناطق دبی

محله دیره دبی یکی از قدیمی ترین مناطق دبی است که نامش در راهنمای سفر به دبی می‎درخشد. این منطقه ریشه در سنت و تاریخ کشور امارات متحده عربی دارد و مکانی بی‌نظیر برای اقامت در دبی است. دیره در دهه گذشته رشد بسیاری داشته است. در این منطقه می‌توانید از بازارهای سرپوشیده با قدمت طولانی و مغازه‌های ادویه فروشی با ادویه‌های متنوع دیدن کنید و ادویه‌های باکیفیتی مانند زعفران و هل درجه یک خریداری کنید. بازار طلا هم در نزدیکی بازار ادویه فروش‌هاست. در آن جا هم می‌توانید سری به بازاری پر زرق و برق و پر از جواهرات و طلا بزنید.

محله دیره دبی - الی گشت

همانطور که در امتداد این بازارهای معروف سرپوشیده از مغازه‌ها دیدن می‌کنید، با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان محلی دیره بیشتر آشنا می‌شوید. سفر به دیره بدون پیاده ‌روی در کنار رودخانه کامل نخواهد شد، جایی که قایق‌‌ها و کشتی‌‌های قایقرانی سنتی را تماشا می‌کنید که در نزدیکی سوق‌‌های دیره شناور هستند. اگر به دنبال هتل با قیمت مناسب هستید، به یاد داشته باشید که دیره می‌تواند بهترین منطقه دبی برای شما باشد. در این‌ منطقه می‎توانید انواع هتل و هتل‌آپارتمان‌ها را با توجه به بودجه خود پیدا کنید و سفری ارزان و مقرون‌بصرفه را برنامه‌ریزی کنید. در مجموع اگر می‌خواهید سفری ارزان به دبی داشته باشید و به فرودگاه دبی هم نزدیک باشید، منطقه دیره برای اقامت شما ایده‌آل است. هتل Le Meridien دبی، هتل  Hyatt Place Dubai Al Rigga و هتل ibis Al Rigga از هتل‌های مشهور دیره هستند.

۶. خیابان الفهیدی گشت و گذار در تاریخ

با اقامت در خیابان الفهیدی گشت و گذار در تاریخ دبی را تجربه کنید. این منطقه در امتداد رودخانه دبی قرار دارد و میراثی درخشان در شهر مدرن دبی است که بیشتر زیرساخت‌های اصلی و قدیمی خود را حفظ کرده است. شیوه زندگی سنتی و قدیمی ساکنان دبی در اواسط قرن نوزدهم در محله تاریخی الفهیدی نشان می‌دهد که ساخت برج‌های بادی سنتی از سنگ، چوب ساج، گچ، چوب نخل و چوب صندل در این منطقه مانند بعضی از مناطق کشورمان ایران رواج داشته است. هنگام قدم زدن در خیابان الفهیدی متوجه می‌شوید که هر کوچه، مسیر یا برجی داستانی از زندگی گذشته امارات را روایت می‌کند و شما هنوز هم می‌توانید زندگی در همان خیابان‌ها و خانه‌ها را با رزرو هتل‌های این منطقه تجربه کنید.

خیابان‌های بادگیر را در محله تاریخی الفهیدی را پیدا کنید تا مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، موزه‌ها، گالری‌های هنری، رویدادهای ویژه و غذاهای سنتی را در کنار هم کشف کنید. این منطقه قبلاً به نام محله بستاکیا  (Bastakiya) معروف بوده است زیرا این محله در اوایل دهه ۱۹۰۰ توسط بازرگانان فارسی بستک که برای استفاده از معافیت مالیاتی در دبی مستقر شد‌ه بودند، بنا شد. امروزه الفهیدی به طور کامل بازسازی شده و مکانی برای بازدید از بادگیرهای بلندی است که به منظور وارد کردن هوای خنک به داخل خانه، حتّی در ماه‌های گرم سال بسیار کارآمد هستند. همچنین در سال‌های اخیر حدود ۵۰ ساختمان شامل موزه‌ها رنگارنگ، فروشگاه‌های صنایع دستی، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، کافه‌ها، گالری‌های هنری و دو هتل بوتیک در این خیابان ساخته شده است.

خیابان الفهیدی دبی- الی گشت

۷. منطقه آلبرشا در دبی

وقت آن رسیده در مورد منطقه آلبرشا در دبی، این محله پرطرفدار اطلاع‌رسانی کنیم. بر اساس راهنمای سفر به دبی آلبرشا یکی از آرام‎‌ترین محله‌های دبی است که ساختمان‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های فراوانی دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اقامت در این منطقه، دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی است. این منطقه دسترسی خوبی به متروی دبی داشته و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را برای علاقه‌مندان بسیار آسان می‌کند. بهتر است بدانید، اغلب فروشگاه‌ها و رستوران‌های این منطقه محلی و سنتی هستند، همچنین قیمت‌های مناسبی دارند. اگر به دنبال سفارش غذاهای محلی هستید می‌توانید غذاخوری‌های ملیت‌های مختلف دنیا شامل عربی، چینی، هندی و ترکی را در محله آلبرشا به راحتی پیدا کنید. آلبرشا بیشتر به خاطر داشتن مرکز خرید امارات در دل خود شناخته می‌شود، در این مجتمع خرید بزرگ در حال حاضر بیش از ۶۳۰ فروشگاه، ۱۰۰ غذاخوری و ۸۰ فروشگاه فعالیت دارند.

مرکز خرید مجیک پلنت که به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فعالیت‌های سرپوشیده در دبی شهرت دارد هم در این منطقه واقع شده است. با توجه به نکات گفته شده، اگر در سفر به دبی نمی‌دانید دقیقا در کدام منطقه اقامت کنید، منطقه آلبرشا با وجود نزدیکی نسبی به جاذبه‌‌های گردشگری دبی و هزینه‌های ارزان، بهترین منطقه دبی برای رزرو هتل است. هزینه در این منطقه از پالم و جمیرا کمتر است و بهترین منطقه برای رزرو هتل اقتصادی در دبی محسوب می‌شود. باغ معجزه دبی هم در این محله قرار دارد، باغ معجزه ی دبی دارای مسیرهای دوچرخه ‌سواری طولانی و مسیر دویدن به طول ۱۵۰۰ متر است.

منطقه آلبرشا در دبی - الی گشت

آیا ایرانی ها برای سفر به دبی ویزا نیاز دارند؟

یکی از سوالات پرتکرار درمورد سفر به دبی این سوال است که آیا ایرانی ها برای سفر به دبی ویزا نیاز دارند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله، دریافت ویزا از شرایط بی چون و چرای ورود به کشور امارات متحده عربی از ایران است. سال‌ها پیش ویزای توریستی دبی برای گردشگران ایرانی به صورت ویزای عادی، سرویس، یک ماهه و سه ماهه با ارائه پاسپورت معتبر و کارت ملی صادر می‌شد، اما اکنون در صورت داشتن شرایط زیر می‌توانید برای اخذ ویزای دبی اقدام کنید.

  • دختران زیر ۱۸ سال تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند برای اخذ ویزای دبی به صورت انفرادی اقدام کنند.
  • آقایان زیر ۱۸ سال برای دریافت ویزای امارات به صورت انفرادی، ملزم به ارائه شناسنامه پدر و مادر خود هستند.
  • اگر از هر فرودگاهی غیر از فرودگاه دبی (ابوظبی، شارجه و غیره) به این کشور وارد می‌شوید، باید در فرم درخواست اخذ ویزای امارات به این نکته حتما اشاره کنید و مسئولان را از این مسئله آگاه کنید.
  • با توجه به اینکه ویزای توریستی دبی  ۱۴ روز اعتبار دارد، اگر  بنا به هر دلیلی بیشتر از ۱۴ روز در دبی  اقامت داشته باشید مشمول جریمه خواهید شد.
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیان ویزای دبی الزامیست. (این بیمه نامه بایستی توسط کشور امارات و از طریق کارگزاران معتبر ویزای دبی صادر شود.)
  • صدور ویزای دبی برای آقایان زیر ۵۰ سال مجرد امکان‌پذیر است. بر طبق این اطلاعیه آقایان مانند سابق می‌توانند برای دریافت ویزا و سفر به دبی اقدام کنند.

سفر به دبی - الی گشت

در سفر به دبی از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

در اولین روز اقامت خود در دبی ممکن است بپرسید در سفر به دبی از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟ بر اساس راهنمای سفر به دبی شما می‌توانید در این شهر توریستی و تجاریِ، هر نوع جاذبه‌ای را که فکرش را بکنید، پیدا کنید. از برج‌های سربه‌فلک‌کشیده و مراکز خرید بزرگ و پرزرق‌وبرق گرفته تا سواحل زیبا و آکواریوم‌های جذاب، همه همه در دبی وجود دارند. مراکز فرهنگی، تاریخی و سنتی این شهر پیشینه‌ فرهنگی مناطق بومی امارات را به خوبی در مقابل چشم گردشگران قرار می‌دهد. اگرچه هر نقطه از دبی دیدنی‌های خاص بسیاری دارد، با این حال برخی از جاذبه‌هایش آن‌قدر شهرت دارند که اصلی‌ترین دلیل بازدید گردشگران هستند. در بخش به معرفی کوتاه دو مورد از این جاذبه‌ها می‌پردازیم.

  • دیره – Deira

مجموعه‌ بازارهای دیره در شمال خور دبی قرار دارند و هرکدام از دالان‌های آن معرف ملیت‌هایی است که در دبی زندگی یا تجارت می‌کنند. در ساحل این منطقه از دبی می‌توانید لنج‌هایی قدیمی ساکنان دبی را که در حال بارگیری هستند، تماشا کنید. جالب است بدانید بازار طلای دیره به عنوان بزرگ‌ترین بازار طلای جهان و بزرگ‌ترین بازار مسکوکات سنتی شناخته می‌شود.

  • برج خلیفه – Burj Khalifa

برج خلیفه یکی از برجسته‌ترین سازه‌ها و مکان‌های دیدنی دبی است که با ۸۲۹ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان و مشهورترین مکان در شهر دبی است. بالا رفتن از این برج بلند و دیدن مناظر شهر دبی از طبقه‌ی صد و بیست و چهارم (سکوی مشاهده‌ی بیرون برج) برای هر گردشگری جذابیت‌ بسیاری دارد.

راهنمای سفر به دبی - الی گشت

کدام ساحل های دبی برویم؟

یکی از جذابه‌های دیدنی شهر دبی، سواحل متعدد و مشهور آن است که شهرت جهانی دارند، پس در راهنمای سفر به دبی بررسی کنیم که بهتر است به کدام ساحل های دبی برویم. دبی دارای خط ساحلی طولانی با ساحلی تمیز و سفید رنگ است که هر گردشگری را مجذوب می‌کند. در سواحل دبی امکانات متعددی برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان مهیا شده است. در این جا دو مورد از این سواحل را معرفی می‌کنیم.

  • ساحل جمیرا یا جمیرا بیچ – Jumeirah Beach

ساحل جمیرا یا جمیرا بیچ یکی از معروف‌ترین سواحل دبی است که ورود به آن برای عموم آزاد است. نام جمیرا بیچ در میان نام محبوب‌ترین سواحل دبی می‌درخشد. ساحل جمیرا محلی ایده‌آل برای پیک‌نیک‌های خانوادگی است. همچنین این ساحل امکاناتی از قبیل خدمات غریق نجات و تفریحات ورزشی ارائه می‌دهد. گفتنی است این ساحل کتابخانه‌ای دارد که گردشگران می‌توانند به صورت رایگان از آن کتاب قرض بگیرید و هنگام استراحت در زیر نور آفتاب مطالعه کنند.

  • پارک ساحلی الممزار – Al Mamzar Beach Park

پارک ساحلی الممزار ۱۰۶ هکتار مساحت دارد که شامل محوطه‌ای وسیعی با بخش‌هایی مانند باربیکیو و غذا، آمفی تئاتر، استخر، محوطه بازی کودکان، اجاره دوچرخه، تالاب‌ها و محوطه سرپوشیده کنار ساحل می‌شود. در این ساحل می‌توانید چادرهایی مخصوص با کولر گازی اجاره کنید. بهتر است بدانید ساحل الممزار چند ورودی دارد. ورودی افراد پیاده و افرادی که با خودرو وارد می‌شوند از یکدیگر جدا شده است. ورود به ساحل الممزار هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب مجاز است.

سواحل دبی - الی گشت

مهیج ترین تفریحات آبی دبی

یکی از تفریحات مشهور دبی، تفریحات آبی و ساحلی دبی است. تفریحات آبی یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های سفر به دبی است که جذابیت سفر به دبی را چندین برابر می‌کند. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده تجربه تفریحات دریایی یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر گردشگران به دبی است. در این بخش از راهنمای سفر به دبی سری به مهیج ترین تفریحات آبی دبی می‌رویم. کایاک سواری یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های آبی است که به دو شکل تک سرنشین و دو سرنشین انجام‌پذیر است.

از بخش‌های جالب کایاک سواری در دبی این است که می‌توانید با سوار شدن بر کایاک به دل دریای پهناور بزنید و تا مدت زمان تعیین شده از آرامش و صدای امواج دریا استفاده کنید. هزینه خرید بلیت کایاک به ازای هر ۲۰ دقیقه برای هر نفر، ۴۰ درهم تعیین شده است. جت اسکی ابوظبی هم از دیگر تفریحات آبی محبوب و پرطرفدار دبی است، پس این ورزش دریایی هیجان‌انگیز را حتما در لیست برنامه‌های سفر به دبی قرار دهید. همچنین می‌توانید به مدت یک ساعت جت اسکی اجاره کنید و از سواری مفرح در امتداد اسکله ‌های دبی لذت ببرید.

جت اسکی‌ها به صورت دو نفره و تک نفره ارائه می‌شوند و در طول تمام ساعات شبانه‌روز برای سرویس‌دهی در دسترس توریست‌ها قرار دارند. در نظر داشته باشید که برای استفاده از جت اسکی در ابوظبی نیازی به داشتن مهارت خاصی ندارید. کارکنان و عرضه‌کنندگان جت اسکی قبل از استفاده، دستورالعمل‌های لازم را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. هزینه اجاره جت اسکی به ازای یک و نیم ساعت ۵۰ دلار است.

تفریحات دبی که باید آنها را تجربه کرد!

در دبی علاوه بر تفریحات دریایی، تفریحات بی‌شماری دیگر هم برای گردشگران تدارک دیده شده تا تمام توریست‌هایی که به دبی سفر می‌کنند، با هر ملیت، جنسیت و سلیقه‌ای عاشق این شهر مدرن و بی‌نظیر شوند. بنابراین در راهنمای سفر به دبی به بررسی دیگر تفریحات دبی می‌پردازیم. پس در ادامه مقاله سفرهای پایتخت با ما باشید تا ببینیم تفریحات دبی که باید آنها را تجربه کرد، کدامند.

تفریحات دبی - الی گشت

  • اسکای دایوینگ یا چتر بازی

دبی به عنوان مقصدی محبوب برای انجام اسکای دایوینگ یا چتربازی برای تمام افراد از حرفه‌ای تا مبتدی شهرت بسیاری دارد. تمام قسمت‌های این ورزش از پرش تا باز کردن چتر در دبی زیر نظر چتربازان حرفه‌ای انجام می‌شود. برای چتربازی نیازی به داشتن سابقه در این ورزش نیست و می‌توانید در دبی برای اولین پرواز در آسمان را تجربه کنید. این ورزش از ورزش‌های لوکس محسوب می‌شود و در منطقه پالم جمیرا اجرا می‌شود. برای داشتن اطلاعات بیشتر به سایت www.skydivedubai.ae سر بزنید.

  • تماشای شاهین در دبی

تماشای شاهین، این پرنده باشکوه از نزدیک در هر شهر و کشوری ممکن نیست، پس حتما در دبی این تفریح شگفت‌انگیز را در لیست برنامه‌هایتان قرار دهید. می‌توان شاهین را به عنوان عضوی جدایی‌ناپذیر از زندگی بیابانی معرفی کرد. رقابت‌های قهرمانی فازا (Faza Championship) هر ساله در دبی برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که در آن صدها شاهین به رقابت با یکدیگر مشغول می‌شوند. برای بازدید از شاهین‌های دبی به اقامتگاه‌های باب الشمس و اَل مَها سر بزنید، زیرا در این دو مکان می‌توانید به تماشای سرعت پرواز شاهین‌ها بنشینید.

تفریحات هیجان انگیز دبی!

اگر شما هم از عاشقان تجربه هیجان و ترشح آدرنالین هستید، دبی بهشت شماست. در این شهر تفریحات پرهیجان بسیاری در اختیار عموم قرار گرفته است که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید در مدت زمان اقامتتان در این شهر، بسیاری از آن‌ها را امتحان کنید. در این قسمت از راهنمای سفر به دبی به معرفی مورد از چنین تفریحاتی می‌پردازیم.

  • سند بوردینگ یا شن سواری دبی

سند بوردینگ یا شن سواری دبی ورزش مشابه با اسکی روی برف است اما با این تفاوت که اسکی روی برف و در دامنه‌های برفی انجام می‌شود و شن سواری در تپه‌های ماسه‌ای و در محیطی گرم و دل‌پذیر صورت می‌گیرد. با وجود اینکه این ورزش در سراسر جهان بسیار محبوب و پرطرفدار است اما به دلیل نیاز به صحراهایی با شن مناسب، صحراهای دبی و امارات متحده از محبوبیت خاصی در میان ورزشکاران این ورزش برخودارند. در بیایان‌های پهناور نزدیک به دبی، چند تپه شنی با ارتفاع ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری وجود دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها میان مردم محلی به بیگ رِد یا قرمز بزرگ معروف است و ریسک‌پذیرترین ورزشکاران در این تپه‌ها مشغول به این ورزش می‌شوند.

راهنمای سفر به دبی - الی گشت

  • پاتیناژ دبی

می‌توانیم از پاتیناژ دبی به عنوان یکی از عجایب زمستانی دبی نام ببریم. این مکانی فوق‌العاده در دبی مال قرار دارد و امکانات لازم برای انجام این بازی اسکی روی یخ را برای علاقمندان مهیا کرده است. یکی از برنامه‌های پرطرفدار این مجموعه رقص و پایکوبی در پارتی و رقص با اجرای دی جی‌های بسیار معروف است.

لیست تفریحات هیجان انگیز دبی!

در بخش‌های قبلی به معرفی چند ورزش آبی و غیرآبی در دبی پرداختیم، اما این موارد تنها تعداد بسیار کمی از تفریحات هیجان‌انگیز دبی هستند که توانستیم در این مقاله ی سفرهای پایتخت بررسی کنیم. بنابراین قصد داریم در این بخش از راهنمای سفر به دبی لیست تفریحات هیجان انگیز دبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با دست بازتر برنامه‌ سفر خود به دبی را برنامه‌ریزی کنید.

  • غواصی در دبی
  • پرواز با بالن هوای گرم در دبی
  • قایق و کشتی سواری در خور دبی
  • گردشگری با اتوبوس هوپ آن هوپ آف
  • سافاری در کویر دبی
  • اسکی در دبی
  • تله کابین سواری در خور دبی
  • گردش در پارک موضوعی بالیوود
  • شنا در پارک ساحلی الممزر
  • سگا ریپابلیک دبی
  • تماشای د لاست چمبرز آکواریوم
  • آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی
  • شنا در پارک آبی وایلد وادی
  • پاراموتورینگ دبی
  • بازی در پارک آبی آیسلند دبی
  • شنا در پارک آبی آکواونچر دبی
  • کایت سرفینگ دبی
  • شنا با دلفین‌ها

تفریحات لاکچری دبی

همانطور که گفته شد دبی شهری لاکچری است، از این رو تفریحات گران قیمت زیادی در دبی تدارک دیده شده تا گردشگران ثروتمند هم از اقامت در دبی لذت ببرند. پس بهتر است در راهنمای سفر به دبی اشاره کوتاهی به تفریحات لاکچری دبی داشته باشیم. اکثر افراد گلف را ورزشی لوکس می‌دانند که اغلب ثروتمندان جهان به آن علاقه زیادی دارند. اگر از تاجرهای معروف یا افرادی که مقام‌های مهمی در رأس دولت و یا شرکت‌های بزرگ دارند، سؤال شود که به چه ورزشی علاقه دارند، به احتمال زیاد پاسخ خواهند داد گلف. اولین زمین بازی چمن رشته گلف امارات در شهر دبی به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد.

تفریحات لاکچری دبی - الی گشت

در حال حاضر این مجموعه از مجلل‌ترین مجموعه‌های بزرگ ورزشی امارات به حساب می‌آید. این مجموعه ۲ زمین چمن استاندارد دارد که طبق مقررات و قوانین بین المللی هر کدام ۱۸ حفره دارند. در این مجموعه بزرگ علاوه بر زمین گلف سالن‌های سرپوشیده، فروشگاه لوازم ورزشی، رستوران، زمین بازی تنیس، مرکز بدنسازی، اسکواش و مدرسه ورزشی هم ساخته شده است.

یکی از افتخارات شهر دبی میزبانی از بزرگترین باشگاه‌های گلف دنیاست، زیرا فرصت تماشای بازیکنان محبوب گلف در جریان برنامه‌های تور گلف مِنا (Mena Golf Tour) و مسابقات دبی دیزرت کلاسیک (Dubai Desert Classic) به وجود می‌آید. در فواصل بین ماه‌های سپتامبر تا می علاقه‌مندان به ورزش گلف به دلیل آب و هوای دلپذیر دبی و وجود امکانات عالی و بسیار پیشرفته نظیر زمین گلف شبانه، از هرجای دنیا به دبی سفر می‌کنند.

لیست تفریحات لاکچری دبی

علاوه بر گلف، تفریحات لاکچری دیگری هم در دبی وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه گزاف از تجربه آن‌ها لذت ببرید و خاطره‌ای ماندگار از سفر به دبی در ذهنتان ثبت کنید. در پایین لیست تفریحات لاکچری دبی را قرار داده‌ایم.

  • ماهیگیری در دبی
  • اسب سواری دبی
  • شرکت در کنسرت اپرا در دبی
  • پرواز با هلیکوپتر در دبی
  • پرواز در آی فلای دبی
  • سواری با ماشین‌های لاکچری
  • سفر با کشتی‌های تفریحی
  • فلای بورد
  • اسپا در سواحل جمیرا
  • صرف شام در برج العرب
  • شرکت در مسابقات تنیس در دبی
  • بازی چوگان با شتر
  • خوردن بستنی با روکش طلا

تفریحات دبی برای کودکان

اغلب در بررسی تفریحات در سفر به دبی، به تفریحات کودکان اشاره‌ای نمی‌شود در حالی که تفریحات کودکان در دبی ممکن است دغدغه بسیاری از گردشگران تور دبی باشد. بسیاری از افراد به صورت خانوادگی به دبی سفر می‌کنند. اگر شما هم با فرزندانتان به دبی سفر می‌کنید، اصلا نگران نباشید زیرا تفریحات بسیاری زیادی برای کودکان و نوجوانان در دبی ساخته شده است. دو مورد از تفریحات دبی برای کودکان را در این قسمت از راهنمای سفر به دبی بررسی می‌کنیم.

تفریحات دبی برای کودکان - الی گشت

  • لگولند دبی

لگولند یکی از جدیدترین مراکز تفریحی در دبی است که کودکان و نوجوانان در آن می‌توانید به ساخت و ساز مشغول شوند. این پارک برای خانواده‌هایی با کودکان ۲ تا ۱۲ سال طراحی شده و دارای امکاناتی متنوعی است. محوطه درون لگولند به شش بخش مجزا به نام‌های کارخانه، شهر لگو، قلمرو پادشاهی، محوطه تخیل، فضای ماجراجویی و مینی لند تقسیم شده است و کودکان و نوجوانان می‌توانند هر روز از ۱۰صبح تا ۶ عصر در این مکان بازی کنند.

  • شهربازی آی ام جی ورلد دبی

آی ام جی ورلد یکی از بزرگ‌ترین مراکز بازی و تفریح در دبی برای کودکان و یکی از برترین پارک‌های تفریحی در جهان محسوب می‌شود که شهرتی بسیاری در میان کودکان و نوجوانان دارد. آی اِم جی ورلدز آو اَدوِنچِر در فضایی به وسعت ۱۳۹ هزار متر مربع، با گنجایش ۲۰ هزار بازدیدکننده ساخته شده است. فعالیت‌های اصلی در این پارک ماروِل، لاست وَلی، کارتون نت وُرک، آی اِم جی بولوارد و نووُ سینِماز نام دارند.

لیست تفریحات برای کودکان

در دبی تفریحات محبوب و مدرنی برای کودکان و نوجوانان ساخته شده است. اگر به صورت خانوادگی به دبی سفر می‌کنید، حتما از لیست تفریحات برای کودکان حداقل دو مورد را انتخاب کنید تا کودکانتان هم مانند شما خاطره‌ای شیرین از سفر به دبی در خاطرشان ثبت کنند. در ادامه راهنمای سفر به دبی این لیست در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

  • سرسره‌سواری در پارک آبی آتلانتیس دبی
  • شنا در پارک آبی وایلد وادی
  • بازی در شهر کودکان دبی
  • تفریح در کیدزانیا
  • بازدید از آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی
  • تماشای باغ معجزه دبی
  • برف بازی در پارک برفی کودکان

تفریحاتی دیگری مانند سافاری، بازدید از باغ وحش‌ها و آکواریوم‌ها از دیگر تفریحات خانوادگی هستند که می‌توانید با کودکان بالای ۴ سال در آن‌ها شرکت کنید. پس بهتر است دوباره سری به لیست تفریحات هیجان انگیز دبی بزنید.

تفریحات شبانه دبی

شب‌های دبی بسیار زنده و درخشانند. همچنین امنیت در دبی در شب باعث شده تا تفریحات شبانه دبی طرفداران بسیاری داشته باشد. شما در دبی می‌توانید صبح‌ها به خرید و شنا بپردازید و شب با رفتن به مکان‌های تفریحی شبانه، از تمام روز خود به بهترین شکل استفاده کنید. به همین دلیل در راهنمای سفر به دبی به بررسی اینگونه تفریحات می‌پردازیم.

تفریحات شبانه دبی - الی گشت

  • کلاب های شبانه

کلاب‌ های شبانه زیادی در دبی به شهرت رسیده‌اند. گفتنی است که اکثر کلاب‌ها در هتل‌ها فعالیت دارند و جمعیت مجاز کلاب‌ها با یکدیگر متفاوت است. جالب است بدانید در این کلاب‌ها اغلب شرکت‌کنندگانی از کشورهای شرقی و غربی خواهید دید. ورود به بیشتر کلاب‌های دبی مانند باشگاه کاوالی، سیرک لو سورر، آرمانی و آبی مارلین ایبیا در روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات آخر هفته برای عموم مردم و توریست ها مجاز است و از آن بهتر ورود خانم‌ها در بسیاری از کلاب‌های دبی در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه رایگان می‌شود. توجه داشته باشید که گردشگران هنگام ورود به کلاب‌ها حتما باید گذرنامه یا شناسنامه خود را ارائه بدهند.

  • کروز سواری شبانه

شرکت گردشگری abra انواع قایق‌های لوکس تا معمولی را برای کروز سواری شبانه در دبی آماده کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند هر شب صندلی خود را بر روی کروزی لوکس رزرو کنند. تملمی توریست‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای اندک از این تفریح لذت ببرید. در بیشتر کروزها برنامه معروفی به نام “شام در قایق” از ساعت هشت شب تا ده و نیم شب برگزار می‌شود.

لیست تفریحات شبانه دبی

علاوه بر دو تفریح بالا، تفریحات شبانه دیگری در این شهر همیشه زنده برگزار می‌شود که می‌توانید هر کدام را که با سلیقه و شرایط شما همخوانی بیشتری دارد انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. به همین دلیل در این بخش از راهنمای سفر به دبی لیست تفریحات شبانه دبی را جمع‌آوری کرده‌ایم.

  • تفریح شبانه در کلاب های گلف دبی
  • بازدید از آبنمای دبی
  • قدم زدن شبانه در تفریحگاه های ساحلی دبی
  • سافاری دبی در شب
  • بازدید از دهکده جهانی دبی
  • تماشای دبی بر فراز برج خلیفه
  • تماشای استندآپ کمدی
  • حل معما در اتاق فرار
  • تماشای گاوبازی در دبی

راهنمای سفر به دبی - الی گشت

بهترین پارک آبی های دبی

شاید شما هم تجربه رفتن به پارک‌های آبی مختلفی را داشته باشید، با این حال به شما توصیه می‌کنیم حتما یک روز آفتاب خود را در دبی صرف بازی و شنا در پارک‌های آبی سوپرمدرن دبی کنید. بر اساس راهنمای سفر به دبی بهترین پارک های آبی دبی دارای استانداردهای بین‌المللی در زمینه ایمنی و بهداشت هستند و می‌توانید با خیالی آسوده همراه دوستان یا خانواده روزی پرهیجان در پارک‌های آبی دبی بگذرانید.

  • پارک آبی آتلانتیس  – Aquaventure Atlantis Palm

بدون شک یکی از بهترین پارک‌‌های آبی دبی، پارک آبی Aquaventure است. این پارک آبی بخشی از یک مجموعه بسیار بزرگ به نام نخل آتلانتیس است. آتلانتیس پالم یا نخل آتلانتیس یک اقامتگاه بسیار لاکچری است که در منطقه جمیرا دبی قرار دارد. جالب است بدانید این اقامتگاه با الهام از اسطوره آتلانتیس طراحی شده است. پارک آبی آتلانتیس سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و بهترین سرسره‌های آبی در جهان را در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است.

  • پارک آبی وایلد وادی دبی  – Wild Wadi

پارک آبی وایلد وادی دبی در نزدیکی برج‌ العرب و مرکز خرید امارات ساخته شده است و یکی از بهترین پارک‌‌های آبی دبی محسوب می‌شود. در گذشته این پارک آبی بزرگ‌ترین سرسره آبی در جهان را بعد از آمریکای شمالی داشت که آن را سال‌ها بعد برای توسعه امکانات تفریحی جدید حذف کرد. گفتنی است Breaker’s Bay که بزرگ‌ترین استخر موج در خاورمیانه است، در این پارک قرار دارد، همچنین یک سرسره آبی ۳۲ متری به‌نام Jumeirah Sceirah و Masters Blaster هم از دیگر امکانات این پارک آبی هستند.

هتل های با پارک آبی در دبی - الی گشت

کلمات ضروری عربی

در هر سفر صحبت به زبان مقصد یکی از چالش‌های تمام گردشگران است. امروزه وجود اپلیکیشن‌های ترجمه بخش بزرگی از این مشکلات را حل کرده است، با این وجود بهتر است کلمات پرکاربرد زبان کشور مقصدتان را در حافظه یا بر روی کاغذی داشته باشید تا بتوانید بدون معطلی از آن‌ها استفاده کنید. در راهنمای سفر به دبی جملات پرکاربرد عربی در سفر به دبی ذکر شده است تا با اعتماد به نفس بیشتری با مردمان محلی این شهر ارتباط برقرار کنید.

  • سلام: مرحبا
  • خوش آمدید: اهلا و سهلا
  • صبح بخیر: صباح الخیر
  • عصر بخیر: مساء الخیر
  • سلام دوست من: أهلا صدیقی /صدیقتی!
  • حال شما چطور است؟: کیف حالک؟
  • ممنونم / سپاسگزارم: شکرا لکم، شکرا.
  • خیلی ممنون: شکرا جزیلا.
  • چه خبر: ما هو الجدید؟
  • خبری نیست، سلامتی: لا شیء جدید
  • شب بخیر / شب خوش: تصبح/ تصبحون على خیر
  • بعدا می بینمت: أراک فی مابعد
  • خدا نگهدار: مع السلامه
  • من گمشده‌ام: أضعت طریقی!
  • می توانی به من کمک کنی: هل تستطیع مساعدتی؟
  • ببخشید، معذرت می‌خواهم: عفوا، عذرا
  • معذرت می‌خواهم (نفهمیدم مطلب): عفوا!
  • متاسفم: أسف!
  • شرمنده: انا اسف
  • من عربی صحبت نمی‌کنم: أنا لا أتکلم العربیه.
  • آیا فارسی صحبت می‌کنید: هل تتکلم اللغه الفارسیه؟
  • لطفا یک لحظه صبر کنید: لحظه من فضلک
  • گوشی را نگه دارید لطفا: أبقى/ أبقى على الخط رجاءا!
  • قیمت این چند است: کم هو ثمنه؟
  • این چیست: ما هذا؟
  • من نمی‌دانم: لآ أعرف!
  • نظری ندارم: لاأدری
  • این به عربی چه می‌شود: ما أسمه بالعربیه؟
  • دستشویی کجاست؟ أین أجد (المرحاض/ الصیدلیه)؟
  • چه؟ کجا؟ ماذا؟ أین؟
  • من مریض هستم. أنا مریض.
  • به دکتر نیاز دارم. أحتاج طبیبا!

راهنمای سفر به دبی

جشنواره ها و فستیوال های دبی

یکی از مواردی که در جذب توریست دبی بسیار موثر بوده و هست، بهترین جشنواره های دبی است. شما هم اگر قصد دارید به دبی سفر کنید، بهتر است در ماه‌های اکتبر تا مارس به این شهر بروید تا بتوانید در فستیوال‌های باشکوه دبی شرکت کنید. همچنین اگر به آب و هوای گرم علاقه دارید، در تابستان به این شهر سفر کنید و از شرکت در جشنواره تابستانی دبی لذت ببرید

  • جشن روز ملی امارات

جشن روز ملی امارات یکی از مهم‌ترین جشن‌هایی است که هرساله روز ۲ دسامبر در دبی و امارات برگزار می‌شود. همچنین دسامبر یکی از بهترین ماه‌های سال برای سفر به دبی است، زیرا هم آب و هوای دبی بسیار مطلوب است و هم حال و هوای سال نوی میلادی و کریسمس در شهر می‌پیچد. علاوه بر این موارد، در این زمان مراکز خرید حراج‌های بسیار خوبی ارائه می‎دهند و می‌توان با قیمت‌های بسیاری مناسبی یادگاری و سوغاتی تهیه کرد.

  • فستیوال رنگ دبی – Dubai Colour Run

جشنواره رنگ دبی، یک مسابقه دوندگی است که هرساله در شهر دبی برگزار می‌شود. همه ساکنان و گردشگران، با هر سن و سالی و از هر قشر و فرهنگی در این جشنواره شرکت می‌کنند. با وجود اینکه این جشن در واقع محلی برای برگزاری مسابقه دوندگی است اما برنده و بازنده‌ای در این مسابقه مشخص نمی‌شود. در این جشنواره پودرهای رنگی روی سر و بدن شرکت‌کننده‌ها و گردشگران ریخته می‌شود و در کنار هم به رقص و شادی مشغول می‌شوند.

فستیوال رنگ دبی - الی گشت

در دبی چه غذایی بخوریم؟

 به بخش محبوب غذاها و خوراکی‌های شهر جادویی در راهنمای سفر به دبی رسیدیم. یکی از لذت‌های هر سفری، چشیدن طعم‌های جدید و آشنایی با فرهنگ غذایی کشور مقصد است. دبی علاوه بر تمام جاذبه‌های مدرن و امکانات تفریحی، غذاهای بسیار لذیذی را بر سر سفره گردشگران می‌آورد. در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که در دبی چه غذایی بخوریم؟ غذاهای محلی این شهر از نظر گردشگران بسیار لذیذ و خوش‌طعم است، به طوری که بسیاری از گردشگران تنها برای چشیدن غذاها و خوراک‌های محلی دبی به این شهر سفر می‌کنند. غذاهای اماراتی ترکیبی از طعم‌های لبنانی، ایرانی و هندی هستند.

در میان غذاهای اماراتی، هم غذاهایی گوشتی و هم غذاهای گیاهی به چشم می‌خورد. غذاهای معروف دبی معمولا پر از ادویه و سبزیجات است و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. در شهر دبی غذاهای گوشتی محبوب‌ترند. در دبی علاوه بر غذاهای محلی، انواع غذاهای بین المللی هم سرو می‌شود، همچنین رستوران‌های فست فود زنجیره‌ای مشهور دنیا در دبی شعبه دارند. گفتنی است که گوشت خوک در شهر دبی سرو نمی‌شود.

تنها در برخی مناطق و رستوران‌های خاص برای توریستان خارجی این گوشت طبخ می‌شود. غذای ملی دبی، کبسا است. مخلوط معطری از برنج باسماتی، گوشت بره یا مرغ، سبزیجات مخلوط، هل، دارچین، زعفران، جوز هندی و برگ بو که در یک قابلمه پخته می‌شوند. سفرهای پایتخت تورهای متنوعی به دبی را برای عاشقان سفر به این شهر پر آب و رنگ تدارک دیده است تا همه علاقمندان به سفر بتوانند طعم غذاهای ناب این شهر را امتحان کنند.

غذاهای سنتی دبی

غذاهای سنتی دبی بسیار خوش‌نام و متنوع هستند. اگر قصد دارید به دبی، ابوظبی یا شارجه سفر کنید حتما در طول سفر خود حداقل دو مورد از غذاهای سنتی امارات را امتحان کنید. همان طور که می‌دانید سلیقه غذایی مردم امارات و ایران به یکدیگر نزدیک است. همچنین امارات غذاهایی محلی مشترکی با لبنان و دیگر کشورهای عربی دارد. در این بخش از راهنمای سفر به دبی دو غذای معروف دبی را معروفی می‌کنیم.

غذاهای سنتی دبی - الی گشت

  • مچبوس – machboos

مچبوس یکی از غذاهای بسیار خوش طعم و پرطرفدار دبی است که می‌توانید آن را به لیست غذاهایی که باید در دبی میل کنید، اضافه کنید. این غذا شباهت بسیاری به غذاهای ایرانی دارد و انتخاب اول گردشگران ایرانی در این شهر مدرن و زیباست. برای تهیه این غذا مرغ با ادویه‌های مختلف به خوبی پخته می‌شود و در کنار برنجی که آن هم به همراه ادویه‌های خوش طعم طبخ شده، بر سر سفره آورده می‌شود. همچنین می‌توان این غذا را به جای مرغ، با گوشت بره یا ماهی هم تهیه کرد. به خاطر داشته باشید که مچبوس را می‌توانید در تمامی رستوران‌های معروف در شهرهای ابوظبی و دبی سفارش داده و میل کنید.

  • هوموس – Hummus

یکی دیگر از غذاهای شناخته شده و محبوب عربی که بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می‌شود هوموس است. شاید اسم این پیش غذا را قبلا هم شنیده باشید، زیرا اصلیت این غذا، به لبنان بر می‌گردد. برای تهیه این غذا نخود را با سیر پخته و له می‌کنند. سپس نخودها به ترکیب ارده، روغن زیتون و ادویه‌های مختلف اضافه می‌شوند.

غذاهای ارزان دبی

هزینه خورد و خوراک تاثیر زیادی بر هزینه‌های کل سفر می‌گذارد. با پایین آوردن هزینه‌ وعده‌های غذایی می‌توانید مخارج خود را تا حد زیادی کاهش دهید. اگر قیمت غذا در دبی برای شما مهم است، به شما توصیه می‌کنیم زمانی که از اغذیه فرو‌شی‌های خیابانی و رستوران‌های محلی خرید می‌کنید، چانه بزنید و از فروشنده بخواهید مبلغ کمتری با شما حساب کند. این موضوع در برخی کشورها عجیب است اما در دبی بسیاری از ساکنان و گردشگران پس از دریافت صورتحساب، چانه می‌زنند. همچنین اگر به دنبال غذای ارزان و باکیفیت در دبی هستید می‌توانید به سراغ فست فود و بسیاری از غذاهای محلی که در رستوران‌های دبی سرو می‌شوند، بروید. در پایین به معرفی دو مورد از این غذاهای ارزان دبی می‌پردازیم.

غذاهای ارزان دبی - الی گشت

  • کوشاری – Kushari

یکی دیگر از غذاهای لذیذ و معروف شهر دبی، کوشاری است. برای تهیه این غذا برنج و حبوبات پخته شده را در ظرف ریخته و روی آن با ماکارونی و سس می‌پوشانند. کوشاری برای ایرانیان طعمی متفاوت و جدیدی دارد.این غذا یکی از غذاهای منحصربه‌فردی است که پیشنهاد می‌کنیم آن را در رستوران‌های محلی دبی سفارش دهید.

  • شاک شوکا – Shakshuka

شاک شوکا اصالتا متعلق بـه نواحی مدیترانه و ترکیه اسـت. این غذای ارزان همان املت خودمان است که برای تهیه آن از تخم مرغ، گوجه فرنگی، پنیر، زیتون و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود. شاک شوکا غذایی بسیار ساده است اما طعم بسیار خوش‌طعم و لذیذ دارد. در شاک شوکا بـه هیچ وجه از گوشت استفاده نمی‌شود، بنابراین این غذا برای گیاهخواران بسیار مناسب است.

غذاهای لوکس و گران قیمت دبی

دیگر وقت آن رسیده غذاهای لوکس و گران قیمت دبی را به شما معرفی کنیم. بر اساس راهنمای سفر به دبی غذاهای دریایی زیادی در رستوران‌های لوکس دبی سرو می‌شود. البته غذاهای لوکس و گران قیمت دبی قیمت بسیار هنگفتی دارند و هر کسی نمی‌تواند از پس سفارش آن‌ها بربیاید، اما شاید آشنایی با این غذاها برای همه ما جالب باشد و کنجکاویمان را تحریک کند. جالب است بدانید یکی از دلایل گرانی غذاها در دبی، به کار رفتن طلا، خاویار و بعضی مواد کمیاب و نادر در غذاهاست. بدین سبب هزینه این غذاها فوق العاده گران است. در پایین دو مورد از گران‌قیمت‌ترین غذاهای دبی را معرفی می‌کنیم.

غذاهای لوکس و گران قیمت دبی - الی گشت

  • خلیفه برگر

یکی از محبوب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین غذاهای دبی خلیفه برگر نام دارد. این غذا از ۵ طبقه همبرگر و روکش طلا ۲۴ قیراطی برای روی برگرها تشکیل می‌شود. با این وجود که خلیفه برگر بسیار گران است اما بسیار حجیم و بزرگ بوده و یک فرد به تنهایی نمی‌تواند آن را بخورد. اگر به قصد تجربه اتفاقات و طعم‌های جدید به دبی سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم این برگر را سفارش دهید و متفاوت‌ترین برگر زندگیتان را در دبی میل کنید.

  • خاویار سلطنتی

رستوران آمستور در دبی یکی دیگر از گران‌قیمت‌ترین و لوکس‌ترین غذاهای دبی را سرو می‌کند. این غذا چیزی نیست جز خاویار سلطنتی! خاویار سلطنتی غذای گران‌قیمت دیگری است است که از ماهی خاویار سفید شده به دست می‌آید. این نوع خاویار بسیار کمیاب و نادر است، به طوری که هر سال تنها ۵۰ کیلوگرم از این خاویار در جهان تولید می‌شود.

غذاهای خیابانی دبی

غذاهای خیابانی دبی با طعم های لذیذ و خوشمزه، از جمله تجربیاتی هستند که توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده آن‌ها را امتحان کنید. بعد از امتحان کردن این غذاهای خیابانی دیگر به سراغ رستوران‌های لوکس نخواهید رفت. هرچند شهر دبی به عنوان شهر لوکس و گران شناخته می‌شود، اما غذاهای خیابانی دبی روی دیگری از این شهر را به نمایش می‌گذارند که برای گردشگران جذابیت‌های بسیاری دارد. با پرداخت هزینه اندک می‌توانید طعم بی‌نظیر غذاهای خیابانی دبی را بچشید. در ادامه راهنمای سفر به دبی دو غذای خیابانی را بررسی می‌کنیم.

  • شیش تاووک

شیش تاووک از بهترین غذاهای خیابانی دبی است که اصالت عربی دارد. این ساندویچ با ترکیب مرغ طعم‌دار، سیر، ادویه، سبزیجات و خیارشور تهیه می‌شود. نام این غذا به گوش بسیاری از گردشگران آشنا نیست، اما اصلا نگران این مسئله نباشید زیرا با چشیدن شیش‌تاوورک طرفدار بی‌چون و چرای این غذا خواهید شد. این غذا با قیمت ارزان و مناسب از دکه‌های غذاهای خیابانی دبی قابل سفارش است.

شیش تاووک - الی گشت

  •  مناکیش

مناکیش، نام نانی خوشمزه و خوش‌طعم عربی است که در شهر دبی به عنوان یکی از غذاهای خیابانی به فروش می‌رسد. البته این نان، یک نان معمولی نیست. بلکه گوشت، سبزیجات و کنجد به آن اضافه می‌شود و طعمی عالی به این نان تازه می‌دهد. اگر نان فیتر یا به اصطلاح نام شیرمال ایرانی را دوست دارید، قطعا این غذای محلی هم دل شما را می‌برد. زیرا مناکیش شباهتی زیادی به نان شیرمال دارد، اما از نظر ضخامت و موارد استفاده شده در آن کمی با یکدیگر تفاوت دارند.

در کدام رستوران های دبی غذا بخوریم؟

رستوران‌های دبی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این شهر توریستی و لاکچری است. اگر عاشق غذا هستید و در هر نقطه از دنیا، دنبال غذاهای متنوع و خاص می‌گردید، دبی بهشت شماست. شهر دبی یکی از قطب‌های گردشگری در دنیا است، به همین دلیل رستوران‌های دبی بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. در این قسمت از راهنمای سفر به دبی می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که در کدام رستوران های دبی غذا بخوریم.

  • رستوران خان زمان دبی – Kan Zaman

اگر برای ماه عسل به دبی سفر کرده‌اید یا مشتاق هستید شبی عاشقانه در دبی تجربه کنید، حتما صرف شام در رستوران خان زمان دبی را در برنامه خود قرار دهید. این رستوران در کنار رودخانه‌ای در دهکده میراث دبی ساخته شده است. در رستوران خان زمان علاوه بر سفارش غذاهای بین‌المللی می‌توانید بهترین غذاهای عربی را در محیطی آرام و درکنار صدای امواج دریا میل کنید. علاوه بر نکات گفته شده، موسیقی عربی در پس زمینه این رستوران پخش می‌شود.

  • رستوران پیرچیک – Pierchic

رستورانی در انتهای اسکله هتل قصر در منطقه جمیرا ساخته شده است که یکی از زیباترین چشم‌انداز‌های طبیعی را در بین رستوران‌های دبی به خود اختصاص داده است. نام این رستوران پیرچیک است. در این رستوران می‌توانید بر روی آب غذای لذیذ خود را میل کنید و نمای برج‌العرب هم در دید خود داشته باشید. پیرچیک رستورانی مدیترانه‌ای و دریایی است. منو این رستوران شامل منو صبحانه، پیش غذا، انواع ماهی‌ها، خرچنگ، خاویار و همینطور غذاهای غیر دریایی می‌شود که با گوشت گوساله و بره سرو می‌شود.

رستوران پیرچیک - الی گشت

راهنمای حمل و نقل در دبی

بر اساس راهنمای سفر به دبی به ازای هر شهروند ساکن دبی، حدود ۵ گردشگر در این شهر رفت و آمد می‌کنند. وجود امکانات رفاهی و جاذبه‌های گسترده در این شهر، یکی از دلایلی که گردشگران تا این حد به این شهر علاقه دارند. اگر دسترسی به هر امکانات و جاذبه‌های دیدنی یک مقصد توریستی آسان نباشد، هیچ مسافری دو بار به یک شهر یا کشور سفر نخواهد کرد یا آن شهر را به گردشگر دیگری پیشنهاد نمی‌کند. بنابراین با توجه به محبوبیت دبی، واضح است که سیستم حمل و نقل عمومی در دبی وضعیت کارآمدی دارد.

در دبی تمامی جاذبه‌های گردشگری با وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی بسیار آسانی دارند و پس از پیاده شدن از ایستگاه‌های اتوبوس و مترو دبی یا در مرکز یک جاذبه گردشگری هستید یا با پیاده‌روی کوتاهی به آن می‌رسید. برای جابه‌جایی‌های درون شهری در دبی دو راه دارید، یا مترو سوار شوید یا تاکسی بگیرید. همچنین اگر گواهی‌نامه‌ بین‌المللی دارید، می‌توانید خودرو اجاره کنید و به راحتی به مقصد خود برسید.

در راهنمای حمل و نقل در دبی ذکر شده است که ساعت کار مترو دبی از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ساعت ۱۱:۳۰ شب ادامه دارد. مترو دبی ۲ خط دارد: خط قرمز و خط سبز. خط قرمز ۵۲ کیلومتر طول و ۲۹ ایستگاه دارد. برای دسترسی به مراکز خرید و فرودگاه می‌توانید از این خط استفاده کنید. علاوه بر این، مانند سرویس‌های اسنپ و تپ‌سی در کشور خودمان، در دبی هم چنین خدماتی وجود دارد که می‌توانید به صورت اینترنتی تاکسی بگیرید.

راهنمای حمل و نقل در دبی - الی گشت

حمل و نقل عمومی در دبی

بهترین وسیله حمل و نقل عمومی در دبی و دیگر شهرهای امارات مترو است. وسایل عمومی دیگری مانند اتوبوس و تاکسی هم در دبی فعالیت دارند اما اکثر گردشگران از مترو برای جابه‌جایی در شهر استفاده می‌کنند. استفاده از مترو دبی قوانین خودش را دارد که در اجرای آن‌ها سختگیری شدیدی اعمال می‌شود. به عنوان مثال برای رفت و آمد در شهر از طریق مترو هر فرد موظف است یک کارت مترو یا نول کارت برای خود داشته باشد، یعنی ۲ نفر قادر نیستند بطور هم زمان از یک کارت استفاده کنند. برای استفاده از مترو توصیه می‌کنیم کارت نقره‌ای مترو تهیه کنید.

قیمت نول کارت نقره‌ای ۵ درهم است و این امکان را به شما می‌دهد که در صورت نیاز آن را شارژ کنید. در صورتی که می‌خواهید فقط ۱ روز با مترو در شهر دبی رفت و آمد کنید، بهتر است کارت قرمز مترو تهیه کنید. قیمت نول کارت قرمز ۱۶ درهم است و فقط یک روز اعتبار دارد. با استفاده از این کارت می‌توانید یک روز به طور نامحدود در هر مسیری با مسافت‌های طولانی سفر کنید. یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی پرکاربرد در دبی، اتوبوس است که برخی از آن‌ها الکتریکی هستند. ناوگان اتوبوسرانی دبی متشکل از ۱.۵۱۸ اتوبوس است که خط‌های مختلفی دارند. حدود ۱۱۹ خط اتوبوس داخلی با مبدا و مقصد مشخص در شهر دبی فعالیت می‌کنند. نکته قابل توجه اینجاست که ۸۲ درصد از منطقه‌های شهر دبی تحت پوشش این اتوبوس‌ها هستند. نول کارت برای سوار شدن به اتوبوس هم استفاده می‌شود.

چطور در دبی ماشین اجاره کنیم؟

بر اساس راهنمای سفر به دبی یکی دیگر از راه‌های جابه‌جایی در این شهر، اجاره ماشین است. اما چگونه در دبی ماشین اجاره کنیم؟ دفترهای بسیار زیادی برای اجاره ماشین در دبی افتتاح شده‌اند که ماشین‌های لوکس بی‌نظیری برای اجاره در اختیار گردشگران قرار می‌دهند، اما قبل از اجاره ماشین بهتر است با مزیت‌ها و سختی‌های این روش آشنا شوید. اجاره خودرو در دبی مزایای زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به عدم اتلاف زمان و عدم نیاز به شناخت دقیق شهر و سیستم‌های حمل و نقل اشاره کرد. همچنین افراد زیادی هستند که دوست دارند در مسافرت خود از خودروهای لوکس استفاده کنند و از سواری با آن‌ها لذت ببرند.

اجاره ماشین در دبی - الی گشت

اما این انتخاب سختی‌هایی هم دارد. برای مثال پارک کردن در پارکینگ‌های دبی ممکن است کمی معطلی داشته باشد چون معمولا پر هستند. در دبی پارکینگ‌ها به دو قسمت پارکینگ خصوصی و عمومی تقسیم می‌شوند. بعضی از مراکز تفریحی و مراکز خرید در دبی دارای پارکینگ خصوصی هستند که رایگان نیستند و هزینه‌ای را بر اساس زمانی که ماشینتان در آن پارکینگ پارک است، محاسبه می‌کنند.

همچنین بهتر است بدانید پلیس راهنمایی و رانندگی در دبی بسیار قانونمند و سخت‌گیر است. پس اگر شما از دسته افرادی هستید که به رعایت قوانین رانندگی پای‌بند نیستید، منطقی‌تر است که به جای اجاره خودرو از خدمات ترانسفر در دبی استفاده نمایید. همچنین هزینه بنزین در دبی در جایگاه‌های سوخت حدودا ۳.۵۵ درهم برآورد شده است که این هزینه را هم شخصی که ماشین را اجاره کرده، می‌پردازد.

راهنمای سفر به دبی | استفاده از سیم کارت در دبی

در زندگی امروزه تمامی بخش‌های زندگی ما با اینترنت گره خورده است، پس ضروری است در راهنمای سفر به دبی مشخص کنیم که چطور در دبی سیم کارت ارزان بخریم. ابتدا توصیه می‌کنیم اگر کمتر از ۷ روز در دبی اقامت می‌کنید و کمتر از یک گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنید، از اینترنت رومینگ همراه اول یا ایرانسل استفاده کنید و به سراغ خرید سیم کارت در دبی نروید. در مجموع دو اپراتور سیم کارت در امارات وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها سیم کارت خریداری کنید.

مهم‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در دبی «دو» و «اتصالات» هستند. هر دو اپراتور قوانین سختی برای تایید سیم کارت دارند و امکانات متفاوتی عرضه می‌کنند. سرویس هر دو اپراتور سال‌هاست توسط مردم بومی و گردشگران استفاده می‌شود و قابل اعتماد است. این دو اپراتور پوشش شبکه خوبی دارند و فقط در بخش‌هایی از مناطق کویری آنتن نمی‌دهند. اگر حدس می‌زنید بیش از یک گیگابایت از اینترنت در سفرتان به دبی استفاده خواهید کرد، پکیچ‌های اینترنتی شرکت «دو» به‌ صرفه‌تر است اما از طرفی محدوده آنتن‌دهی اپراتور «اتصالات» از اپراتورهای دیگر امارات بیشتر است و هزینه کمتری هم بابت خدمات دریافت می‌کند.

سیم کارت‌های اپراتور اتصالات از اینترنت ۲G، ۳G، ۴G و LTE پشتیبانی می‌کند. برای خرید بسته‌های اعتباری این سیم کارت‌ها باید به فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های اپراتور موردنظر خود مراجعه کنید. بهتر است بدانید سیم کارت‌های اپراتور اتصالات تا ۹ ماه پس از خرید فعال هستند و اگر در این بازه زمانی از آن استفاده نکنید، غیر فعال خواهند شد.

خرید سیم کارت در دبی - الی گشت

مراکز درمانی و بیمارستان های دبی

آشنایی با مراکز درمانی و بهداشتی در هر سفر ضروری است. بسیاری از گردشگران به این نکته توجه نمی‌کنند، در حالی که در سفر امکان سرماخوردگی بالا می‌رود. پس بهتر است قبل از سفر به هر مقصدی مهم‌ترین بیمارستان‌های محل اقامتمان را بشناسیم تا در صورت نیاز به آن‌ها مراجعه کنیم. دبی شهری مجهز و بسیار مدرن است پس در صورت بروز هرگونه مشکل مسافران و همچنین مردم در این شهر می‌توانند به مرکز بهداشتی و درمانی مد نظرشان دسترسی داشته باشند. در این بخش از راهنمای سفر به دبی مراکز درمانی و بیمارستان های دبی را بررسی می‌کنیم و یکی از بهترین بیمارستان‌های این شهر را معرفی می‌کنیم.

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خدماتی و درمانی در کشور امارات و شهر دبی بیمارستان ایرانیان است. در این بیمارستان تمامی پزشکان از تحصیلات و سابقه طبابت بالایی برخوردارند و به بیماران خدمات مرتبط ارائه می‌دهند. همچنین کادر مجرب بیمارستان هم فداکارانه مشغول به فعالیت است. این بیمارستان در سال ۱۹۷۱ میلادی در زمینی که حاکم دبی شیخ راشد بن سعید آل مکتوم آن را اهدا کرد با تمامی تجهیزات و امکانات ساخته شد. از قسمت‌های مهم این بیمارستان می‌توان به اتاق‌های جراحی، قسمت زنان و زایمان، قسمت کودکان، جراحی، آزمایشگاه، کافه تریا، ای سی یو، قسمت مراقبت‌های ویژه، قسمت قلب و عروق و چشم پزشکی اشاره کرد. علاوه بر این، بیمارستان ایرانیان دبی دارای یک اتاق عمل اصلی و ۶ اتاق عمل کوچک‌تر است. عمل‌های جراحی مهمی مانند جراحی‌های ستون فقرات و آندوسکوپی در اتاق عمل اصلی انجام می‌شود.

راهنمای سفر به دبی - الی گشت

کارهای ممنوعه در دبی

همواره پیش از سفر به هر شهری لازم است تا قوانین مهم آن شهر را مطالعه کنیم تا ناخواسته مرتکب جرمی در سفر نشویم. پس در آخرین بخش از راهنمای سفر به دبی لیستی از کارهای ممنوعه در دبی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

  • دبی شهری اسلامی است، به همین دلیل نوشیدن الکل به جز در امکانی مشخص، غیر مجاز است. خوردن الکل تنها در هتل، کلاب و رستوران‌ها قانونی است.
  • به دلیل اسلامی بودن شهر دبی، رعایت پوشش‌های مناسب در آن الزامی است. پوشیدن لباس‌های باز تنها در کلاب‌ها یا بعضی از مراکز تفریحی مجاز است. باید اضافه کنیم که پوشیدن مایو و لباس شنا در سواحل قانونی است.
  • بی‌احترامی به دین اسلام در کشور دبی عواقب سنگینی به همراه دارد. پس اگر در ایام رمضان به دبی سفر کردید، از خوردن و نوشیدن و همین طور مصرف دخانیات در فضاهای عمومی خودداری کنید.
  • امارات متحده عربی سیاست‌های سختگیرانه در حوزه ورود مواد مخدر وضع کرده است و به شما اجازه نمی‌دهد هیچ نوع دارویی به کشور وارد کنید. ورود داروی نسخه‌ای به کشور نیازمند مدارک پزشکی است. همچنین ضروری است نسخه تجویزی به عربی ترجمه شود تا مقامات فرودگاه به راحتی آن را مطالعه و بررسی کنند. مجازات وارد کردن مواد مخدر چه تجویزی و چه غیر قانونی از چهار سال زندان شروع می‌شود.
  • خوردن و آشامیدن (حتی آب) در وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌های آن، از مترو و اتوبوس تا گذرگاه‌های عابر پیاده) ممنوع است. نقض این قانون مبلغ ۱۰۰ درهم جریمه دارد.

راهنمای سفر به دبی - الی گشت

سخن پایانی درباره راهنمای سفر به دبی

شاید تصمیم برای انتخاب مقصد سفر در زمستان کار سختی به نظر برسد، اما اینگونه نیست. یکی از رویایی‎ترین مقاصد دنیا و محبوب‌ترین شهرهای جهان از نظر گردشگران در فاصله نزدیکی از ما قرار دارد. شهر لوکس دبی یکی از شهرهایی است که هر تفریحی در آن تدارک دیده شده تا توریست‌های سراسر دنیا از سفر به این شهر رضایت کامل داشته باشند. در این مقاله از سفرهای پایتخت سعی شد راهنمای سفر به دبی جمع‌آوری شود تا افرادی که قصد سفر به این شهر استثنایی را دارند با اطلاعاتی کامل در دبی به تفریح و گشت و گذار مشغول شوند. با تورهای سفرهای پایتخت به آسانی و با کمترین هزینه به دبی سفر کنید و سفری ایمن و آرام‌بخش را تجربه کنید.

سوالات متداول در ارتباط با راهنمای سفر به دبی

۱. از چه راه‌های می‌توان از ایران به دبی سفر کرد؟

با کشتی و هواپیما می‌توانید خود را از ایران به دبی برسانید.

۲. لوکس‌ترین منطقه دبی چیست؟

جمیرا و مارینا دبی از لوکس‌‌ترین مناطق دبی به حساب می‌آیند.

۳. چه فصلی به دبی سفر کنیم؟

فصل زمستان، زیرا در این فصل آب و هوای شهر دبی بسیار معتدل و مناسب‌ است.

۴. در دبی چه تفریحات لوکسی وجود دارد؟

اسب‌سواری، بازی گلف از گران‌ترین تفریحات موجود در شهر دبی است.

۵. بهترین وسیله حمل و نقل عمومی در دبی چیست؟

مترو به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در دبی شناخته می‌شود.

۶. امنیت شهر دبی در شب چگونه است؟

در شهر دبی امنیت برای پیاده روی در شب تقریباً برابر با ۸۴.۲۴% است که عدد بسیاری بالایی در سطح دنیاست.

۷. چه تفریحات دریایی در دبی وجود دارد؟

کایاک سواری، قایق سواری، جت اسکی، غواصی و فلای برد از تفریحات دریایی پرطرفدار در دبی است.

۸. بهترین سواحل دبی چه نام دارد؟

ساحل جمیرا و پارک ساحلی الممزار از مشهورترین و بهترین سواحل دبی هستند.

۹. کودکان را برای تفریح در دبی به چه مکان‌های می‌توان برد؟

باغ معجزه دبی، پارک برفی کودکان و لگولند از جاذبه‌های تفریحی دبی برای کودکان هستند.

۱۰. مسافران ایرانی برای سفر به دبی به ویزا نیاز دارند؟

بله، تمامی کسانی که قصد دارند با پاسپورت ایرانی وارد دبی شوند باید ویزا دریافت کنند.

تور های ویژه