بازدید از آوا سنتر را در تهران ازدست ندهید!

پربازدیدترین ها

گردشگری 12 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه
آوا سنتر

آوا سنتر تهران از جمله مجموعه هایی است که هم معماری خارجی باشکوهی دارد و هم طراحی داخلی آن منحصر به فرد است. این مجموعه یک مرکز خرید بی نظیر و عظیم است که یکی از دیدنی‌ های شهر تهران محسوب می‌ شود. نمایی ترکیبی از فلز، شیشه و معماری خاصی که در سال ۲۰۱۸ در مسابقه بین‌ المللی معمار خاورمیانه توانست عنوان “ساختمان تجاری سال” را به این بنا اختصاص دهد. حالا در ادامه یک تور گردشگری چند دقیقه ‌ای و کوتاه به این مرکز خرید داریم تا از تمام زوایا آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.


آوا سنتر تهران در چند دقیقه

آواسنتر تهران یک مرکز خرید بزرگ و یک مجموعه تجاری منحصر به فرد ۱۶ طبقه در اقدسیه تهران است که در حال حاضر به صورت کاملاً تخصصی به عرضه طلا و جواهر اختصاص داده شده است.

البته اصناف دیگری مانند پوشاک و لوازم بهداشتی آرایشی هم در این مجموعه فعال هستند. ضمن اینکه فعالیت‌ های فرهنگی، هنری و تفریحی مانند گالری‌ها، نمایشگاه‌ها و همچنین فعالیت هایی مانند آرایشگاه، خیاطی، کفاشی، کارواش، خشکشویی و موارد مشابه دیگری هم در این مجموعه فعال هستند.

 همچنین در این مجموعه هایپر استار، فودکورت، رستوران و مجموعه ‌های متنوع چند کاربره نیز قرار داده شده‌اند که به شدت مورد استقبال قرار گرفته و مراجعین زیادی دارند. در ادامه بد نیست بدانید که آوا سنتر یک پارکینگ بزرگ طبقاتی هم دارد که خیال شما را از پارک اتومبیل‌تان راحت خواهد کرد.

آدرس: تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، نبش خیابان فیرزوبخش.

آوا سنتر تهران

ساعات فعالیت مرکز تفریحی تجاری آوا سنتر تهران

مرکز خرید مجهز و لوکس آوا سنتر تهران تمام روز های هفته از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۱ شب یکسره باز بوده و آماده خدمت رسانی به شما است. البته ممکن است که مراکز خدماتی، فروشگاه‌ ها و واحد های تجاری این مجموعه ساعت‌ های متفاوتی برای ارائه خدمات داشته باشند.

موقعیت مکانی آوا سنتر

مرکز خرید آوا سنتر در بازه زمانی سال‌ های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ شمسی در مساحتی برابر با ۲۵۰۰ متر مربع در منطقه اقدسیه یعنی شمال شرق تهران، ساخته شد. این مرکز خرید معماری بی‌ نظیر و ویژه خود را دارد و با تفریحات، امکانات و نورپردازی جالبش در مدت زمان کوتاهی توجه تمام شهروندان را به خود جلب کرد. معماری این بنا که یک مجموعه تفریحی، فرهنگی، تجاری است توانست جوایز زیادی را نصیب طراحان و سازندگان آوا سنتر کند.

در سال ۲۰۱۸ و طی برگزاری مسابقه بین المللی معماری WAF فینالیست نهایی طراح و معمار این بنا بود که جایزه و تقدیرنامه ویژه مسابقات بین‌المللی معماری Architecture Master Prize در بخش  بنا های تجاری را نصیب این تیم حرفه‌ای کرد.

علاوه بر طراحی و معماری خاص این بنا، سایت سازی و مکان یابی اصلی مجموعه، یکی دیگر از دلایلی است که  موجب شد این بنا به شدت مورد توجه کاربرانش قرار بگیرد. موقعیت مکانی آوا سنتر به گونه ‌ای در نظر گرفته شده که دسترسی سریع، راحت و اولیه ‌ای را برای مراجعین امکان‌پذیر می‌کند.

در نهایت جالب است که بدانید این بنا توسط گروه “آبادسازان ایران” تحت نام تجاری “آوا” طراحی، اجرا و ساخته شد که دقیقاً به همین دلیل بود که نام “آوا سنتر” را برای این بنا انتخاب کردند.

دسترسی مرکز خرید آوا

اگر با خودروی شخصی خواستید به آوا سنتر مراجعه می‌ کنید باید بدانید که بدون در نظر گرفتن محدودیت ترافیک، دسترسی شما به این بنا به راحتی انجام خواهد شد. این مرکز خرید پارکینگ طبقاتی دارد و به لحاظ پارک خودرو خیال شما را راحت خواهد کرد. ورودی پارکینگ این بنا در خیابان فیروزبخش و دقیقاً در سمت شرق مجموعه واقع شده است.

اما اگر تصمیم گرفتید از خطوط اتوبوسرانی برای رسیدن به مرکز خرید استفاده کنید باید از سمت میدان تجریش به طرف ازگل، اتوبوس خط ۲۲۰ را سوار شوید.

از سمت میدان قدس به سمت رسالت هم خط ۳۸۷ شما را به این مرکز خرید خواهد برد. کافیست که در ایستگاه اقدسیه پیاده شده و بعد از چند دقیقه پیاده‌روی خود را به مرکز خرید آوا سنتر برسانید.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که در سمت آوا سنتر هیچ ایستگاه مترویی تعبیه نشده. اگر خواستید که با استفاده از مترو به این مرکز خرید بروید، باید حتماً در میدان نوبنیاد یا ایستگاه تجریش که در نزدیک ‌ترین فاصله نسبت به این مرکز خرید هستند پیاده شوید. بعد از اینکه از مترو خارج شدید با استفاده از تاکسی به راحتی به مرکز خرید آوا سنتر خواهید رسید.

دسترسی مرکز خرید آوا

طبقات مرکز خرید آوا سنتر

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم مساحت آوا سنتر ۲۵۰۰ متر مربع است که زیر بنای این مجموعه تقریباً ۳۲۵۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است. ۴۰ متر ارتفاع داشته و ۱۶ طبقه این مرکز خرید را تشکیل می‌ دهند. یک سازه شیشه‌ای و کاملاً مدرن که در ابتدای کار یک بنای کاملاً معمولی بود و قرار بود صرفاً پارکینگ ناحیه اقدسیه را تامین کند. اما بعد از مدتی تغییر کاربری داده شد، شکل و شمایل آن عوض شد و به یکی از خاص ‌ترین و جذاب ‌ترین مراکز خرید طلا و جواهر در کشور تبدیل شد.

از ۱۶ طبقه این مرکز خرید، ۶ طبقه در زیرزمین تعبیه شده، یک طبقه همکف است و ۱۰ طبقه بر روی سطح زمین ساخته شده است. در این بنا طبقات به واسطه پله ‌های برقی، راه پله و آسانسور شیشه‌ای پانوراما به یکدیگر راه دارند.

طبقات زیرزمین آوا سنتر از طبقه ششم تا زیرزمین سوم، با کاربری پارکینگ و انباری پر شده است و زیرزمین منفی ۵/۲ به فضای خدمات، سرویس بهداشتی و تاسیسات اختصاص داده شده است.

همچنین زیرزمین دوم تا طبقه دوم این بنا به کاربری تجاری اختصاص داده شده و فعالیت طبقات دوم تا ششم با پارکینگ پر شده است. طبقه هفتم را به موتورخانه و تاسیسات اختصاص داده‌اند و طبقه هشتم کاربری فرهنگی دارد. طبقه نهم و دهم هم به کاربری رستوران اختصاص داده شده‌ است.

در آوا سنتر ۷۴ واحد برای انباری‌ های بخش تجاری با متراژ ۵ متر مربع تا ۲۰ متر مربع در طبقات منفی ۶ تا طبقه منفی ۳ گنجانده شده است. ضمن اینکه برای طبقه منفی ۳ هم ۴ واحد کارگاهی تعمیرات طلا و جواهر که دسترسی جداگانه‌ای دارند در نظر گرفته شده است.

از طبقه چهارم زیرزمین تا طبقه ششم فوقانی آوا سنتر نیز پارکینگ تعبیه شده که به شما کمک خواهد کرد تا  بدون هیچ نگرانی بابت جای پارک اتومبیل، خودرو خود را در پارکینگ قرار داده و مشغول خرید شوید.

 بد نیست بدانید که طبقه منفی ۲ این مجموعه به گل فروشی، سوپر مارکت و فوت کورت اختصاص داده شده که دکوراسیون داخلی لوکس و مدرن و جذابی دارد. همچنین یکی از شعب فعال مجموعه “کار. خونه ”  هم در این طبقه قرار دارد. این مجموعه در حوزه حمایت از کسب و کار های خانگی مانند  محصولات دست ساز و خانگی  در زمینه ‌های فرهنگی، هنری تا پوشاک و خوراکی فعال است.

آوا سنتر تهران

  • خدمات دیگر مرکز خرید آوا سنتر

همچنین در این مرکز خرید ۹۰ واحد فروشگاهی و تجاری با مساحت ‌های ۲۲ متر مربع تا ۱۵۰ متر مربع تعبیه و طراحی شده‌اند. فروشگاه‌ ها از طبقه زیرزمین دوم تا طبقه اول و همکف قرار دارند و به فعالیت‌ ها و برند های مختلف شکلات و شیرینی، طلا و جواهر، پوشاک و محصولات آرایشی و بهداشتی اختصاص دارند.

 در طبقه هشتم این مجموعه نیز یک مرکز آرت سنتر برای نمایش آثار فرهنگی و هنری طراحی شده که فضای وسیع گالری آن برای برپایی نمایشگاه‌ ها طراحی و بهینه شده است.

 در نهایت بعد از گذراندن چند ساعت خود در این مرکز خرید اگر خسته شدید، در طبقه نهم و دهم آوا سنتر رستوران‌ های مجلل و شیکی وجود دارندکه با نوشیدنی‌ ها، دسر ها و غذا های لذیذ خود به خوبی از شما پذیرایی خواهند کرد.

  •  مراکز خرید و فروش طلا و جواهر در آوا سنتر

نکته مهمی که در مورد آوا سنتر باید به آن اشاره کنیم این است که این مرکز خرید در اصل به صنف طلا و جواهر اختصاص داده شده و قسمت اعظمی از بنا تحت اختیار فعالان این صنف است. در این مجموعه شما گالری‌ های بزرگی از طلا و جواهر، جواهرات قیمتی و برند های مشهور و نام آشنای فعال و همینطور طراحان خوشنام طلا و جواهر را مشاهده خواهید کرد.

جالب است که بدانید قسمتی که برای گالری طلا و جواهر اختصاص داده شده مدرن و وسیع است و برند های معروف و موفق داخلی و به روز دنیا در این قسمت فعال هستند.

قسمت جواهرات قیمتی هم به صورت اختصاصی به عرضه و ارائه جواهرات می‌ پردازد و برند ها و تولید کنندگان تخصصی و مطرح این حوزه را به شما معرفی می ‌کند.

ناگفته نماند که نمایشگاه‌ ها و فروشگاه ‌های متعددی که طراحان داخلی، خارجی و بین المللی موفقی در آن فعال هستند هم شما را با به روز ترین و جدید ترین طرح‌ ها در حوزه طلا و جواهر آشنا خواهند کرد. این مجموعه به دلیل تنوع بالایی که در عرضه محصولات طلا و جواهر دارد، پاسخگوی تمام سلیقه ‌ها خواهد بود.

دسترسی مرکز خرید آوا

امکانات رفاهی در مرکز تجاری آوا سنتر تهران     

همانطور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کردیم در مرکز خرید آوا سنتر علاوه بر مراکز تجاری و فرهنگی، مراکز تفریحی متنوع و متعددی نیز وجود دارند. به عبارتی امکانات این مجموعه به غیر از وجود مراکز خرید متعدد و فروشگاه‌ ها در ۳ بخش امکانات هنری، رفاهی و تفریحی دسته ‌بندی می‌ شود. البته نکته حائز اهمیت این است که پارکینگ طبقاتی و بزرگ این مجموعه مهم ‌ترین امکان رفاهی آن به حساب می ‌آید و طبق برآورد های انجام شده روزانه ۸ درصد از افرادی که به این مرکز خرید می‌ آیند، از ورودی پارکینگ به آن مراجعه می‌ کنند.

بر همین اساس بوده است که ۱۰ طبقه به پارکینگ اختصاصی این مجموعه تخصیص داده شده که ۴ طبقه آن در زیر زمین و ۶ طبقه آن بر روی سطح زمین است. در اصل ۴۰۰ واحد پارکینگ با دو رمپ ورودی و خروجی مجزا در این پارکینگ تعبیه شده است که دسترسی به رمپ‌ ها از تمام طبقات امکان‌ پذیر خواهد بود. ضمن اینکه بر اساس مطالعات ترافیکی و طراحی فضا های داخلی پارکینگ‌ های تجاری، مسیر مجزایی که برای رفت و آمد خودرو های شخصی در نظر گرفته شده با کمترین سختی و پیچیدگی برای راننده‌ ها در پارکینگ طراحی و اجرا شده است که به موجب آن ایجاد حرکتی روان و دسترسی بسیار راحتی را به پارکینگ طبقاتی این مجموعه برای کاربران ایجاد می کند.

  •  امکانات رفاهی مجزا در پارکینگ مجموعه

همچنین در قسمت پارکینگ، یک سیستم بسیار هوشمند تهویه به جای تهویه‌ های معمولی تعبیه شده که از جمله دیگر امکانات و نقاط قوت آوا سنتر به حساب می‌ آید. همانطور که تا این قسمت متوجه شده ‌اید حجم اتومبیل‌ هایی که در این پارکینگ تردد می‌ کنند، زیاد است. به همین دلیل جت فن‌ های فوق العاده هوشمندی که در این پارکینگ تعبیه شده ‌اند کمک می‌ کنند تا تهویه هوا بدون هیچ وقفه و با سرعت انجام شود. همچنین اگر در قسمت پارکینگ با آتش سوزی و حریقی روبرو شویم، به دلیل وجود این جت فن‌ های هوشمند و فوق قوی، عملیات تخلیه دود و اطفاء حریق به سرعت و به راحتی انجام خواهد شد.

نکته مهمی که در مورد پارکینگ میانی این مجموعه باید به آن اشاره کنیم این است که این پارکینگ از سایر پارکینگ ‌ها در طبقات دیگر کاملاً متفاوت است. پارکینگ میانی جداره شیشه‌ای دارد که به واسطه آن ظاهری متفاوت نسبت به سایر پارکینگ ‌های مجموعه دارد. همچنین نمای روبروی این پارکینگ شیشه‌ای، کوه‌ های سرسبز شمال تهران بوده که چهره فضای پارکینگ را متفاوت کرده است. ناگفته نماند که این پارکینگ میانی، فضای مناسبی برای برگزاری گالری ‌ها، رویداد ها، جمعه بازار، نمایشگاه‌ ها و حتی اجرای کنسرت ‌های خیابانی است.

آوا سنتر تهران

  •  امکانات رفاهی دیگر طبقات

در سمت دیگر نیز وجود کاربری‌ های مختلفی در طبقه پنجم و منفی آوا سنتر مانند کارواش، خشکشویی، خیاطی، آرایشگاه، کفاشی، اسپا و ماساژ، پت شاپ و موارد دیگر سبب شده که این مجموعه در کل فضای کاملاً  کاربردی در شهر تهران باشد که مراجعان زیادی را در طول روز خواهد داشت.

به علاوه در کنار تمام این امکانات، رستوران و فودکورت مجموعه نیز کاملاً مجزا طراحی شده‌اند تا شما برای مراجعه به آن ها و لذت بردن از غذا های باکیفیت و لذیذ خود، با مشکل یا سختی زیادی روبرو نباشید. همینطور بوک لند این مجموعه نیز در فضایی کاملاً ایمن و آرامش بخش به صورتی کاملاً  مجزا و منحصر به فرد به تغذیه روح شما می ‌پردازد.

در نهایت باید بدانید که در طبقات هشتم شما با آرت سنتری مدرن روبرو هستید که برای پرفورمنس ‌ها، نمایش‌ های مختلف هنری و برگزاری فعالیت های اینچنینی به صورت کاملاً حرفه‌ای تجهیز شده است. حالا که تمام مجموعه را با ما قدم زدید سری هم به آوا مارکت، هایپر مارکت مجهز آوا سنتر بزنید و خرید های روزانه خود را بدون هیچ کم و کسری از این مارکت لوکس انجام دهید.

فود کورت، کافه و رستوران آوا سنتر

در ادامه توضیح مراکز خدماتی این مجموعه به فود کورت و رستوران مجموعه می رسیم. رستوران و فودکورت مجموعه آوا سنتر در طبقه منفی ۲ این مجموعه قرار گرفته و شما را با یک دنیا خوراکی‌ های جذاب، لذیذ و متنوع از غذا های اصیل و با کیفیت خانگی تا انواع ساندویچ‌ ها و فست فود ها روبرو خواهد کرد. در اصل شما در فودکورتو رستوران این مرکز تفریحی تجاری با انواع دیزی‌ ها، کباب‌ ها، منوی فرنگی و بین المللی مثل سوشی، پاستا، پیتزا و انواع سالاد ها، نوشیدنی‌ ها، دسر ها و کیک‌ ها روبرو هستید که ندیدن آن ها یا نه گفتن به آن ها تقریباً برای شما غیر ممکن خواهد بود.

فود کورت، کافه و رستوران آوا سنتر

در طبقات نهم و همینطور دهم این مجموعه نیز رستوران‌ های لوکس سنتی و مدرنی تعبیه شده‌اند که با چشم اندازی عجیب از شهر تهران انتظار شما را می‌ کشند. منظره‌ای که شما در زمان نوش جان کردن غذای خود مشاهده می‌ کنید تصاویری از طبیعت دامنه‌ کوه‌ های اطراف پایتخت است که حتی می‌ توانید در تراس ضلع شمالی در طبقه نهم و فضای باز آن نشسته و از ویو کامل اطراف خود لذت ببرید.

در فودکورت این مجموعه هم شما با ویویی مملو از نام‌ های مختلف و عجیب مثل گریل، بامیکا، داریان یا چهل ستون، بالون رُژ، چیز فکتوری، سوشی و موارد مشابه روبرو هستید که بدون شک در زمان سرو شما را شگفت زده خواهند کرد، غذا هایی بسیار لوکس با گارنیشی جذاب که باب عکاسی هستند.

آوا سنتر تهران و یک مرکز خرید همه چیز تمام

همانطور که می‌ دانید شهر تهران مراکز خرید کامل و متنوعی دارد که روز به روز به تعداد آن ها افزوده می‌ شود و البته هر کدام با در نظر گرفتن میزان پیشرفت جهانی در معماری، طراحی و اجرای مراکز خرید، نسبت به سایرین مدرن ‌تر، مجهز تر و پیشرفته ‌تر هستند. جالب است که بدانید مرکز خرید آوا سنتر هم یکی از مراکز تجاری، تفریحی، فرهنگی پیشرفته محسوب می‌ شود که با بهترین خدمات و بالاترین کیفیت در حال برآورده کردن نیاز های ساکنان شهر تهران و البته مسافران و گردشگران این شهر است. توصیه ما این است که اگر به تهران سفر کردید حتماً یک بار هم که شده از مرکز خرید آوا سنتر دیدن کنید. این مرکز خرید به قدری جامع و کامل است که بدون شک در همین ملاقات کوتاه و چند ساعته می‌ تواند تمام نیاز های شما را برآورده کند.


تور های ویژه