لمس حیات وحش در خاص ترین هتل های آفریقای جنوبی

پربازدیدترین ها

گردشگری 25 آذر ، 1402 7 دقیقه
بهترین هتل های آفریقای جنوبی

یکی از بی نظیرترین مقاصد گردشگری دنیا، کشور آفریقای جنوبی است که با طبیعت خیره کننده و چشم اندازهای خاص و منحصر بفرد و جاذبه هایی که دارد، توانسته در صدر پر طرفدارترین کشورهای گردشگری دنیا قرار بگیرد. این کشور هتلهای خوب زیادی دارد، هتلهایی که فقط محلی برای استراحت نیستند و از هر جهت منحصر بفرد و خلاقانه اند، هتل هایی که می توان با اقامت در آنها در دل طبیعت رفت و با آن یکی شد. در ادامه همراه سفرهای پایتخت باشید تا با ۲ اقامتگاه بسیار خاص این کشور آشنا شوید:

ورودی اقامتگاه شامبالا | آفریقای جنوبی

 

رزرو هتل شامبالا

لانه ی پرندگان زرد رنگ که از درختان آویزان هستند، توجه همگان را به خود جلب نموده و این مکان را به پناهگاه دنجی در سطح جهان تبدیل کرده است. اقامت در کلبه های ییلاقی و استراحت در رختخواب های (لانه زنبوری) تداعی گر لانه ی پرندگان بافنده است. این جایگاه ها، با مواد سنتی آفریقایی ساخته شده و طراحی فضای داخلی آن بسیار زیبا است. خوابیدن در یک پیله ی لوکس و گوش سپردن به صدای قورباغه ها، بابون ها، و سایر حیوانات بیابانی بسیار لذت بخش است.

داخل اقامتگاه شامبالا
رزرو مکان های خصوصی مانند کمپ زولو در هتل شامبالا (استان لیمپوپو) و هتل ژوهانسبورگ به مهمانانی پیشنهاد می شود که به زندگی حیات وحش علاقه داشته و نمی خواهند طبیعت آن را بر هم زنند. در این منطقه، مکان های دیدنی زیادی برای بازدید توریست ها به چشم می خورد. در این حوزه، یک زمین ۱۲۰۰۰ هکتاری وجود دارد که در آن انواع کل های یالدار، گرازها، زرافه ها، گورخرها و انواع مختلفی از بزهای کوهی زندگی می کنند. فیل، شیر، بوفالو، و کرگدن از دیگر حیواناتی به شمار می روند که در این منطقه وجود دارند اما پلنگ آفریقایی تنها حیوانی است که وجود آن در این منطقه، مبهم و نامشخص است. لازم به ذکر است که با غروب آفتاب، شانس دیدن اسب آبی و یا ماهی های زیبای این منطقه به حداقل خواهد رسید.
با این حال، کشتی تفریحی سد استین (که در سال ۲۰۰۱ و توسط داوو استین ساخته شد)، با سرو خوراکی ها، یک پیک نیک دریایی شگفت انگیز را به راه انداخته است. تمام غذاهای این منطقه لذیذ و خوشمزه هستند، اما می توان گفت که طعم گوشتی که در شب های بوما (BOMA) و در آتش سوزان پخته می شود بسیار متفاوت از سایر موارد است. لازم به ذکر است که این گوشت ها در یک گودال بزرگی از آتش پخته می شوند.

طبخ بوما در آتش سوزان | آفریقای جنوبی

برای مثال، طعم گوشت کودو (نوعی بز کوهی در آفریقا) و پخته شدن آن در آتش بی نظیر و فوق العاده است. شنا در چشمه های آبگرم، به عنوان یکی از روش های درمانی آفریقایی در نظر گرفته شده است.
در اکثر مواقع، با افراد غریبه (توریست ها) به عنوان یک مهمان رفتار شده و رعایت قوانین به آن ها تذکر داده می شود. برای مثال، از مهمانان خواسته می شود که کفش های خود را قبل از پوشیدن تکان دهند که اگر عقربی در داخل آن وجود دارد، به بیرون پرت شود. از فیل سواران خواسته می شوند که در نزدیکی کودکان سواری نکرده و از آن ها فاصله بگیرند. فرد راهنما با حالتی کنایه آمیز اعلام می دارد: “مادران به این موضوع علاقه نداشته و من نیز کاغذ بازی اضافه را دوست ندارم”.
فیل سواری یکی از برجسته ترین تفریحات این منطقه است. سوار شدن بر روی این جانوران غول پیکر، راندن آن ها در زیر آفتاب صبحگاهی، و بازدید از مناطق بوشولد بسیار لذت بخش است. در اکثر مواقع، فرزندان فیل ها نیز به همراه مادر خود رهسپار بازدیدهای توریستی می شوند. در اصل، تمام فیل های بزرگ تر به زیمبابوه تعلق داشته و برای برقراری ارتباط با انسان مورد آموزش قرار گرفته اند.
در واقع، همراهی با فیلبانان مندوزا می تواند حقایق جذابی از دنیای فیل ها را نشان دهد: به عنوان مثال، در تنه ی فیل ها چیزی در حدود ۱۰۰۰۰۰ عضله وجود دارد. این حیوان می تواند ۳۰۰ پوند مواد غذایی را طول در روز مصرف نماید. ربوده شدن کلوچه های صبحانه ی توریست ها توسط فیل ها، گواه روشنی بر این موضوع است.

ژوهانسبورگ و سووتو

هتل ساکسون در ژوهانسبورگ

در روزهای آخر، بازدید از هتل پنج ستاره ی ساکسون لذت بخش خواهد بود. این هتل، یک عقب نشینی شهری هوشمند در باغ های زیبای ساکسون است که ۵۳ سوئیت کوچک و سه ویلای خصوصی را در خود جای داده است. دسترسی به این مکان از طریق پارکینگ زیرزمینی میسر خواهد بود. این هتل، دارای مجموعه ای بی نظیر از آثار هنری آفریقا است که چیزی در حدود ۲۵۰ مجسمه، نقاشی، و تاسیسات را در خود جای داده است. بیل کلینتون، کوین اسپیسی، و اپرا وینفری از جمله افرادی هستند که قبلا در این هتل اقامت گزیده و مهمان شده اند.

تور های ویژه