تفریحات کیش برای سنجش شجاعت

پربازدیدترین ها

گردشگری 02 دی ، 1402 10 دقیقه
تفریحات کیش - الی گشت

تفریحات کیش هیچ گاه قدیمی و حوصله سر بر نمی شوند. به عبارتی اگر تفریحات کیش کسالت‌ بار و خسته کننده بودند، سالانه این حجم گردشگر روانه جزیره زیبای کیش در خلیج فارس نمی شدند. البته کیش به قدری در تنوع تفریحات حرفه ای عمل کرده که غیر ممکن است شما را با هر سلیقه ای که باشید راضی نکند. همین تنوع بالا هم سبب شده که شما هر بار به این جزیره سفر می کنید، باز هم عاشق رفتن به آن و شرکت در جشنواره ها و تفریحات و اتفاقات خوش این مکان رویایی باشید. حالا ما در این مطلب شما را با مهیج ترین تفریحات کیش آشنا می کنیم تا میزان شجاعت شما را به چالش بکشیم.

تفریحات کیش برای یک شجاع دل  

بهترین زمان برای تجربه تفریحات کیش البته از نوع آبی آن، فصل های بهار و تابستان است. در فصل پاییز بیشتر مجموعه های تفریحی آبی فعالیت خود را به حداقل می رسانند و در فصل زمستان نیز تقریبا تعطیل هستند. خصوصا در فصل زمستان بارش های ناگهانی سبب مختل شدن این تفریحات می شوند. با اینکه در دو فصل پاییز و زمستان هوا خنک است، اما چندان امکان انجام تفریحات آبی وجود ندارد. با این وجود جای هیچ نگرانی نیست، کیش یک جزیره برای تمام فصول با تفریحات متنوع و هیجان انگیز آبی و غیر آبی  است. این شما و این لیستی از مهیج ترین ها !

پاراسل و یک تجربه ترسناک اما لذت بخش

با تفریح آبی پاراسل شما یکی از وحشتناک ترین لذت بخش های کیش را تجربه خواهید کرد. اگر ترس از ارتفاع ندارید، این تفریح مخصوص شماست. پاراسل های کیش نمای بسیار زیبایی از این جزیره را به شما نشان می دهند و در عین حال یکی از دلهره آور ترین تفریحات این جزیره به حساب می آیند. پاراسل یک بالن بزرگ رنگارنگ است که جایگاه قرار گرفتن افراد در زیر آن مشخص شده و به وسیله یک طناب محکم که به قایق تندرو وصل شده بالن را به دنبال خود می کشد.

شما که در جایگاه خود در زیر بال نشسته ‌اید، به مرور زمان و با افزایش سرعت قایق ارتفاع گرفته و با کمک بالن بزرگ حرکتی متناوب به سمت آسمان دارید. شک نکنید که تماشای جزیره کیش از آن بالا یک تجربه کاملاً متفاوت است. این چتر رنگارنگ به مدت زمان ۱۵ دقیقه الی ۲۰ دقیقه شما را در آسمان نگه می دارد و بعد از آن فرودی افتخار آمیز خواهید داشت. بیشتر کلوپ های تفریحی در جزیره کیش تفریح پاراسل را به مسافران و گردشگران ارائه می کنند.

از تفریح جذاب دریایی پاراسل غافل نشوید - الی گشت

شاتل ‌سواری یکی از مهیج ترین تفریحات کیش

تفریحات آبی کیش در ایران معروف هستند؛ چراکه این حجم از تنوع و به‌روز بودن تفریحات را در هیچ نقطه دیگری از ایران پیدا نخواهید کرد. در شاتل‌سواری، یک تیوپ بزرگ به یک قایق وصل می‌شود، قایق با سرعت بسیار زیاد حرکت می‌کند و تیوپ را با سرعت زیاد به‌دنبال خود می‌کشد.

امکان استفاده از شاتل به‌صورت تک نفری میسر نیست و تعداد افراد لازم برای انجام این تفریح حداقل دو نفر است. همچنین افرادی که ۶ سال به بالا دارند، تتها با رضایت والدین خود می‌توانند شاتل‌سواری را روی آب‌های خلیج‌فارس تجربه کنند. مدت زمان شاتل‌سواری تقریبا ۱۵ دقیقه است.

با دنیای زیر آب در غواصی کیش آشنا شوید

یکی دیگر از تفریحات کیش که به شدت جذاب است و اگر از آب ترسی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید، غواصی در آب‌های خلیج فارس است.

شاید فکر کنید که برای غواصی نیازی به داشتن یک مهارت خاص است، در حالی که این‌‌طور نیست و هر فردی می‌تواند بدون هیچ پایه‌ای از شنا این تفریح را تجربه کند. از طرفی در هر فصلی از سال که به جزیره کیش سفر کنید، امکان غواصی وجود دارد، بنابراین از این بابت نیز نیازی به نگرانی نیست.

تقریبا مرکزهای زیادی در کیش وجود دارند که می‌توانید غواصی را در آن‌ها تجربه کنید، انجام این تفریح به این شکل صورت می‌گیرد که ابتدا یک آموزش چند دقیقه‌ای زیرنظر مربی دارید و در تمام مدت زمان غواصی، مربی همراه شما خواهد بود. همچنین تجهیزات لازم برای غواصی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

انجام این تفریح برای خانم‌ها و آقایان بدون هیچ محدودیتی با شرایط کاملا مشابهی صورت می‌گیرد، فقط غواصی خانم‌ها در یک قایق مجزا انجام شده و یک مربی خانم در کنار فرد خواهد بود.

مدت زمان غواصی با احتساب زمان رفت و برگشت، یعنی درست از زمانی که سوار قایق می‌شوید تا زمانی که به ساحل می‌رسید، تقریبا یک ساعت و نیم خواهد بود که از این زمان فقط ۱۵ دقیقه را در زیر آب خواهید بود. اگر به‌دنبال یک تجربه متفاوت و خاطره‌انگیز هستید، غواصی در کنار زیباترین مرجان‌ها و ماهی‌ها بدون تردید بهترین انتخاب خواهد بود.

با دنیای زیر آب در غواصی کیش آشنا شوید - الی گشت

تجربه تفریح مهیج اسکوتر در زیر آب – تفریحات کیش

یکی دیگر از مهیج‌ترین تفریحات کیش که باید آن را تجربه کنید، اسکوتر زیر آب است. این تفریح آبی کیش طرفداران بسیار زیادی دارد، با این تفریح می‌توانید به اعماق دریای خلیج همیشه فارس سفر کنید و از زیبایی‌های دنیای زیر آب حیرت کنید.

تفریح مهیج اسکوتر در زیر آب را تجربه کنید تا بتوانید زیباترین ماهی‌ها و مرجان‌ها را شاهد باشید. در حقیقت اسکوتر زیر دریایی یک نوع غواصی به‌حساب می‌آید، اما از آن‌جایی که طبیعتا همه بازدیدکنندگان تجربه‌ای از غواصی ندارند، از یک اسکوتر زیر دریایی استفاده می‌شود تا به عمق ۱۰ متری آب بروید و دنیای زیر آب را شاهد باشید، البته نگران نباشید در طول این روند یک مربی حرفه‌ای همراه شما است.

برای تجربه این تفریح مهیچ باید حداقل ۱۲ سال سن داشته باشید و قدتان نیز از ۱۵۰ سانتی‌متر کمتر نباشد. آقایان و بانوان هر دو می‌توانند این تفریح را تجربه کنند و نیازی نیست که حتما شنا بلد باشند.

فلای برد برای حس معلق بودن میان زمین و آسمان 

اولین تفریح از تفریحات کیش فلای برد است. تقریباً چند سالی می شود که به تفریحات آبی کیش اضافه شده و شما را به یک پرواز بی نقص بر فراز خلیج فارس دعوت می کند. شما می توانید بین زمین و آسمان معلق باشید، سقوط آزاد را تجربه کنید و در نهایت به درون آب های نیلگون خلیج همیشه فارس سقوط شیرجه بزنید.

یک جت اسکی با فشار آب زیاد از طریق لوله قطوره که به آن متصل است شما را از زمین بلند کرده و سبب انجام حرکات نمایشی می شود. در این تفریح شما نهایت هیجان را تجربه خواهید کرد. فلای بورد بیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب است که سریع و چابک هستند. این وسیله عکس العمل های سریعی دارد که باید خودتان را به همان سرعت با آن ها تطبیق دهید. هیچ محدودیتی برای خانم ها و آقایان ندارد و در ساحل سیمرغ و اسکله تفریحی کیش می ‌توانید از این تفریح لذت ببرید.

با فلای بورد، بر فراز آسمان کیش پرواز کنید - الی گشت

تجربه تفریح آبی بنانا کیش

یکی دیگر از تفریحات کیش که بسیار جالب و سرگرم‌کننده است، تفریح آبی بنانا است. از آن‌جایی که تیوب به‌کار رفته در این تفریح شبیه موز است به تفریح بنانا معروف است.

افراد روی این تیوب موزی شکل می‌نشینند و تیوب توسط قایق‌ با سرعت زیاد بر روی دریا به حرکت می‌آید و لذت و هیجان زیادی را برای افراد به‌همراه می‌آورد. این یکی از تفریحات آبی کیش است که باید به‌صورت گروهی آن را تجربه کنید، یعنی حداقل باید ۴ نفر همزمان سوار بنانا شوند و تا ۸ نفر ظرفیت دارد. تقریبا مدت زمان تجربه تفریح آبی بنانا کیش ۱۵ دقیقه است.

احتمالا الان با خودتان می‌گویید، چه تفاوتی بین این تفریح با تفریح آبی شاتل وجود دارد؟ یکی از تفاوت‌های اصلی به تفاوت شکل تیوب در این دو ورزش برمی‌گردد، در تفریح بنانا، تیوپ حالت کشیده دارد، در حالی که در شاتل تیوب‌های مبلی و تشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین تعداد افرادی که می‌توانند شاتل‌سواری را روی آب تجربه کنند، به‌صورت همزمان حداکثر ۴ نفر است، اما در تفریح آبی بنانا تعداد افراد از ۴ نفر شروع می‌شود.

پدل برد برای اوج دلهره

شاید تا به حال در میان تفریحات کیش نام پَدِل بُرد را نشنیده باشید. عاشقان هیجان اما باید نام آن را شنیده باشند و حتی آن را یک بار هم امتحان کرده باشند. پَدِل بُرد در اصل یک تخته محکم است که افراد پا های خود را بر روی آن گذاشته و سپس بر روی آب حرکت می کنند. این تخته ها برای تمام وزن ها مناسب هستند و به شما این امکان را می‌ دهند که به طور همزمان با کودک خود از این تفریح لذت ببرید. محدودیتی هم برای استفاده آقایان و بانوان وجود ندارد. این تفریحات دریایی با مربیان آموزشی انجام می شود و ۱ساعت طول می کشد. ضمن اینکه به شما جلیقه نجات می‌ دهند تا نگران شناور شدن یا پرتاب شدن در آب نباشید. 

تجربه‌ای متفاوت با پدل بورد - الی گشت

جت اسکی پر سرعت

جت اسکی را هم می توان در میان تفریحات کیش ، پر هیجان دانست. البته اگر جرات این را دارید که با سرعت سرسام آوری بر روی آب دریا به پرواز در آمده و شروع به مانور دادن کنید! جالب اینجاست که هر جت اسکی توانایی حمل کردن ۲ نفر را به صورت همزمان دارد و محدودیتی برای آقایان و بانوان در استفاده از آن نیست. ناگفته نماند که اگر وزن شما بالای ۱۰۰ کیلو گرم باشد باید تنها  از جت اسکی استفاده کنیم.

اسکی جذاب روی آب

شاید باور نکنید اما برگزار کننده ورزش تفریحی اسکی روی آب که در جزیره کیش قرار دارد اولین سایت بزرگ اسکی بر روی آب در کل منطقه خاورمیانه محسوب می شود. افرادی که متقاضی انجام این تفریح هستند با به کار بردن تخته اسکی که مخصوص اسکی روی آب است و یک طناب محکم و قطور که به قایق موتوری متصل شده، می ‌توانند از این تفریح جذاب لذت ببرند. مدت زمان این تفریح از ۲۰ دقیقه تا ۱ساعت محاسبه می شود. البته یک نوع دیگر اسکی بر روی آب هم موجود است که آن را به نام “کایت برد” می شناسند. این تفریحات نیاز به بدنی ورزیده و آمادگی جسمانی کافی دارند. پس توصیه می‌ کنیم که افراد مبتدی از این ورزش ها استفاده نکنند.

کایت بوردینگ و روبرویی با اژدهای دریا

آخرین تفریح مهیج از تفریحات کیش کایت بُردینگ است که با استفاده از یک پارا گلایدر و اسکی شما را به مبارزه با موج های اژدها گونه خلیج فارس دعوت می کند. در این تفریح به شدت هیجان انگیز شما بر روی یک تخته اسکی سوار می شوید و به یک کایت بصورت همزمان، متصل خواهید شد. در ادامه کایت حرکت می کند و برای چند لحظه شما را در هوا معلق نگه داشته و مجدداً به سطح آب پرتاب می‌ کند .کایت در اصل بادبان تخته اسکی شماست و وظیفه آن نگه داشتن ورزشکار و تخته زیر پای او و شناور ساختنش بر روی سطح آب است.

با کایت بوردینگ پرواز روی آب‌های خلیج فارس را تجربه گر باشید - الی گشت

گشت دریایی فقط برای شما

گشت دریایی در خلیج فارس، لذت بردن به صورت کاملا خصوصی به همراه دوستان و خانواده از قایقرانی کردن بر روی خلیج همیشه فارس است. شما می‌ توانید در این جشنواره دریایی یک تجربه جذاب از ماهیگیری با تفنگ و همینطور فری دایوینگ را تجربه کنید. هیجانی که هیچ گاه مانند آن را تجربه نخواهید کرد. گشت دریایی همانطور که گفتیم به صورت ۱ نفره، ۲ نفره، ۳ و ۴ نفره به مدت زمان ۵ ساعت قابل رزرو کردن است. بیشتر افراد برای برگزاری جشن تولد، مراسم نامزدی خصوصی، سالگرد ازدواج، خواستگاری کردن و موارد دیگر گشت دریایی را انتخاب می کنند. در گشت دریایی بادکنک آرایی، عکاسی، سرو کیک، برگزاری فیلم و موسیقی جزء تمام تفریحات مهیج و بی نظیری است که می توانید تجربه کنید.

 پارک آبی کیش، پارک اوشن – تفریحات کیش

پارک اوشن تنهاترین و بزرگ‌ترین پارک آبی روباز در ایران است که بانوان هم می‌توانند از این پارک استفاده کنند. این پارک آبی امکانات بسیاری را در خود جای داده است، سونا، جکوزی و استخرهای روباز را در هیچ جای دیگری با این سطح از کیفیت در جزیره نمی‌توانید پیدا کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید امکان استفاده از این پارک آبی در فصول سرد سال نیز وجود دارد؛ چراکه وسایل گرمایشی در این مجموعه وجود دارد تا مسافران بتوانند در هر زمانی از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

پارک آبی اوشن از آن دسته تفریحات کیش است که به شما توصیه می‌کنیم، حتما آن را امتحان کنید. رستوران، کافی‎شاپ، سالن ماساژ و اسپا، فضای مخصوص کودکان و ترانسفر رایگان از مبدا تنها چند مورد از امکانات این مجموعه تفریحی به‌شمار می‌رود. همچنین اگر لوازم شنا را همراه خود نیاورده‌اید، نگران نباشید؛ چراکه می‌توانید از فروشگاه پارک آبی اوشن، تمام لوازم موردنیاز خود را خریداری کنید.

 پارک آبی کیش، پارک اوشن - الی گشت

شنا در پلاژهای متنوع کیش – تفریحات کیش

یکی دیگر از تفریحات آبی کیش که برای آقایان و بانوان قابل استفاده است، شنا در پلاژهای متنوع کیش است. با طراحی پلاژهای مختلف در سرتاسر ساحل، این امکان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که آزادانه در دل آب‌های خلیج همیشه فارس شنا کنند یا آفتاب بگیرند.

امکانات زیادی در پلاژها وجود دارد که می‌توان به دوش آب، تخته ساحلی، سایه‌بان، نجات غریق، رختکن، سرویس بهداشتی، اتاق مخصوص ماساژ و اسپا و غرفه مخصوص خرید تجهیزات شنا، خوراکی و غیره اشاره کرد.

تجربه قایق سواری و ماهیگیری در کیش

به‌عنوان معرفی آخرین تفریحات آبی کیش، ماهیگیری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر خودتان در این زمینه حرفه‌ای هستید و تجهیزات لازم را در اختیار دارید، در هر قسمتی از ساحل می‌توانید این کار را انجام دهید، اما اگر در این زمینه تخصصی ندارید، کلوپ‌های زیادی وجود دارند که به‌صورت حرفه‌ای آموزش‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند.

دو کلوپ ماهیگیری هامور و مارینا برای رقم‌زدن تجربه‌ای متفاوت از ماهیگیری انتخاب‌های عالی به‎شمار می‌روند. بهترین زمان برای ماهیگیری صبح زود یا هنگام غروب آقتاب است، بنابراین اگر به‌دنبال موقعیت مناسبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در این زمان‌ها برای ماهیگیری اقدام کنید.

قایق‌سواری نیز از جمله مهیج‌ترین تفریحات کیش است که تجربه آن حس متفاوتی دارد. شما می‌توانید متناسب با هزینه‌ و سلیقه خود یکی از قایق‌های پدالی، پارویی، موتوری، تفریحی و VIP را رزرو کنید و نهایت لذت را ببرید.

در بخش اول از این مقاله سعی کردیم به معرفی مهیج‌ترین تفریحات آبی کیش بپردازیم تا بتوانید در سفر به این جزیره زیبا، تفریح موردعلاقه خود را انتخاب کنید و دچار سردرگمی نشوید. در ادامه به معرفی تفریحات غیرآبی کیش می‌پردازیم، بنابراین توجه شما را به ادامه مطلب جلب می‌کنیم.

تجربه قایق سواری و ماهیگیری در کیش - الی گشت

بیگ بال از جمله مهیج ترین تفریحات کیش

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که می‌توانید به‌خوبی تعادل خودتان را حفظ کنید، اگر این چنین است، به شما پیشنهاد می‌کنیم از امتحان تفریح بیگ‌بال غافل نشوید.

همان‌طور که از نام بیگ‌بال مشخص است، یک توپ بسیار غول پیکر است که روی آب به‌حالت شناور قرار دارد. در این بازی، شما درون توپ می‌روید و باید بتوانید بدون این‌که زمین بخورید، تعادل خود را حفظ کنید.

اگر بتوانید به‌خوبی تعادل‌تان را حفظ کنید، می‌توانید کنترل حرکت توپ روی آب را در اختیار بگیرید. در صورتی که بلیط بیگ‌بال‌های بزرگ‌تر را خریداری کنید، می‌توانید این تفریح را به‌همراه دوستان خود انجام دهید، در این شرایط بدون تردید این بازی جذابیت بیشتری برایتان دارد.

امتحان این تفریح برای همه افراد امکان‌پذیر است و می‌توانید در اسکله تفریحی کیش، این سرگرمی جذاب و مهیج را تجربه کنید. همچنین در مقایسه با دیگر تفریحات کیش، هزینه کمتری دارد و تقریبا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

تفریحات هیجان انگیز غیر آبی کیش – تفریحات کیش

تمام تفریحات کیش تنها به تفریحات آبی محدود نمی‎شود، ازاین‌رو اگر خیلی از تفریحات آبی دل خوشی ندارید یا به آکوافوبیا مبتلا هستید، می‌توانید تفریحات غیرآبی کیش را امتحان کنید. بهترین زمان برای تجربه تفریحات غیرآبی کیش، فصل پاییز است، البته هزینه سفر در این فصل در مقایسه با زمان‌های دیگر گران‌تر است، اما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها در فصل تابستان به کیش سفر کنید تا بتوانید با هزینه کمتر، تفریحات بیشتری را در این جزیره زیبا تجربه‌گر باشید.

بانجی جامپینگ از تفریحات کیش 

تجربه بانجی جامپینگ در میان تفریحات کیش می ‌تواند نظر شما را در مورد تجربه حس هیجان عوض کند. این ورزش متفاوت اخیراً در بیشتر نقاط مختلف کشور ما نیز ارائه می شود در کیش کمی متفاوت است. در اصل یکی از منحصر به فرد ترین بانجی جامپینگ های کشورمان در جزیره کیش قرار دارد. بانجی جامپینگ جزیره کیش در کنار شهر زیرزمینی کاریز واقع شده و دو سر کوی ۶۰ متری و ۴۰ متری دارد. همچنین در ساخت این سکو ها تمام استاندارد ها رعایت شده اند و به لحاظ ایمنی هیچ ایرادی نمی‌تواند به آن ها گرفت.

بانجی جامپینگ - الی گشت

دوچرخه سواری یک تفریح دوست داشتنی در جزیره کیش – تفریحات کیش

اگر به‌دنبال یک تفریح ارزان و آسان هستید، دوچرخه‌سواری در پیست معروف این جزیره می‌تواند بهترین انتخاب باشد. پیست دوچرخه‌سواری جزیره کیش ۷۵ کیلومتر طول دارد و تقریبا پیمایش آن با دوچرخه ۳ الی ۴ ساعت زمان می‌برد. این پیست به موازات ساحل قرار دارد و هیچ وسیله نقلیه‌ای در این پیست تردد نمی‌کنند، در نتیجه در کنار امنیت بسیار بالا، منظره‌ای فوق‌العاده‌ای از دریا را در اختیار دوچرخه‌سواران قرار می‌دهد.

به‌شما پیشنهاد می‌کنیم که کل مسیر را به‌صورت پیوسته رکاب نزنید، بلکه در بخش‌هایی از مسیر توقف کنید و با خرید یک نوشیدنی و استراحت در مکان‌هایی که در طول مسیر وجود دارد، از این تفریح لذت ببرید.

برای کرایه دوچرخه می‌توانید از شعبه‌های پرشین گلف یا کشتی یونانی برای اجاره دوچرخه‌های یک نفره، دو نفره و سه‌چرخه اقدام کنید.

سافاری یک تفریح مهیج در جزیره زیبای کیش

سافاری از جمله مهیج‌ترین تفریحات کیش به‌حساب می‌آید و اگر عاشق هیجان هستید، از تجربه این تفریح غافل نشوید. در سافاری شما سوار ماشین‌های آفرودی می‌شوید و یک راننده حرفه‌ای با سرعت بالا، مسیرهای پرفراز و نشیب را در دل صحرا می‌راند و با پخش آهنگ‌های شاد، لذت و هیجان زیادی را به مسافران تزریق می‌کند.

این تفریح برای همه افراد امکان‌پذیر است و معمولا مراکز سافاری کیش در دو بازه زمانی مختلف ۹ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۵ ظهر تا ۲۰ شب به گردشگران خدمت‌رسانی می‌کنند.

سافاری - الی گشت

تنیس و بدمینتون

یکی دیگر از تفریحات کیش که طرفداران خاص خود را دارد، تنیس و بدمینتون است که انجام آن در جزیره کیش حس‌وحال خاص خود را دارد.

اگر وسایل این بازی‌ها را با خود به کیش نیاورده‌اید، نیازی به نگرانی نیست؛ چراکه مجموعه‌های ورزشی جزیره یا حتی بعضی از هتل‌ها امکانات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند. برای مثال مجموعه تنیس المپیک کیش مجهزترین زمین‌های مخصوص بازی تنیس و بدمینتون را در خود جای داده است و علاقه‌مندان می‌توانند در ۸ زمین خاکی، ۲ زمین مخصوص بانوان و ۴ زمین هاردکورت، به این بازی بپردازند.

از طرفی در امکانات بعضی از هتل‌های کیش زمین تنیس و بدمینتون وجود دارد که مسافران این هتل‌ها می‌توانند از این امکان نهایت استفاده را ببرند. معمولا در استفاده از امکانات هتل، اولویت با مسافرانی است که در آن هتل اقامت دارند.

جایروکوپتر تفریح شجاعان

جایروکوپتر هیجان انگیز است اما هیچ ربطی به آب و تفریحات آبی ندارد. برای لذت بردن و انجام این تغییر هیجان انگیز باید خود را به فرودگاه بین المللی جزیره کیش برسانید. در این فرودگاه یک باند به طول ۱۵۰۰ متر را به این تفریح اختصاص داده‌اند. گردشگران و متقاضیان می توانند به وسیله جایروکوپتر پرواز جذابی را تجربه کنند. ارتفاع این پرواز مشخص است و زمان آن تنها ۱۰ دقیقه خواهد بود. جایروکوپتر ظاهری شبیه به هواپیما های نقلی و کوچک دارد، ۲ نفره است اما عملکرد آن درست مانند هلیکوپتر خواهد بود.

فوتبال حبابی یک تفریح متفاوت

اگر به‌همراه دوستان یا خانواده به کیش سفر می‌کنید، پس حتما فوتبال حبابی را امتحان کنید؛ چراکه این یک تفریح گروهی است و به دو تیم ۱ الی ۵ نفره نیاز است. بازیکنان در این بازی باید توپی به‌شکل حباب را بپوشند که بالاتنه آن‌ها را در برمی‌گیرد. این بازی دو نیمه دارد و هر نیمه ۵ دقیقه زمان می‌برد. تیمی در این بازی برنده است که دروازه حریف را به تعداد دفعات بیشتری باز کند. افراد با وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم می‌توانند این تفریح را تجربه کنند.

فوتبال حبابی یک تفریح متفاوت - الی گشت

شهربازی هایلند

اگر همراه با کودک خود به جزیره کیش سفر کرده‌اید، حتما زمانی را به گشت‌وگذار و تفریح در شهربازی هایلند اختصاص دهید. در این شهر بازی، امکانات و تجهیزات بسیاری برای بازی وجود دارد و بدون تردید خاطره‌ای خوش در ذهن کودکان از سفر به کیش به یادگار می‌گذارد. شهربازی هایلند در بلوار خلیخ فارس قرار دارد و از ساعت ۱۱ صبح تا ۱ شب به‌صورت پیوسته فعالیت می‌کند. 

همچنین با رفتن به شهربازی هایلند، حتما سینما ۷ بعدی آن را امتحان کنید؛ چراکه می‌توانید شادی و هیجان غیرقابل وصفی را تجربه‌گر باشید.

قلعه وحشت برای تجربه وحشت واقعی 

یکی دیگر از تفریحات کیش که البته جزء تفریحات غیر آبی به حساب می‌ آید و تجربه ترس و دلهره را توأمان برای شما ایجاد می کند، قلعه وحشت کیش است. این قلعه که در بلوار داریوش و جنب هتل ارم واقع شده، سفری مخوف و پیش بینی نشده را به دل تاریکی ها برای شما رقم خواهد زد. شاید باور نکنید اما اگر شجاعت کافی را ندارید توصیه می‌ کنیم هیچ گاه وارد قلعه وحشت کیش نشوید.

در این قلعه حتی از صدای نفس ‌های خود نیز وحشت خواهید کرد. این قلعه یک نوع سافاری رعب و وحشت است که طراحی منحصر به فرد و ویژه ‌ای دارد. عبور شما از مسیر قلعه وحشت تنها ۱۰ دقیقه طول می‌ کشد اما مطمئن باشید بعد از اینکه از آن خارج شدید احساس می کنید که ده سال پیر تر شده اید.  ممکن است تصور کنید که ما داریم زیاده از حد بزرگ نمایی می کنیم. اما آن لبخندی که گوشه لب شماست به نشانه شجاعت و بی خیالیتان، همان اشتباه بزرگی است که خیلی ها مانند شما قبل از ورود به قلعه وحشت مرتکب شدند.

اتاق فرار کیش

اتاق فرار کیش از آن دسته تفریحات این جزیره به‌حساب می‌آید که لذت و هیجان خاص خود را دارد. تنها دقت داشته باشبد برای انجام این بازی حداقل باید ۳ نفر باشید و نمی‌توانید فرزندتان را همراه با خود به اتاق فرار ببرید.

مدت زمان این تفریح تقریبا یک ساعت است و خانم‌ها و آقایان می‌توانند به‌صورت همزمان این تفریح را تجربه کنند. دیپلمات و هایلند از معروف‌ترین اتاق‌های فرار جزیره کیش هستند و در فصل پاییز که تعداد گردشگران در جزیره بیشتر از حالت عادی، ظرفیت این اتاق فرارها خیلی زود تکمیل می‌شود. اتاق فرار کیش از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب به‌صورت پیوسته باز است.

اتاق فرار کیش - الی گشت

تجربه اسکوتر برقی در کیش

بانوان و آقایان بالای ۱۵ سال می‌توانند اسکوتر برقی در کیش را امتحان کنند. در این تفریح، شما سوار اسکوتر برقی می‌شوید و در مسیرهای مشخص حرکت می‌کنید. برای مثال یکی از مسیرهای تعیین شده پیست دوچرخه‌سواری کیش است.

برای کرایه اسکوتر برقی می‌توانید به یکی از چند مکان اسکله تفریحی کیش، ساحل دامون یا سیمرغ بروید و با در دست داشتن کارت شناسایی و هزینه لازم، برای اجاره اسکوتر برقی اقدام کنید.

در صورتی که از نحوه کار با اسکوتر برقی اطلاعی ندارید، حتما این مورد را با فرد مسئول آن‌جا در میان بگذارید تا آموزش لازم را در اختیارتان قرار دهد. اگر به این موضوع توجه نکنید و خسارتی به وسیله وارد شود، باید هزینه خسارت را پرداخت کنید.

برای استفاده از اسکوتر برقی لازم است که از سمت راست با سرعت آرام حرکت کنید و پیش از اتمام شارژ اسکوتر، به محل کرایه برگردید.

تفریحات کیش مخصوص کودکان

بعد از معرفی تفریحات آبی و غیر آبی کیش، اکنون به یکی دیگر از سرفصل‌های این مطلب، یعنی بهترین تفریحات کیش مخصوص کودکان می‌پردازیم.

برای خیلی از گردشگران که به همراه کودک خود به جزیره کیش سفر می‌کنند، این سوال پیش می‌آید که آیا برای کودکان نیز در این جزیره تفریحی وجود دارد؟ پاسخ به این سوال بدون تردید بله است؛ چراکه کیش یک مقصد توریستی به‌حساب می‌آید و تمهیدات لازم را در مورد تفریحات مناسب انواع سنین فراهم کرده است.

در ادامه به معرفی بهترین تفریحات جزیره کیش مخصوص کودکان می‌پردازیم، تفریحاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم، متناسب با سلایق مختلف است، در نتیجه با خواندن اطلاعات مخصوص به هر کدام، تفریح مناسب را برای کودک خود انتخاب کنید.  

پارک ژوراسیک کیش

یکی از تفریحات جزیره کیش مخصوص کودکان، پارک ژوراسیک یا تم پارک سنتر کیش است. این پارک شامل دو بخش ژوراسیک پارک و مجیک پارک است. در پارک ژوراسیک در واقع شبیه‌سازی‌هایی از موجودات ماقبل تاریخ و دایناسورها وجود دارد که برای کودکان و حتی بزرگسالان بسیار جذاب است.

در این پارک، شبیه‌سازی‌ها چیزی ورای یک مسجمه ساده است؛ چراکه دایناسورها حرکت می‌کنند و صداهایی تولید می‌کنند، حتی کودکان می‌توانند شاهد نبرد دایناسورها با یکدیگر باشند.

در بخش پارک جادویی (مجیک پارک) یک اتاق خطای دید وجود دارد که می‌توانید در این اتاق همراه با کودک خود، عکس‌های جذاب و متفاوتی را ثبت کنید. ورودی پارک ژوراسیک کیش برای کودکان زیر سه سال رایگان است و برای کودک بالای سه سال باید بلیط تهیه شود.

پارک ژوراسیک کیش - الی گشت

پارک آبی کیش

در بخش مهیج‌ترین تفریحات آبی کیش، به معرفی پارک آبی کیش (اوشن پارک) پرداختیم. در این پارک فضای مناسبی برای کودکان طراحی شده است، در نتیجه کودکان می‌توانند همراه با بزرگسالان در این پارک به تفریح بپردازند. نرخ بلیط پارک آبی اوشن متناسب با قد کودک تعیین می‌شود.

شهر بازی هایلند – تفریحات کیش

شهربازی همیشه برای کودکان یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات به‌حساب می‌آید، شهر بازی هایلند کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای رده سنی ۲ تا ۱۴ سال و همچنین بزرگسالان تفریحات بسیار جالبی را در خود جای داده است.

پارک دلفین کیش

بدون تردید یکی از جذاب‌ترین تفریحات کیش برای کودکان و بزرگسالان، پارک دلفین‌ها است. باغ پرندگان جزیره کیش نیز در این پارک قرار دارد و شاید بتوان گفت جزو مکان‌های تفریحی که همه گردشگران از آن بازدید می‌کنند، یعنی نمی‌توانید به جزیره کیش سفر کنید و از این پارک بازدید نکنید.

اگر پکیج پارک دلفین کیش را خریداری کنید، در کنار بازدید از دلفین‌ها می‌توانید باغ پرندگان و شعبده‌بازی و آتش بازی را شاهد باشید که یقینا برای کودکان جذاب خواهد بود.

بلیط ورودی پارک دلفین‌های کیش برای کودکان زیر دو سال رایگان، برای کودکان بین ۲ تا ۴ سال نیم بها و برای کودکان بالای ۴ سال تهیه بلیط کامل لازم است.

پارک دلفین کیش - الی گشت

کشتی های آکواریومی کیش

یکی دیگر از دوست‌داشتنی‌ترین تفریحات کیش مخصوص کودکان، بازدید از کشتی‌های آکواریومی است. در جزیره کیش، مجموعا هفت کشتی آکواریومی وجود دارد که بعضی از مدل‌های آن کف شیشه‌ای، بعضی دیگر دورتادور شیشه‌ای و بعضی دیگر کف و دورتادور شیشه‌ای هستند.

تماشای ماهی‌ها و دیگر آبزیان رنگارنگ در کشتی های آکواریومی کیش برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود و خاطره‌ای خوش از این جزیره در ذهن آن‌ها به‌یادگار می‌‌گذارد. نرخ بلیط برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است.

تله کابین کیش – تفریحات کیش

یکی دیگر از تفریحات کیش که برای کودکان و بزرگسالان مناسب است، تله کابین کیش است. تله کابین میکامال در جزیره کیش به طول ۶ کیلومتر با چشم‌اندازی از دریای زیبای خلیج فارس، یک تفریح مناسب برای خانواده‌ها است. نرخ بلیط تله کابین برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است.

پارک برفی کیش

اگر به‌دنبال یک تفریح متفاوت و جدید در جزیره کیش هستید، پارک برفی همان تفریحی است که باید آن را انتخاب کنید. پارک برفی کیش در حقیقت یک محیط شبیه‌سازی شده برفی به‌شکل طبیعی است که می‌توانید در داخل آن تیوپ سواری، سورتمه سواری، برف بازی و دیگر تفریحات برفی را تجربه کنید.

لباس گرم و دیگر تجهیزات لازم به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید در کنار کودک خود تجربه بی‌نطیری را در این پارک برفی رقم بزنید. ورود کودکان زیر ۲ سال به پارک برفی ممنوع است و برای کودکان بالای ۲ سال باید بلیط تهیه شود.

پارک برفی کیش - الی گشت

پاراسل کیش

یکی از تفریحات آبی کیش که برای کودکان نیر قابل استفاده است، پاراسل است، البته تنها به‌شرطی که وزن کودک تقریبا ۲۰ کیلوگرم باشد و خیلی جثه ریزی نداشته باشد، در این شرایط می‌تواند به‌همراه پدر و مادر خود، این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کند.

سیرک جزیره کیش

سیرک جزیره کیش تنها در ایام نوروز فعال است، بنابراین اگر در تعطیلات نوروزی به کیش سفر کردید، بازدید از سیرک جزیره را از خاطر نبرید.

سیرک بین‌المللی ایران پرتغال از تفریحات جذاب برای کودکان است؛ چراکه نمایش‌های زیادی به‌همراه شعبده‌بازی در آن به‌اجرا در‌ می‌آید و می‌تواند یک خاطره به‌یادماندنی از جزیره برای خودتان و کودک‌تان به‌یادگار بگذارد. سیرک جزیره در تعطیلات عید نوروز هر شب کنار اسکله تفریحی کیش برگزار می‌شود و نرخ بلیط برای کودکان زیر ۳ سال رایگان و برای کودکان بالای ۳ سال تهیه بلیط کامل لازم است.

کشتی تفریحی اوستا کیش

یکی دیگر از فوق‌العاده‌ترین تفریحات کیش، یک گشت‌وگذار دریایی ۲ ساعته است که با موزیک زنده و شام همراه است. این در حقیقت یک تفریح خانوادگی به‌حساب می‌آید که برای کودکان نیز مناسب است.

کشتی تفریحی اوستا کیش در مقایسه با دیگر کشتی‌ها، عرشه بزرگ‌تری دارد و طبیعتا قدم زدم روی عرشه کشتی، ثبت عکس‌های یادگاری، سرو شام همراه با پخش موزیک‌های زنده برای شما و کودک‌تان جذاب خواهد بود. نرخ این بلیط برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است.

کشتی تفریحی اوستا کیش - الی گشت

مجموعه پارک سافاری جزیره زیبای کیش – تفریحات کیش

پارک سافاری جزیره زیبای کیش از آن دسته تفریحات کیش است که برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. در این مجموعه تفریحات متنوعی از قبیل ترامپولین، موتوربازی، مینی گلف، عینک واقعیت مجازی و غیره مخصوص کودکان و نوجوانان وجود دارد.

همچنین پکیج‌های متنوعی مخصوص رده سنی بین ۵ تا ۱۱ سال و بالای ۱۱ سال وجود دارد که چندین تفریح را در خود جای داده‌اند و گزینه مناسبی برای انتخاب به‌شمار می‌روند. هزینه‌های این مجموعه نسبت به پکیج انتخابی و آیتم‌ها متفاوت خواهد بود.

گشت دور جزیره کیش

یکی از تفریحات دوست‌داشتنی برای کودکان گشت دور جزیره با مینی‌بوس یا اتوبوس دو طبقه روباز است. البته دقت داشته باشید این گشت تقریبا ۴ ساعت زمان می‌برد، بنابراین برای کودکان زیر ۴ سال با توجه به گرمای هوای جزیره خیلی ایده‌آل نیست. اما برای کودکان بالای ۴ سال گزینه بسیار مناسبی است.

در کنار این تفریحات کیش، شما می‌توانید دیگر تفریحات رایگان را نیز حتما با کودک خود امتحان کنید. برای مثال، ماسه بازی در کنار ساحل، قدم زدن کنار دریا و حتی استفاده از محوطه بازی کودکان در پارک‌های ساحلی می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد.

تفریحات شبانه کیش که از آن ها خبر ندارید!

در این بخش از مقاله تفریحات کیش، قصد داریم به معرفی تفریحات شبانه این جزیره زیبا بپردازیم تا بتوانید با آشنایی با آن‌ها، برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری داشته باشید.

تفریحات شبانه کیش که از آن ها خبر ندارید! - الی گشت

بهترین تفریح شبانه کیش، پیاده‌روی روی اسکله

اگر از جمله افرادی هستید که خیلی به پیاده‌روی و قدم زدن علاقه دارید، پس باید حتما پیاده‌روی روی اسکله جزیره کیش آن هم در شب را از دست ندهید؛ چراکه بدون تردید لذت متفاوتی را احساس خواهید کرد.

اسکله جزیره کیش به طول ۴۳۷ متر بدون تردید یکی از زیباترین جاذبه‌های تفریحی این جزیره است که صدای آرامش‌بخش دریا احساس فوق‌العاده‌ای را برای‌تان به‌ارمغان می‌آورد. امکانات زیادی در نزدیکی اسکله از جمله بولینگ، سینما ۴ بعدی، بالن‌سواری، دوچرخه‌سواری و غیره نیز برای مسافران وجود دارد.

‌بولینگ مریم – تفریحات کیش

اگر می‌خواهید دور از شلوغی‌های جزیره در نزدیکی اسکله، اوقات خوشی را تجربه‌گر باشید، بولینگ مریم بهترین انتخاب خواهد بود. در این مجموعه خدمات و امکانات زیادی از قبیل انواع بازی‌های کامپیوتری، بیلیارد، بولینگ، باشگاه بدنسازی، استخر، سونا و جکوزی و غیره برای رفاه هر چه بیشتر گردشگران وجود دارد.

چشم‌انداز این مجموعه فوق‌العاده است و می‌توانید هنگام استفاده از خدمات آن، تصویر چشم‌نوازی از دریا را شاهد باشید.

کشتی یونانی

یکی از فوق‌العاده‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش در شب، کشتی یونانی است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و باوجود تلاش‌های بسیار، نجات کشتی میسر واقع نشد، ازاین‌رو از آن سال‌ها تا به امروز به همان شکل باقی مانده است.

کشتی یونانی یکی از بهترین منظره‌هایی است که می‌توانید در ساحل غربی جزیره هنگام تماشای غروب آفتاب شاهد باشید.

کشتی یونانی - الی گشت

پارک شهر – تفریحات کیش

بازدید از پارک شهر آن هم در شب یکی از بهترین تفریحات کیش به‌حساب می‌آید. این پارک در بلوار خلیج فارس در نزدیکی میدان امیرکبیر قرار دارد و امکانات بی‌نظیری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

کارتینگ، سینما، کلبه وحشت، اتاق فرار و شهربازی کوچک از جمله امکانات پارک شهر به‌حساب می‌آید. همچنین آبنمایی که در کنار فضای سبز این پارک قرار دارد، از جذاب‌ترین آیتم‌هایی است که می‌توانید در این پارک شاهد باشید.

به‌طور کلی، در پارک شهر، آثار هنری زیادی قرار دارد و حتی دیوارهای این پارک توسط هنرمندان به‌زیبایی طراحی شده است، ازاین‌رو با دیگر پارک‌هایی که دیده‌اید فرق دارد. همچنین این پارک دارای یک دریاچه مصنوعی است و می‌توانید قایق پدالی کرایه کنید و گشتی در این دریاچه بزنید.

کشتی ‌های تفریحی کیش

اگر از جمله افرادی هستید که از گشت‌وگذار در دل دریا و تماشای مناظر فوق‌العاده غروب آفتاب لذت می‌برید، حتما از کشتی‌ های تفریحی کیش استفاده کنید.

این کشتی‌ها در اسکله تفریحی کیش قرار دارند و تا پاسی از شب خدمات بی‌نظیری را به مسافران ارائه می‌دهند. پخش موسیقی زنده، برنامه‌های سرگرم‌کننده، جنگ‌های شبانه و سرو شام از جمله خدمات این کشتی‌های تفریحی است.

رستوران‌ های کیش با موسیقی زنده – تفریحات کیش

رستوران کیش با ارائه موسیقی‌های زنده یکی از بهترین تفریحات کیش آن هم در شب به‌شمار می‌رود و به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما یکی از وعده‌های شام را در این رستوران‌ها صرف کنید.

هوای جزیره شب‌ها خنک‌تر است و خوردن شام در کنار دوستان و خانواده‌ها در کنار پخش موسیقی زنده، می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برای‌تان باشد. از معروف‌ترین رستوران‌های این جزیره می‌توان می‌توان به کرال، شاندیز، عمو اکبر، سالود و غیره اشاره کرد.

رستوران‌ های کیش با موسیقی زنده - الی گشت

باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی در واقع یک مقیاس کوچک از ایران است که قدم زدن در شب در این باغ، حس‌وحال متفاوتی دارد. این باغ با وسعت ۳۲ هزار هکتار، از هر قوم و استان ایران یک نماد تاریخی را در خود جای داده است و به‌خوبی فرهنگ اقوام و فرهنگ‌های ایرانیان را به‌تصویر می‌کشد.

از جمله نمادهای تاریخی موجود در باغ راه ایرانی می‌توان به دروازه‌ قرآن شیراز، پل سی‌و‌سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، پل دختر لرستان، دروازه شمیران، سردر باغ ملی تهران، دروازه طاق بستان کرمانشاه، دروازه ارگ علیشاه آذربایجان و دروازه رق‌آباد کرمان اشاره کرد.

تفریح برتر در کنار بقیه تفریحات کیش 

این تفریحات در نوع خود بی ‌نظیر و البته به شدت چند پر هیجان هستند. کیش سالهاست که مقصدی پر طرفدار و جذاب در میان ایرانیان به حساب می آید. آب و هوای مطبوع و معتدلی دارد و حتی تابستان های آن با وجود شرجی بودن هم جذاب است. اگر یک بار حتی بدون تجربه کردن تفریحاتش در این جزیره به تماشای طلوع آفتاب از ساحل مرجان و یا غروب آفتاب از دیگر اسکله‌ ها نشسته باشید، عاشق این جزیره می شوید. کیش ترکیبی از هیجان و آرامش در کنار هم است و تمام گردشگران و مسافران را دست پر راهی دیارشان خواهد کرد. 

تور های ویژه