مقایسه کامل مالدیو و تایلند، دو مقصد رویایی جهان!

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 16 دی ، 1402 7 دقیقه
مقایسه مالدیو و تایلند - الی گشت

تصمیم‌گیری برای انتخاب مقصد سفر از بین مالدیو و تایلند کار راحتی نیست زیرا هر دوی این کشورها زیبایی‌های طبیعی، تفریحات فوق‌العاده سرگرم‌کننده و جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند و چیزهای زیادی برای ارائه دارند. سواحل این کشورها از زیباترین سواحل جهان بوده و امکان لذت بردن از فعالیت‌های آبی در آن‌ها وجود دارد. برای داشتن یک سفر لذت‌بخش و خاطره‌انگیز، گردشگران می‌توانند حداکثر ۶ الی ۸ روز را در هر یک از این کشورها سپری کنند. همچنین افرادی که علاقه‌مند به تمدید زمان سفر خود باشند می‌توانند با خیالی آسوده ۱۲ تا ۱۴ روز عالی در مالدیو یا تایلند داشته باشند. با سفرهای پایتخت همراه باشید تا در این مقاله به مقایسه مالدیو و تایلند بپردازیم.

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر صدور ویزا برای ایرانیان

ابتدا بیایید نگاهی به مقایسه مالدیو و تایلند از نظر صدور ویزا برای ایرانیان بیندازیم. ایرانیان برای سفر به کشور مالدیو نیازی به دریافت ویزا ندارند و ویزای این کشور در فرودگاه صادر می‌شود. برای دریافت ویزای فرودگاهی مالدیو، باید با در دست داشتن مدارک زیر به باجه صدور روادید فرودگاه ماله مراجعه کنید.

  • پاسپورتی که حداقل شش ماه تا پایان اعتبار آن زمان باقی مانده است.
  • گواهی معتبر مبنی بر رزرو هتل و اقامتگاه در جزایر مالدیو
  • بلیط رفت و برگشت
  • یک قطعه عکس پرسنلی
  • مبلغ پنجاه دلار هزینه‌ی اقامت برای هر روز

برخلاف کشور مالدیو تمام ایرانیانی که قصد سفر به تایلند را دارند باید از قبل ویزا بگیرند. در صورتی که هدف شما سفر تفریحی باشد می‌توانید درخواست ویزای توریستی تایلند دهید. برای دریافت این ویزا باید حسابتان حداقل ۵۰ میلیون تومان موجودی داشته باشد. همچنین افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند به صورت انفرادی یا حتی با مادر برای دریافت ویزای تایلند اقدام کنند و باید همراه با پدر یا پدر و مادر درخواست ویزا دهند. برای دریافت ویزای تایلند باید به کنسولگری این کشور در شهر تهران، خیابان بهارستان مراجعه کرده و بعد از تکمیل فرم تقاضا و ارائه مدارک منتظر نتیجه شوید.

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر جاذبه های گردشگری

مالدیو و تایلند، هر دو از زیباترین کشورهای جهان هستند و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی زیادی را در خود جای داده‌اند. در مقایسه مالدیو و تایلند از نظر جاذبه های گردشگری باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جاذبه‌های گردشگری تایلند

تایلند یکی از جذاب‌ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است. این کشور پر از سواحل زیبا، معابد تماشایی، زندگی شهری پرجنب‌وجوش و تفریحات شبانه جذاب است و گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن جاذبه‌های گردشگری تایلند به این کشور سفر می‌کنند.

جاذبه های گردشگری تایلند - الی گشت

کاخ بزرگ ۱۵۰ ساله در قلب بانکوک

این کاخ بزرگ با مساحت ۲۱۸۴۰۰ متر مربع در گذشته محل زندگی پادشاهان سیام بوده است. امروزه این کاخ یک جاذبه توریستی محسوب می‌شود که مهم‌ترین بخش آن، مجسمه بزرگ بودا است. اگر قصد بازدید از این بنا را داشته باشید باید قوانین سختگیرانه پوشش را در آن رعایت کنید.

لذت بردن از ماساژ تایلندی

ماساژ سنتی و دیرینه تایلندی یکی از معروف‌ترین شیوه‌های بهبود آرامش جسم و روان است و سلامت و شادابی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. بیشتر گردشگران کشور تایلند علاقه‌مند هستند این ماساژ در زادگاه آن یعنی تایلند تجربه کنند.

بازار شناور دامنوئن سادواک

یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری تایلند بازارهای شناور این کشور هستند. بازار شناور دامنوئن سادواک بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بازار شناور تایلند است و قایق‌های زیادی در سراسر کانال این بازار کالاهای خود را به فروش می‌رسانند. این بازار تقریبا ۱۰۰ کیلومتر از بانکوک فاصله دارد و در آن، گردشگران می‌توانند با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شوند.

بازار شناور دامنوئن سادواک - الی گشت

جزیره منحصر به‌ فرد کو فی فی

این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز در استان کرابی تایلند قرار دارد و فقط از طریق قایق قابل دسترسی است. احتمالا بیشتر مردم دنیا تصاویری از این جزیره را در فیلم‌های جمیزباند مشاهده کرده‌اند.

غذاهای محلی خیابانی را امتحان کنید

غذاهای خیابانی تایلند از معروف‌ترین جاذبه‌های این کشور زیبا هستند. تقریبا در تمام خیابان‌های تایلند می‌توانید چندین محل فروش غذاهای خیابانی که خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند پام‌پد، گوشت کبابی، سالاد پاپایا و بستنی را می‌فروشند مشاهده کنید.

پارک ملی خائو یای

Khao Yai با مساحت ۲۱۶۸ کیلومتر مربع، اولین پارک ملی تاسیس شده در تایلند است. این پارک از یک جنگل بارانی تشکیل شده و آبشارها، حیوانات و پرندگان زیادی را در خود جای داده است.

پارک ملی خائو یای - الی گشت

وات آرون

در بین ۳۱۰۰۰ معبد بودایی تایلند، وات آرون یا «معبد خدای سپیده دم» یکی از معروف‌ترین آن‌هاست. این معبد ساخته شده با کاشی چینی و سرامیک، ۷۹ متر ارتفاع دارد و در سواحل رودخانه چائوفرایا واقع شده است.

جزیره پوکت

جزیره بزرگ پوکت در جنوب تایلند و در دریای آندمان قرار دارد. این جزیره پر از رستوران‌ها و زیارتگاه‌های چینی است و هر ساله یک جشنواره گیاه‌خواری چینی در آن برگزار می‌شود. البته به جز جشن‌های چینی‌ها، قومیت‌های دیگر این جزیره هم، سنت‌ها و جشن‌های خود را در پوکت برگزار می‌کنند. از زیباترین سواحل این جزیره بزرگ می‌توان به پاتونگ، راوای، کامالا، کارون، کاتا یای، کاتا نوی و مای خائو اشاره کرد. تماشای غروب خورشید در این سواحل زیبا، یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات جزیره پوکت محسوب می‌شود. همچنین زندگی شبانه این جزیره برای گردشگران حسابی جذاب است.

پوکت - الی گشت

جاذبه های گردشگری مالدیو

مجمع‌الجزایر مالدیو از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده است. در ادامه مقایسه مالدیو و تایلند به سراغ معرفی جاذبه های گردشگری مالدیو می‌رویم.

جزیره کومو کاکائو

جزیره کومو کاکائو یکی از زیباترین جزیره‌های مالدیو است که مناظر طبیعی بسیار دیدنی و سواحل فوق‌العاده زیبایی دارد. استراحتگاه‌ها و ویلاهای ساحلی و آبی این جزیره برای گذراندن تعطیلات، به خصوص تعطیلات ماه عسل، ایده‌آل هستند.

جزیره باروس

جزیره باروس با سواحل شن سفید و آب شفاف کریستالی یکی از محبوب‌ترین جزایر مالدیو محسوب می‌شود. در این جزیره استراحتگاه‌ها و ویلاهای جذاب با امکانات عالی برای گردشگران آماده شده است.

جزیره باروس مالدیو - الی گشت

کافه مرغ دریایی در ماله

جزیره ماله، بزرگ‌ترین جزیره مالدیو و پایتخت این کشور است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، دیدنی‌های زیادی هم دارد. کافه مرغ دریایی یا Seagull یکی از جذاب‌ترین کافه‌های ماله است و گردشگران می‌توانند انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را در این کافه سفارش دهند.

بنانا ریف

بنانا ریف یکی از محبوب‌ترین مقصدهای غواصی زیرآب در جهان است. در این منطقه که به علت شباهت ظاهری صخره‌هایش به موز به این نام خوانده می‌شود عجیب‌ترین و جذاب‌ترین گونه‌های دریایی زندگی می‌کنند.

ماله

پایتخت مالدیو محل استقرار برخی از برترین جاذبه‌های گردشگری مانند مسجد جمعه قرن هفدهمی و مرکز اسلامی را در خود جای داده است.

ماله - الی گشت

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو محل مناسبی برای آشنایی با تاریخ کشور مالدیو است. در این موزه آثار جذابی مانند انواع سلاح‌های باستانی، زیوآلات، دست‌نوشته‌ها و دیگر آثار تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

بازار ماهی مالدیو

بازار ماهی مالدیو یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های فرهنگی این کشور است. در این بازار مردمی که هنوز از روش‌های سنتی قدیمی ماهیگیری استفاده می‌کنند انواع ماهی‌ها و آبزیان مختلف را به فروش می‌رسانند.

سایت غواصی مانتا پوینت

این سایت یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان است. در این سایت گردشگران هنگام غواصی می‌توانند از تماشای ماهی‌های رنگارنگ، اختاپوس‌ها، ماهی‌های باراکودایی و لاک‌پشت‌ها هم لذت ببرند.

مانتا پوینت - الی گشت

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر دسترسی و رفت و آمد

یکی از موارد مهم در انتخاب مقصد سفر، امکانات دسترسی و چگونگی حمل و نقل در مقصد است. در این قسمت به مقایسه مالدیو و تایلند از نظر نحوه دسترسی و رفت و آمد می‌پردازیم تا شما عزیزان با آگاهی بیشتری مقصد خود را انتخاب کنید.

حمل و نقل در تایلند

تایلند یکی از کشورهای جنوب شرق آسیاست. یکی از رایج‌ترین وسایل حمل و نقل در این کشور توک‌توک یا وسیله نقلیه سه‌چرخ است. در صورتی که به تنهایی به تایلند سفر کرده باشید می‌توانید از موتور سیکلت هم استفاده کنید، این وسیله، تردد در شهرهای متراکم و شلوغ را راحت‌تر می‌کند. Songthaew یا کامیون وانت دو ردیفه یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در تایلند است که هزینه حمل و نقل ارزانی دارد. از دیگر وسایل نقلیه این کشور می‌توان به تاکسی، اتوبوس، قطار زیرزمینی BTS ، قطار و قایق اشاره کرد. مسافران از هر نقطه از جهان می‌توانند با هواپیما خودشان را به تایلند برسانند.

حمل و نقل در تایلند - الی گشت

حمل و نقل در مالدیو

مالدیو در جنوب غربی سریلانکا و هند واقع شده است. این کشور از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده و برای جابجایی بین جزیره‌های آن، از کشتی و دونی استفاده می‌شود. قایق‌های تندرو را می‌توان از گران‌ترین وسایل نقلیه مالدیو دانست که با وجود قیمت بالا استفاده از آن‌ها بسیار متداول است. از دیگر وسایل نقلیه این کشور می‌توان به هواپیماهای دریایی و قایق‌های تفریحی اشاره کرد. همچنین تاکسی، اتوبوس و دوچرخه روش‌های حمل و نقل رایج در جزیره‌های مالدیو هستند. مسافران برای رسیدن به مالدیو می‌توانند از هواپیما استفاده کنند یا از کشورهای اطراف، مانند سریلانکا یا هند با قایق‌های تندرو و کشتی خودشان را به مالدیو برسانند.

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر آب و هوا

قطعا آب و هوا یکی از موارد مهم در انتخاب مقصد سفر است. در این قسمت به مقایسه مالدیو و تایلند از نظر آب و هوا می‌پردازیم. هر دوی این کشورها دارای دو فصل خشک و بارانی هستند.

فصل خشک تایلند از ماه می شروع شده و تا سپتامبر ادامه پیدا می‌کند. از اکتبر تا آوریل، این کشور ابری و بارانی است و در ماه ژوئن تا اوت هم باد زیادی در تایلند می‌وزد. در روزهای آفتابی، متوسط دمای تایلند تقریبا حدود ۲۹ تا ۳۱ درجه است.

فصل خشک مالدیو از نوامبر تا آوریل ادامه دارد و از ماه می تا اکتبر این کشور بارانی می‌شود. در فصل‌ خشک هر روز خورشید درخشان در آسمان مالدیو می‌رخشد و بر تعداد گردشگران این کشور افزوده می‌شود. میانگین دمای این کشور جزیره‌ای بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است.

حمل و نقل در تایلند - الی گشت

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر غذا

برای افرادی که عاشق غذا هستند و در سفرهای مختلف دوست دارند غذاهای کشور یا شهر میزبان را امتحان کنند مقایسه مالدیو و تایلند از نظر غذا و خوراک جذابیت خاصی دارد. غذاهای تایلندی تحت تاثیر آشپزی هندی، چینی و بومی تایلند بوده و در جهان شناخته شده هستند. این غذاها معمولا قیمت پایینی دارند.

غذاهای مالدیو هم تحت تاثیر غذاهای هندی هستند و تمرکز آن‌ها بیشتر روی ماهی، برنج، نارگیل و سبزیجات است. با این حال غذاهای این کشور نسبت به غذاهای تایلند قیمت بالاتر و تنوع کم‌تری دارند.

غذاهای تایلند

غذاهای خیابانی تایلند یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور هستند و معمولا بیشتر گردشگران برای یکبار هم شده طعم این غذاهای خوشمزه را امتحان می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به تایلند چشیدن طعم غذاهای خیابانی مانند تام یام گونگ(نوعی سوپ تند تایلندی سرو شده با میگو)، فات کافارائو(خوراک گوشت سرخ شده با ریحان و فلفل) و لاپ( نوعی غذای روستایی تهیه شده از گوشت چرخ کرده، آب لیموترش و سس ماهی) را فراموش نکنید.

غذاهای مالدیو

با توجه به جزیره‌ای بودن کشور مالدیو بیشتر غذاهای این کشور حول محور غذاهای دریایی هستند. غذاهای خوشمزه‌ای که پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به مالدیو امتحان کنید شامل گارودیه( نوعی غذای سنتی مالدیو تهیه شده با ماهی، آب شور و ادویه طبخ شده)، ماس هوئینی( تهیه شده از ماهی تن خرد شده و سرو با نارگیل رنده شده، لیمو و پیاز)  و خرچنگ مالدیوی( تهیه شده از آب لیمو و ادویه جات) هستند.

مقایسه تایلند و مالدیو از نظر امنیت

بدون شک امنیت کشور مقصد و داشتن سفری بی‌دردسر یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران است. حال در این قسمت به مقایسه تایلند و مالدیو از نظر امنیت می‌پردازیم.

امنیت در تایلند

تایلند، کشوری امن برای سفرهای انفرادی و گروهی است، با این حال در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تعداد گردشگران، درباره جرایم جزئی مانند سرقت، جیب‌بری و کلاهبرداری‌های توریستی گزارش‌هایی دریافت شده است. بهتر است مسافران در سفر، هنگام برخورد با غریبه‌ها جانب احتیاط را رعایت کنند. تایلند دارای محیط دوستانه است و متاسفانه گاهی این امر باعث می‌شود مسافران احساس امنیت کاذب داشته باشند و مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار بگیرند. این کشور قوانین سختگیرانه‌ای درباره همراه داشتن مواد مخدر غیرقانونی دارد و مجازات‌های شدید و حبس حداقل یک ساله را برای این کار در نظر گرفته است.

امنیت در تایلند - الی گشت

امنیت در مالدیو

مالدیو کشوری کاملا امن محسوب می‌شود و جنایت خشونت‌آمیز در این کشور بسیار نادر است. گردشگران مالدیو از فرودگاه به طور مستقیم به استراحتگاه‌های خصوصی خود می‌روند و کل تعطیلات خود را در آنجا می‌گذرانند. با توجه به مسلمان بودن مردم این کشور بهتر است قبل از سفر از قوانین اولیه مالدیو اطلاع پیدا کنید. داشتن سلاح سرد و گرم و مواد مخدر در این کشور غیر قانونی است و در اماکن عمومی بهتر است طبق اعتقادات محلی لباس بپوشید. همچنین استفاده از مشروبات الکلی فقط در مکان‌های مشخص شده مجاز است. مسافران و گردشگران باید در ماه رمضان به اعتقادات و رسوم مردم مالدیو احترام بگذارند و از خوردن غذا و نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی بپرهیزند. 

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر محل اسکان

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر محل اسکان می‌تواند به ما کمک کند تا سفر ارزان‌تری را تجربه کنیم. به خصوص زمانی که به صورت خانوادگی سفر می‌کنیم هزینه اسکان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به طور کلی تایلند اقامتگاه‌های ارزان‌تری را نسبت به مالدیو ارائه می‌دهد. مالدیو به عنوان یک مقصد لوکس و گران‌قیمت در جهان شناخته می‌شود و یک استراحتگاه عالی است. بیشتر جزایر گردشگری این کشور مالکیت خصوصی دارند و پر از اقامتگاه‌ها و ویلاهای لوکس هستند.

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر فرهنگ

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر فرهنگ، اطلاعات زیادی درباره مردم این دو کشور به ما ارائه می‌دهد. تایلند نسبت به مالدیو فرهنگ پرجنب و جوش‌تر و متنوع‌تری دارد. بیش از ۹۰%جمعیت این کشور بودایی هستند و فرهنگ آن‌ها تحت تاثیر فرهنگ چینی، هندی و فرهنگ محلی تایلند است. اگر علاقه‌مند به دیدن معابد بودایی باشید تایلند گزینه بسیار ایده‌آلی برای سفرتان است. در چیانگ مای و بانکوک می‌توان با جنبه‌های مختلف فرهنگ تایلندی آشنا شد. در مقایسه با تایلند، مالدیو با فرهنگ خود شناخته شده نمی‌شود زیرا اکثر گردشگران این کشور مستقیما به جزیره خصوصی خود رفته و اوقات سفرشان را در ساحل یا ویلا می‌گذرانند.

جمع‌بندی درباره مقایسه مالدیو و تایلند

در این مقاله به مقایسه مالدیو و تایلند از نظر صدور ویزا برای ایرانیان، آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری، نحوه دسترسی و رفت و آمد، غذا و خوراک، امنیت، محل اسکان و فرهنگ پرداختیم. امیدواریم این مقایسه در انتخاب مقصد نهایی به شما کمک کند و سفری راحت و خاطره‌انگیز را در هر یک از این کشورها تجربه کنید. 

تور های ویژه