همه چیز درباره ی کارت گردشگری دبی

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 27 دی ، 1402 7 دقیقه
کارت گردشگری دبی

دبی یکی از شهرهای توریستی منطقه خاورمیانه است که در قلب خلیج فارس در کشور امارات متحده عربی واقع شده و به دلیل موقعیت مکانی و امکاناتی که دارد یکی از بهترین شهرهای جهان برای گردش و تفریح محسوب می‌شود. تنوع اقامتگاه‌ها، مراکز تفریحی و مراکز خرید در این شهر زیاد است، اما بسیاری از توریست به دنبال استفاده از این امکانات با هزینه کمتر و تخفیف‌های ویژه هستند.

کارت گردشگری دبی یک کارت با امکانات و تخفیفات ویژه‌ متنوع است که دولت امارات به گردشگران خارجی خود ارائه می‌دهد. کسانی که این کارت را داشته باشند، با تخفیف‌های جذابی می‌توانند از موزه‌ها، شهربازی‌ها، امکانات تفریحی همچون سینما و مراکز اقامتی شهر دبی استفاده کنند و هزینه کمتری بپردازند. کاهش هزینه بلیط وسایل حمل و نقل عمومی و امکان خرید بلیط پارک‌های آبی با تخفیف‌های ویژه از دیگر مزیت‌های این داشتن کارت گردشگری محسوب می‌شود. اگر قصد عزیمت به شهر دبی را دارید، خرید این کارت می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌های سفر کمک کند. برای آشنایی بیش‌تر با انواع کارت‌های گردشگری دبی حتماً این مقاله از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را تا انتها دنبال کنید.

کارت گردشگری دبی چیست؟

کارت گردشگری دبی یا “iVenture Card” یکی از گزینه‌هایی است که گردشگران در دبی می‌توانند از آن استفاده کنند. دارندگان این کارت توریستی می‌توانند از امکانات و جاذبه‌های گردشگری این شهر به مدت محدود و به میزان اعتبار کارت خود با تخفیف بازدید کنند. تخفیف‌های ویژه این کارت شامل ورودی به موزه‌ها، پارک‌های تفریحی، تورهای کویر و رستوران‌ها است. کارت گردشگری انواع مختلفی دارد که این کارت‌ها به لحاظ سقف اعتبار با یکدیگر متفاوت هستند. هر iVenture Card ممکن است گزینه‌های متفاوتی از جاذبه‌ها و فعالیت‌ها را ارائه دهد، بنابراین قبل از خرید و استفاده از آن می‌توانید لیست امکانات دقیق و تخفیفات مرتبط با هر کارت را بررسی کنید تا بر اساس برنامه سفر خود بهترین کارت را تهیه نمایید.

هدف اغلب گردشگران از تهیه این کارت صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر است، دارندگان این کارت معمولاً می‌توانند در رستوران‌های شهر دبی با ۵۰ درصد تخفیف غذا تهیه کنند و یا تخفیف‌های ۱۰ تا ۵۰ درصد در هتل مورد نظر خود اتاق رزرو نمایند. همچنین برخی از امکانات و جاذبه‌های دبی که می‌توانید با تخفیف کارت گردشگری از آن‌ها استفاده کنید، عبارتند از:

  • پارک آبی هتل آتلانتیس
  • تور شهری با اتوبوس‌ روباز توریستی
  • سقوط آزاد در تونل باد
  • گشت ۱.۵ ساعت با قایق تندرو
  • شهربازی موضوعی هاب زیرو
  • تماشای دبی از بالای برج خلیفه
  • آکواریوم لاست چمبرز
  • پیست اسکی در صحرا
  • کشتی لاما کریک
  • لگولند دبی (LEGOLAND)
  • پارک واقعیت مجازی
  • سیرک “La Perle by Dragone”
  • کشتی جزیره نخل جمیرا

انواع کارت گردشگری دبی

تنوع کارت‌های گردشگری دبی زیاد است و توریست‌ها بر حسب نیاز و بودجه خود می‌توانند کارت مناسب را تهیه کرده و در مدت حضور در شهر دبی از تخفیف‌های ویژه‌ای استفاده نمایند. هر یک از این کارت‌ها ویژگی‌ها و تخفیف‌های متنوعی دارند و قیمت خرید آن‌ها بر اساس میزان تخفیف و خدمات با یکدیگر متفاوت است. 

کارت گردشگری دبی

۱.کارت گردشگری Dubai Flexi Attractions Pass

کارت گردشگری “Dubai Flexi Attractions Pass” یکی از محبوب‌ترین و ارزن قیمت‌ترین کارت‌های گردشگری دبی برای مسافرانی است که اقامت کوتاهی در این شهر دارند. با تهیه این کارت می‌توانید از ۳ تا ۵ جاذبه گردشگری مختلف در شهر دبی با تخفیف ۳۰ درصدی بازدید کنید. فرصت بازدید از برج خلیفه و یا سایر اماکن دیدنی شهر دبی در مدت سفر جز امکاناتی است که با تهیه این کارت می‌توانید از آن‌ها تخفیف و صرفه جویی در هزینه‌ها بهره‌مند شوید.

۲.کارت گردشگری DUBAI SELECT

گردشگرانی که با فرزند خردسال خود عازم شهر دبی شده‌اند، با تهیه کارت گردشگری “DUBAI  SELECT” می‌توانند از بین ۴۹ جاذبه توریستی مختلف در این شهر ۳ مورد را به دلخواه انتخاب کرده و از آن‌ها با تخفیف ۵۰ درصدی بازدید کنند. این کارت برای توریست‌های بالای ۱۲ سال ۴۲۵ درهم و برای کودکان زیر ۱۲ سال ۴۰۵ درهم امارات شارژ می‌شود.

۳.کارت گردشگری DUBAI FLEX

اگر مدت اقامت شما در شهر دبی طولانی است و فرصت کافی برای گردش در این شهر را دارید، با تهیه کارت گردشگری “DUBAI  FLEX” می‌توانید از ۳ تا ۷ مورد از جاذبه‌های گردشگری این شهر را با تخفیف ۴۰ درصدی بازدید کنید.  با تهیه سه عدد از این کارت به‌صورت همزمان کارت شما تا سقف ۴۵۹ درهم برای بزرگسالان و ۴۲۹ درهم برای کودکان شارژ می‌شود. کسانی که بیش از ۵ کارت گردشگری دبی را به‌صورت همزمان تهیه کنند، کارت‌ آن‌ها تا سقف ۷۴۹ درهم برای بزرگسالان و ۶۸۹ درهم برای کودکان شارژ می‌شود.

کارت گردشگری دبی

۴.کارت گردشگری Dubai Unlimited Attraction Pass

مسافرانی که باهدف کشف شهر دبی عازم امارات شده‌اند، با تهیه کارت گردشگری “Dubai Unlimited Attraction Pass” می‌توانند از ۴۹ مکان تفریحی مختلف در دبی با تخفیف ۶۰ درصدی بازدید کنند. این کارت مدت اعتبار محدودی دارد و گردشگران براساس برنامه سفر خود می‌توانند آن‌ را به صورت ۳، ۵ و یا ۷ روزه تهیه کنند. توجه داشته باشید که این کارت فقط به مدت مشخص شده اعتبار دارد و بعد از آن حتی اگر از امکانات استفاده نکنید هم منقضی می‌شود. هزینه این کارت با اعتبار ۳ روزه برای بزرگسالان ۱۳۸۹ درهم امارات و برای کارت ۵ روزه ویژه بزرگسالان ۱۹۷۹ درهم است.

کاربردهای کارت گردشگری دبی

عدم نیاز به پرداخت پول نقد در هنگام بازدید از امکانات تفریحی و جاذب‌های گردشگری دبی بدون شک جز اصلی‌ترین مزیت‌های این کارت اعتباری محسوب می‌شود. کارت گردشگری دبی یک ابزار عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به این شهر پرزرق و برق است. با استفاده از این کارت شما می‌توانید از خدمات مختلف گردشگری همچون رزرو هتل، حمل و نقل عمومی و رستوران‌ها با تخفیف ویژه استفاده نمایید. به‌صورت کلی مهم‌ترین کاربردهای این کارت گردشگری برای مسافران شهر دبی عبارت‌اند از:

  • دسترسی به جاذبه‌های گردشگری: فرصت بازدید از جاذبه‌های معروفی چون برج خلیفه، باغ وحش دبی، پارک‌های آبی، موزه‌ها، تورهای شهری و موارد دیگر با تخفیف ۳۰ الی ۶۰ درصدی را با تهیه این کارت دارید. کارت‌های گردشگری دبی تخفیفات قابل توجهی را برای بازدید از این جاذبه‌ها فراهم می‌کنند.
  • تخفیفات در رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی: اگر به چشیدن طعم‌های جدید در سفر به دبی علاقه دارید با کارت گردشگری می‌توانید فرصت غذا خوردن در رستوران‌های لوکس شهر را به‌دست آورید.
  • تخفیفات در فعالیت‌های تفریحی: برخی کارت‌های گردشگری به شما فرصت استفاده از تورهای کویر، پارک‌های آبی و شهربازی را با تخفیف ویژه می‌دهند.
  • دسترسی به حمل و نقل عمومی: برخی از کارت‌های گردشگری دبی امکان دسترسی رایگان یا با تخفیف به حمل و نقل عمومی شهری را هم برای صاحب کارت فراهم کرده‌اند.

نحوه دریافت کارت گردشگری دبی

برای خرید کارت گردشگری دبی می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های معتبر و رسمی که این کارت‌ها را ارائه می‌دهند و با استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی اقدام کنید. حتماً در هنگام تهیه این کارت‌ها به وب‌سایت‌های رسمی مراجعه نمایید تا از همه امکانات و تخفیف‌های این کارت‌ها بهره‌مند شوید.

انتخاب وب‌سایت معتبر:

 بهتر است برای خرید این کارت به وب‌سایت‌های معتبر همچون iventurecard.com و dubaipass.ae مراجعه کنید و خرید انواع کارت‌های گردشگری دبی را به‌صورت مستقیم از طریق این سایت‌ها انجام دهید.

انتخاب نوع کارت:

وب‌سایت‌ها گزینه‌های مختلفی از کارت‌های گردشگری را ارائه می‌دهند، در این مرحله بر اساس بودجه و برنامه سفر خود باید کارت مناسب را انتخاب کنید.

پرداخت و خرید کارت:

پس از انتخاب کارت مورد نظر با ورود اطلاعات شخصی خود و انتخاب روش پرداخت می‌توانید کارت مورد نظر را تهیه نمایید.

استفاده از کارت:

 پس از دریافت کارت گردشگری شما می‌توانید طبق شرایط و دستورالعمل‌های ذکر شده در کارت از جاذبه‌های دبی با تخفیف یا به‌صورت رایگان بازدید کنید.

قیمت کارت گردشگری دبی

کارت گردشگری دبی یک کارت اعتباری با تاریخ انقضا است که معمولاً بین ۲ تا ۷ روز متوالی می‌توانید از آن استفاده کنید. این کارت‌ها اغلب ۱۴ روز یا دو هفته پس از صدور منقضی می‌شوند و امکان استفاده از آن برای گردشگران در سفرهای بعدی وجود ندارد. این کارت را می‌توانید از طریق اپلیکیشن اختصاصی آن و با نصب روی گوش هوشمند خود استفاده کنید و یا نسخه فیزیکی آن را در زمان ورود به اماکن مورد نظر نشان دهید. قیمت این کارت‌ها برای کودکان براساس نوع کارت انتخابی از ۵۰ تا ۴۰۰ یورو و برای مسافران بزرگسال از ۵۰ تا ۵۵۰ یورو هزینه دارد.

سؤالات متداول

۱. هزینه سفر به دبی چقدر باید باشد؟

یک تعطیلات انفرادی سه روزه به دبی بسته به محل اقامت، حمل و نقل، وعده‌های غذایی و سایر موارد بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برای فرد هزینه دارد.

۲. چند نوع کارت گردشگری دبی داریم؟

به صورت کلی در حال حاضر چهار نوع کارت گردشگری برای مسافران شهر دبی وجود دارد که عبارت‌اند از: کارت گردشگری Dubai Unlimited Attraction Pass، کارت گردشگری DUBAI  FLEX ، کارت گردشگری DUBAI  SELECT و کارت گردشگری Dubai Flexi Attractions Pass است.

۳. آیا کارت گردشگری دبی تاریخ انقضا دارد؟

بله این کارت مدت اعتبار محدودی بین ۳ تا ۱۴ روز دارند و بعد از آن کارت در صورت استفاده نشدن هم منقضی می‌شود و دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد.

۴. قیمت انواع کارت‌های گردشگری دبی چقدر است؟

در حال حاضر قیمت خرید انواع کارت‌های گردشگری دبی بین ۵۰ تا ۵۵۰ یورو برای مسافران بالای ۱۲ سال و ۵۰ تا ۴۰۰ یورو برای مسافران کودک متغیر است.

۵. آیا رزرو بلیط هواپیما به مقصد دبی از سایت سفرهای پایتخت امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد شهر دبی در کشور امارات را به صورت تلفنی و  آنلاین از سایت سفرهای پایتخت رزرو کنید و با خیالی آسوده در برای تفریح و گردش عازم این شهر مدرن شوید.

جمع بندی

کارت گردشگری دبی یک راه جذاب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مسافرت به این شهر است که باعث می‌شود در مدت سفر خود با هزینه کمتر بتوانید از جاذبه‌های دیدنی این شهر بازدید کنید و با خاطره‌ای خوش از دبی عازم خانه شوید. خرید کارت گردشگری باید بر اساس برنامه سفر انجام شود، انتخاب کارت مناسب می‌تواند برنامه سفر شما را بهینه کند و از هزینه‌های اضافی برای گردش در این شهر جلوگیری نماید. اگر شما هم با خرید تور دبی قصد سفر به این شهر را دارید، برای رزرو تور و یا خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های مختلفی داخلی و خارجی می‌توانید بلیط سفر خود را به‌صورت آنلاین ثبت رزرو کنید.

تور های ویژه