۲۰ واقعیت عجیب اما واقعی در مورد دبی !

پربازدیدترین ها

گردشگری 27 آذر ، 1402 7 دقیقه
واقعیت عجیب درباره دبی

دبی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در جهان به شمار می‌آید که سالانه گردشگران زیادی برای تماشای معماری باشکوه، آسمان‌خراش‌های معروف، دریا و مناظر دیدنی و تفریحی این کشور زیبا از آن‌جا دیدن می‌کنند. همانطور که می‌دانید دبی کشوری است که هم از نظر تفریحی و هم از لحاظ تجارت مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران و بازرگانان قرار دارد. با این وجود خوب است در جریان چند واقعیت عجیب درباره دبی باشید. در این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت ۲۰ واقعیت عجیب اما واقعی در مورد دبی می‌پردازیم تا انتها با ما همراه باشید.

چند واقعیت عجیب درباره دبی که نمی‌دانستید!

تبدیل‌شدن دبی از یک دهکده کوچک ماهیگیری که در اطراف آن بیابان‌های وسیع و سوزان قرار داشت به کشوری زیبا و پر رونق با تنوع فرهنگی بالا از مهم‌ترین واقعیت‌های دبی است، مسافرانی که اکنون به این کشور سفر می‌کنند این تفاوت را به خوبی درک و وصف می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که در سال ۱۹۶۸ فقط ۱۳ خودرو در دبی ثبت شده بود؟ و یا اینکه قیمت آب و بنزین در دبی تقریبا برابر است؟ در ادامه چند واقعیت عجیب درباره دبی را بخوانید تا بیشتر با این شهر جهانی آشنا شوید.

واقعیت عجیب درباره دبی

۱. دبی در سال ۱۸۳۳ کشف شد

دبی در ژوئن سال ۱۸۳۳ به عنوان یک دهکده ماهیگیری ناشناس تاسیس شد و از دهه ۱۹۷۰ روند رو به رشدی را ادامه داد و به عنوان کلان‌شهری که امروزه می‌شناسیم تبدیل شد. در آن زمان تقریبا ۸۰۰ نفر از قبیله بنی یاس به نهر دبی آمدند و در آن مکان زندگی می‌کردند. جمعیت این افراد در سال ۱۹۳۳ به حدود ۲۰ هزار نفر رسید و امروزه جمعیت دبی در ۲۰۲۲ به ۳.۴۹ میلیون نفر رسیده است.

۲. در سال ۱۹۶۸ تنها ۱۳ خودرو در دبی ثبت شده بود

واقعیت عجیب دیگری که درباره دبی ثبت شده این است که تعداد ماشین‌هایی که حدود ۵۰ سال قبل در خیابان‌های این شهر تردد داشتند تنها ۱۳ خودرو امارات به ثبت رسیده بود؛ اکنون شش لاین ماشین در هر طرف در جاده شیخ زاید در حال حرکت است و تقریبا ۳ میلیون خودرو در سراسر امارات به ثبت رسیده است. 

۳. نخل جمیرا از فضا قابل مشاهده است

نخل جمیرا، بزرگ‌ترین جزیره دست‌ساز جهان است که خانه‌ها و ویلاهای بسیار لوکس و هتل‌های مجلل در آن ساخته شده است. جالب است بدانید که برای ساخت این جزیره ۱۰ و نیم‌میلیون کامیون کمپرسی شن استفاده شده است و ۴۰ هزار کارگر در ساخت آن مشارکت داشتند. یک واقعیت عجیب درباره دبی این است که نخل جمیرا از فضا قابل‌مشاهده است.

واقعیت عجیب درباره دبی

۴. در دبی، سوخت فقط کمی گرانتر از آب است

دیگر واقعیت عجیب درباره دبی، گران‌بودن سوخت است که از نوامبر ۲۰۲۱ قیمت یک لیتر سوخت در دبی ۲.۶۹ درهم برای سوخت ویژه و ۲.۸۰ درهم برای سوخت سوپر است. خوب است این واقعیت عجیب درباره دبی را نیز بدانید که یک بطری آب ۱.۵ لیتری حدود ۱.۶۵ درهم قیمت دارد و در دبی نمی‌توان از آب شیر برای نوشیدن استفاده کرد.

۵. در دبی به ازای هر زن ۲.۳ مرد وجود دارد

بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، به ازای هر زن در دبی تقریبا ۲.۳ مرد وجود دارد که یک واقعیت عجیب درباره دبی به شمار می‌آید.

۶. امارات وزیر شادی دارد

دیگر واقعیت عجیب درباره دبی این است که امارات متحده عربی یک وزیر اختصاصی برای شادی دارد که مسئول ترویج شادی در میان ساکنان دبی و شش اماراتی است که امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند. مسئولیت سمت وزیر شادی در دبی به عهده مریم خلفان الرومی قرار دارد.

۷. دبی بیش از ۱۳۰ رکورد جهانی را در گینس ثبت کرده است

شهر دبی با ثبت بیش از ۱۳۰ رکورد جهانی در گینس توانسته شهرت زیادی پیدا کند و یک واقعیت عجیب درباره دبی به شمار می‌آید. این رکوردها شامل سه مورد برای باغ معجزه دبی و بیش از ۱۱ مورد برای برج خلیفه که بلندترین ساختمان جهان است ثبت شده است.

یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های عجیب در دبی می‌توان به سریع‌ترین ماشین پلیس در حال خدمت، بیشترین افرادی که هم‌زمان با چتر نجات از بالن پریدند و طولانی‌ترین پخش زنده رادیویی زیر آب اشاره کرد.

۸. متروی دبی طولانی‌ترین شبکه ریلی خودکار در جهان بود

متروی دبی به طول ۷۴.۶ کیلومتر، در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرد و در آن زمان طولانی‌ترین شبکه ریلی خودکار در جهان به شمار می‌آمد. یک دهه پس از افتتاح این شبکه ریلی متروی دبی به رتبه سوم تنزل پیدا کرد و مجددا برای رویداد اکسپو ۲۰۲۰ توسعه یافت. مترو دبی در حال حاضر مقرون‌به‌صرفه‌ترین و پرطرفدارترین وسیله دسترسی برای مردم دبی و گردشگران به شمار می‌آید.

واقعیت عجیب درباره دبی

۹. در سال ۱۹۹۱، فقط یک آسمان خراش در شهر وجود داشت

شهر دبی حدود ۳۰ سال پیش، مرکز تجارت جهانی تنها یک آسمان‌خراش این شهر به شمار می‌آمد؛ اما اکنون پس از گذشت سه دهه، ۲۱۵ آسمان‌خراش در سراسر شهر دبی وجود دارد.

۱۰. تقریباً ۱۷۹۰ متر مربع از فضای داخلی برج العرب را ورق طلای ۲۴ عیار پوشانده است

برج العرب به عنوان اولین هتل ۷ ستاره جهان شناخته می‌شود و در جزیره خصوصی خود واقع شده است. این هتل فقط از طریق یک پل خصوصی قابل دسترسی است و یک واقعیت عجیب درباره دبی به حساب می‌آید؛ زیرا در ۱۷۹۰ مترمربع فضای داخلی این هتل، از ورق طلای ۲۴ عیار استفاده شده است.

۱۱.  در جولای ۲۰۰۲ گرمترین دمای هوا در دبی به ثبت رسید

از واقعیت‌های عجیب درباره دبی، گرمای هوا در تابستان است. به‌طوری که در تابستان ۲۰۰۲ دمای هوا در این شهر به ۵۲.۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

۱۲. در دبی خودپردازهایی وجود دارد که به جای پول نقد طلا توزیع می‌کنند

دیگر واقعیت عجیب درباره دبی این است که حدود ۴۰ درصد از طلای جهان از طریق دبی تامین می‌شود و این مسئله دبی را به یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید طلا تبدیل کرده است. در دبی تعدادی دستگاه خودپرداز وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید طلا دریافت کنید. خودپردازهای دبی مال، آتلانتیس و پالم از جمله خودپردازهایی هستند که این امکان را برای افراد فراهم می‌کنند.

واقعیت عجیب درباره دبی

۱۳.  مساحت زمین دبی افزایش یافته است

واقعیت عجیب درباره دبی که در حال حاضر اتفاق افتاده است افزایش مساحت این شهر است. مساحت دبی در ابتدا ۳۹۰۰ کیلومتر مربع بوده است و به دلیل ساخت‌وساز‌های بسیار زیاد و احیای زمین، اکنون وسعت این شهر به ۴۱۱۴ کیلومتر مربع افزایش یافته است.

۱۴.  در مسابقات شتر دوانی از ربات استفاده می‌شود

مسابقه شترسواری یکی از فعالیت‌های ورزشی سنتی امارات است که قدمتی چند صد ساله دارد. در این مسابقات از اوایل دهه ۲۰۰۰ شترسواران ربات جایگزین شترسواران انسانی شدند.

واقعیت عجیب درباره دبی

۱۵. زمانی ۲۴ درصد جرثقیل‌های جهان در دبی وجود داشت

در سال ۲۰۰۶ تعداد ۳۰۰۰۰ هزار جرثقیل از ۱۲۵۰۰۰ جرثقیل ساختمانی جهانی در دبی بودند. در طی آن سال بیشترین ساخت‌وساز در دبی اتفاق افتاد.  

۱۶.   بیش از یک سوم برج خلیفه غیرقابل سکونت است

دیگر واقعیت عجیب درباره دبی این است که حدود ۲۹ درصد از معروف‌ترین ساختمان آن یعنی برج خلیفه، قابل سکونت نیست.

۱۷. در ناوگان خودروهای پلیس دبی خودروهای گشتی عجیب و غریب و غیرمعمول وجود دارد

سریع‌ترین خودروی پلیس جهان (بوگاتی ویرون) با سرعت ۲۵۴ مایل در ساعت و همچنین (مرسدس AMG GT63 S)، خودرو (لامبورگینی آونتادور)، (استون مارتین One -77)، (بنتلی کانتیننتال GT)، (فراری) و (مرسدس‌بنز) از جمله خودروهایی است که در ناوگان پلیس دبی به چشم می‌خورد.

واقعیت عجیب درباره دبی

۱۸.  هیچ رودخانه دائمی در دبی وجود ندارد

جالب است بدانید که در سرتاسر امارات هیچ رودخانه دائمی را پیدا نمی‌کنید.

۱۹. بلندترین هتل‌های چهار و پنج ستاره جهان در دبی هستند

هتل Gevora با ۳۵۶ متر بلندترین هتل ۴ ستاره جهان نام‌گذاری شده است و JW Marriott Marquis نیز با ۳۵۵ متر بلندترین هتل۵ ستاره جهان به حساب می‌آید و این هتل‌ها در دبی واقع شده‌اند.

واقعیت عجیب درباره دبی

۲۰. تقریباً ۸۵ درصد از جمعیت دبی خارجی هستند

و اما آخرین واقعیت عجیب درباره دبی که یکی از جالب‌ترین واقعیت‌های این شهر به شمار می‌آید جمعیت دبی است که عمدتاً مهاجران جمعیت دبی را تشکیل داده‌اند و تنها ۱۵ درصد آن مردم محلی امارات هستند. بیشتر مهاجران ساکن در دبی از هند، پاکستان و بنگلادش هستند.

نتیجه گیری:

دبی شهری است که سالانه گردشگران زیادی را مخصوصاً در فصل پاییز و زمستان به سمت خود جذب می‌کند. وجود جاذبه‌های تفریحی و توریستی و مراکز خرید متنوع و جذاب نیز باعث شده که امروزه به یکی از گزینه‌ها برای سفر و گذراندن اوقات فراغت تبدیل شود. در این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت جهان به معرفی ۲۰ واقعیت عجیب درباره دبی پرداختیم، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول:

۱. در سال ۱۹۶۸ چند خودرو در دبی به ثبت رسیده بود؟

در سال ۱۹۶۸ تنها ۱۳ خودرو در دبی به ثبت رسیده بود.

۲. وزیر شادی امارات چه وظیفه‌ای دارد؟

وزیر شادی در امارات موظف است شادی را در بین مردم کشور ترویج و گسترش دهد.

۳. واقعیت عجیب در مورد خودپردازهای دبی چیست؟

یک واقعیت عجیب درباره دبی این است که در آن خودپردازهایی وجود دارد که به جای پول نقد به شما طلا می‌دهند.

۴. امروزه مسابقات شترسواری در دبی چه تغییری کرده است؟

از سال ۲۰۰۰ به جای انسان‌های شترسوار در این مسابقات از ربات‌های شترسوار استفاده می‌شود.

تور های ویژه