هزینه های سفر به آفریقای جنوبی

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 25 آذر ، 1402 7 دقیقه

سفر به آفریقای جنوبی

سافاری، کوهستان های مختلف، خط ساحلی بی پایان، و وجود شهرهای شگفت انگیزی مثل کیپ تاون و ژوهانسبورگ باعث شده است تا سفر به آفریقای جنوبی به درست ترین انتخاب هر گردشگری در زندگی اش تبدیل شود. از آن جایی که آفریقای جنوبی کشور گرانی نیست، یک مقصد عالی برای گشت و گذار است و در آن فرصت های تفریحی زیادی وجود دارد. این راهنمای سفر به آفریقای جنوبی به شما کمک می کند تا بتوانید با مدیریت هزنیه هایتان، سفر راحت تر و با برنامه تری به این جای دوست داشتنی داشته باشید. با سفرهای پایتخت همراه شوید:

مدارک و هزینه های قبل از سفر به آفریقای جنوبی

داشتن پاسپورت که مشخص است که از ملزومات سفرهای خارج از کشور است و در آن بحثی نیست اما آفریقای جنوبی از آن دست کشورهایی است که برای ورود به آن نیاز به ویزا دارید. اگر هنوز پاسپورتتان را نگرفته اید باید اول به پلیس ۱۰+ رجوع کنید، در آن جا فرمی به شما داده می شود که بعد از پر کردن آن و پرداخت هزینه های لازم می توانید پاسپورتتان را ریافت کنید. هزینه هایی که برای دریافت پاسپورت باید پرداخت کنید به قرار زیر است:

۱- هزینه ۱۰۰۰ تومان برای شناسه

۲- هزینه ۳۷۵۰ تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

۳- هزینه ۷۵۰۰۰ تومان برای خزانه داری استان برای تعرفه صدور گذرنامه

۴- هزینه ۳۴۵۰۰ تومان برای خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

۵- هزینه عکاسی: برای عکس پاسپورت نیاز به عکسی جدید دارید، هزینه ی عکاسی کاملا بستگی به محل عکاسی دارد و به طور تقریبی بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ تومان می شود.

بعد از انجام کارهای اداری و پرداخت این هزینه ها که حدود ۱۵۰ هزار تومان می شود، در یک بازه ی ۱۰ روزه پاسپورتتان به نشانی پستی ای که در فرمتان پر کرده اید، ارسال می شود و به دستتان می رسد.

واحد پول
پول رایج آفریقای جنوبی، راند (ZAR) است که در حال حاضر هر راند آفریقای جنوبی معادل ۲۷۱۹ تومان است.

هزینه تور
از آن جایی که مشخص نیست که چه هتلی را برای سفر به آفریقای جنوبی انتخاب می کنید یا اصلا می خواهید در هتل بمانید یا هاستل، در نتیجه اصلا نمی توان قیمت تور واحدی را در نظر گرفت چرا که هم برای جواب دادن به این سوال باید نوع هتل تان مشخص باشد و هم نوع پرواز.

هزینه هواپیما
هزنیه ی خرید بلیط هواپیما هم کاملا بستگی دارد که شما از چه شهری سوار هواپیما شوید و بخواهید در سفر به آفریقای جنوبی به کدام شهر آن بروید یعنی مقصدتان کدام شهر باشد، علاوه بر این، این که چه نوع ایرلاینی را انتخاب کنید و یا این که چه پروازی باشد مثلا اکونومی باشد یا فرست کلس باز هم از معیارهای دیگر تاثیر گذار درقیمت بلیط هواپیما هستند. با فرض این که شما از شهر تهران سوار هواپیما می شوید و در فرودگاه بین المللی کیپ تاون که پایتخت این کشور زیباست به زمین می نشینید و البته نوع پروازتان هم اکونومی است، هزینه ی بلیط هوایپمای رفت و برگشت، تقریبا از ۶ میلیون شروع می شود به بالا.

هزینه هتل و اقامت
اقامت در هاستل مکن است شبی از ۱۲۰ تا ۱۵۰ راند برایتان هزینه بردار باشد که البته این هزینه را برای یک هاستل ۱۰ تا ۲۰ تخته در نظر بگیرید و برای یک اتاق ۴ تا ۸ تخته، شبی ۲۵۰ تا ۳۰۰ راند بپردازید. در تمام هاستل ها دسترسی به وای فای رایگان دارید و حتی بیشتر آن ها صبحانه ی رایگان هم ارائه می دهند.

اما در صورتی که می خواهید در هتل اقامت کنید و به ندبال هتل های ارزان هستید باید بدانید که اقامت در هتل های ارزان آفریقای جنوبی به ازای هر شب به طور میانگین هزینه ای بین ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ راند را بریتان در برخواهد داشت که البته این مقدار در شهرهای بزرگ کمی بیشتر و در مناطق کوچک تر کمتر است.

برای هتلی که صبحانه ی رایگان سرو می کند، باید حدود ۹۰۰ راند بپردازید.

هزنیه حمل و نقل
یکی از امن ترین و قابل اعتماد ترین و البته ارزان ترین روش های حمل و نقل در آفریقای جنوبی استفاده از اتوبوس است که با آن ها می توانید به هر جایی که خواستید با پرداخت ۲۵ الی ۷۰۰ راند جا به جا شوید. مثلا اتوبوسی از کیپ تاون به ژوهانسبورگ هزینه ای برابر ۵۰۰ راند خواهد داشت. یکی دیگر از روش های مرسوم جابه جایی، استفاده از قطار است که آن ها هم کاملا امن هستند و راحت تر از اتوبوس ها هستند و با توجه به مسافت قیمت آن ها هم عوض می شود.

اگر هم بخواهید خیلی گردش کنید و به این طرف و آن طرف بروید یک ماشین کوچک اجاره ای می تواند کارتان را راه بیندازید که برای اجازه  یکی از این ماشین های کوچک می توانید ۲۶۰ راند بپردازید تا یک روز کامل آن را در اختیار داشته باشید.

هزینه خورد و خوراک
رستوران های آفریقای جنوبی به طرز باورنکردنی ای ارزان هستند و مثلا صرف یک وعده غذا در یکی از فست فودهای زنجیره ای آن ۵۰ راند خواهد شد. اگر بخواهید به رستورانی بهتر بروید باید ۲۲۵ راند بپردازید که التبه این مقدار برای ۳ وعده غذای کامل است یعنی پیش غذا، غذای اصلی و دسر. خرید یک بطری آب برایتان ۹ راند خواهد شد و اگر هم خودتان بخواهید در اقامتگاهتان آشپزخانه آشپزی کنید می توانید مواد مورد نیاز را از سوپر مارکت خریداری کنید که هزینه ی آن ۵۰۰ راند می شود.

هزینه تفریح و ورودیه ها
در سفر به آفریقای جنوبی با رنج متنوعی از تفریحات مختلف روبرو هستید که پیاده روی و طبیعت گردی مشهودترین و البته از تفریحات رایگان یا نزدیک به رایگان آن هستند. اما اگر بخواهید وارد یکی از مناطق طبیعی پولی شوید باید هزینه ای ۱۰۰ الی ۳۰۰ راندی بپردازید. سفرهای روزانه هم از ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ راند هزینه دارند که البته مقدار دقیق آن بستگی به این موضوع دارد که بخواهید در مقصد چه کاری دقیقا انجام دهید.

منبع: nomadicmatt.com

تور های ویژه